To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Artykuły - Jak wymienic pompe paliwa w Twoim Struclu 2g :)

Anonymous - 2009-09-29, 22:37
Temat postu: Jak wymienic pompe paliwa w Twoim Struclu 2g :)
Potrzeba kilku narzedzi: klucz 19 i 14 do odkreecenia przewodu paliwowego, nasadowa 8 z przedlozka do odkrecenia dekla calej pompy, srubokret krzyzakowy do odkrecenia zaslepki zbiornika oraz sciagasz do opasek ewentualnie kleszcze... i kawalek mlota... bo bez mlota to nie robota :)




sciagnij kanape tylna (dwa zaczepy z przodu/spodu kanapy


krzyzak w lape i odkrecamy obudowe


nie zapomij o odkreceniu "trzymacza" wi?zki do pompy :)


naszym oczom ukazuje sie dekiel przy ktorym zamocowana jest pompa, odpinamy wiec wyczke


i jeszcze jedna


niepotrzebne kable upychamy gdzies miedzy karoseriie a zbiornik by nie przeszkadzaly


czas na dziewietnache i czternache, by sprobowac poluzowac przewod (jesli sie nie uda to nic na sile bo obrobicie przewod i bedzie zle


kolejny etap to sciagacz do opasek lub kleszcze i sciagamy zacisk


sciagamy przewod powrotu


Kolejny etap to próba odkręcenia przewodu paliowego pod bakiem paliwa, do tego kroku potrzeba kanału, bądź podnośnika. Niezbędny do tej czynności będzie klucz 6-kątny o rozmiarze 14 do przewodów paliwowych. Jednak z racji wieku już starego samochodu niejednokrotnie ten przewód "scala się" z resztą stanowiąc element nie do odkręcenia...
Odciąć przewód w takim przypadku nie bardzo się da ponieważ uszkodzimy gwint na złączach przy próbie ich nacięcia i będzie nieszczelność pod wysokim ciśnieniem paliwa. Inna opcja to wymiana całej lini paliowej aż do szyny paliwa (kosztowna operacja). Opcja ostateczna, prostsza często praktykowana na dsm tuner to delikatne nacięcie fragmentu karoserii i wyciągnięcie koszyka pompy bez rozkręcania przewodu. W moim przypadku nastąpił ten czarny scenariusz... cóż...

odkręcając około 6 śrub na klucz 8 i wyciągamy kosz pompy z mocowaniem... teraz przydaje sie wyciecie by mozna bylo manewnrowac calym koszykiem by spokojnie zdemontować pompe paliwa

odkrecajac calosc mozna to zabrac na stol i spokojnie sie nad tym dalej doktoryzowac :)

pompa paliwa denso gst :)


i znow krzyzak w lape i odkrecamy trzmyanie pompy od dolu,


i ukazuje nam sie pompa z wtyczka


rozpinamy wtyczke...


uwaga! o to elementy uszczlenienia pompy! bardzo istotne elementu:


zakladamy w takiej kolejnosci




skladanie nastepuje w sposob odwrotny do rozkrecania :)
u mnie niestety przewodu odkręcić się nie dało odprowadzającego paliwo z baku wiec wszystko robilem w samochodzie...

Pablo1o - 2009-09-30, 11:39

No panie Doktor ... Brawo :)
Anonymous - 2009-09-30, 12:29

lepszy taki tutorail :) niz jak ktos ostatnio mnie na forum prosil bym zrobil jak przerobic lampy tylne by swiecily, blyskaly, mrugaly czy cos tam :hahaha:
Sonek - 2011-07-21, 10:01

Goldi nie masz może fotek z tego tutoriala gdzieś na dysku? Może mógłbyś w wolnej chwili podmienić bo zdaje się że te już dawno wygasły :)
cebem - 2011-07-21, 10:18

Sonek, u mnie wszystkie działają :ok:
MATi - 2011-07-21, 12:06

kurde Goldi zmieniłeś telefon :jezyk: super zdjęcia są wreszcie :lol2:

Dobra robota :ok:

Sonek - 2011-07-21, 16:29

U mnie też nagle działają :) dzięki Goldi :ok:
Anonymous - 2011-07-21, 17:35

mimo wszystko polecam jednak zakup klucza 6 katnego 14stki na małą grzechotkę do układów paliwowych i próbę odkręcenia tego przewodu pod bakiem.. z perspektywy czasu stwierdzam ze szkoda niszczyc samochodu... jednak tak jak napisałem wcześniej sa samochody w ktorych predzej mozna ukrecic przewod niz to odkrecic wtedy czeka wymiana calej lini paliwowej pod samochodem
rosomak1983 - 2011-07-22, 01:19

GOLDI napisał/a:
z perspektywy czasu stwierdzam ze szkoda niszczyc samochodu...

dokladnie to pomyslałem przed chwila jak czytąłem....

Pozatym bez urazy ale ciecie auta zeby wyjac pompe to MEGA drut!!!! :roll: :roll: :roll:
To do Ciebie niepodobne panie Goldi :?

Anonymous - 2011-07-22, 05:50

Stety/niestety Panie Rosomak to patenty powszechne stosnowane na DSM Tuners... ten typ tak ma z tym przewodem paliwowym...

Raz już zrzucałem bak paliwa nie chcac nic uszkadzać
i raz już wymianiałem linię Paliwową...

stwierdzam jedno :) Nigdy więcej :)

Nawet w Mr2 sciągnięcie/założenie baku trwa krócej bo tylko 7h, a tam do wymiany pompy trzeba go ściągnąc

Pablo1o - 2011-07-22, 13:31

Niestety to fakt co Goldi pisze. W JSS też tak robią w obawie o uszkodzenie przewodu.
rosomak1983 - 2011-07-22, 15:11

GOLDI napisał/a:
baku trwa krócej bo tylko 7h,

??? serio tak długo. Mi ostatnio w lancerze wyjeli , uszczelnili i założyli bak w ok 30min.
(w dwie osoby)

Teraz pytanko w 1G tez sa takie lipne przewody ???

Tofik - 2011-07-22, 16:10

rosomak1983 napisał/a:
Teraz pytanko w 1G tez sa takie lipne przewody ???
_________________


też.
Problem jest w tym że łączenia są stosunkowo na wierzchu i narażone na wodę, błoto,śnieg, sól i reszte syfu co wpływa na to ze po kilku latach nieryszania są..... nie do ruszenia.
Jedyny pocieszający fakt że w 1G (GS/GST bo nie wiem jak 4x4) nie trzeba odkręcać przewodów do wyjęcia pompy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group