Sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
luqui86 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-03, 18:59 Sprzęgło
|
|
|
czesc
Kolejny problem do kolekcji... sprz?g?o
Wczoraj bylem w wawie, wszystko bylo ok. Dzisiaj wsiadam i co? Sprzeglo bardzo nisko bierze, biegi ciezko wchodz? czy to mozliwe zeby sprz?g?o sie wykonczylo tak szybko z dnia na dzien. A moze uklad sie zapowietrzyl?? Jeszcze nie zdazylem sie przyjrzec bo dopiero co ten problem odkrylem |
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-19, 20:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-03, 19:06
|
|
|
luqui86 napisał/a: | A moze uklad sie zapowietrzyl?? | sam sie nie zapowietrza... sprawdz czy masz plyn w ukladzie... jak nie ma to szukaj przyczyny tzn czy padl wysprzeglik czy pompa... lub nieszczelnosc na przewodzie... |
|
|
|
|
luqui86 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-03, 19:11
|
|
|
jutro sprawdze dzisiaj juz za p??no i za ciemno w gara?u
ale czy takie objawy mog? wskazywa? na brak p?ynu ewentualnie pompe? bo jak dla mnie to objawy typowe dla ?mierci sprz?g?a |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-03, 19:17
|
|
|
moga wskazywac na uszkodzony uklad hydrauliczny |
|
|
|
|
luqui86 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-03, 19:21
|
|
|
jak pech to pech nie ma co
jutro zajrze co i jak to sie odezwe dam znac co tam sie urodzi?o |
|
|
|
|
simongs1
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 839 Skąd: Kluczbork/Skawina
|
Wysłany: 2010-02-03, 22:40
|
|
|
albo zobacz czy sroba regulacyjna od pedala sprzegla nie jest za duzo wkrecona dla tego pedal moze brac od polowy |
_________________ "PAIN IS TEMPORARY, PRIDE IS FOREVER" |
|
|
|
|
luqui86 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-04, 19:12
|
|
|
simongs1 napisał/a: | albo zobacz czy sroba regulacyjna od pedala sprzegla nie jest za duzo wkrecona dla tego pedal moze brac od polowy |
tzn pedal bierze bardzo nisko praktycznie delikatnie popuszcze i rusza |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-04, 23:27
|
|
|
skoro rusza a nie slizga to sprzeglo masz ok... ale jak tak chwile pojezdzisz to do zepsutej hydrauliki dokupisz nowe sprzeglo |
|
|
|
|
Misfit
KLUBOWICZ
Pomógł: 11 razy Wiek: 25 Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: NIL
|
Wysłany: 2014-05-20, 13:30
|
|
|
a wiec tak padła mi skrzynia i zastanawiam sie czy od razu nie wymienić sprzegła, w TEP jest sprzegło za 1100 zł dużo ... ale nie chodzi o to dziwna hybryda z tego sprzegła gdyż wszystko jest razem ... Kolega ze sklepu ma kilka zamięnników ale nie chciałbym zamowić a potem oddawac gdy jednak nie bedzie to to a jak mechanik rozbierze skrzynie bedzie mógł stwierdzić czy wymieniac sprzeglo czy też nie ale to dopiero w nastepnym tygodniu ;/
może ma ktos mozliwosc powiedzenia czy te zamienniki beda pasowac ?
Exedy mbk2053
lub
10S5010-OYO oyodo
choć te drugie to jak sama nazwa wskazuje chyba kot w worku ... a sachsa moge miec troche taniej ale u niego w katalogu jest napisane ze to jest z dwumasa ale chyba 420a nie posiada dwumasy ? choć numery pokrywaja sie z tymi z TEP. |
_________________ Mitsubishi Colt 1.3 A/T 1998
Mitsubishi Eclipse 2.0 4G63 1996
Mitsubishi Eclipse 2.0 420A 1999 |
Ostatnio zmieniony przez Misfit 2014-05-20, 13:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2014-05-20, 14:48
|
|
|
przypuszczam (choc pewności nie mam) ze taki zestaw powinien siąść http://allegro.pl/kolo-sz...4235061783.html powyzsze przez Ciebie na 90% nie |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2014-05-20, 15:05
|
|
|
No własnie po co chodzi ze na siłe wciskaja koło zamachowe do zestawu ??? |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2014-05-20, 15:08
|
|
|
seryjny zestaw jest znitowany x kolem zamachowym na sztywno. a to przykrecane do kola zamachowego automatu (wienca zebatego) tak tak torque converter
fo tego silnika po prostu na sile doczepili manuala |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2014-05-20, 15:14
|
|
|
Caly ten silnik jest pokichany... Czesci drogie na grande ciezko dostepne, kombinajce na kazdym kroku.
A 420a SOHC ma to samo tez taka sytutacja bo moze swap koła uzywka plus nowe sprzegło ??? |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2014-05-20, 15:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Misfit
KLUBOWICZ
Pomógł: 11 razy Wiek: 25 Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: NIL
|
Wysłany: 2014-05-20, 15:15
|
|
|
to chyba zmienię na automat poczekam i zobacze jak rozbierze auto mechanik, sprzęgło brało ok choć nie wiadomo jak to wygląda w środku. Poczekamy zobaczymy |
_________________ Mitsubishi Colt 1.3 A/T 1998
Mitsubishi Eclipse 2.0 4G63 1996
Mitsubishi Eclipse 2.0 420A 1999 |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2014-05-20, 15:31
|
|
|
420a sohc? masz na mysli 420h ?
czy ja wiem czy pokręcony ? pokręcone sa niektore japonskie silnik na zasadzie blaszka przykrecona do blaszka a tamta do blaszka a tamta do jeszcze jednej a dopiero calosc do silnika tutaj takich kombinacji nie ma rzekłbym prostota
nie ma wydumanych przepływomierzy, nie ma wydumanych silniczków krokowych tylko takie "uniwersalne" rzekłbym, cewki również "uniwersalne"... wszystko co zbedne jak PT, czy reg napięcie zatopnione w kompie ..
szkoda tylko ze głowica wąska jak we fiacie uno i taki niski CR... glowice rozportowac, silnik doprezyc i mozna fajne efekty zyskać |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2014-05-20, 23:25
|
|
|
GOLDI napisał/a: | zy ja wiem czy pokręcony ? pokręcone sa niektore japonskie silnik na zasadzie blaszka przykrecona do blaszka a tamta do blaszka a tamta do jeszcze jednej a dopiero calosc do silnika tutaj takich kombinacji nie ma rzekłbym prostota |
dziekuje za taka ,,prostote''. A skoro w japonskich silnikach to działa to widocznie dobre rozwiazanie, na pewno duzo lepsze dla uzytkownica przy naprawie.
GOLDI napisał/a: | nie ma wydumanych przepływomierzy |
czy ja wiem co tak naprawde lepsze. Sa auta które maja i czujnik ciśnienia i przepływke jednoczesnie wiec widocznie sa zalety obu urzadzen.
GOLDI napisał/a: | wszystko co zbedne jak PT, czy reg napięcie zatopnione w kompie .. |
no i jak padnie którys komnponent wymiasz całego kompa których było pare rodzajów i ciezko dopasowac. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2014-05-20, 23:56
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | no i jak padnie którys komnponent wymiasz całego kompa których było pare rodzajów i ciezko dopasowac. | nie ma konieczosci wymiany kompa skrajność awer artykuł na temt reg napiecia jest tutaj na forum podobnie da sie ogarnac PT ale zanim ten PT padnie w 420a to najpierw padnie w 100 innych 4g63;) |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Misfit
KLUBOWICZ
Pomógł: 11 razy Wiek: 25 Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: NIL
|
Wysłany: 2014-07-15, 20:04
|
|
|
i dalej temat skrzyni powraca ... mianowicie po wymianie na poczatku biegi wchodzily jako tako ale po przejechaniu wiekszej ilossci kilometrow biegi zaczely ladnie wchodzic i kleic, bylem zadowolony az do czasu gdyz ostatnio najezdzajac na wzniesienie bieg nie hccial wogole wejsc, tak jak bym wogole nie wcisnal sprzegla, po czym po chwili wszedl bieg pierwszy i ruszylem, sytuacja sie powtorzyla kilka razy i nawet podczas ostrzejszej jazdy biegi tak jakby wchodzily prawie na sucho ... przy powolnej jezdzie i wbijaniu biegu tego nie ma ... mysle ze to nie wina slrzyni gdyz ta byla z 2005 roku z przebiegiem podobno 138 tys. zalana moparem, nie wierze ze znowu pada skrzynia, naprawde bylyby takie slabe, watpie ... wysprzeglik ? ciegna ? co myslicie chlopaki ? |
_________________ Mitsubishi Colt 1.3 A/T 1998
Mitsubishi Eclipse 2.0 4G63 1996
Mitsubishi Eclipse 2.0 420A 1999 |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2014-07-15, 21:58
|
|
|
sprawdz pompę i wysprzęglik. moze krzywa łyzka.. ale skoro problem nie non stop... ciegna w jakim stanie? sprawdz zarowno przy skrzyni jak i lewarku |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
|