Gs-t Silver Arrow Spyder |
Autor |
Wiadomość |
OLO85
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 09 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: NDM
|
Wysłany: 2016-08-06, 16:27 Gs-t Silver Arrow Spyder
|
|
|
Witam,
Czas przyszedł żebym ja pochwalił się swoim nowym nabytkiem...
Długo szukałem Spydera II generacji z silnikiem 4G63t, aż w końcu się udało.
Na polskim rynku interesujących egzemplarzy było jak na lekarstwo, a te, które oglądałem praktycznie nadawały się do gruntowej reanimacji.
Rozpocząłem więc poszukiwania za granicą i w USA - na szczęście zdrowy rozsądek zwyciężył i postanowiłem poczekać na coś wartego zainteresowania w PL.
Tak też po ok 2 lat od podjęciu decyzji o zakupie stałem się posiadaczem znanego na tym forum Eclipse Gs-t Spyder, którego pierwotnym właścicielem był Venom, następnie Kogut a później L-N, od którego ja go kupiłem....
Ze względu na to, że samochód znany na forum to i aktualna specyfikacja (z małymi zmianami) jest znana:
Marka i Model:
Eclipse Spyder GST
Modyfikacje Silnika:
4G63T seria
Uklad Dolotowy:
BLITZ BOV, FMIC, filtr K&N FIPK ...
Uklad Wydechowy:
Turbo EVO III 16G rozwiercone z każdej strony, kolektor wydechowy EVO III również rozwiercony, downpipe MEGAN, uklad wydechowy Tanabe Medallion Racing 3", zewnętrzny wastegate 38mm, dump tube ... Zmieniono na Custom 2,5"
Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
APEXI SAFC2, wtryski 550ccm FIC, Greddy ProfecB II, Walbro 190lph, HKS type=1 TT ...
Układ Napedowy:
Tarcza EXEDY a docisk ACT2100 Zmieniono na komplet ACT Xtreme Street + ACT lightweight flywheel, skrzynia SHEPS stage 1 ...
Układ Hamulcowy:
Nacinane tarcze brembo o większej średnicy + większe 2 tłoczkowe zaciski od GSX, klocki HAWK, aluminiowe przewody ...
Modyfikacje Zawieszenia:
Spreżyny i amortyzatory TOKICO -1,5 cala ...
Modyfikacje Wnetrza i Car Audio:
Wskaźnik BOOST/VACUUM i EGT od AutoMeter z serii ULTRA-LITE, radio Pioneer ...
Modyfikacje wizualne:
Przyciemnione szyby
Fabryczna Moc:
210HP
Moc Po Modyfikacjach:
300HP +
wykres z hamowni z 2007r. wymaga aktualizacji :-/
Poniżej kilka aktualnych zdjęć:
Nadal z naklejką klubową już od kilku ładnych lat
Z profilu kilka dni po zakupie
i usterki do poprawy:
Audio - nie wyłączający się wzmacniacz + pętla masy, co skutkowało jednym wielkim piskiem przy włączonym silniku.
Podczas naprawy okazało się, że sub przy większej głośności się wyłącza a głośniki w podszybiu nie grają ponieważ zostały odcięte i wyrzucone od nich kable :-/
W drzwiach również nie ma głośników, ale to musi poczekać ponieważ te co mam są zbyt głębokie do drzwi w eclipse.
Na dzień dzisiejszy wszystko zostało naprawione i dość dobrze gra ale to się na pewno jeszcze zmieni na plus....
Oświetlenie soczewki z ringami - o dziwo nawet porządnie świecą - w planach jest jednak powrót do serii.
Dach - jest w dobrym stanie, wymaga jedynie dopieszczenia...
Technicznie nie jest najgorzej (w najbliższym czasie) jadę do gt4 w Ołtarzewie na gruntowny przegląd i ustalenie co trzeba wymienić/naprawić i co można poprawić
Na pierwszy rzut oka to:
Na wolnych obrotach bez względu na to czy ze wciśniętym sprzęgłem czy bez pojawiają się drgania na karoserii,
dziura na łączeniu od wastegate, która została zaspawana, trzeba tym się jednak profi zająć
Wymiana filtra powietrza (wymiana konieczna bo stary jest porwany i brudny jak by przez 10lat nikt go nie czyścił)
Zakupiony został juz nowy w TopEndPower
Karoseria wymaga dopieszczenia i spasowania + wymiany przedniego lewego nadkola.
Środek wymaga dość dużo pracy zresztą sami zobaczcie:
Plany na przyszłość.... Doprowadzenie samochodu technicznego i optycznego do stanu "Będzie Pan Zadowolony" +
Audio:
Graty praktycznie już są po poprzednim projekcie:
wzmacniacz Audio System Twister F4 600
tweetery PROA NEO 26 MK II
Kickbasy są phonocar 2/735 ale nie mieszczą się w drzwi
sub 10" jest już w bagażniku
Radio Sony cdxgt929u
Więc w planach wygłuszenie i zabudowa bagaznika w takim stylu:
W związku z tym, że jeszcze dużo nauki samochodu to zapewne będę potrzebował waszej pomocy i wsparcia |
Ostatnio zmieniony przez OLO85 2017-02-26, 10:48, w całości zmieniany 10 razy |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-08-11, 09:52
|
|
|
Ten wykres jest z 2007r. Myslisz ze jeszcze ma taka moc i moment? Te silniki lubia z czasem slabnac |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
OLO85
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 09 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: NDM
|
Wysłany: 2016-08-11, 13:40
|
|
|
Tak zgadza się odległe to już kreski, trzeba to będzie zweryfikować nie mniej jednak mam porównanie do 280k Saab-a 9-3 i jednak trochę lepiej to wygląda, chociaż odczucia są całkiem inne (saab = cisza i wygoda a ecli = hałasy i trzaski z każdej strony).
Generalnie i tak umówiłem się na gruntowny przegląd do GT4 z wymianą wszystkich filtrów i kilkoma drobnymi naprawami + jedno większe bo chyba sprzęgło się kończy (trudno ruszyć płynnie a i karoseria wpada w drgania na postoju niezależnie czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie). |
_________________ Opel Insignia ST OPC Line 160KM
Eclipse Gs-T Spyder 315 KM |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-08-11, 18:41
|
|
|
Kod: | a i karoseria wpada w drgania na postoju niezależnie czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie) |
a moze masz poliuretany albo seryjne gumy juz do wymiany. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
tomasz.niwczyk
zielenina
Wiek: 34 Dołączył: 21 Lut 2016 Posty: 25 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 2016-08-11, 21:10
|
|
|
Niestety to nie gumy. Też tak myślałem u mnie w GST był ten sam problem. (Dodam, że posiadam Eclipse od klubowicza Foxe byłe auto myszy) Wysłałem sprzęgło do Pana Radzikowskiego zrobili mi nowa tarcze sprzęgła i splanowali docisk i koło zamachowe. Problem znikł rusza się normalnie. Jest jednak problem jak się auto nagrzeje to jedynka trudno wchodzi i wsteczny zgrzyta. |
|
|
|
|
OLO85
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 09 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: NDM
|
Wysłany: 2016-08-11, 22:59
|
|
|
mi biegi ładnie wchodzą właśnie poza wstecznym, czasami muszę dwa razy go wbić żeby załapał.
Przy okazji jesli ktoś by słyszał o przednich lampach poliftowych w dobrym stanie to chętnie przygarnę |
_________________ Opel Insignia ST OPC Line 160KM
Eclipse Gs-T Spyder 315 KM |
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-08-14, 12:49
|
|
|
co ty masz dospawany do oem kolektora wyjście na wg ? w żeliwie ? hmmm.... zegarki widzę typeR dziwny ten wykres. Autko ładne |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
|
|
|
|
OLO85
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 09 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: NDM
|
Wysłany: 2016-08-14, 17:54
|
|
|
Dzięki, zegary to AutoMeter z serii ULTRA-LITE, co do kolektora to wątpię żeby coś do niego było dospawane z tego co wiem to do żeliwa nic się nie powinno próbować dospawac, a jak zajmę się wszystkimi bolaczkami to pojadę zrobić nowy wykres bo sam jestem ciekawy ile z tych amerykańskich koni zostało |
_________________ Opel Insignia ST OPC Line 160KM
Eclipse Gs-T Spyder 315 KM |
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2016-08-15, 11:38
|
|
|
OLO85, Żeliwo normalnie się spawa dziwię się bo w Evo3 w oem kolektorze nie było zewnętrznego wg. Spoko czekam na nowy wykresik |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-08-15, 13:31
|
|
|
Horacjusz napisał/a: | OLO85, Żeliwo normalnie się spawa dziwię się bo w Evo3 w oem kolektorze nie było zewnętrznego wg. Spoko czekam na nowy wykresik | spawac sie spawa ale trwalosc tego polaczenia nie mozna nazwac dlugowieczna
a u Venoma z tego co pamietam bylo cos takiego o ile mnie pamiec nie myli:
|
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
OLO85
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 09 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: NDM
|
Wysłany: 2016-08-15, 21:11
|
|
|
GOLDI jeśli coś jeszcze sobie przypominasz to wal śmiało, każda wiedza na temat auta jest na wagę "złota" |
_________________ Opel Insignia ST OPC Line 160KM
Eclipse Gs-T Spyder 315 KM |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-08-16, 00:00
|
|
|
OLO85 napisał/a: | GOLDI jeśli coś jeszcze sobie przypominasz to wal śmiało, każda wiedza na temat auta jest na wagę "złota" |
to zalezy co chcesz wiedziec ? znalem Venoma jak i koguta, prowadzilem ten samochod za czasow swietnosci... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
OLO85
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 09 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: NDM
|
Wysłany: 2016-10-16, 20:14
|
|
|
Pożegnanie ze starym układem wydechowym Tanabe Medallion Racing 3" + MeganRacing Downpipe V2 (który jest na sprzedaż).
I nowy Custom 2,5"
|
_________________ Opel Insignia ST OPC Line 160KM
Eclipse Gs-T Spyder 315 KM |
Ostatnio zmieniony przez OLO85 2016-10-16, 20:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2016-10-16, 20:39
|
|
|
Hahaha pucha poszła w odstawkę co łeb pękał ? |
|
|
|
|
OLO85
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 09 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: NDM
|
Wysłany: 2016-10-16, 20:50
|
|
|
Z silencerem nie było jeszcze tragedii natomiast bez, to tak jakby się jeździło wrc bez kasku więc nie dość, że głowa boli to i wstyd na dzielni, tym bardziej, że niekiedy spyder robi za family car
[ Dodano: 2016-10-16, 21:08 ]
Brian, Zapomniał bym od Ciebie jeszcze wpadło sprzęgło:
ACT Xtreme Street
A tu Stare ACT2100, które jak widać było mocno zmęczone.
[ Dodano: 2016-10-16, 21:11 ]
Zapraszam też na FCB gdzie "bardziej" na bieżąco zamieszczam info
https://www.facebook.com/...f=page_internal |
_________________ Opel Insignia ST OPC Line 160KM
Eclipse Gs-T Spyder 315 KM |
|
|
|
|
Gzbq
KLUBOWICZ
Wiek: 31 Dołączył: 23 Sie 2015 Posty: 70 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2016-10-16, 21:19
|
|
|
dużo ciszej teraz? pewnie - poza końcowym - sam fakt, że dałeś 2.5' zamiast 3' też robi swoje? |
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2016-10-16, 21:20
|
|
|
dobry krok moda na wydechy od których leciały szyby minęła ja swojego 3 cala też wyciszałem i dalej kminie jak jeszcze wyciszyć ACT bardzo dobre sprzęgło ale Xtream ? Nie chciałeś HD 2100 ? Chyba by styknęło
P.S: Widziałem na FB że Michał pisał że ACT 2600 to beton on chyba betonu nie widział musiał by zobaczyć jak chodzi moje ACT 2900 Xtream 6 łapkowy spiek |
|
|
|
|
OLO85
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 09 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: NDM
|
Wysłany: 2016-10-16, 21:21
|
|
|
jest teraz ciszej niż na poprzednim z silencerem , więc jestem zadowolony a i przepływ spalin zapewne lepszy niż z tym "korkiem" w d***e |
_________________ Opel Insignia ST OPC Line 160KM
Eclipse Gs-T Spyder 315 KM |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2016-10-16, 21:35
|
|
|
Starzejecie się ja tam tęsknię za moim wydechem z RX - 8 |
|
|
|
|
OLO85
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 09 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: NDM
|
Wysłany: 2016-10-16, 21:35
|
|
|
Brian, ACT 2100 może i by starczyło, a może w dalszej perspektywie okazało by się za słabe
[ Dodano: 2016-10-16, 21:36 ]
MATi, hahh zawsze możesz założyć pełen przelot do obecnej furki, ciekaw jestem kiedy sentyment przerodzi się w ból głowy |
_________________ Opel Insignia ST OPC Line 160KM
Eclipse Gs-T Spyder 315 KM |
|
|
|
|
|