Obroty pytanie |
Autor |
Wiadomość |
Monster21
zielenina
Wiek: 29 Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 24 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2016-11-29, 10:46 Obroty pytanie
|
|
|
Witam co jest przyczyną jeśli podczas jazdy wrzucę na luz to obroty skaczą od tysiąca do dwóch tyś góra dół góra dół ? |
_________________ Michał |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-11-29, 13:03
|
|
|
Zapewne duża dziura w dolocie, skrajnie otwarty krokowiec albo za bardzo rozkręcona śruba niskich obrotów. Generalnie: silnik dostaje za dużo powietrza, ECU wie, że noga jest zdjęta z gazu, kuma, że coś jest nie tak i odcina paliwo. |
|
|
|
|
Monster21
zielenina
Wiek: 29 Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 24 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2016-11-29, 13:25
|
|
|
Ok dzięki i jak odpalam to też przez jakieś 10 sek obroty powyżej 2 tyś albo jak zwalniam i dam na luz powoli sie tocze to tak samo. |
_________________ Michał |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-11-29, 16:05
|
|
|
Wskazuje to, że masz źle wyregulowane 'wolne obroty'. Ściągnij rurę dolotową, zobacz, czy nie ma jakichś oczywistych dziur (generalnie to ona powinna być 100% szczelna, nawet przez malutki otworek będzie ssał powietrze), jak już ją zdejmiesz to możesz wykręcić krokowca (2 śrubeczki) i zmierzyć opór na uzwojeniach (będziesz wiedział, czy silniczek jest OK). Potem złóż do kupy i wyreguluj obroty (procedura jest prosta, wielokrotnie wypisywana na forum.
Powodzenia. |
|
|
|
|
Monster21
zielenina
Wiek: 29 Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 24 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2016-11-29, 17:44
|
|
|
Ok dzięki sprawdzę i dam znać jutro. |
_________________ Michał |
|
|
|
|
Conqeror
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 173 Skąd: OZW
|
Wysłany: 2016-11-29, 22:56
|
|
|
W takich przypadkach u mnie pomaga przeczyszczenie silnika krokowego. Ostatnim razem rozkręciłem silniczek i ten trzpień maksymalnie wykręcilem. Muszę przyznać że od dłuższego czasu nic się nie dzieje, a obroty są zdecydowanie niższe na zimnym rozruchu |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-11-29, 23:15
|
|
|
A pewnie pewnie... popieram. Nawet jak krokowiec będzie OK, to nie zaboli wykręcić 2 kolejne śrubki i go przeczyścić / przesmarować. |
|
|
|
|
DamianECLIPSE
zielenina
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 01 Kwi 2015 Posty: 37 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 2016-11-30, 13:35
|
|
|
Zaraz po zakupie auta miałem te same objawy. U mnie taką sytuację powodował uszkodzony czujnik temperatury cieczy i przepustnica do czyszczenia . |
_________________ Mitsubishi Eclipse 2g 4G63
http://www.mekp.pl/viewto...d0c9129fb466361 |
Ostatnio zmieniony przez DamianECLIPSE 2016-11-30, 13:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Monster21
zielenina
Wiek: 29 Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 24 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2016-11-30, 16:26
|
|
|
Dzięki wszystkim pomogło przeczyszczenie krokowca cały był w czarnym brudzie |
_________________ Michał |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-12-01, 01:39
|
|
|
Żaden kłopot. Ja tylko spłacam dług jaki zaciągnąłem przez ostatnie lata molestując innych forumowiczów |
|
|
|
|
Monster21
zielenina
Wiek: 29 Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 24 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2016-12-01, 10:28
|
|
|
Problem powrócił ale obroty ewidentnie mniejsze, przeczyszczę jeszcze przepustnice. |
_________________ Michał |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-12-01, 11:30
|
|
|
A sprawdziłeś uzwojenia na krokowcu, czy jest OK? Jeśli nie to sprawdź, bo gdy się zjara i zostanie w 'otwartej' pozycji to też to da taki efekt.
Jest też w przepustnicy zawór FIAV (który zamyka się w miarę rozgrzewania silnika) - też mógł się zaciąć w pozycji otwartej.
Możliwości jest kilka, dlatego uważam, że w takiej sytuacji najrozsądniej jest zrobić cały 'pakiet': wyczyścić co się da przy dolocie oraz wyregulować wolne obroty (znajdziesz bez problemu instrukcję na forum - to jest kilka prostych kroków do wykonania). |
|
|
|
|
Monster21
zielenina
Wiek: 29 Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 24 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2016-12-01, 13:09
|
|
|
Uzwojeń nie sprawdziłem nie mam miernika na razie ale podjadę gdzieś i sprawdzę. Ma ktoś może na sprzedaż krokowca?. Ale zrobię tak jak mówiłeś przeczyszczę wszystko przy dolocie i zobaczę. |
_________________ Michał |
Ostatnio zmieniony przez Monster21 2016-12-01, 14:44, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Conqeror
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 173 Skąd: OZW
|
Wysłany: 2016-12-01, 15:55
|
|
|
Czyszczenie czyszczeniem, ale rozbierz silniczek i przekręc ten wałek tak by się wysunął maksymalnie. Czasem jest właśnie tak że on nie chce się wysunąć i pracuje w bardziej otwartej pozycji. Miałem nawet ustawić to ręcznie i wtyczki nie wkładać, ewentualnie dorobić regulacje na zasadzie śrubki regulacji jak w zwykłym gaźniku |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-12-01, 17:11
|
|
|
Tani miernik powinien wystarczyć. Trochę strzelam ale już chyba od 'kilku dych' w OBIpodobnych marketach da się kupić. A przyda Ci się, bo gdybyś chciał kupić krokowca to skąd będziesz wiedział, czy ktoś Ci sprawny wysłał ? Ja kiedyś na allegro uszkodzonego kupiłem - gość się do końca upierał, że on jest sprawny i to co ja mierzę to widać tak ma być |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-12-03, 06:29
|
|
|
W momencie odpiecia zasilania krokowca i ustawienie go manualnie spowoduje ze silnik bedzie gasl np. po wrzuceniu luzu i puszczeniu gazu na dojezdzie do swiatel i tym podobnych
[ Dodano: 2016-12-03, 06:34 ]
Gdyby padla jedna z dwoch cewek w krokowcu to silnik albo by mial za wysokie obroty max 2100rpm i wtedy ecu obcina paliwo i masz wkurzajace falowanie od 1000-2100rpm albo za niskie i nie mogl bys odpalic auta bez dodania gazu albo mial by silnik problem z utrzymaniem wolnych obrotow. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Monster21
zielenina
Wiek: 29 Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 24 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2016-12-03, 13:30
|
|
|
Kupiłem miernik teraz jak sprawdzić krokowca? |
_________________ Michał |
|
|
|
|
Conqeror
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 173 Skąd: OZW
|
Wysłany: 2016-12-03, 17:31
|
|
|
Już nie pamiętam dokładnie wartości ale lewy i środkowy musi mieć taki sam opór jak środkowy i prawy. Jak zetkniesz lewy i prawy daje on sumę. Na 2 poziomie takie same wartości |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-12-03, 18:06
|
|
|
http://www.dsmisc.com/dsm...tance_check.jpg
A tu masz jeszcze filmik od niezastąpionego Jafro:
https://www.youtube.com/watch?v=KibYz21IMA0
W skrócie:
* mierzysz oporność między pinami 1 i 2, 2 i 3, 4 i 5, 5 i 6
* wszędzie powinno wyjść między 28 a 32 Ohm (mierząc w temperaturze pokojowej)
* jeśli nie ma ciągłości, to znaczy, że dane uzwojenie jest przepalone i silniczek jest do d***
Daj znać ile wyszło. |
|
|
|
|
|