Wyjący dyfer |
Autor |
Wiadomość |
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-10-22, 12:25
|
|
|
a życiu nawet nie mam hamowni 2 osiowej by to weryfikowac to chyba najgorsze mozliwe diagnozy jeszcze gorsze sa takie ktore wystepuja tylko raz na jakis czas |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-22, 12:33
|
|
|
tu gość coś pisze co obadał temat
BoostedBeaver
http://www.dsmtuners.com/...eration.444293/
tylko nie bardzo wiem o co mu chodzi, a chyba mu to coś pomogło
ktoś mi to może przetłumaczyć - skąd na co mu te dźwięki przechodziły?
I have a very long write up that I am finishing up and I will post it very soon. Long story short this happened to me and I replaced the three bolt with a four bolt. I did a lot of test (millions of pictures) and both of mine checked out before installation. I have concluded at this point that it is the sound of the gearsets resonating through the rear subframe. I had upgraded to some adjustable uppers, a toe eliminator kit, and poly lower bushings.
I replaced the adjustable uppers with the stock uppers and it quitted down the noise a lot. This is what made me believe that it is noise that the old bushings absorbed but the new bushing just transfer. I hope to have the article up soon, but it is on my PC and I had to order another power adapter since my old one failed. Let me know if you have any questions and I will try to help.
Here is a link to My Build Thread.
Hope this helps and I will try to get the article up.
|
_________________ http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
|
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2015-10-22, 12:34, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2015-10-22, 23:44
|
|
|
No w końcu jakiś fajny mądry topic Aż chce się coś napisać Mam to samo i doskonale wiem o czym mówisz Nie jest to spowodowane Red Linem po prostu czysty zbieg okoliczności mi się zaczęło na Motulu chyba potem zalałem Red Line (właśnie po to aby to uciszyć) niestety nie pomogło Także drążyliśmy temat z Kiepuczim i dźwięk jest wynikiem drgań tylnego dyfra które są przenoszone na belkę a potem na karoserię auta... Drgania nie są tłumione przez leciwe już ponad 20 paro letnie tuleje tylnego dyfra które już mają dosyć. Temat ciężki ... ponieważ tuleje OEM z tego co wiem nie można kupić osobno trzeba kupić z całą kołyską na szczęście do 2g jest na to rada w postaci metalowo poliuretanowych tulei które jakiś czas temu zamówiliśmy i właśnie niebawem będę je zakładać do siebie do Eclipse 1g niestety nie spotkaliśmy się z takimi Poniżej zdjęcie dla potomnych jak takie coś wygląda
|
|
|
|
|
ronino
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 224 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2015-10-23, 02:42
|
|
|
Brian napisał/a: | No w końcu jakiś fajny mądry topic Aż chce się coś napisać Mam to samo i doskonale wiem o czym mówisz Nie jest to spowodowane Red Linem po prostu czysty zbieg okoliczności mi się zaczęło na Motulu chyba potem zalałem Red Line (właśnie po to aby to uciszyć) niestety nie pomogło Także drążyliśmy temat z Kiepuczim i dźwięk jest wynikiem drgań tylnego dyfra które są przenoszone na belkę a potem na karoserię auta... Drgania nie są tłumione przez leciwe już ponad 20 paro letnie tuleje tylnego dyfra które już mają dosyć. Temat ciężki ... ponieważ tuleje OEM z tego co wiem nie można kupić osobno trzeba kupić z całą kołyską na szczęście do 2g jest na to rada w postaci metalowo poliuretanowych tulei które jakiś czas temu zamówiliśmy i właśnie niebawem będę je zakładać do siebie do Eclipse 1g niestety nie spotkaliśmy się z takimi Poniżej zdjęcie dla potomnych jak takie coś wygląda
Obrazek |
napisz ile to - mnie nie wali ale może warto wziąć na zapas
ciekawe czy nie słyszę przez msd (choć teraz już nie będzie w schowku tylko bliżej silnika) czy naprawdę nie wali, a może spięty centralny to niweluje ... nie znam się więc nie ocenię. hmmm |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-23, 10:10
|
|
|
nie jestem sam od razu mi lepiej
to ze nie wina oleju to już wiem
tak samo jak pozostałcyh rzeczy które powymieniałem
tak mi cos switało ze to moze być cos z mocowaniem dyfra
rozkminiałem to tak, że jak sie puszcza gaz to hałas jest powodowany przez naprezenie ukladu napedowego "w odwrotną" stronę - cos się musi spinać, przylegać ściśle przy przyspieszaniu, a przy odpuszczeniu gazu luzować. coś na zasadzie analogii miedzy tym ze podczas przyspieszania silnik sie wychyla w jedną stronę, a przy hamowaniu silnikiem w drugą
Brian, a pytaliście, czy te tuleje mogą zregenerować np w Olkuszu?
http://poliuretany.olkusz.pl/
daj koniecznie znać jak to ogarniecie, bo u mnie już tak wali ze wstyd na ulicy hamowac silnikiem |
_________________ http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
|
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2015-10-23, 10:14, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2015-10-23, 11:15
|
|
|
ronino napisał/a: | Brian napisał/a: | No w końcu jakiś fajny mądry topic Aż chce się coś napisać Mam to samo i doskonale wiem o czym mówisz Nie jest to spowodowane Red Linem po prostu czysty zbieg okoliczności mi się zaczęło na Motulu chyba potem zalałem Red Line (właśnie po to aby to uciszyć) niestety nie pomogło Także drążyliśmy temat z Kiepuczim i dźwięk jest wynikiem drgań tylnego dyfra które są przenoszone na belkę a potem na karoserię auta... Drgania nie są tłumione przez leciwe już ponad 20 paro letnie tuleje tylnego dyfra które już mają dosyć. Temat ciężki ... ponieważ tuleje OEM z tego co wiem nie można kupić osobno trzeba kupić z całą kołyską na szczęście do 2g jest na to rada w postaci metalowo poliuretanowych tulei które jakiś czas temu zamówiliśmy i właśnie niebawem będę je zakładać do siebie do Eclipse 1g niestety nie spotkaliśmy się z takimi Poniżej zdjęcie dla potomnych jak takie coś wygląda
Obrazek |
napisz ile to - mnie nie wali ale może warto wziąć na zapas |
Drogie to dziadostwo Nie wiem dokładnie ile nas wyjdzie ale myślę że koło 600-800zł za 3 tuleje... No ale już dawno nie do kupienia Przypadkowo trafiliśmy na resztki więc nie było się o co wykłócać
Poniżej dokładnie do czego to służy i co powoduje
Similar to our solid aluminum diff bushings these replace the stock, crack prone, spongy rubber bushings that hold the rear differential to the car. They will firm up the drivetrain and help prevent premature axle and differential failure!
These are filled with an ultra hard polyurethane that not only holds the rear differential firmly in the car but will also help reduce road noise and drivetrain shock when compared with solid bushings
When the stock rubber bushings get old they start to break down and allow the rear diff to move excessively. This can then cause the rear axles to be at an extreme angle while trying to transfer power to the wheels, causing the axles to break. This movement could also cause the aluminum differential cover to crack, leaking all of its fluid out and eventually seizing the diff. These bushings eliminate all of this excess movement and the problems that come with it. These are CNC machined from 6061-T6 aluminum and then filled with 94A shore hardness polyurethane
wojtas napisał/a: |
Brian, a pytaliście, czy te tuleje mogą zregenerować np w Olkuszu?
http://poliuretany.olkusz.pl/
daj koniecznie znać jak to ogarniecie, bo u mnie już tak wali ze wstyd na ulicy hamowac silnikiem |
Wiem o czym mówisz u mnie szczególnie jak odpuszczam gaz na 2gim i 3cim biegu najbardziej słychać stąd myślałem na początku że to skrzynia
Co do Olkusza... Nie nie pytaliśmy Ale uważam że warto zapytać Pytanie tylko czy OEM tuleje są całe gumowe czy też tuleja w tuleje a w środku guma ? Nie mogę znaleźć takiego info... A może to być kluczowe Bo jeśli całe gumowe to jesteśmy w domu zrobić całe z poli i tyle a jeśli nie to Olkusz może mieć problem z tulejami zalanymi poli ... jeszcze będę szukać takich informacji |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-23, 11:21
|
|
|
ja przy okazji wizyty w warsztacie zapodam temat zeby mi sprawdził te tuleje, jak one dokładnie wyglądają
jak coś znajdziesz wczesniej to wrzuć info
o te chodzi? (czerwone strzałki)
|
_________________ http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
|
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2015-10-23, 11:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-23, 12:10
|
|
|
Kiedyś z wojtas, na siatkówce zaczął temat tego dyfra i trochę poszukałem, ale wtedy jeszcze nie łączyłem faktów z tulejami. Ogólne problem występuje w większości Mitsubishi. Poniżej temat z MM dotyczącego Outlander-a i próby dobrania poli z Olkusza.
http://forum.mitsumaniaki...ad18dcdff2db5dc |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2015-10-23, 14:26
|
|
|
Troche szukałem ... i jednak seryjne tuleje też mają metalowy pierścień wokół gumy tylko cieńszy... dowód poniżej ...
te które nam idą ...
skoro jesteśmy już przy fajnym temacie... to warto poruszyć temat mocowania samego dyfra... W 2g dyfer ma wyjście na 2 łapy a jest przyczepiony na jedną ... co przy dużych mocach i seryjnych tulejach powoduje "wyrwanie" go z mocowań
dlatego w USA dorabiają drugą łapę
takie rozwiązanie ma np. EVO i chyba 1g ale nie jestem pewny co do 1g |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-10-23, 15:27
|
|
|
w evo tez tuleje sie rozpadaja |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2015-10-23, 19:13
|
|
|
wojtas napisał/a: | Brian napisał/a: | Bo jeśli całe gumowe to jesteśmy w domu zrobić całe z poli i tyle a jeśli nie to Olkusz może mieć problem z tulejami zalanymi poli .. |
robią wypełnienia między dwoma pierscieniami
http://poliuretany.olkusz...-1szt./23110337 |
No to elegancko i cena pewnie wyjdzie spoooooro mniejsza... tylko twardość chyba musisz dać większą te moje 94A |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2015-10-23, 19:57
|
|
|
O to to ale też drogo ... Może jak ktoś pomota to uda mu się na czarnucha w 500zl zmieścić Znajdz jeszcze Wojtasowi do 1g |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2016-01-07, 14:00
|
|
|
No i co tam? |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-07, 14:19
|
|
|
wymienione wszystko na poli
Te co Brian pisał też + wszystkie inne trzymaki, tuleje itp w układzie napędowym, które namierzył Przemek i nic nie pomogło niestety
Pozostaje już tylko podmiana dyfra na inny, bo tam juz nie ma co napierd.ać
plus, że nie była to kasa w błoto, bo po usztywnieniu wszystkiego prowadzenie sie poprawiło |
_________________ http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
|
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2016-01-07, 14:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2016-01-07, 15:28
|
|
|
Temat jest ciężki też czytałem o tym na innych forach i to że nie pomogła wymiana tulei, nie oznacza wcale ,że to w dalszym ciągu nie jest to wina tulei Zależy od twardości kształtu wysokości i wielu innych czynników. Dam znać jak ja wymienię ale pewnie nie wcześniej niż na wiosnę |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-07, 16:15
|
|
|
jest jeszcze 1 podejrzany - lewa półośka wychodząca z dyferencjału ma lekki luz, którego nie ma prawa, ale nie ma tego luzu jak zniwelować.
chociaż w jego byłym gsx'ie tez miał taki luz, a nie waliło
więc nie wiemy, czy to to jest przyczyną, dopóki nie znajde drugiego dyferencjalu |
_________________ http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
|
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2016-01-07, 16:16, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-01-07, 17:18
|
|
|
Mam dyfer z półosiami i przegubami. Na kiedy to potrzebujesz. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
|