6 czy 7 BOLT |
Autor |
Wiadomość |
Diabel
wyjadacz
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 918 Skąd: Krakow ;)
|
Wysłany: 2007-11-25, 19:23
|
|
|
Coodo, hmm nie rozumiem przeciez ty masz chyba 1g a cranwalk to problem raczej 2g |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2007-11-25, 20:41
|
|
|
blok jest ten sam. wytrzyma?o?? bloku ta sama itd. poprostu w 7bolt spierdolili w oko?o 10% tych silnik?w panewki oporowe przez co si? wa? przes?wa i nie ma na to rady jak masz spierdolone z fabryki to mo?esz wpompowa? i 100ty? z? w silnik, kucizn? itd a i tak ci si? rozpier*oli nie dlatego ?e nie jest wytrzyma?y a dlatego ?e wa? si? przesunie.
rada...? dorwa? nadymiarowe panewki oporowe tylko nigdzie ich nie ma... |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
X APOX [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-11-26, 01:17
|
|
|
no z tym 7 bolt to nie jest tak dokonca ze on sie zepsuje czy cos tam bo u nas sa goscie co buduja 7-bolt i nie narzekaja tylko ze chodzi o to ze jerzeli mas zamiar naprawde inwestowac po to zeby cos z niego wyciagnac to oplaca sie bardziej dorwac 6-bolta i z nim kombinowac bo te silniki po zakuciu sa nie do zdarcia a kucu to juz w grobych setkach mozna wyciogac bez bulu |
|
|
|
|
ziggi
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 45 Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 415 Skąd: Lodz / Dublin
|
Wysłany: 2007-11-26, 11:15
|
|
|
SAMAEL napisał/a: | blok jest ten sam. wytrzyma?o?? bloku ta sama itd. poprostu w 7bolt spierdolili w oko?o 10% tych silnik?w panewki oporowe przez co si? wa? przes?wa i nie ma na to rady jak masz spierdolone z fabryki to mo?esz wpompowa? i 100ty? z? w silnik, kucizn? itd a i tak ci si? rozpier*oli nie dlatego ?e nie jest wytrzyma?y a dlatego ?e wa? si? przesunie.
rada...? dorwa? nadymiarowe panewki oporowe tylko nigdzie ich nie ma... |
Samael - Dziekuje za jasna i wyczerpujaca odpowiedz
Wiec dochodzimy do crankwalk'u...
Goldi: SZUKAJKA poszla w ruch - na naszym nowym forum nie mamy jeszcze tematu o crankwalk'u zjawisko to jest tylko napomniane przez Kiepucziego w temacie ''Podnoszenie mocy w eclipse GS (4g63)'':
kiepuczi napisał/a: | To prawda czesc blokow w 2g ok 10% ma wade konstrukcyjna, da sie to usunac przez wstawianie nadwymiarowych panewek ( thrust bearing) ale nigdy nie ma sie pewnosci ze zjawisko crankwalku nie powroci. |
Skoro crankwalk jest konsekwencja tego co m.in. wyroznia 6-bolt od 7-bolt, to chcialbym pociagnac watek crankwalk'u w tym temacie. Dwa pytania:
1) Jakie sa objawy crankwalk'u? Po czym poznac ze choroba dopadla naszego eclipsa?
2) Czy crankwalk jest dolgliwoscia tylko 2G czy zdarza sie rowniez w 1G, tzn. tych w ktorych montowany byl juz silnik 7-bolt (od czerwca 1992)? |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2007-11-26, 13:55
|
|
|
CW wyst?puje jedynie w 10% 2g wyprodukowanych w 95r. na szcz??ci wi?kszo?? z nich ju? si? wysypa?a |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
Coodo
KLUBOWICZ
Pomógł: 11 razy Wiek: 49 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 967 Skąd: Bydgoszcz-Teresin
|
Wysłany: 2007-11-26, 15:04
|
|
|
czyli 7bolt z 1G by? montowany w 2G? |
_________________ 1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
. |
|
|
|
|
MikeR
KLUBOWICZ go your own way
Pomógł: 9 razy Wiek: 45 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 725 Skąd: SLU
|
Wysłany: 2007-11-26, 16:02
|
|
|
tak, z pewnymi r??nicami, m.in. 1g posiada wi?kszy uk?ad dolotowy, inn? g?owic? o wi?kszych kana?ach oraz inny kolektor wydechowy . |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2007-11-26, 16:04
|
|
|
ale pasuje wszystko do siebie sprawdzone |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
ziggi
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 45 Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 415 Skąd: Lodz / Dublin
|
Wysłany: 2007-11-26, 16:32
|
|
|
MikeR napisał/a: | tak, z pewnymi r??nicami, m.in. 1g posiada wi?kszy uk?ad dolotowy, inn? g?owic? o wi?kszych kana?ach oraz inny kolektor wydechowy . |
To ja bede dalej drazyl temat crankwalk'u. Taki juz dociekliwy z natury jestem
Jak rozumiem ten sam 7-bolt (za wyjatkiem 'gory' jak pisze powyzej MikeR) byl montowany w pozniejszych 1G jak i w 2G. Dlaczego zatem, jak pisze Samael, crankwalk dopada tylko 2g 1995? Czy ta wada panewek oporowych, ktora powoduje crankwalk, zdaza sie w silnikach 4G63 7-bolt wyprodukowanych tylko w 1995? Bo jesli wada tyczy calej serii 7-bolt, to czemu crankwalk zdarza sie tylko w 2G i to tylko w tych z 1995 roku? |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-11-26, 16:43
|
|
|
ziggi napisał/a: | o czemu crankwalk zdarza sie tylko w 2G i to tylko w tych z 1995 roku? | nie tylko... ostatnio wysypal sie 4g63T z 99r klubowiczowi... podejrzewany crankwalk |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2007-11-26, 17:01
|
|
|
czy czy to czasem nie GSX ?
GST/Zly |
Ostatnio zmieniony przez 2007-11-26, 17:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Diabel
wyjadacz
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 918 Skąd: Krakow ;)
|
Wysłany: 2007-11-26, 17:01
|
|
|
Pytanie tylko czy on faktycznie byl z 99 chodzi mi o silnik wiecie roznie bywa ..... |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2007-11-26, 17:05
|
|
|
nie ma reguly czy to 95 rocznik czy 99, poprostu w 95 roczniku stwierdzono najwiecej przypadkow crankwalk. Rozne zrodla roznie podaja , ogolnie wadliwie wyprodukowanych bloko jest od 10-15%. I stad ryzyko o ktorym pisalem jest za duze by inwestowac duza kase w zakucie 2g. |
|
|
|
|
ziggi
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 45 Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 415 Skąd: Lodz / Dublin
|
Wysłany: 2007-11-26, 17:10
|
|
|
kiepuczi napisał/a: | nie ma reguly czy to 95 rocznik czy 99, poprostu w 95 roczniku stwierdzono najwiecej przypadkow crankwalk. Rozne zrodla roznie podaja , ogolnie wadliwie wyprodukowanych bloko jest od 10-15%. I stad ryzyko o ktorym pisalem jest za duze by inwestowac duza kase w zakucie 2g. |
Dziekuje za odpowiedz Kiepuczi
A czy spotkales sie z przypadkiem crankwalk'u w 7-bolt 1G? Sorry ze tak draze temat, ale akurat mnie to bardzo nurtuje bo moj 1G - 4G63 - ma pierwsza rejestracje na wiosne 1995, wiec mysle ze byl wyprodukowany w 1994, zatem 7-bolt. Czy moze mnie to dopasc? I czym to sie objawia, czyli jak sie odczuwa pierwsze symptomy podczas jazdy? |
Ostatnio zmieniony przez ziggi 2007-11-26, 17:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Diabel
wyjadacz
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 918 Skąd: Krakow ;)
|
|
|
|
|
X APOX [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-11-26, 20:29
|
|
|
to co jest to jest bull i teras to czapka kassy i do mechanika nie wiem jak u was ale u nas nie jest tak ciezko znalesc 6-bolta ......pytamko off topik do ktorego roku samochody w polsce musza przechodzic badania techniczne ...czy jest jakas granica ze nie musza czy poprosty wszysdkie musza dzieki .... |
|
|
|
|
Adamek [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-11-26, 23:02
|
|
|
wszystkie musza. A odnosnie Twojego stwierdzenia o trudnosciach znalezienia 6 bolt to troszku mnie to dziwi, bo wystarczy zerknac na firmy, ktore oglaszaja sie np w ebay i juz znalazles pare sztuk. Fakt ze niektore potrafia kosztowac, ale ktoz nie wydalby kasy na ten silnik myslac powaznie o modach |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
|
|
|
|
X APOX [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-11-26, 23:35
|
|
|
no tak ale wy nie wiecie jakie ludzie maja problemy z tymi silnikami ..po pierwsze nawet jak zadzwonisz do nich nikt nie jest w stanie powiedziec ci przebiegu nie dadza ci vin nr abys mogl sprawdzic co sie dzialo z tym samochodem oni klamia jak najeci bo poprostu chca je sprzedac ja znam wielu ludzi co sie przejechalo na takich dilach a gwarancja co ja daja to jest buul shit......kazdy zna powiedzenie nie kupuj kota w worku jezeli chodzi o ta sprawe to ten worek jest ogromny .....nic dodac nic ujac ....
[ Dodano: 2007-11-26, 14:41 ]
ooo jeszcze jedno pytanko czy ktos zauwarzyl roznice w filtrach olejowych ja mysle ze to najprostrzy sposob aby rozrorznic 6bolta od 7bolta a moze sie myle bo szukalem ale nic nie znalazlem .... |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2007-11-27, 20:13
|
|
|
czego zjawiska "crankwalk " nie odnotowano w 1g. Nie wiem, nie zaglebalem sie w ten temat, ale kiedys czytalem o pochodzeniu blokow 6 bolt ze produkcje JDM sa Identyczne jak USDM. moze bloki do 1g przywozono z japoni. A w 94 roku zaczeto je produkowac w USA na potrzeby DSM. Faktem jest ze w 1g zjawisko crankwalk jako tako nie wystepuje, a co wiecej w evo I-III gdzie tez jest silnik 2g 7 bolt , tez nie odnotowano przypadkow crankwalk. W usa boja sie kracnkwalk jak diabel swieconej wody , i maja czego co 9 eclipse ma silnik nadajacy sie na zlom.I wez tu wydaj 5-6 usd na silnik kiedy ten moze wysrac sie w kazdej chwili. Mi osobiscie crankwalk objawil sie w samochodzie przu 90 tys mil . dalej jezdzilem samochodem, poprostu biegi kiepsko wchodzily na zakretach albo tuz po wyjsciu z zakretu i tyle.
teorie spiskowe natomiast glosza ze to pracownicy Hondy podmienili panewki w fabryce DSM |
|
|
|
|
|