Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
HHO
Autor Wiadomość
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
  Wysłany: 2009-12-01, 22:06   HHO

na allegro znalazlem instalacje wodorowa do diesla jak i benzyny w granicach 1500zl .

http://www.hho-generator.com/ to jest strona do tego goscia co montuje takie instalacje i pisze jak to wszystko wyglada, dla mnie z deka nie realne ale nie znam sie .

Wypalilo by cos takiego w naszych autkach ??
Moze jakas "zdrowsza" alternatywa dla LPG :badcrack:
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
Ostatnio zmieniony przez franko 2009-12-01, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Diabel 
wyjadacz



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 918
Skąd: Krakow ;)
Wysłany: 2009-12-01, 23:20   

cos mi sie to nie widzi :) do tego ta komora generatora kolo silnika :) ciekawe co na to ludzie na przegladach :P
 
 
 
finger
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-02, 03:25   

Brednie jakies. Po pierwsze wodor jest super paliwem jesli sie go nie spala a wykorzystuje w ogniwach paliwowych z ktorych czerpie sie prad do napedzania silnika elektrycznego. Jako paliwo spalane jest mocno srednie i duzo gorsze od LPG. Tysiace naukowcow na calym swiecie pracuja nad sposobem na magazynowanie wodoru poniewaz jest to trudny proces. Aktualnie najlepsze rezultaty otrzymuje sie przez magazynowanie w tradycyjnych butlach wypelnionych adsorbentami weglowymi. Paradoksalnie napchanie wegla do butli powoduje 100krotne zwiekszenie pojemnosci. Oczywiscie najwiekszym problemem jest produkcja wodoru, a najlatwiejszym sposobem jest elektroliza wody. Oczywiscie to wszystko jest nadal w fazie testow i pojawia sie nagle k*rwa jakis palant ktory chce zarobic na naiwnosci ludzi :D no comment

EDIT: cos tam rzucilem okiem i smiech na sali. Gosc chce napedzac elektrolizer z instalacji samochodowej. Przeciez do wytworzenia potrzeba prad o duzym natezeniu, alternator (hipotetycznie) nawet jakby obsluzyl takie urzadzenie to moc silnika spada o polowe :badcrack: uzyskany z tego wodor to na prawde maly procent paliwa.
Ostatnio zmieniony przez finger 2009-12-02, 03:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Miron 
KLUBOWICZ


Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 222
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-12-03, 20:58   

Finger widz? ?e z chemi jeste? mocno obcykany :amen: . Ale nawi?zuj?c do tematu mimo ?e to ma?o realne fajnie by?o by je?dzi? i la? wod? do baku. Tylko tego zapachu spalin by brakowa?o :lol2:
 
 
PiotrekKRK 
KLUBOWICZ
newbie


Pomógł: 45 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 2386
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-03, 21:04   

Miron napisał/a:
Finger widz? ?e z chemi jeste? mocno obcykany :amen: .

Finger jest ?wie?o upieczony mgr in? po chemii wi?c mo?na uzna?, ?e wie co m?wi :)
 
 
koolas
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-15, 00:51   

finger napisał/a:
Oczywiscie najwiekszym problemem jest produkcja wodoru, a najlatwiejszym sposobem jest elektroliza wody.


Z tego co wiem wodor na skale przemyslowa uzyskuje sie duzo tansza metoda - z gazu ziemnego w obecnosci pary wodnej.

Z tego co wiem z Honda FCX Clarity dolaczaja Home *cotam* Station ktora produkuje wodor wlasnie z gazu ziemnego.

Wodor przemyslowy produkowany ta metoda ponoc wychodzi taniej od benzyny.

Glownym problemem dla ktorego w autach osobowych sie wodor jescze nie przyjal jest jego skladowanie... No wiadomo - wodor lubi sobie wybuchnac... :ksiadz:
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-15, 01:08   

finger napisał/a:
EDIT: cos tam rzucilem okiem i smiech na sali. Gosc chce napedzac elektrolizer z instalacji samochodowej. Przeciez do wytworzenia potrzeba prad o duzym natezeniu, alternator (hipotetycznie) nawet jakby obsluzyl takie urzadzenie to moc silnika spada o polowe uzyskany z tego wodor to na prawde maly procent paliwa.
z tego co wiem uzyskany wodor ta droga nie ma byc jednym zrodlem energi a dodatkiem do palwia. przez co zuzycie benzyny ma spasc o okolo 30%. instalacje sa juz w uzytku. niebawem albo my albo polecona przez nas osoba z warszawy bedzie stoic samochod z HHO EcuMasterem
 
 
finger
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-15, 02:02   

Jak nie zobacze to nie uwierze.
koolas napisał/a:
uzyskuje sie duzo tansza metoda
Jest spora roznica miedzy "tansza" a "najlatwiejsza". Prosty elektrolizer moze zrobic kazdy w domu.

GOLDI, jak bedziecie to stroic to daj info bo chcialbym zobaczyc ta instalacje na zywo.
koolas napisał/a:
Glownym problemem dla ktorego w autach osobowych sie wodor jescze nie przyjal jest jego skladowanie... No wiadomo - wodor lubi sobie wybuchnac...
Nie problem wybuchania, bo to jest proste do zlikwidowania. Szczela butla, nie ma doplywu tlenu wiec ryzyko wybuchu jest zadne. Problemem jest pojemnosc butli. Wodor ciezko sprezyc, a tymbardziej przeprowadizc do fazy cieklej. Swiatelkiem w tunelu jest adsorpcja, pisalem o tym wczesniej.
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-23, 16:33   

W Hondzie FCX Clarity wod?r w baku jest podci?nieniem co? ponad 200 bar?w :) :)
W razie wypadku wola?bym by? daleko od takiej Hondy :)
_________________
Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! :)
 
 
 
matim 
KLUBOWICZ


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1265
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 2009-12-23, 16:48   

zraz pewnie finger napisze o pancernej wytrzyma?osci takiego baku :jezyk:
_________________
BMW E91 320D happy :)
Pacifica 4.0
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-23, 16:49   

Co? takiego nie istnieje w czasie wypadku :)
_________________
Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! :)
 
 
 
finger
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-23, 17:02   

matim napisał/a:
raz pewnie finger napisze o pancernej wytrzyma?osci takiego baku :jezyk:
Haha pewnie ze napisze :)

Zeby nie bylo to podepre sie materialamia szkoleniowymi Panstwowej Strazy Pozarnej (bo tata cale lata byl strazakiem). Butla jest z takiego materialu, tj tak gruba, ze zeby przerwac jej strukture, to dzwon musi byc tak potezny, ze z auta zostaje nic. Przy tej predkosci z pasazerow zostaje kompot, a okoliczne dzrzewa, budynki sa sciete. Przy "zwyklych dzwonach" nie ma prawa ta butla peknac. Fizycznie to jest nie mozliwe bo nawet jak dostaniesz mega szczala w tyl, to butla Ci wjedzie pod fotele pasazerow, a pol auta sie zlozy jak harmonijka.

Przy pozarze niebezpieczenstwo zwiazane ze wzrostem cisnienia z powodu rozgrzania gazu nie jest duze, bo wielozawor upuscza gaz powyzej jakiegos cisnienia. Prawdopodobienstwo wybychu takiej butli na prawde jest male. A to wszystko dotyczyLPG. To sa niskocisnieniowe butle. Przy wodorze butle sa na prawde mocne, wrecz niezniszczalne. Blacha czolgowa, nawet z karabinu tego nie przebijesz.

Gorzej sprawa wyglada z benzynka. Baki sa robione z "papierowych" materialow. Jesli w baku jest mniej benzyny niz maks, to wpustej przestrzeni sa opary, ktore sa bardziej wybuchowe niz lpg...w czasie wypatku duzo latwiej rozwalic bak benzyny, oraz doprowadzic do wybuchu...dlatego np w samolotach przestrzen po ubywajacej benzynie zajmuje azot (ten od kol), zeby wyeliminowac ryzyko zaplonu oparow.

Czemu wszyscy tak bardoz wierza w mity?

BTW chyba w zderzeniu z rozpedzonym pociagiem najlatwiej zalatwic butle lpg, jesli tylko dostanie sie pod kola pociagu...ale co z tego, skoro wszystkie takie wypadki koncza sie smiercia pasazerow...
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-23, 18:57   

finger napisał/a:
Gorzej sprawa wyglada z benzynka. Baki sa robione z "papierowych" materialow. Jesli w baku jest mniej benzyny niz maks, to wpustej przestrzeni sa opary, ktore sa bardziej wybuchowe niz lpg...w czasie wypatku duzo latwiej rozwalic bak benzyny, oraz doprowadzic do wybuchu...dlatego np w samolotach przestrzen po ubywajacej benzynie zajmuje azot (ten od kol), zeby wyeliminowac ryzyko zaplonu oparow.
dlatego masz wiecej niz dwa odpowietrzenia baku w wozidelku
 
 
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
Wysłany: 2009-12-23, 19:11   

GOLDI, ale jak sie odkreca korek tp slychac uchodzace cisnienie
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
 
 
 
finger
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-23, 21:10   

GOLDI, tak Goldas, ale to sa odpowietrzenia. Te pary dalej tam sa, czy chcesz czy nie. Jedyny sposob wyeliminowania ich to wypelnienie przestrzeni gazem obojetnym. W razie dzwon bardzo lubia sie zapalic, tworzac temperature do zaplonu benzyny w stanie cieklym. Zreszta poszukajcie statystyk wypadkow aut z LPG...jak sie ksztaltuja wybuchy w odniesieniu do aut na benzyne. Takich statystyk pewnie nawet nie ma...bo takie rzeczy sie nie zdarzaja.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-23, 21:12   

finger napisał/a:
Zreszta poszukajcie statystyk wypadkow aut z LPG..
ale my tu nie o LPG tylko o wodorze i benzynie :P nie badz samolubny :P inne paliwa niz LPG tez istnieja :P Fingerku Figielku :P tam nie ma tyle Par co Ci sie moze wydawac. od tego masz EVAP w samochodzie by opary by?y filtrowane.
 
 
finger
[Usunięty]

Wysłany: 2009-12-23, 22:56   

GOLDI napisał/a:
ale my tu nie o LPG tylko o wodorze i benzynie
No a dalej ciagniesz temat ;p

GOLDI napisał/a:
am nie ma tyle Par co Ci sie moze wydawac
Ja wiem, ze to nie sa duze ilosci, aczkolwiek istnieje ryzyko zaplonu w razie wypadku. Probuje tylko obalic mit samochodow-pulapek. Zreszta pozary aut z LPG wynikaja raczej z...wlasnie tych opar, bo wtedy zbiornik jest prawie pusty zawsze.

BTW chcialem zauwazyc, ze oftop zaczeli moderatorzy. Obydwa ;p
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12