Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie Obroty, EGR
Autor Wiadomość
Scorpion2111 
zielenina


Wiek: 31
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Szczecin Dąbie
Wysłany: 2011-02-10, 09:10   Wysokie Obroty, EGR

Witam wszystkich uzytkownikow tego forum chcial bym uzyzkac od was pomocy
poniewasz wymienilem silniczek krokowy na nowy i teraz obroty wskoczyly mi na 3.0 i nie spadaja z nich.
Niewiem co mam zrobic i prosze o szybka odp...
Posiadam
Mitsubishi Eclipse 2.0 16v DOHC
1993r.
Ostatnio zmieniony przez MATi 2012-01-05, 20:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2011-02-10, 15:40   

na kolektorze dolotowym przy przepustnicy jest śrubka, spróbuj nią pokręcic, może coś da
 
 
 
McGyver 
KLUBOWICZ

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 22
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-10, 18:21   

Ja bym jej nie ruszał,nie jest to zalecane.Pozatym nie sądzę aby udało się nią skorygować tak wysokie obroty
_________________
Wszystkie części do Eclipse 1g
 
 
wuerce 
KLUBOWICZ


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 652
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2011-02-10, 19:21   

No pewnie że nie! To nie polonez. Użyjcie szukajki chłopaki!
_________________
...ale ja się nie znam.
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=12772
 
 
Scorpion2111 
zielenina


Wiek: 31
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Szczecin Dąbie
Wysłany: 2011-02-10, 21:35   

jakiej szukajki ??

[ Dodano: 2011-02-10, 21:38 ]
jeszcze mam pytanko jesli pokrecil bym ta srubka to zmniejsze tez doplyw paliwa wraz z obrotami czy musze sie podpiec pod kompa??
Ostatnio zmieniony przez Scorpion2111 2011-02-10, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2011-02-10, 21:38   

http://www.eclipse.net.pl...ighlight=obroty
 
 
 
Scorpion2111 
zielenina


Wiek: 31
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Szczecin Dąbie
Wysłany: 2011-02-10, 21:54   

Mati jak juz jestes to moze jeszcze mi powiesz cos..
poniewasz przy przepustnicy sa trzy rurki i wiec moje pytanie dotyczy czy to ma jakas roznice jak sa podlaczone??
czy jest jakies szczegolne podlaczenie jesli tak to czy mogl bys mi je podac...Dzieki
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-02-10, 22:23   



proszę bardzo, schemat podciśnień, rureczkę G możesz podłączyć bez trójnika, z przepustnicy prosto do "thermo valve" znajdującego się przy termostacie, w ten sposób zrobisz prostą "eliminację EGRa" czyli zaworu zwrotnego spalin (ahh ta ekologia...)
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

 
 
 
Scorpion2111 
zielenina


Wiek: 31
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 4
Skąd: Szczecin Dąbie
Wysłany: 2011-02-10, 22:35   

Dzieki bardzo w razie pytan bede jeszcze pisal
 
 
cebem 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 891
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2011-02-10, 23:26   

Może głupie pytanie ale co daje ominięcie EGR valve?
 
 
 
oblak 
KLUBOWICZ

Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 648
Skąd: grodzisk maz
Wysłany: 2011-02-11, 10:04   

i od razu w temacie drugie pytanie, czym są te solenoidy??
_________________

 
 
 
wuerce 
KLUBOWICZ


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 652
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2011-02-11, 10:09   

zenek_bb popraw mnie jeśli się mylę ale EGR jest rzadkością w 1G. Chyba tylko w wersjach na rynek kanadyjski były.
_________________
...ale ja się nie znam.
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=12772
 
 
oblak 
KLUBOWICZ

Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 648
Skąd: grodzisk maz
Wysłany: 2011-02-11, 10:29   

wuerce, mylisz się :)
_________________

 
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-02-11, 10:29   

wszystkie miały, canadyjskie (czy californijskie raczej) miały dodatkowo sterowany selenoidem przez ECU na podstawie nie tylko temp silnika ale też temp spalin (czujnik temp w EGR'ze, wszystko opisałem w "kompendium różnic 6-7bolt) reszta ma sterowany jak na schemacie czyli:

musi być podciśnienie w kolektorze (wolne obroty, małe obciążenie, hamowanie silnikiem)
musi być osiągnięta temp 60°C przez płyn chłodniczy (thermo valve się zamyka pozwalając podciśnieniu otworzyć EGR'a)

a co to da? daje tyle że nie syfi się tak kolektor ssący/przepustnica itp, można uzyskać szybszą reakcję na gwałtowne dodanie gazu (spaliny obecne w kolektorze ssącym zanim zostaną przetrawione przez silnik)

aby całkowicie pozbyć się problemu brudnej przepustnicy i kolektora ssącego trzeba się jeszcze pozbyć odm, ale to już inna bajka

[ Dodano: 2011-02-11, 10:32 ]
oblak napisał/a:
czym są te solenoidy??

selenoid to po prostu zawór elektryczny, sterowany przez ECU, i w 1G N/A w wersji USA/Euro jest tylko jeden (widoczny na schemacie)

uprzedzając Twoje pytanie: steruje on w tym przypadku "odsysaniem" oparów benzyny z baku, tak by go nie rozerwało przypadkiem :)
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

 
 
 
oblak 
KLUBOWICZ

Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 648
Skąd: grodzisk maz
Wysłany: 2011-02-11, 10:33   

zenek_bb, dziękuje
_________________

 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-11, 12:47   

zenek_bb napisał/a:
by go nie rozerwało
:hahaha:

"bo fantazja jest od tego..."
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-02-11, 16:27   

nie no są takie przypadki ;p ale nie tylko dla tego
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-11, 18:41   

zenek_bb napisał/a:
są takie przypadki
w zyciu z taka głupotą sie nie spotkałem jeszcze :) oj zenek zenek...
 
 
wuerce 
KLUBOWICZ


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 652
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2011-02-11, 21:22   

ale z EGRem faktycznie podupiłem, to czujnik temp jest tylko dla kaliforni, EGR oczywiście ma każdy
_________________
...ale ja się nie znam.
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=12772
 
 
Mrok 
KLUBOWICZ


Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 594
Skąd: Żebrówka/Mińsk Maz.
Wysłany: 2011-02-12, 01:12   

Chodzi o EVAP? Ja mam odłączony i nic nie wybuchło...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13