Lekkie kolo zamachowe |
Autor |
Wiadomość |
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-04, 00:29 Lekkie kolo zamachowe
|
|
|
Siema. Chciał bym poruszyć dyskusje odnośnie sensu montowania lekkiego kola zamachowego. Mam już mętlik w głowie. Bo tyle opinii ile otworów w dupach
Wszelkie za i przeciw, sugestie, spostrzeżenia i doświadczenia mile widziane
Moje doświadczenia z lekkim kołem w eclipse.
-momentalna reakcja na gaz (na wciśnięcie jak i puszczenie)
-brak płynności jazdy... przy hamowaniu silnikiem i wciśnięciu gazu-szarpie
-przy dodaniu gazu i odpuszczeniu- szarpie. Energia kinetyczna lekkiego kola jest gwałtownie wytracana przez jego niska masę
- brak wolnych obrotów- silnik gaśnie
-słabszy Vmax
-większe wibracje silnika
-po raz drugi problem z sama jakością wykonania kola (colt-ACT ...wycierały się zęby na wieńcu, Fidanza to już wiecie. Jak Rosomak skwitował "jest to nie dopuszczalne" by wieniec
się odkręcał... ba on się zerwał z mocowań. Jest przykręcony do kola na 3 śruby M4 .
Do tego w Eclilpse są wałki 280/280 i w połączeniu z lekkim zamachem tym autem trzeba umieć jeździć, ruszać, hamować przez to, ze bardzo szybko czasem nie nadążam zmieniać biegów, obroty spadają, powstaje lag i ....
Ogólnie więcej minusów jak plusów... |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2015-03-04, 15:38, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2015-03-04, 11:19
|
|
|
wojtas napisał/a: | chyba sam sobie odpowiedziales tym postem |
też tak mi się wydaje
OEM Panie |
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2015-03-04, 11:23
|
|
|
miałem sporo lżejsze koło i laga nie miałem
poza tym nie zauważyłem braku płynności jazdy, szarpania, braku wolnych ( były wyższe, ale ze względu an wałki 280/280 ) niższego vmax'a ( może dlatego, że nigdy nie jechałem więcej niż licznikowe 220km/h ) oraz większych wibracji. Zauważyłem natomiast dużo lepszą reakcję na gaz. Wydaje mi się, te objawy mogą występować wtedy, gdy koło jest zbyt lekkie. Może u mnie było zebrane tyle, że poza plusami nie było minusów. |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
simongs1
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 839 Skąd: Kluczbork/Skawina
|
Wysłany: 2015-03-04, 12:36
|
|
|
Tiamat napisał/a: | miałem sporo lżejsze koło i laga nie miałem
poza tym nie zauważyłem braku płynności jazdy, szarpania, braku wolnych ( były wyższe, ale ze względu an wałki 280/280 ) niższego vmax'a ( może dlatego, że nigdy nie jechałem więcej niż licznikowe 220km/h ) oraz większych wibracji. Zauważyłem natomiast dużo lepszą reakcję na gaz. Wydaje mi się, te objawy mogą występować wtedy, gdy koło jest zbyt lekkie. Może u mnie było zebrane tyle, że poza plusami nie było minusów. |
Jak każda firma ma różne rodzaje kół zamachowy
act np streetlite ktore waży ok 4,5kg jak i pro lite które waży 9kg
ty masz koło findanzy którą ja zamontowałem ze względu na jego wagę niecałe 4kg (3,68kg )
więc jak chcesz zachować efekt w miarę podobny do tego co jest z wkręcaniem sie na obroty kup lekkie koło ale coś w granicach 8-9kg |
_________________ "PAIN IS TEMPORARY, PRIDE IS FOREVER" |
Ostatnio zmieniony przez simongs1 2015-03-04, 12:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2015-03-04, 13:02
|
|
|
dokładnie, koło kołu nierówne |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2015-03-04, 13:27
|
|
|
simongs1 napisał/a: | lekkie koło ale coś w granicach 8-9kg |
to juz lepiej załozyc koło z GS-a wazy podobnie, no moze niewiele wiecej ale z tego co pamietam cos 8-9kg własnie. A w 2G pow. na tarcze 225 taka sama wiec czemu nie. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2015-03-04, 13:50, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2015-03-04, 14:04
|
|
|
a tak btw, masa koła w moim parchu została zredukowana do 5,9 kg. |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-04, 15:27
|
|
|
simongs1 napisał/a: | jak chcesz zachować efekt w miarę podobny do tego co jest z wkręcaniem sie na obroty kup lekkie koło ale coś w granicach 8-9kg |
Miałem w głowie przetoczenie seryjnego koła i zebranie z niego ok 2-3kg. Czyli ważyło by w granicach 6kg.
Cytat: | chyba sam sobie odpowiedziales tym postem |
tak wiem, ale nie mam pewności, że u mnie jest wszystko cacy w samochodzie i nie mogę zwalać wszystkiego na zamach. Dlatego też chętnie poczytam opinie innych, którzy mieli z tym styczność
Tiamat napisał/a: | Może u mnie było zebrane tyle, że poza plusami nie było minusów. |
Właśnie o to mi chodzi. Może Twoje kółko ważyło 6-7kg a nie nie całe 4. A to już spora różnica. Dlatego też mocno zastanawiam się nad odelżoną wersją seryjnego zamachu. Autem jeżdżę dość często. Stać w korkach to utrapienie i mordęga z obrotami. Każdy ruch kierownicą, włączenie się wentylatora czy też nawiewu skutkuje gaśnięciem samochodu. Chcę założyć lżejszą serię i zobaczyć czy będzie różnica a w między czasie zreanimować Fidnzę. Jeśli będzie gorzej wrócę do Fidanzy. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2015-03-04, 15:34
|
|
|
jagos napisał/a: | Każdy ruch kierownicą, włączenie się wentylatora czy też nawiewu skutkuje gaśnięciem samochodu. |
ale to chyba niekoniecznie wina koła zamachowego |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-04, 15:45
|
|
|
Tiamat, Inaczej... krokowy nie nadąża redukować spadków obrotów silnika. Wentylator ma duży pobór prądu. Czy jak kręcisz kierownicą też jest duże obciążenie dla silnika. Seryjne koło jest na tyle ciężkie, ze siłą rozpędu i swoją masą napędza jeszcze silnik. Natomiast zamach Fidanzy jest na tyle lekki, że brakuje energii by utrzymać silnik dłużej na obrotach przez co momentalnie spadają a krokowy widać, ze walczy, ale co z tego jak wałki mu w tym nie pomagają i gaśnie.
[ Dodano: 2015-03-04, 15:47 ]
Taki zamach jest fajny na jakiś pojeżdżawkach, torach, dragach, ale nie w jeździe co dziennej. Gdzie często stoi się w korku a wolne obroty to minimum 1200RPM by silnik stabilnie pracował. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2015-03-04, 16:31
|
|
|
chyba najlepsze i budżetowe rozwiązanie to własnie kupić ori zamach i zdjąć z niego do tych ok. 6kg, zrobić test i ganiać |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-03-04, 17:33
|
|
|
Moje Aasco motorsport ważyło ok 4.5KG, Nie zrobiłem na nim za wiele kilometrów bo na drugi dzień po założeniu sprzedałem auto, ale po ok 40km przejechanych nie zauważyłem ani problemów z obrotami, ani szarpania, ani problemów przy odpuszczaniu gazu, zmianie biegów itp. Zauważyłem za to dużo lepszą reakcję na gaz no i oczywiście lepsze przyspieszanie. Może więc już te 4.5kg wystarczają |
_________________
|
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-04, 17:37
|
|
|
Tofik, jakie wałki? |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-03-04, 18:41
|
|
|
seryjne |
_________________
|
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-03-04, 20:34
|
|
|
Jak jeździsz autkiem dość często to po co się męczyć z tą fidanzą... Zbierz te 2-3 kilo z serii i będzie git |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2015-03-04, 21:03
|
|
|
Ogólnie nie jestem zwolennikiem lekkich kół zamachowych ale jeśli już to nie za lekkich ... Nie oszukujmy się w PL nie mamy torów nie mamy nawet ulic Mamy za to korki i wąskie ulice wiec na nasze realia act street lite to optymalny wybór a co do samych lekkich zamachów ... tak w skrócie w FWD tak w AWD nie |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-04, 21:41
|
|
|
no własnie.
Auto zachowuje się cywilnie gdy
seryjny zamach+ostre wałki, lekki zamach+ seryjne wałki
nie cywilnie gdy jest lekkie koło + ostre wałki
Gdybym chciał upalać auto to bym to zostawił, ale szkoda mi go strasznie.
Brian, dobrze mówisz
Choć tez jest jeszcze inna kwestia. Turbo późno wstaje-okolice 4500RPM i fajnie by było gdyby motorownia jak najszybsiej się wkręciła w te obroty.
No nic... Założę odelżoną serię i pojeżdżę |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2015-03-04, 22:40
|
|
|
ja już się nauczyłem że fizyka to fizyka i albo robi się ok. 500KM (co z dwóch litrów i tak jest dobrym wynikiem) i da się tym przyjemnie jeździć na co dzień z bananem na twarzy albo się robi trilion KM wynik dla wyniku autem którym się nie da jeździć ma się chęć wyjść trzasnąć drzwiami i nie wracać wiem że się powtarzam ale masz za duże turbo na ten silnik |
|
|
|
|
simongs1
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 839 Skąd: Kluczbork/Skawina
|
Wysłany: 2015-03-04, 22:45
|
|
|
Ile chcesz za turbo |
_________________ "PAIN IS TEMPORARY, PRIDE IS FOREVER" |
|
|
|
|
|