czyszczenie popychaczy |
Autor |
Wiadomość |
isker
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 340 Skąd: Małocin
|
Wysłany: 2010-04-26, 19:34
|
|
|
Panowie mam jeszcze jedno pytanie....ja wyj?? w og?le popychacze trzeba demontowa? wa?ki??czy jest jakis inny spos?b?? |
_________________ e36-150km
126p-24km
1g-150km:) |
|
|
|
|
franko
KLUBOWICZ
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 1860 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 2010-04-26, 19:47
|
|
|
isker, ja nie demontowalem , krzywki zsuwa?em na bok . |
_________________ drążek, sprzęgło, pełny gaz |
|
|
|
|
isker
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 340 Skąd: Małocin
|
Wysłany: 2010-04-26, 19:58
|
|
|
franko, mo?na prosi? tak krok po kroku??co odkr?ci?,co i jak odsun??........?? |
_________________ e36-150km
126p-24km
1g-150km:) |
|
|
|
|
franko
KLUBOWICZ
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 1860 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 2010-04-26, 20:08
|
|
|
isker, ........
Odkrecasz pokrywe zaworow i pozniej je zciagasz
Ja ustawialem walek tak aby jak najlzej mi zchodzily zeby na krzywke zaworowa dzialaly jak najmniejsze sily , ale to ciezki mi wytlumaczyc co i jak
Chyba gdzies na forum byly fotki jak to sie robi ...... |
_________________ drążek, sprzęgło, pełny gaz |
|
|
|
|
isker
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 340 Skąd: Małocin
|
Wysłany: 2010-04-26, 20:10
|
|
|
jeszcze jedno pytanie,pasek rozrz?du musi byc sci?gni?ty czy nie?? |
_________________ e36-150km
126p-24km
1g-150km:) |
|
|
|
|
franko
KLUBOWICZ
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 1860 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 2010-04-26, 20:13
|
|
|
Masz dwa sposoby wymiany popychaczy :
1. samo zdejmowanie krzywek bez zciagania walkow i paska .
2. zdjecie paska rozrzadu i walkow .
Ja korzystalem z opcji nr "1" |
_________________ drążek, sprzęgło, pełny gaz |
|
|
|
|
TheZdhu
zielenina
Wiek: 44 Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 2 Skąd: Chojna
|
Wysłany: 2010-07-18, 07:25
|
|
|
Tyle na ten temat znalaz?em w instrukcji silnika,mo?e co? pomo?e.
|
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-05, 09:30
|
|
|
Dawno nic nie bylo pisane ale moze ktosik zobaczy.... ja wyj??em popychacze i je rozebralem. Wyczy?ci?em i zlozylem na sucho. Teraz popychacze sciskam palcami to sie wciska a wczesniej byly nieruchome. Czy Teraz zanuzyc je w oleju i posciskac zeby zasysn??y ten olej czy wlozyc w glowice i zaleja sie same?? |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-05, 12:09
|
|
|
nie wkladaj pelnych popychaczy... co najwyzej napelnione ropa lub specjalnym lubrykantem |
|
|
|
|
OrBiTaL
gruba ryba GaBBerMafia
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2007 Posty: 406 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2010-12-05, 23:11
|
|
|
Przed odpaleniem pokrec na sucho, odepnij iskre , zeby ?adnie sie popychacze nape?ni?y..
nie powinno sie zak?adac zupe?nie na sucho, mo?esz je zniszczy? w ten spos?b. One dzia?aj? na takiej zasadzie ?e cisnienie oleju wytwarzane w nich amortyzuje ca?? si?? dzia?aj?c? z wa?ka na zaw?r, klepie g?ownie wtedy jak si? zu?yje , lub zasyfi bo olej w nich w ?rodku zostaje wt?aczany zaworkiem jednodro?nym i ma s?ab? cyrkulacj?.
przerabia?em to ostatnio w celice vvtli lecz tam tylko brudne by?y. |
|
|
|
|
isker
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 340 Skąd: Małocin
|
Wysłany: 2011-01-11, 22:24
|
|
|
jagos napisał/a: | Dawno nic nie bylo pisane ale moze ktosik zobaczy.... ja wyj??em popychacze i je rozebralem. Wyczy?ci?em i zlozylem na sucho. Teraz popychacze sciskam palcami to sie wciska a wczesniej byly nieruchome. Czy Teraz zanuzyc je w oleju i posciskac zeby zasysn??y ten olej czy wlozyc w glowice i zaleja sie same?? |
sory ze tak p??no...najlepiej za?o?y? nasadk? nr 14 na wiertark? i kreci? ko?em pompy a? powietrze zostanie wyparte,i ?adny r?wny strumie? oleju bedzie lecia? na krzywki
mo?e jeszcze komus sie przyda
[ Dodano: 2011-01-11, 22:28 ]
franko napisał/a: | franko napisał/a: | Popychacz rozebra?em z braku zaj?cia i ?eby pokaza? go klubowiczom jak jest zbudowany ale mo?e kto? przetestuje t? metod? i zda relacje, ja niestety ju? tego nie zrobi? |
iskerbadz przodownikiem i zrob to pierwszy |
pierwszy chyba nie jestem,ale rozebra?em i wyszysci?em popychacze.Cicho sie zrobi?o...
ps.Nie wiem jak innych,ale moje nie mi?y luz?w na boki,by?y poprostu tylko zabrudzone.......... |
_________________ e36-150km
126p-24km
1g-150km:) |
|
|
|
|
5krzychu
KLUBOWICZ
Wiek: 39 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 17 Skąd: Nowy S?cz
|
Wysłany: 2011-01-12, 16:57
|
|
|
Je?eli jest mo?liwo?? wyci?gni?cia popychaczy bez demonta?u wa?k?w to czy jest te? mo?liwo?? wymiany uszczelniaczy zaworowych r?wnie? bez ?ci?gania wa?k?w? |
|
|
|
|
isker
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 340 Skąd: Małocin
|
Wysłany: 2011-01-12, 18:37
|
|
|
nie jestem pewny,ale wydaje mi si? ?e nie...jeszcze ?ci?gn?? to by sie da?o,gorzej z za?o?eniem.... |
_________________ e36-150km
126p-24km
1g-150km:) |
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-01-29, 16:04
|
|
|
OrBiTaL napisał/a: | Przed odpaleniem pokrec na sucho, odepnij iskre , zeby ?adnie sie popychacze nape?ni?y.. |
jak się robi przy okazji rozrząd to kręci się samą pompą oleju, jak masz zamontowane na gotowo puste popychacze, dźwigienki i wałki, bo pełnych nie możesz bo się zawory nie będą domykały, klucz montujesz na przedłużce a ją do wiertarki na niższych obrotach i kręcisz, jak zacznie olej lecieć z dźwigienek to usłyszysz jak powietrze z olejem wyciska, przestajesz kręcić na 5s, powietrze ustawia się w popychaczu znów na górze, znowu trochę się kręci pompą, i tak parę razy, popychacze wtedy są już przed odpaleniem silnika napełnione w odpowiedniej pozycji i odpowietrzone
5krzychu napisał/a: | Je?eli jest mo?liwo?? wyci?gni?cia popychaczy bez demonta?u wa?k?w to czy jest te? mo?liwo?? wymiany uszczelniaczy zaworowych r?wnie? bez ?ci?gania wa?k?w? |
popychacze bez problemu wyciągasz/zakładasz bez demontażu czegokolwiek (nie licząc pokrywki ;p), z uszczelniaczami jest problem, trzeba mieć dostosowane narzędzie by nacisnąć talerzyki sprężyn zaworowych do odblokowywania ich z zawleczek na trzonku, ale musi się ono mieścić między ścianą głowicy a wałkiem (mi się udało takie wykonać, na fotce duże kółko), i wszystko pięknie ładnie, ale jest problem z zaworami ssącymi sąsiadującymi ze sobą na 2 i 3 cylindrze, gdyż jest tam nadlewka od ściany głowicy przez którą nie jest możliwe wyciągnięcie sprężyn zaworowych z tych dwóch zaworów, talerzyki odblokujesz i wyjmiesz, ale sprężyn nie wyciągniesz bo za ciasno przez tę nadlewkę (pokazana na fotce małym kółkiem) i teraz są 2 wyjścia, zdjąć wałek ssący, albo spróbować zdemontować stare i zamontować nowe uszczelniacze mieszcząc się z narzędziem wewnątrz sprężyny...
|
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 2011-01-29, 16:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
isker
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 340 Skąd: Małocin
|
Wysłany: 2011-02-01, 22:26
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | mieszcząc się z narzędziem wewnątrz sprężyny... |
powodzenia przy takim zabiegu |
_________________ e36-150km
126p-24km
1g-150km:) |
|
|
|
|
franko
KLUBOWICZ
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 1860 Skąd: poddebice
|
|
|
|
|
IDOG
KLUBOWICZ
Pomógł: 29 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 940 Skąd: Otmuchów/Wrocław
|
Wysłany: 2011-11-20, 14:41
|
|
|
franko, możesz ten link do DSMTuners poprawić ? bo mi coś nie działa |
_________________ WARNING: This car is equipped with a turbocharger. Due to possible breathing problems under heavy acceleration, all females are required to remove any tight fitting or constrictive clothing for safety. |
|
|
|
|
|