Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Podstawowe informację
Autor Wiadomość
YOYO 
zielenina


Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 3
Skąd: TBG
Wysłany: 2016-09-14, 20:50   Podstawowe informację

Hej!

W najbliższym roku planuję kupić samochód. Jako że nie jestem fanem motoryzacji nie znam się na tym. Jedyny samochód w którym się zakochałem to właśnie eclipse 3g 3.0 v6.

Dodam parę pytań które głównie mnie interesują.

1. Czy silnik v6 jest mało awaryjny? Chodzi mi czy jeżeli samochód ma przebieg około 200 tys km to nie będzie tak że szybko się zepsuję, a części nie dostanę w polsce? Więc przy okazji jak to jest z jego naprawą?

2. Jakie są najczęstsze usterki tych samochodów?

3. Jak wygląda dostępność części do naprawy i czy są one drogie? Odnosząc się do 2 punktu.

4. Czy warto inwestować w wersję spyder? Strasznie podobają mi się kabriolety, ale nie mam niestety domu tylko mieszkam w bloku, a garaż musiałbym wynajmować (blaszany) kilka set metrów od mieszkania. Czy to jest warte zachodu?

5. Jak ten samochodzik się zbiera? Nie mogę znaleźć porządnego filmiku z testem vmaxa i 0-100km/h.

6. Na co zwrócić uwagę przy kupnie?

7. Ile orientacyjnie kosztowałoby zrobienie ładnej tapicerki między innymi renowacja jakby była trochę poobdzierana?

Jeżeli o czymś nie wspomniałem, a warto przytoczyć to prosiłbym o informacje :D

Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony przez YOYO 2016-09-14, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Yaro 
KLUBOWICZ
Yaro

Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 595
Skąd: Koscierzyna
Wysłany: 2016-09-14, 20:57   

Witam, tak powinieneś zacząć pierwszy post.
Z racji że jesteś tu nowy odpowiem ci tak, na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedzi na tym forum w tematach już opisanych.

Miłego czytania.
 
 
YOYO 
zielenina


Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 3
Skąd: TBG
Wysłany: 2016-09-14, 21:03   

Wiadomo, mógłbym przeglądnąć całe forum, ale zajęłoby to strasznie dużo czasu i byłby to wyrywkowe informacje czasem nie pasujące do moich pytań. Jeżeli ktoś by miał doświadczenie ze swoim autkiem i chęci podzielenia się informacjami w tym temacie to będe zadowolony. Jeżeli taka osoba się nie trafi to zacznę przeszukiwać poszczególne strony :)
Ostatnio zmieniony przez YOYO 2016-09-14, 21:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
morphen 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2016-09-15, 14:35   Re: Podstawowe informację

YOYO napisał/a:
Hej!


1. Czy silnik v6 jest mało awaryjny? Chodzi mi czy jeżeli samochód ma przebieg około 200 tys km to nie będzie tak że szybko się zepsuję, a części nie dostanę w polsce? Więc przy okazji jak to jest z jego naprawą?

Jak dbasz, to nie jest wcale awaryjny. mój ma ponad 200tys km obecnie, w dodatku na 90% był kręcony (jak wszystko w tym kraju) i lata dalej. Części jak najbardziej dostępne w Polsce. Naprawa dla ogarniętego mechanika to nie problem.


2. Jakie są najczęstsze usterki tych samochodów?

Rdza. Rdza. No i jeszcze Rdza. AAaaaaa! Zapomniałbym o rdzy. Auto ma kilkanaście lat, więc usterki mogą być zależne od tego jak dbał właściciel.

3. Jak wygląda dostępność części do naprawy i czy są one drogie? Odnosząc się do 2 punktu.

Dostępność 90% części od ręki, możesz kupować najtańsze zamienniki i zastanawiać się, czemu auto jest słabe / psuje się dalej, a możesz kupować markowe elementy i cieszyć się z jazdy.

4. Czy warto inwestować w wersję spyder? Strasznie podobają mi się kabriolety, ale nie mam niestety domu tylko mieszkam w bloku, a garaż musiałbym wynajmować (blaszany) kilka set metrów od mieszkania. Czy to jest warte zachodu?

Mam "kupe" więc tutaj nie pomogę.

5. Jak ten samochodzik się zbiera? Nie mogę znaleźć porządnego filmiku z testem vmaxa i 0-100km/h.

Wszystko zależy od tego jak masz zadbane auto. Mój vmax 251km/h, do setki zbiera się "bardzo sprawnie" (poniżej 8 sekund na pewno - a mam automat, a ile dokładnie to nie mierzyłem), a co ważniejsze nie ma dziury i do "dwusetki" zbiera się jeszcze sprawniej.

6. Na co zwrócić uwagę przy kupnie?

Na wszystko co przy normalnym kupnie auta. Sprawdź czy elementy karoserii do siebie pasują, sprawdź tarcze, sprawdź czy nie zjada rdza kielichów, sprawdź zawieszenie, stan silnika itd itp

7. Ile orientacyjnie kosztowałoby zrobienie ładnej tapicerki między innymi renowacja jakby była trochę poobdzierana?

Lepiej przerzucić fotele z 4G zamiast robić ładną tapicerkę. Amen

Jeżeli o czymś nie wspomniałem, a warto przytoczyć to prosiłbym o informacje :D

Jest to auto kosztowne, nie da się ukryć, ale daje tyle przyjemności z jazdy, ile żadne auto w tym segmencie cenowym Ci nie da. Trzeba wydawać, dbać i cieszyć się z jazdy. Jego utrzymanie (jak dbasz) przekroczy BMW czy Merca, ale frajda z jazdy będzie 100x mocniejsza.

Z góry dzięki.
 
 
YOYO 
zielenina


Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 3
Skąd: TBG
Wysłany: 2016-09-15, 20:53   

Masz na myśli 90% dostępność od ręki tanich zamienników, czy tych markowych?
 
 
Canonier 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-10-30, 08:53   

YOYO to nie jest tanie auto w obsludze , nie masz kasy nie pchaj sie kup hultaja coupe lub celice
_________________
Eclipse 3.0 V6 GT 2000r.
 
 
 
mlynarskitomasz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 88
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2016-12-10, 21:08   

a ja się nie zgodze bo podstawowe części typu klocki tarcze łączniki, czy końcówki kierownicze fakt dostępne ale poszukaj sobie żeczy typu drzwi podnośnik szyby lub szybe z którą walczyłem 3m-ce dodatkowo przykładowo od roku szukam front ecu i dalej nic nie mam więc powiedział bym z częściami różnie a tuning to tylko ebay. ceny raczej wysokie ale swojego klipera za nic bym nie zamienił. mam spydera ale jestem zadowolony fakt garażuje i gdyby przy wymianie dachu ktoś nie dał dupy i odpowiednio spasował uszczelki była by idealna
 
 
TT2 
zielenina


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 44
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-28, 13:29   

Niestety, ale muszę potwierdzić, że z częściami raczej jest coraz trudniej. Typowa eksploatacja tak, ale poza tym są problemy i nierzadko zostaje USA i czekanie. Wiem coś o tym, bo kupiłem auto w takim stanie, że musiałem zamówić do niego bardzo dużo części. Przerobiłem ten temat dokładnie. Temat dla pasjonata :)

[ Dodano: 2016-12-28, 13:30 ]
nawet w ASO nie dostanie się już wszystkiego
_________________
Tomek
 
 
eno 
zielenina


Dołączył: 31 Sty 2017
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-01-31, 16:15   

a mam pytanie co do części to gdzie szukać na jakich stronach szukać , szukałem tlumika i nie znalazłem gdzie moge znalesc taki tlumik do 3.0 v6 ?
Ostatnio zmieniony przez eno 2017-01-31, 16:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mlynarskitomasz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 88
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2017-02-12, 11:43   

no właśnie to są uroki tego wozu trzeba szukać wszędzie od ręki ebay ale czas 6 tygodni przeraża można też patrzeć na allegro kto ma części do klipera v6 i dzwonić i pytać. może się znajdzie. co do części mało typowych wspomagam się http://www.mitsubishipartssource.com/ wyszukuje numer oryginału wpisuje w google i często ktoś ma przez przypadek lub z powodu że część użyta została w popularniejszych wozach:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15