Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty pytanie
Autor Wiadomość
Monster21 
zielenina


Wiek: 29
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2016-11-29, 10:46   Obroty pytanie

Witam co jest przyczyną jeśli podczas jazdy wrzucę na luz to obroty skaczą od tysiąca do dwóch tyś góra dół góra dół ?
_________________
Michał
 
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-11-29, 13:03   

Zapewne duża dziura w dolocie, skrajnie otwarty krokowiec albo za bardzo rozkręcona śruba niskich obrotów. Generalnie: silnik dostaje za dużo powietrza, ECU wie, że noga jest zdjęta z gazu, kuma, że coś jest nie tak i odcina paliwo.
 
 
Monster21 
zielenina


Wiek: 29
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2016-11-29, 13:25   

Ok dzięki i jak odpalam to też przez jakieś 10 sek obroty powyżej 2 tyś albo jak zwalniam i dam na luz powoli sie tocze to tak samo.
_________________
Michał
 
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-11-29, 16:05   

Wskazuje to, że masz źle wyregulowane 'wolne obroty'. Ściągnij rurę dolotową, zobacz, czy nie ma jakichś oczywistych dziur (generalnie to ona powinna być 100% szczelna, nawet przez malutki otworek będzie ssał powietrze), jak już ją zdejmiesz to możesz wykręcić krokowca (2 śrubeczki) i zmierzyć opór na uzwojeniach (będziesz wiedział, czy silniczek jest OK). Potem złóż do kupy i wyreguluj obroty (procedura jest prosta, wielokrotnie wypisywana na forum.
Powodzenia.
 
 
Monster21 
zielenina


Wiek: 29
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2016-11-29, 17:44   

Ok dzięki sprawdzę i dam znać jutro.
_________________
Michał
 
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-11-29, 22:56   

W takich przypadkach u mnie pomaga przeczyszczenie silnika krokowego. Ostatnim razem rozkręciłem silniczek i ten trzpień maksymalnie wykręcilem. Muszę przyznać że od dłuższego czasu nic się nie dzieje, a obroty są zdecydowanie niższe na zimnym rozruchu
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-11-29, 23:15   

A pewnie pewnie... popieram. Nawet jak krokowiec będzie OK, to nie zaboli wykręcić 2 kolejne śrubki i go przeczyścić / przesmarować.
 
 
DamianECLIPSE 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 37
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 2016-11-30, 13:35   

Zaraz po zakupie auta miałem te same objawy. U mnie taką sytuację powodował uszkodzony czujnik temperatury cieczy i przepustnica do czyszczenia .
_________________
Mitsubishi Eclipse 2g 4G63

http://www.mekp.pl/viewto...d0c9129fb466361
Ostatnio zmieniony przez DamianECLIPSE 2016-11-30, 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Monster21 
zielenina


Wiek: 29
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2016-11-30, 16:26   

Dzięki wszystkim pomogło przeczyszczenie krokowca cały był w czarnym brudzie :)
_________________
Michał
 
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-12-01, 01:39   

Żaden kłopot. Ja tylko spłacam dług jaki zaciągnąłem przez ostatnie lata molestując innych forumowiczów :)
 
 
Monster21 
zielenina


Wiek: 29
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2016-12-01, 10:28   

Problem powrócił ale obroty ewidentnie mniejsze, przeczyszczę jeszcze przepustnice.
_________________
Michał
 
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-12-01, 11:30   

A sprawdziłeś uzwojenia na krokowcu, czy jest OK? Jeśli nie to sprawdź, bo gdy się zjara i zostanie w 'otwartej' pozycji to też to da taki efekt.
Jest też w przepustnicy zawór FIAV (który zamyka się w miarę rozgrzewania silnika) - też mógł się zaciąć w pozycji otwartej.

Możliwości jest kilka, dlatego uważam, że w takiej sytuacji najrozsądniej jest zrobić cały 'pakiet': wyczyścić co się da przy dolocie oraz wyregulować wolne obroty (znajdziesz bez problemu instrukcję na forum - to jest kilka prostych kroków do wykonania).
 
 
Monster21 
zielenina


Wiek: 29
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2016-12-01, 13:09   

Uzwojeń nie sprawdziłem nie mam miernika na razie ale podjadę gdzieś i sprawdzę. Ma ktoś może na sprzedaż krokowca?. Ale zrobię tak jak mówiłeś przeczyszczę wszystko przy dolocie i zobaczę.
_________________
Michał
Ostatnio zmieniony przez Monster21 2016-12-01, 14:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-12-01, 15:55   

Czyszczenie czyszczeniem, ale rozbierz silniczek i przekręc ten wałek tak by się wysunął maksymalnie. Czasem jest właśnie tak że on nie chce się wysunąć i pracuje w bardziej otwartej pozycji. Miałem nawet ustawić to ręcznie i wtyczki nie wkładać, ewentualnie dorobić regulacje na zasadzie śrubki regulacji jak w zwykłym gaźniku :-)
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-12-01, 17:11   

Tani miernik powinien wystarczyć. Trochę strzelam ale już chyba od 'kilku dych' w OBIpodobnych marketach da się kupić. A przyda Ci się, bo gdybyś chciał kupić krokowca to skąd będziesz wiedział, czy ktoś Ci sprawny wysłał ? :) Ja kiedyś na allegro uszkodzonego kupiłem - gość się do końca upierał, że on jest sprawny i to co ja mierzę to widać tak ma być :D
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-03, 06:29   

W momencie odpiecia zasilania krokowca i ustawienie go manualnie spowoduje ze silnik bedzie gasl np. po wrzuceniu luzu i puszczeniu gazu na dojezdzie do swiatel i tym podobnych

[ Dodano: 2016-12-03, 06:34 ]
Gdyby padla jedna z dwoch cewek w krokowcu to silnik albo by mial za wysokie obroty max 2100rpm i wtedy ecu obcina paliwo i masz wkurzajace falowanie od 1000-2100rpm albo za niskie i nie mogl bys odpalic auta bez dodania gazu albo mial by silnik problem z utrzymaniem wolnych obrotow.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Monster21 
zielenina


Wiek: 29
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2016-12-03, 13:30   

Kupiłem miernik teraz jak sprawdzić krokowca?
_________________
Michał
 
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-12-03, 17:31   

Już nie pamiętam dokładnie wartości ale lewy i środkowy musi mieć taki sam opór jak środkowy i prawy. Jak zetkniesz lewy i prawy daje on sumę. Na 2 poziomie takie same wartości
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-12-03, 18:06   

http://www.dsmisc.com/dsm...tance_check.jpg

A tu masz jeszcze filmik od niezastąpionego Jafro:
https://www.youtube.com/watch?v=KibYz21IMA0

W skrócie:
* mierzysz oporność między pinami 1 i 2, 2 i 3, 4 i 5, 5 i 6
* wszędzie powinno wyjść między 28 a 32 Ohm (mierząc w temperaturze pokojowej)
* jeśli nie ma ciągłości, to znaczy, że dane uzwojenie jest przepalone i silniczek jest do d***

Daj znać ile wyszło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15