Wysokie Obroty, EGR |
Autor |
Wiadomość |
Scorpion2111
zielenina
Wiek: 31 Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Szczecin Dąbie
|
Wysłany: 2011-02-10, 09:10 Wysokie Obroty, EGR
|
|
|
Witam wszystkich uzytkownikow tego forum chcial bym uzyzkac od was pomocy
poniewasz wymienilem silniczek krokowy na nowy i teraz obroty wskoczyly mi na 3.0 i nie spadaja z nich.
Niewiem co mam zrobic i prosze o szybka odp...
Posiadam
Mitsubishi Eclipse 2.0 16v DOHC
1993r. |
Ostatnio zmieniony przez MATi 2012-01-05, 20:25, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2011-02-10, 15:40
|
|
|
na kolektorze dolotowym przy przepustnicy jest śrubka, spróbuj nią pokręcic, może coś da |
|
|
|
|
McGyver
KLUBOWICZ
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 22 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2011-02-10, 18:21
|
|
|
Ja bym jej nie ruszał,nie jest to zalecane.Pozatym nie sądzę aby udało się nią skorygować tak wysokie obroty |
_________________ Wszystkie części do Eclipse 1g |
|
|
|
|
wuerce
KLUBOWICZ
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 652 Skąd: Wodzisław Śląski
|
|
|
|
|
Scorpion2111
zielenina
Wiek: 31 Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Szczecin Dąbie
|
Wysłany: 2011-02-10, 21:35
|
|
|
jakiej szukajki ??
[ Dodano: 2011-02-10, 21:38 ]
jeszcze mam pytanko jesli pokrecil bym ta srubka to zmniejsze tez doplyw paliwa wraz z obrotami czy musze sie podpiec pod kompa?? |
Ostatnio zmieniony przez Scorpion2111 2011-02-10, 21:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
|
|
|
|
Scorpion2111
zielenina
Wiek: 31 Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Szczecin Dąbie
|
Wysłany: 2011-02-10, 21:54
|
|
|
Mati jak juz jestes to moze jeszcze mi powiesz cos..
poniewasz przy przepustnicy sa trzy rurki i wiec moje pytanie dotyczy czy to ma jakas roznice jak sa podlaczone??
czy jest jakies szczegolne podlaczenie jesli tak to czy mogl bys mi je podac...Dzieki |
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-02-10, 22:23
|
|
|
proszę bardzo, schemat podciśnień, rureczkę G możesz podłączyć bez trójnika, z przepustnicy prosto do "thermo valve" znajdującego się przy termostacie, w ten sposób zrobisz prostą "eliminację EGRa" czyli zaworu zwrotnego spalin (ahh ta ekologia...) |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
|
|
|
|
Scorpion2111
zielenina
Wiek: 31 Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Szczecin Dąbie
|
Wysłany: 2011-02-10, 22:35
|
|
|
Dzieki bardzo w razie pytan bede jeszcze pisal |
|
|
|
|
cebem
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 891 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2011-02-10, 23:26
|
|
|
Może głupie pytanie ale co daje ominięcie EGR valve? |
|
|
|
|
oblak
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 648 Skąd: grodzisk maz
|
Wysłany: 2011-02-11, 10:04
|
|
|
i od razu w temacie drugie pytanie, czym są te solenoidy?? |
_________________
|
|
|
|
|
wuerce
KLUBOWICZ
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 652 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2011-02-11, 10:09
|
|
|
zenek_bb popraw mnie jeśli się mylę ale EGR jest rzadkością w 1G. Chyba tylko w wersjach na rynek kanadyjski były. |
_________________ ...ale ja się nie znam.
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=12772
|
|
|
|
|
oblak
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 648 Skąd: grodzisk maz
|
Wysłany: 2011-02-11, 10:29
|
|
|
wuerce, mylisz się |
_________________
|
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-02-11, 10:29
|
|
|
wszystkie miały, canadyjskie (czy californijskie raczej) miały dodatkowo sterowany selenoidem przez ECU na podstawie nie tylko temp silnika ale też temp spalin (czujnik temp w EGR'ze, wszystko opisałem w "kompendium różnic 6-7bolt) reszta ma sterowany jak na schemacie czyli:
musi być podciśnienie w kolektorze (wolne obroty, małe obciążenie, hamowanie silnikiem)
musi być osiągnięta temp 60°C przez płyn chłodniczy (thermo valve się zamyka pozwalając podciśnieniu otworzyć EGR'a)
a co to da? daje tyle że nie syfi się tak kolektor ssący/przepustnica itp, można uzyskać szybszą reakcję na gwałtowne dodanie gazu (spaliny obecne w kolektorze ssącym zanim zostaną przetrawione przez silnik)
aby całkowicie pozbyć się problemu brudnej przepustnicy i kolektora ssącego trzeba się jeszcze pozbyć odm, ale to już inna bajka
[ Dodano: 2011-02-11, 10:32 ]
oblak napisał/a: | czym są te solenoidy?? |
selenoid to po prostu zawór elektryczny, sterowany przez ECU, i w 1G N/A w wersji USA/Euro jest tylko jeden (widoczny na schemacie)
uprzedzając Twoje pytanie: steruje on w tym przypadku "odsysaniem" oparów benzyny z baku, tak by go nie rozerwało przypadkiem |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
|
|
|
|
oblak
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 648 Skąd: grodzisk maz
|
Wysłany: 2011-02-11, 10:33
|
|
|
zenek_bb, dziękuje |
_________________
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-02-11, 12:47
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | by go nie rozerwało |
"bo fantazja jest od tego..." |
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-02-11, 16:27
|
|
|
nie no są takie przypadki ;p ale nie tylko dla tego |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-02-11, 18:41
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | są takie przypadki | w zyciu z taka głupotą sie nie spotkałem jeszcze oj zenek zenek... |
|
|
|
|
wuerce
KLUBOWICZ
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 652 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2011-02-11, 21:22
|
|
|
ale z EGRem faktycznie podupiłem, to czujnik temp jest tylko dla kaliforni, EGR oczywiście ma każdy |
_________________ ...ale ja się nie znam.
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=12772
|
|
|
|
|
Mrok
KLUBOWICZ
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Lut 2008 Posty: 594 Skąd: Żebrówka/Mińsk Maz.
|
Wysłany: 2011-02-12, 01:12
|
|
|
Chodzi o EVAP? Ja mam odłączony i nic nie wybuchło... |
|
|
|
|
|