420A (2.0l) - Dziwny dzwiek w skrzyni.... pomocy
jacopl - 2011-02-21, 23:08 Temat postu: Dziwny dzwiek w skrzyni.... pomocy Witam mam mianowity problem w ecli 2G 420A po odpaleniu samochodu slychac grzechotanie w okolicy skrzyni jest to manual i po wycisnieciu sprzegla dzwiek cichnie? Mial ktos podobny problem, slyszalem ze moze to byc lozysko na docisku, jak z jego wymiana czy musze wymienic cale kompletne sprzeglo??
matim - 2011-02-21, 23:14
pierwsze co bym zrobił to zmienił olej na odpowiedni - ATF do skrzyń automatycznych.
jak się nagrzeje to też rzęcholi?
i nie zakładaj lepiej kilku tych samych tematów...
Anonymous - 2011-02-21, 23:25
matim napisał/a: | pierwsze co bym zrobił to zmienił olej na odpowiedni - ATF do skrzyń automatycznych. | tylko nie ATF a ATF+3 badz ATF+4
ale wydaje mi sie ze lozyska w skrzyni powolki sie sypia lub niski stan oleju
jacopl - 2011-02-21, 23:32
skrzynia jest manualna, jak sie nagrzeje to trochce cichcnie a nieraz znika, olej jest nowy mobil o ile pamietam 80w 90 czy jakos tak do manualnej wchodzi 2.2 litra wiec stan tez jest ok
Anonymous - 2011-02-21, 23:38
jacopl napisał/a: | skrzynia jest manualna, jak sie nagrzeje to trochce cichcnie a nieraz znika, olej jest nowy mobil o ile pamietam 80w 90 czy jakos tak do manualnej wchodzi 2.2 litra wiec stan tez jest ok | wylej to jak najszybciej ze skrzyni... to zly olej do tej skrzyni... nie dziwie sie ze ten olej ja zabija... to 420a nie 4g63 do ktoego idzie 75w90
jacopl - 2011-02-21, 23:40
a ilosc taka sama? faktycznie przed wymiana nie bylo tego po zrobieniu jakis 500km sie zaczelo sczegolnie rano jak zimny okrutny dzwiek ale ucicha jak wysprzeglam wiec moze juz zabilem cos w skrzyni
Anonymous - 2011-02-21, 23:45
jacopl napisał/a: | a ilosc taka sama? faktycznie przed wymiana nie bylo tego po zrobieniu jakis 500km sie zaczelo sczegolnie rano jak zimny okrutny dzwiek ale ucicha jak wysprzeglam wiec moze juz zabilem cos w skrzyni | zrob plukanie skrzyni... bo atf+3 zle reagfuje z tymi olejami i zrobi sie zator i zatrzesz skrzynie... zrobiles glupote zalewajac ten olej...
jacopl - 2011-02-21, 23:47
a jak zrobic plukanie skrzyni czego nalac, jak sie domyslem nie wody rozumiem ze dalej rozmawiamy o manualnej skrzyni
matim - 2011-02-21, 23:51
GOLDI napisał/a: | matim napisał/a: | pierwsze co bym zrobił to zmienił olej na odpowiedni - ATF do skrzyń automatycznych. | tylko nie ATF a ATF+3 badz ATF+4
|
fakt, troche za ogólnie napisałem
Anonymous - 2011-02-21, 23:54
ja to robie ropą pod ciśnieniem wpuszczam korkiem wlewowym w skrzynie płucząc ją po bokach przy otwartym na początku korku spustowym. Po takim płukaniu pod ciśnieniem robie kolejne już z zakręconym korkiem spustowym i wpompowuje jakieś 2 litry podnosze jedno koło i kręce nim aby koła zębate dobrze się przepłukały. Spuszczamy i zalewamy nowym olejem.
Może ktoś zna lepsze sposoby.
jacopl - 2011-02-21, 23:55
hmmm a gdzie w tej skrzyni korek wlewowy, ja wlewalem poprzez wykrecenie czujnika predkosci
Anonymous - 2011-02-21, 23:56
jacopl napisał/a: | a jak zrobic plukanie skrzyni czego nalac, jak sie domyslem nie wody rozumiem ze dalej rozmawiamy o manualnej skrzyni | np http://allegro.pl/lubegar...1446132347.html
preparatow na rynku wiele... byle nie mieszaj tych olei... a potem kupuj mopar atf +4
jacopl - 2011-02-21, 23:58
mozesz wyjasnic, podac symbolike oleju nie mieszkam w Polsce tylko w islandii a tu kiepsko z produktami
Anonymous - 2011-02-22, 00:02
ATF+3, ATF+4 to symbolika
http://allegro.pl/atf-4-mopar-i1458594865.html
bylo o tym nie raz na forum... szukales w ogole po forum czy na gotowe temat walnales?
jacopl - 2011-02-22, 00:04
Wiec ATF+4 to jak 75w90 sorry ze gowe zawracam ale chce miec pewnosc i jeszcze moze powiesz gdzie korek wlewowy?
Anonymous - 2011-02-22, 00:11
co do korka to może nie być, opisałem ogólnie jak to robie w tani sposób
Anonymous - 2011-02-22, 00:19
jacopl napisał/a: | Wiec ATF+4 to jak 75w90 sorry ze gowe zawracam ale chce miec pewnosc i jeszcze moze powiesz gdzie korek wlewowy? | atf+4 to nie 75w90 to zupelnie inne oleje
jacopl - 2011-02-22, 00:25
Ok wiec bede szukal ATF+4 dzieki za pomoc mam nadzieje ze dzwiek zniknie napisze jutro jak zmienie, ma moze ktos zdjecie swojego silnika 420a z bliska chodzi mi o rozprowadzenie przewodow cisnieniowych tak to sie chyba nazywa wydaje mi sie ze czegos brakuje....
chodzi o zdjecie przy filtrze mam zalozony storzek..
Anonymous - 2011-02-23, 20:53
GOLDI napisał/a: | jacopl napisał/a: | Wiec ATF+4 to jak 75w90 sorry ze gowe zawracam ale chce miec pewnosc i jeszcze moze powiesz gdzie korek wlewowy? | atf+4 to nie 75w90 to zupelnie inne oleje |
szukam na forum czy było coś opisywane w związku z tym olejem i nie moge znaleźć. Goldi to niby olej do automatu możesz napisać coś o tym oleju? Co jest jego zaletą ze nadaje sie do manuala bardzo mnie to interesuje zwłaszcza dziś jak zabrałem się za swoją skrzynie z 3000GT martwił mnie widok oleju jaki spuściłem i to co wypłukałem.
Anonymous - 2011-02-23, 21:35
Emilio napisał/a: | GOLDI napisał/a: | jacopl napisał/a: | Wiec ATF+4 to jak 75w90 sorry ze gowe zawracam ale chce miec pewnosc i jeszcze moze powiesz gdzie korek wlewowy? | atf+4 to nie 75w90 to zupelnie inne oleje |
szukam na forum czy było coś opisywane w związku z tym olejem i nie moge znaleźć. Goldi to niby olej do automatu możesz napisać coś o tym oleju? Co jest jego zaletą ze nadaje sie do manuala bardzo mnie to interesuje zwłaszcza dziś jak zabrałem się za swoją skrzynie z 3000GT martwił mnie widok oleju jaki spuściłem i to co wypłukałem. | do skrzyn biegów leje się to co zaleca producent a nie wg tzw widzimisie
ATF+4:
CHARAKTERYSTYKA:
SAE klasa lepkości: n/a
Ciężar właściwy przy 150C…0,847
Lepkość kinematyczna przy 1000C…7,51 cSt
Lepkość kinematyczna przy 400C…33,2 cSt
Indeks lepkości…204
Temperatura krzepnięcia…-51oC
Temperatura zapłonu…198oC
Lepkość Brookefield przy -400C…8,380 cP
wystarczy ;> ?
|
|
|