Adaptacja przepływomierza i średnica węża chłodniczego |
Autor |
Wiadomość |
SkiT
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 18 Cze 2015 Posty: 96 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-06-25, 12:12 Adaptacja przepływomierza i średnica węża chłodniczego
|
|
|
Witam szukam informacji ale tak ciężko na ten temat coś konkretnego znaleźć ,a wiec tak jak w temacie znalazłem informacje że można zaadaptować przepływomierz z 2g do 1g . jak to wygląda ? ponoć jest mniejszy , dokładniejszy i lepiej zaadaptować np w układzie dolotowym stożek itd
i drugie pytanko mam czy ktoś się orientuje jaka jest średnica i długość obu węży chłodniczych,chodzi mi o te które idą od chłodnicy góra-dół do bloku
autko - Eclipse 1g - 1994rok . 7 bolt
Pozdro! |
_________________ "Wierzysz w marzenia? Mówią – nie żył, kto ich nie miał
Warto wierzyć, bo jak bardzo wierzysz, to się ponoć spełnia . "
Jest : Ecli 1g GS
Będzie : GST mam nadzieję ... |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-06-25, 13:54
|
|
|
MAF mod -> http://my.prostreetonline...2g-maf-in-a-1g/
średnica węży: 35mm (przynajmniej u mnie)
długość górnego: 36cm (przynajmniej u mnie)
długość dolnego: nie wiem, po południu będę właził pod auto, mogę zmierzyć ale pewnie to wygoglujesz szybciej
PS
Gdybyś przełożył MAFa to daj znać jak poszło, też o tym myślałem. |
Ostatnio zmieniony przez jan 2016-06-25, 13:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SkiT
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 18 Cze 2015 Posty: 96 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-06-25, 15:37
|
|
|
Jan po czekam na info od Ciebie bo w google różnie pisze a chce kupić raz a dobrze ze jak wroce to po jezdze autkiem bo juz za nim tesknie heh |
_________________ "Wierzysz w marzenia? Mówią – nie żył, kto ich nie miał
Warto wierzyć, bo jak bardzo wierzysz, to się ponoć spełnia . "
Jest : Ecli 1g GS
Będzie : GST mam nadzieję ... |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-06-25, 17:27
|
|
|
No to proszę: 50cm. Ponownie jednak zaznaczam, że 'przynajmniej u mnie' oraz nie dam sobie głowy uciąć, że to jest co do centymetra, bo ciężko łapę wsadzić w okolice górnej części węża (wydawało mi się, że tam jest więcej miejsca).
Chcesz kupić zwykły wąż czy dedykowany? Bo one są profilowane, gdybyś kupował z metra, do weź trochę więcej, bo może być problem z ukształtowaniem go odpowiednio. Z drugiej strony widziałem w necie różne zdjęcia silników z zewnętrznie zbrojonymi wężami w tym miejscu (raczej nie dedykowane) - wygląda kozacko. |
|
|
|
|
SkiT
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 18 Cze 2015 Posty: 96 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-06-25, 19:50
|
|
|
chcę zmienić na podwójnie zbrojone tak jak mówisz mega to wygląda i tak kupię na metry bo w cm się nie kupuje takich rzeczy tylko na metry wiec no mam nadzieje że w metrze się zmieszczę i własnie nie wiem czy jest sens przepłacać jak bardziej mi zależy żeby wąż był nowy bo wiadomo autko 20 lat no a z estetyki to tylko kolor czerwony albo niebieski wiec bardziej patrzę w stronę bezawaryjności a z estetyki to tylko kolorek
jan a masz 7 bolta ? |
_________________ "Wierzysz w marzenia? Mówią – nie żył, kto ich nie miał
Warto wierzyć, bo jak bardzo wierzysz, to się ponoć spełnia . "
Jest : Ecli 1g GS
Będzie : GST mam nadzieję ... |
Ostatnio zmieniony przez SkiT 2016-06-25, 19:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
|
|
|
|
SkiT
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 18 Cze 2015 Posty: 96 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-06-26, 22:57
|
|
|
oo kurde konkret hmm pytanie koszt jaki takich węży
no i jak wygląda z adaptacją przepływomierza z 2g do 1g ciągle szukam info o tym i cisza |
_________________ "Wierzysz w marzenia? Mówią – nie żył, kto ich nie miał
Warto wierzyć, bo jak bardzo wierzysz, to się ponoć spełnia . "
Jest : Ecli 1g GS
Będzie : GST mam nadzieję ... |
|
|
|
|
Marcel
zielenina
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-06-27, 14:28
|
|
|
jaki sens przekladki przeplywomierza? nie prosciej go usunac robiac konwersje na map sensor po prostu DETem 3 z wbudowanym map sensorem ? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-06-27, 16:11
|
|
|
Dla mnie osobiście przelutowanie kilku kabelków brzmi prościej niż wstawianie urządzenia, którego (jeszcze) nie rozumiem i nie znam konsekwencji. Poza tym chyba tego DET'a trzeba jeszcze wysterować.
Skoro już przy tym jesteśmy to pozwolę sobie zapytać czy nie naj-najlepszym wyjściem, jest instalacja szerokopasmowej sondy? Komputer 'wie' ile wstrzyknął paliwa, z odczytu sondy może wyliczyć czy ta dawka jest OK czy nie i może korygować. W takiej sytuacji w ogóle jakkolwiek trzeba mierzyć ile powietrza trafia do silnika (z góry przepraszam jeśli bredzę)? |
|
|
|
|
Marcel
zielenina
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-06-27, 16:17
|
|
|
AFR nie podłączasz pod seryjnego kompa.
Standardowe ECU nie wie, że ma włożoną większą przepływkę, więc jeżeli nie masz tego czym wystroić, to szkoda zachodu.
Poza tym, jeżeli instalacja ma być przeprowadzona w GS'ie, to bezpieczniej dla silnika będzie jak sobie wyciągniesz koło zapasowe z bagażnika.
Mniejsza masa to lepszy stosunek mocy do masy. |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2016-06-27, 16:28
|
|
|
GOLDI, sa gdzie gotowe doloty takie na wywalenie przepływki ? Poszukam pozniej ale moze wiesz to naprawadz. pzdz |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-06-27, 16:33
|
|
|
Wiem, że tego do OEM ECU nie podłączę. Dlatego właśnie jakoś specjalnie póki co nie gmeram w elektronice. Łudzę się, że w jego miejsce trafi jakaś samodzielna jednostka, a nie 'dokładka' (choć ceny mnie trochę poraziły...) |
|
|
|
|
Marcel
zielenina
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-06-27, 19:01
|
|
|
jan napisał/a: | Dla mnie osobiście przelutowanie kilku kabelków brzmi prościej niż wstawianie urządzenia, którego (jeszcze) nie rozumiem i nie znam konsekwencji. Poza tym chyba tego DET'a trzeba jeszcze wysterować.
Skoro już przy tym jesteśmy to pozwolę sobie zapytać czy nie naj-najlepszym wyjściem, jest instalacja szerokopasmowej sondy? Komputer 'wie' ile wstrzyknął paliwa, z odczytu sondy może wyliczyć czy ta dawka jest OK czy nie i może korygować. W takiej sytuacji w ogóle jakkolwiek trzeba mierzyć ile powietrza trafia do silnika (z góry przepraszam jeśli bredzę)? |
przepraszam nie chce nikogo urazic i nie to mam na celu ale nie obraź się Jan ale widać że "nie rozumiesz"(odnoszę się do opcji zmiany przepływomierza bez konsekwencji...)
jest wiele algorytmow liczacych/wyliczajacych dawkę paliwa... wspomiany algorytm Mas Air Flow, wspomiane speed density, czy pominiety Alpha-N gdie przy tym ostatnim nie potrzeba ani przeplywmierza ani czujnika cisnienia bezwzglednego... wszytko to kwestia podjecia pewnej decyzji, doboru komponentow i korekcji ktore wybierzemy jako towarzyszace w/w algorytmom
każde rozwiązanie ma swoje wady, jak i zalety...
najlepszą opcją było by posiadanie zarówno przepływomierza jak i map sesora .. jak to ma miejsce w wielu nowych samochodach... ale jesli na dzis dzien mialbym stroic samochod turbodoladowany to wybrałbym zdecydowanie uklad oparty o map sensor i czujnik predkosci turbosprezarki... itd...
strojenia silników spalinocyh o zapłonie iskrowym nie da się "zrozumieć" czytając fora internetowe, mądre księżki czy kończąc dobre uczelnie... tutaj tylko doświadczenie, zepsute silniki i wyciągnięcie wniosków ze swoich poczynań
fajnie, że kombinujecie, bez tego byłoby nudnie, także trzymam kciuki za każdego z osobna |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-06-27, 21:22
|
|
|
Ja się nigdy nie obrażam gdy ktoś mi wytyka niewiedzę, wręcz przeciwnie Tym bardziej, że sam nie ukrywam, że ja tego jeszcze nie ogarniam.
Jednak przytoczony przeze mnie artykuł ( http://my.prostreetonline...2g-maf-in-a-1g/ ) właściwie tylko mówi jak do 1G wstawić przepływkę z 2G. Skoro autor nic nie napisał o niekompatybilności między pomiarami obu generacji (a jest to chyba przedruk z vfaq, które chyba jest dość rzetelną skarbnicą modów) to rozumiem, że to jest switch-the-wires-plug-and-play... bez konieczności przestrajania czegokolwiek. To miałem na myśli mówiąc 'przelutować kilka kabelków'. |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-06-28, 00:44
|
|
|
też się kiedyś bawiłem przepływkami bawcie się i wy... ja popaCze człowiek uczy się na błędach... własnych działajcie, działajcie |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
|