Uszkodzony silnik/ podejście pod SWAP |
Autor |
Wiadomość |
dnt
zielenina
Dołączył: 02 Paź 2015 Posty: 19 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-06-25, 12:54 Uszkodzony silnik/ podejście pod SWAP
|
|
|
Na dzień dzisiejszy: Na pierwszej głowicy patrzac od przodu mam zerwane zawory i dziure w tłoku.
Planuje wrzucić tam inny silnik, z tego co wyczytałem w USA wrzucali 3,8 od 4generacji/ 3.5 od mitsu sigma, na dzień dzisiejszy chyba żadny z tych silników nie jest dostępny w PL na sprzedaż.
Czy ktoś przerabiał temat ze swapem lub poprostu jest bardziej ogarniety w temacie ?
Czy przy każdej wymianie silnika jest konieczna zmiana skrzyni biegów ?
Może jeszcze jakiś inny silnik podejdzie mechanik u którego zostawiłem miśka wspominał mi coś od pajero sport i galancie ?
Wiem, że wszystko zalezy od dostepnego budżetu, a dobry dobry magik ogarnie, dlatego rozważe sobie wszystkie dostepne możliwości
Pozdrawiam |
_________________ 3g 3.0 v6 |
|
|
|
|
slaw
zielenina
Wiek: 46 Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 9 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2016-06-25, 21:44
|
|
|
W sigmie były 3.0v6 12 i24v ale one maja odwrotnie rozrzad od strony kierowcy,diamante miało 3,5 i pajero |
|
|
|
|
Yaro
KLUBOWICZ Yaro
Pomógł: 17 razy Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 595 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 2016-06-26, 09:40
|
|
|
Polecam silnik od Eclipsa 4g 3.8 V6 |
|
|
|
|
mateo-salvadore
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 151 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-09, 20:47
|
|
|
Swap silnika to tylko początek... potem skrzynia, jak mocny silnik to i przeniesienie napędu (żeby przegubów nie poukręcało), hamulce (żeby też się zatrzymywało jak trzeba) no i rzecz najciekawsza, czyli pożenienie elektroniki - jest to do zrobienia, ale czy warto inwestować - musisz odpowiedzieć sobie sam. Zdecydowanie prościej jest znaleźć taki sam silnik i wymienić, lub po prostu wyremontować Twój. |
_________________ Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
|
|
|
|
|
dnt
zielenina
Dołączył: 02 Paź 2015 Posty: 19 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-07-31, 07:26
|
|
|
Czekałem miesiac z nadzieja, że może coś sie pokaże na rynku do kupienia. Z tego samego silnika wystawiony był jeden za 1700 zł no i to mi dało do myślenia, zeby szukać dalej.
Z 4g nie ma żadnego dostępnego o poj. 3,8 l jest jeden 2,4 za 2,5 tys. no ale to już nie v6.
Myslami krąze wokół silnika od galanta 2.5 v6 i to narazie najbardziej dostępna opcja w Polsce. No niestety bardzo trudny temat i sytuacja, jeśli chodzi o nasz rynek i dostepność.
Może ktoś jeszcze mi coś podpowie, teraz wskoczy kolejna wypłata to bd mógł działać..
Panowie pomóżcie |
_________________ 3g 3.0 v6 |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-07-31, 12:56
|
|
|
czemu chec zmiany na 3,8 zamiast remontowac 3,0 ? opcja remontu wyjdzie zdecydowanie taniej niz swap ktory nie byl w tej budzie... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
OLO85
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 09 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: NDM
|
Wysłany: 2016-08-01, 22:16
|
|
|
Cytat: | Z tego samego silnika wystawiony był jeden za 1700 zł no i to mi dało do myślenia |
dnt wytłumacz co miałeś na myśli bo nie łapię tego??? |
Ostatnio zmieniony przez OLO85 2016-08-01, 22:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
dnt
zielenina
Dołączył: 02 Paź 2015 Posty: 19 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-08-02, 16:12
|
|
|
OLO85 napisał/a: | Cytat: | Z tego samego silnika wystawiony był jeden za 1700 zł no i to mi dało do myślenia |
dnt wytłumacz co miałeś na myśli bo nie łapię tego??? |
Gość nie opisuje nic pod aukcja, nie udziela żadnej gwarancji rozruchowej (przynajmniej nie udziela takiej informacji), a cena też nie wydaje mi sie jakaś spora jak za ten silnik, chociaż ekspertem nie jestem, wręcz laikiem.
GOLDI silnika 3.8 od 4g nie umiem znaleźć nawet na ebay'u także jego dostepnośc jest znikoma gdzieś tam, a w EUROPIE to już wogóle. Weź za same cześci dam z 2-3 tys. A za naprawe tego silnika zakład weźmie pewnie też z 3 tys. Dlatego przełożenie innego jest chyba najtańsza opcja. |
_________________ 3g 3.0 v6 |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-08-02, 16:33
|
|
|
dnt napisał/a: | GOLDI silnika 3.8 od 4g nie umiem znaleźć nawet na ebay'u także jego dostepnośc jest znikoma gdzieś tam, a w EUROPIE to już wogóle. Weź za same cześci dam z 2-3 tys. A za naprawe tego silnika zakład weźmie pewnie też z 3 tys. Dlatego przełożenie innego jest chyba najtańsza opcja. |
swap silnika ktory nie wystepowal w danym nadwoziu to nie takie hop-siup opryski wiosenne o ile mechanicznie siadzie to "byc moze" plug n play to elektrycznie jak to zepniesz? gdzie wiazka? gdzie ecu? 4g zblizone jest do eX elektrycznie wiec witaj komunikacja Can-Bus
a finalnie sie moze jeszcze okazac ze zegary czesciowo badz cale nie beda dzialac badz body ecu nie bedzie sie komunikowac
zagłebiałes sie w temat ? czy tylko na taki pomysl wpadles?
jak masz dziure w tloku to pewnie wydasz z 5-6k na remont silnika (conajmniej) ale to i tak bedzie duzo tansza opcja niz swap czegos co nie wystepowalo w tym nadwoziu |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
dnt
zielenina
Dołączył: 02 Paź 2015 Posty: 19 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-08-02, 16:59
|
|
|
Czytałem o tym na 3gclub.com (USA) Mój angielski jest dośc słaby, dlatego dokładnie infomacji nie przełoże, ale wyczytałem o kilku możliwościach i oglądałem filmiki na yt ze swapu do 3g eclipse
kia optima swap
swap do tego autka z galanta v6 99-2003 lub mitsubishi diamante |
_________________ 3g 3.0 v6 |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-08-02, 21:36
|
|
|
Potezna wiedza szczegolnie te filmiki na youtubie no nic bede bacznie obserwowal choc watpliwy ten swap "po taniosci" z doswiadczenia uwazam ze taniej wyszloby wyremontowanie tego plus doladwoanie w celu zwiekszenia mocy niz ten swap na 3,8 |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
dnt
zielenina
Dołączył: 02 Paź 2015 Posty: 19 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-08-03, 12:35
|
|
|
GOLDI dlaczego cały czas piszesz o tym przełożeniu na 3,8 (ktoś tam tak wyżej napisał) i cały czas sie tego trzymasz, a kilka postów wcześniej napisałem, że wgl. ciezko jest dostać taki silnik.
Nie bd. przerzucał tego sam, mam warsztat który sam składa samochodziki i wydaje mi sie, że ogarniaja temat. Przez sierpień akurat chłopcy mieli urlop i w tym miesiacu bd. działać. Ja też musiałem kaske zgromadzić, żeby wgl. myśleć o naprawie.
Napisałem posta z pytaniem do ludzi, którzy robili swap w swoim miśku i są wstanie jakoś dobrze mnie poprowadzić lub poprostu dobrze ogarniaja temat. Wiadomo, że to nie wymiana opony dlatego też pisze jako LAIK. Ale chyba przesadzasz odrazu negujac ten pomysł, przynajmniej ja tak to odebrałem. |
_________________ 3g 3.0 v6 |
|
|
|
|
Simeon
KLUBOWICZ Łysy z Brazzers
Pomógł: 36 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 1638 Skąd: KrK
|
Wysłany: 2016-08-03, 15:26
|
|
|
Był też taki co do 1g diesela z galanta wsadził (och jaka oszczędność) |
_________________ --2g RS 420a '96, --2g GS 4g63 '96, --2g GST Spyder 4g63T '98
--BMW E30 M20B20 '87 --IS 200 1G-FE '99
"Bo auta to do 2000r. wychodziły" |
|
|
|
|
dnt
zielenina
Dołączył: 02 Paź 2015 Posty: 19 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 2016-08-04, 21:10
|
|
|
Właśnie najbardziej myśle o tym 2.5 v6 (6a13), bd miał troche mniej mocy, ale znowu wiecej dostępnych części.
Trochę szkoda, bo w moim przed wiosną zrobiłem rozrząd, wymieniłem sonde lambda (przednia górą) i te części można by fajnie przełożyć jakbym dorwał 3.0 v6 (6g72), gość z allegro nic nie odpowiada, także chyba sobie podaruje, a nic innego na razie nie znalazłem. Jakby ktoś miał jakieś info będę wdzięczny za pomoc |
_________________ 3g 3.0 v6 |
|
|
|
|
Yaro
KLUBOWICZ Yaro
Pomógł: 17 razy Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 595 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 2016-08-04, 22:27
|
|
|
Te silniki 3L. V6 były montowane także w innych autach. |
|
|
|
|
|