Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie na zimnym..
Autor Wiadomość
misza116 
zielenina


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-10, 23:39   Gaśnie na zimnym..

Szukałem, ale czegoś analogicznego nie znalazłem.
Auto świeżo kupione, i niestety nie było okazji sprawdzić u poprzedniego właściciela jak jest na zimnym.
U mnie okazało się, że na zimnym zapala i od razu gaśnie. Dopóki się nie nagrzeje nie da się jechać, gaśnie od razu.
Czy to, że miał włączone radio całą noc może mieć wpływ na to? Kontrolki nie przygasały, zakręcił od razu, ale zgasł. Od tego momentu za każdym razem tak jest.
Może zalałem go jakoś paliwem, bo jak walczyłem z tym gaśnięciem za pierwszym razem, to gazowałem go trochę...
 
 
seiran 
zielenina


Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 22
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-11, 08:02   

Zacznij od czujnika temperatury w termostacie
 
 
misza116 
zielenina


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-11, 10:27   

Ogolnie auto sie nie przegrzewa, trzyma ladnie temperature.
Sprawdze czujnik, mozna to zrobic jakos inaczej niz przez podmianke na inny?
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-12-12, 01:00   

A silniczek krokowy podłaczony ? Może jest ustawiony ręcznie, tak że na zimnym trzeba troche przytrzymać gaz i za chwile już nie gaśnie ?
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-12-13, 23:54   Re: Gaśnie na zimnym..

misza116 napisał/a:
Szukałem, ale czegoś analogicznego nie znalazłem.
Auto świeżo kupione, i niestety nie było okazji sprawdzić u poprzedniego właściciela jak jest na zimnym.
U mnie okazało się, że na zimnym zapala i od razu gaśnie. Dopóki się nie nagrzeje nie da się jechać, gaśnie od razu.


objawy nieszczelności w dolocie, najprawdopodobnie wydmuchana uszczelka pod kolektorem dolotowym , żaden czujnik temperatury to klasyczne objawy
_________________
We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/
 
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-12-14, 09:50   

Wydaje mi się że uszczelki w dolocie tak łatwo się nie wydmuchuja. Auta po 20 lat maja i jest dobrze, chyba że ktoś zaczyna rozkręcać
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-12-14, 13:38   

Conqeror napisał/a:
Wydaje mi się że uszczelki w dolocie tak łatwo się nie wydmuchuja. Auta po 20 lat maja i jest dobrze, chyba że ktoś zaczyna rozkręcać
Masz racje... "wydaje Ci sie" ;) tam panuje cisnienie 1 bara (podcisnienie) poza tym elementy pracują termicznie. bardzo łątwo o nieszczelność w tak starym samochodzie... chociaż objawy bardziej pasują mi tu do uszkodzonego ECU ..
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-12-14, 15:10   

Ja z kolei chętnie podzielę się opinią, że powinieneś kupić starego Palm'a, zlutować (albo zlecić zlutowanie) kabelka, zainstalować na Palmie MMCd i podejrzewam, że 95% przypadków będziesz w stanie ustalić / wyeliminować po 20 minutach logowania. Poza tym przyda Ci się na przyszłość jeśli chciałbyś jakkolwiek lepiej poznać to auto. Przeciętny koszt takiej operacji myślę, że zmieści się w 100PLN. A jak już będziesz miał dziennik pracy silnika, a sam go nie do końca zrozumiesz to przynajmniej via forum ktoś będzie w stanie Ci lepiej pomóc.
 
 
seiran 
zielenina


Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 22
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-14, 16:34   

W termostacie są 2 lub 3 czujniki
1 Wskażnik
2 ECU
3 Klima
Sprawdz 2pinowy od ecu
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-12-14, 17:03   

GOLDI napisał/a:
Masz racje... "wydaje Ci sie"


Stary nie musisz mi tak cisnąc, każdy sie na czym innym.. W moim przypadku silniki 2T gdzie ktoś inny by nie wiedział co i jak podkręcić. W 4T temat niby pokrewny - też mechanika, pisze to co mi sie wydaje z obserwacji, ale chętnie posłucham mądrzejszych.

Więc bardzo prosze, zejdz ze mnie... jedyny plus to taki że widząć mój nick odpisujesz autorowi tematu.
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2016-12-14, 17:19   

sprawdź EGR, może sie zablokował w pozycji otwartej.
_________________
GST 1991
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-12-14, 18:24   

Conqeror napisał/a:
GOLDI napisał/a:
Masz racje... "wydaje Ci sie"


Więc bardzo prosze, zejdz ze mnie... jedyny plus to taki że widząć mój nick odpisujesz autorowi tematu.
nie pochlebiaj sobie ;) bzdury warto(nie to zle slowo) trzeba od razu zanegowac... jeszcze ktos inny to przeczyta i uzna za pewnik... a ty piszesz na okraglo glupoty... a czasem jak to mowi pewne przyslowie lepiej siedziec cicho i udawac glupiego niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpiosci... wiekszosc Twoich postow wyglada jakbys pisal tylko po to by pisac i nabic licznik postow... z podstawami mechaniki, elektryki czy nawet znajomoscia tego modelu nie majace nic wspolnego...
moze czasem warto sie zastanowic ? doczytac ? nawet forum, bo na wiekszosc pytan juz dawno zostaly udzielone odpowiedzi niz po prostu pisac dla zasady by cos napisac...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-12-14, 19:40   

jan napisał/a:
że powinieneś kupić starego Palm'a,


lepiej sobie na lapku program zainstalowac i odpowiedni kabel zrobic. nie ma co kupowac badziewia ;-P
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
Mich 
KLUBOWICZ

Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 150
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2016-12-14, 20:57   

Laptopa też trzeba mieć odpowiedniego, nie każdy się nadaje ale potwierdzam da się to zrobić, sam zmontowałem sobie taki kabelek i działa.
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-12-14, 21:40   

Z jednej strony te Palmy to starocie, z drugiej strony hipsterka... słyszałem, że dziewczyny na nie lecą... (zwłaszcza na te z czarno-białym wyświetlaczem!!)

Mi się wydał prostszym rozwiązaniem niż lapek, bo łatwiej dorobić zasilanie i wozić non-stop uruchomiony (a ja tam miałem przed remontem głowicy spore stuki + kilka innych rzeczy do monitorowania). Teraz to tak z nim jeżdżę głownie aby się nacieszyć, że wszystko mniej więcej bangla jak trzeba :D (no i +10 do lansu, to chyba oczywiste...)
 
 
misza116 
zielenina


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-14, 23:23   

Uszczelka pod kolektorem - ok, ale czy nie było by wtedy słychać tego po pracy silnika?
I czy nie gasło by cały czas, jeśli dostaje za dużo powietrza?
ogólnie jest tak, że na zimnym zazwyczaj gaśnie od razu, jak przytrzymam gaz dłuższa chwilę - to potem już tylko są bardzo nisko obroty, i falują trochę.
Po jakimś czasie się w miarę stabilizuje.
Ale jak ruszę - pierwsze zakręcenie kierownicą, jakieś obciążenie dodatkowe i gaśnie od razu.
Jak przejadę jakieś 2-3km - jest już ok.

Na razie teoretyzuję, ale dopiero po świętach pewnie będę miał czas na to.
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-12-15, 09:00   

Identycznie znajomek miał na odpiętym silniku krokowym. Przy odpaleniu musiał lekko dodawać gazu potem się normowało. No ale lepjej stwierdzić że uszczelka przepuszcza na nigdy nie odkręcanym, fabrycznie zamontowanym kolektorze. Mogło być tak że komuś ten silniczek wariował i coś z nim zrobił, ewentualnie się zawiesił lub sterowanie prawidłowo nie działa. Musisz poprostu zerknąć. Noi sorry misza116, za śmiecenie w temacie, już nie będe
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2016-12-15, 22:32   

misza116 napisał/a:
Uszczelka pod kolektorem - ok, ale czy nie było by wtedy słychać tego po pracy silnika?


kiepuczi napisał/a:
objawy nieszczelności w dolocie, najprawdopodobnie wydmuchana uszczelka pod kolektorem dolotowym , żaden czujnik temperatury to klasyczne objawy


GOLDI napisał/a:
Masz racje... "wydaje Ci sie" tam panuje cisnienie 1 bara (podcisnienie) poza tym elementy pracują termicznie. bardzo łątwo o nieszczelność w tak starym samochodzie... chociaż objawy bardziej pasują mi tu do uszkodzonego ECU ..


misza116, piszą ci co to może być. Dodatkowo bym sprawdzi ten EGR, zawór EGR control solenoid, wszystkie rurki podciśnień z kolektora ssącego, czy nie są popękane, złączkę od przepływomierza, czy siedzi dobrze, czy nie są przełamane kable gdzieś, sprawdź tzw crank case ventilation valve, czy nie jest zatkany. Na koniec podmień ten komputer (a może od tego bym zaczął tak jak ci napisał GOLDI, )

crank case vent valve
_________________
GST 1991
Ostatnio zmieniony przez kawior1gturbo 2016-12-15, 22:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
liniji 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 73
Skąd: K-ce
Wysłany: 2016-12-16, 14:08   

rosomak1983 napisał/a:
lepiej sobie na lapku program zainstalowac i odpowiedni kabel zrobic

Właśnie sam miałem zamiast zamiast palma, ogarnąć program na laptopie ale w sieci nie znalazłem żadnego programu na PC do Eclipse'a 1 ani tym bardziej schematu kabla.

Jak masz taki schemat i program to może się podzielisz? :lol2:
 
 
misza116 
zielenina


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-19, 07:32   

Nie ma miedy się za to zabrać, póki co na szybko kable, świece, filtry, oczywiście bez zmian :D .
Złączkę od przepływomierza sprawdziłem, jest ok.
Po odpięciu przepływomierza na ciepłym - dusi się dokładnie jak na zimnym.
To może znaczyć coś więcej niż tyle, że przepływomierz działa? :)
Jak można sprawdzić sam przepływomierz?

[ Dodano: 2017-01-24, 22:03 ]
Wiem, że truję, ale mam jeszcze jedno pytanie, po nitce do kłębka ;)
Od czego jest ta odłączona wtyczka? Jedna idzie do przepływomierza, druga lata wolno :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13