1G OGÓLNE - Komputer
Nikon - 2008-11-19, 23:38 Temat postu: Komputer Na wst?pie chcia?em si? przywita? z wszystkimi klubowiczami i u?ytkownikami forum .
Jestem od niedawna szcz??liwym posiadaczem mitsu 1g i mam par? og?lnych pyta? na temat tego autka. Je?li moje pytania si? powtarzaj? to najmocniej przepraszam.
Jedno z nich to jak podnie?? obroty autka bo wydaje mi si? ?e mam troszk? za niskie bo okolo 800. i pytanie czy podkr?cenie odbywa si? za pomoc? kompa je?li tak to w jaki spos?b zbudowa? sobie kabelek i jakiego programu u?ywa? do komunikacji.
Drugie to czy odczuwacie po w??czeniu ?wiate? i jakiego? dodatkowego obci??enia pr?dowego obni?enie obrot?w.
Do czego s?u?y pomara?czowy w??cznik obok podnoszenia oczek i jak jeste?my przy ?wiat?ach to czy u was tez po w??czeniu ?wiate? d?ugich zapalaj? si? przeciwmg?owe z przodu?
To chwilowo tyle je?li chodzi o moje pytania z wi?zane z tym autkiem. I mo?e takie dodatkowe organizujecie jakies spoty regularne czy wszystko spontan??
Anonymous - 2008-11-19, 23:48
Nikon napisał/a: | Jedno z nich to jak podnie?? obroty autka bo wydaje mi si? ?e mam troszk? za niskie bo okolo 800. | sa ok
Nikon napisał/a: | i pytanie czy podkr?cenie odbywa si? za pomoc? kompa je?li tak to w jaki spos?b zbudowa? sobie kabelek i jakiego programu u?ywa? do komunikacji. | nie za pomoca kompa... sterowaniem obrotow w samochodzie odpowiada ecu ale na podstawie kilku czujnikow... jak obroty masz stabilne to jest ok
jak podniesc wolne walki 272
Nikon napisał/a: | Drugie to czy odczuwacie po w??czeniu ?wiate? i jakiego? dodatkowego obci??enia pr?dowego obni?enie obrot?w. | tak reaguje silniczek krokowy ktory lubi padac w tym wozie... powinien odrazu lub po krotkiej bardzo chwili podbic obroty do poprzedniego stanu
Nikon napisał/a: | Do czego s?u?y pomara?czowy w??cznik obok podnoszenia oczek i jak jeste?my przy ?wiat?ach to czy u was tez po w??czeniu ?wiate? d?ugich zapalaj? si? przeciwmg?owe z przodu? | przycisk chyba od przeciwmigelnych ale tutaj juz 1g posiadacze powiedza;) a w 1g nie ma w wersji euro halogenow z przodu przeciwmgielnych... to swiatla dalekosiezne czyli drogowe... czyli wszystko ok
Nikon napisał/a: | To chwilowo tyle je?li chodzi o moje pytania z wi?zane z tym autkiem. I mo?e takie dodatkowe organizujecie jakies spoty regularne czy wszystko spontan?? | sa odpowiedznie dzialy na forum odnoscie spotow i zlotuj... szukaj tam tematu ze swojego rejonu
Nikon - 2008-11-19, 23:56
No w?asnie czasami zafaluje ale z tego co czytalem to czynniki sa dwa silnik krokowy lub nieszczelnosc w dolocie wiec jutro bede mial troche zabawy:)
Wiesz moze gdzie znajduje sie tensilniczek krokowy w 1G bo do tej pory smigalem tylko oplami i to nie bylo trudne do zlokalizowania:P
Anonymous - 2008-11-20, 00:12
wkrecony w przepustnice ponizej dolotu.. sciagniesz dolot to powiniensc zlokazliowac jego wtyczke..
mniej wiecej na innym przykladzie wyglada tak: http://www.czesci.v10.pl/img/zdjecia/C292818.jpg
Nikon - 2008-11-20, 00:21
to mam juz punkt odniesienia i wiem czego szukac:) teraz pytanie czym najlepiej go wyczyscic bo w oplu on byl metalowy to odrdzewiania ukladu wydechowego preparat byl jak znalazl a tu widze ze jest chyba plastikowy??
I czy masz moze albo wiesz kto juz probowal zrobic konwerter aby sie podlaczyc do niego z komputerem i ma schematy??
Anonymous - 2008-11-20, 00:34
laczysz sie przez obd2... nic innego...
co do czyszczenia,... sprobuj motocleaner stp albo crc z intercarsu... bardzo fajnie usuwa nagar... koszt okolo 15zl
wyczysc sobie przy okazji przepustnice
kris1976 - 2008-11-20, 06:25
Nikon napisał/a: |
I czy masz moze albo wiesz kto juz probowal zrobic konwerter aby sie podlaczyc do niego z komputerem i ma schematy?? |
kabelek jest bardzo prosty, koszt wykonania kilka zloty
a program mozesz sciagnac STAD
Szakal - 2008-11-20, 07:03
GOLDI napisał/a: | laczysz sie przez obd2... nic innego... |
A g?wno prawda bo w 1G jest jeszcze stare z??cze ,OBD
viader - 2008-11-20, 08:47
Szakal napisał/a: | GOLDI napisał/a: | laczysz sie przez obd2... nic innego... |
A g?wno prawda bo w 1G jest jeszcze stare z??cze ,OBD |
A g?wno prawda bo ALDL czyli w?asny wymys? mitsu, niekompatybilny w 100% z OBD...
Anonymous - 2008-11-20, 10:47
Szakal, viader, macie racje rozpedzilem sieM pozno juz bylo przepraszam moj b?ad
viader - 2008-11-20, 13:45
Dla ?cis?o?ci: nazwa z??cza ALDL wyst?puje tak?e u innych producent?w np. Opel, VW, Daewoo ale z tego co widzia?em, maj? r??ne wtyczki i nie wiem czy interfejsy do badania s? kompatybilne.
Nikon - 2008-11-20, 21:10
hmm czyli to co napisal kolega kris1976 jes nie aktualne?? W takim razie jak sie pod niego podpi???? przez to zlacze.
Szakal - 2008-11-20, 21:40
W?a?nie to co pokaza? kolega Kris jest dobre. Nic tylko zrobi? kabelek ,zakupi? Palma ,wgra? program i cieszy? morde odczytami silnika
PS.GOLDI, wychodzi na to ,?e tak naprawd? g?wno wiemy
Anonymous - 2008-11-20, 22:05
Szakal napisał/a: | PS.GOLDI, wychodzi na to ,?e tak naprawd? g?wno wiemy | zawsze powtarzalem ze sie nie znam to nikt mnie nie sluchal
kris1976 - 2008-11-20, 22:15
Szakal napisał/a: | W?a?nie to co pokaza? kolega Kris jest dobre. Nic tylko zrobi? kabelek ,zakupi? Palma ,wgra? program i cieszy? morde odczytami silnika
|
ten kabelek i program nie jest pod palma tylko laptopa
kabelek pod palma jest troszke inny
viader - 2008-11-21, 08:41
Kabelek pod palma ma tylko jedn? diod? i opornik. Prawie wszystko na temat podpi?cia mo?na znale?? tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...?t=1370&start=0
Ja pod palma mam kabel zrobiony wed?ug tego schematu:
Nikon - 2008-11-21, 17:57
Kabelki ok tylko teraz sie tak zastanawiam to one sa tylko chyba do odczytu danych z auta a nie aby zaingerowac w ECU samochodu. Czy tylko mi sie tak wydaje??
viader - 2008-11-21, 19:21
Mo?esz skasowa? b??dy albo np. w??czy? na chwil? pomp? paliwa. Parametr?w ECU w 1G nie da si? zmienia
Anonymous - 2008-11-21, 19:29
wszystko sie da wylutowac kosc zgrac program skasowac kosci , zmodyfikowac i wkgrac spowrotem
Anonymous - 2008-11-21, 20:10
Nie wiem jak wy Panowie, ale dla mnie o wiele prostsze jest zrobienie tego o czym pisze Goldi ni?...zrozumienie co napisa?
|
|
|