Gaśnie na zimnym.. |
Autor |
Wiadomość |
misza116
zielenina
Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-12-10, 23:39 Gaśnie na zimnym..
|
|
|
Szukałem, ale czegoś analogicznego nie znalazłem.
Auto świeżo kupione, i niestety nie było okazji sprawdzić u poprzedniego właściciela jak jest na zimnym.
U mnie okazało się, że na zimnym zapala i od razu gaśnie. Dopóki się nie nagrzeje nie da się jechać, gaśnie od razu.
Czy to, że miał włączone radio całą noc może mieć wpływ na to? Kontrolki nie przygasały, zakręcił od razu, ale zgasł. Od tego momentu za każdym razem tak jest.
Może zalałem go jakoś paliwem, bo jak walczyłem z tym gaśnięciem za pierwszym razem, to gazowałem go trochę... |
|
|
|
|
seiran
zielenina
Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 22 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-12-11, 08:02
|
|
|
Zacznij od czujnika temperatury w termostacie |
|
|
|
|
misza116
zielenina
Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-12-11, 10:27
|
|
|
Ogolnie auto sie nie przegrzewa, trzyma ladnie temperature.
Sprawdze czujnik, mozna to zrobic jakos inaczej niz przez podmianke na inny? |
|
|
|
|
Conqeror
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 173 Skąd: OZW
|
Wysłany: 2016-12-12, 01:00
|
|
|
A silniczek krokowy podłaczony ? Może jest ustawiony ręcznie, tak że na zimnym trzeba troche przytrzymać gaz i za chwile już nie gaśnie ? |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2016-12-13, 23:54 Re: Gaśnie na zimnym..
|
|
|
misza116 napisał/a: | Szukałem, ale czegoś analogicznego nie znalazłem.
Auto świeżo kupione, i niestety nie było okazji sprawdzić u poprzedniego właściciela jak jest na zimnym.
U mnie okazało się, że na zimnym zapala i od razu gaśnie. Dopóki się nie nagrzeje nie da się jechać, gaśnie od razu.
|
objawy nieszczelności w dolocie, najprawdopodobnie wydmuchana uszczelka pod kolektorem dolotowym , żaden czujnik temperatury to klasyczne objawy |
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/ |
|
|
|
|
Conqeror
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 173 Skąd: OZW
|
Wysłany: 2016-12-14, 09:50
|
|
|
Wydaje mi się że uszczelki w dolocie tak łatwo się nie wydmuchuja. Auta po 20 lat maja i jest dobrze, chyba że ktoś zaczyna rozkręcać |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-12-14, 13:38
|
|
|
Conqeror napisał/a: | Wydaje mi się że uszczelki w dolocie tak łatwo się nie wydmuchuja. Auta po 20 lat maja i jest dobrze, chyba że ktoś zaczyna rozkręcać | Masz racje... "wydaje Ci sie" tam panuje cisnienie 1 bara (podcisnienie) poza tym elementy pracują termicznie. bardzo łątwo o nieszczelność w tak starym samochodzie... chociaż objawy bardziej pasują mi tu do uszkodzonego ECU .. |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-12-14, 15:10
|
|
|
Ja z kolei chętnie podzielę się opinią, że powinieneś kupić starego Palm'a, zlutować (albo zlecić zlutowanie) kabelka, zainstalować na Palmie MMCd i podejrzewam, że 95% przypadków będziesz w stanie ustalić / wyeliminować po 20 minutach logowania. Poza tym przyda Ci się na przyszłość jeśli chciałbyś jakkolwiek lepiej poznać to auto. Przeciętny koszt takiej operacji myślę, że zmieści się w 100PLN. A jak już będziesz miał dziennik pracy silnika, a sam go nie do końca zrozumiesz to przynajmniej via forum ktoś będzie w stanie Ci lepiej pomóc. |
|
|
|
|
seiran
zielenina
Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 22 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-12-14, 16:34
|
|
|
W termostacie są 2 lub 3 czujniki
1 Wskażnik
2 ECU
3 Klima
Sprawdz 2pinowy od ecu |
|
|
|
|
Conqeror
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 173 Skąd: OZW
|
Wysłany: 2016-12-14, 17:03
|
|
|
GOLDI napisał/a: | Masz racje... "wydaje Ci sie" |
Stary nie musisz mi tak cisnąc, każdy sie na czym innym.. W moim przypadku silniki 2T gdzie ktoś inny by nie wiedział co i jak podkręcić. W 4T temat niby pokrewny - też mechanika, pisze to co mi sie wydaje z obserwacji, ale chętnie posłucham mądrzejszych.
Więc bardzo prosze, zejdz ze mnie... jedyny plus to taki że widząć mój nick odpisujesz autorowi tematu. |
|
|
|
|
kawior1gturbo
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 2016-12-14, 17:19
|
|
|
sprawdź EGR, może sie zablokował w pozycji otwartej. |
_________________ GST 1991 |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-12-14, 18:24
|
|
|
Conqeror napisał/a: | GOLDI napisał/a: | Masz racje... "wydaje Ci sie" |
Więc bardzo prosze, zejdz ze mnie... jedyny plus to taki że widząć mój nick odpisujesz autorowi tematu. | nie pochlebiaj sobie bzdury warto(nie to zle slowo) trzeba od razu zanegowac... jeszcze ktos inny to przeczyta i uzna za pewnik... a ty piszesz na okraglo glupoty... a czasem jak to mowi pewne przyslowie lepiej siedziec cicho i udawac glupiego niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpiosci... wiekszosc Twoich postow wyglada jakbys pisal tylko po to by pisac i nabic licznik postow... z podstawami mechaniki, elektryki czy nawet znajomoscia tego modelu nie majace nic wspolnego...
moze czasem warto sie zastanowic ? doczytac ? nawet forum, bo na wiekszosc pytan juz dawno zostaly udzielone odpowiedzi niz po prostu pisac dla zasady by cos napisac... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2016-12-14, 19:40
|
|
|
jan napisał/a: | że powinieneś kupić starego Palm'a, |
lepiej sobie na lapku program zainstalowac i odpowiedni kabel zrobic. nie ma co kupowac badziewia ;-P |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
Mich
KLUBOWICZ
Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 150 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2016-12-14, 20:57
|
|
|
Laptopa też trzeba mieć odpowiedniego, nie każdy się nadaje ale potwierdzam da się to zrobić, sam zmontowałem sobie taki kabelek i działa. |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-12-14, 21:40
|
|
|
Z jednej strony te Palmy to starocie, z drugiej strony hipsterka... słyszałem, że dziewczyny na nie lecą... (zwłaszcza na te z czarno-białym wyświetlaczem!!)
Mi się wydał prostszym rozwiązaniem niż lapek, bo łatwiej dorobić zasilanie i wozić non-stop uruchomiony (a ja tam miałem przed remontem głowicy spore stuki + kilka innych rzeczy do monitorowania). Teraz to tak z nim jeżdżę głownie aby się nacieszyć, że wszystko mniej więcej bangla jak trzeba (no i +10 do lansu, to chyba oczywiste...) |
|
|
|
|
misza116
zielenina
Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-12-14, 23:23
|
|
|
Uszczelka pod kolektorem - ok, ale czy nie było by wtedy słychać tego po pracy silnika?
I czy nie gasło by cały czas, jeśli dostaje za dużo powietrza?
ogólnie jest tak, że na zimnym zazwyczaj gaśnie od razu, jak przytrzymam gaz dłuższa chwilę - to potem już tylko są bardzo nisko obroty, i falują trochę.
Po jakimś czasie się w miarę stabilizuje.
Ale jak ruszę - pierwsze zakręcenie kierownicą, jakieś obciążenie dodatkowe i gaśnie od razu.
Jak przejadę jakieś 2-3km - jest już ok.
Na razie teoretyzuję, ale dopiero po świętach pewnie będę miał czas na to. |
|
|
|
|
Conqeror
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 173 Skąd: OZW
|
Wysłany: 2016-12-15, 09:00
|
|
|
Identycznie znajomek miał na odpiętym silniku krokowym. Przy odpaleniu musiał lekko dodawać gazu potem się normowało. No ale lepjej stwierdzić że uszczelka przepuszcza na nigdy nie odkręcanym, fabrycznie zamontowanym kolektorze. Mogło być tak że komuś ten silniczek wariował i coś z nim zrobił, ewentualnie się zawiesił lub sterowanie prawidłowo nie działa. Musisz poprostu zerknąć. Noi sorry misza116, za śmiecenie w temacie, już nie będe |
|
|
|
|
kawior1gturbo
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 2016-12-15, 22:32
|
|
|
misza116 napisał/a: | Uszczelka pod kolektorem - ok, ale czy nie było by wtedy słychać tego po pracy silnika? |
kiepuczi napisał/a: | objawy nieszczelności w dolocie, najprawdopodobnie wydmuchana uszczelka pod kolektorem dolotowym , żaden czujnik temperatury to klasyczne objawy |
GOLDI napisał/a: | Masz racje... "wydaje Ci sie" tam panuje cisnienie 1 bara (podcisnienie) poza tym elementy pracują termicznie. bardzo łątwo o nieszczelność w tak starym samochodzie... chociaż objawy bardziej pasują mi tu do uszkodzonego ECU .. |
misza116, piszą ci co to może być. Dodatkowo bym sprawdzi ten EGR, zawór EGR control solenoid, wszystkie rurki podciśnień z kolektora ssącego, czy nie są popękane, złączkę od przepływomierza, czy siedzi dobrze, czy nie są przełamane kable gdzieś, sprawdź tzw crank case ventilation valve, czy nie jest zatkany. Na koniec podmień ten komputer (a może od tego bym zaczął tak jak ci napisał GOLDI, )
crank case vent valve
|
_________________ GST 1991 |
Ostatnio zmieniony przez kawior1gturbo 2016-12-15, 22:35, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
liniji
zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 2016-12-16, 14:08
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | lepiej sobie na lapku program zainstalowac i odpowiedni kabel zrobic |
Właśnie sam miałem zamiast zamiast palma, ogarnąć program na laptopie ale w sieci nie znalazłem żadnego programu na PC do Eclipse'a 1 ani tym bardziej schematu kabla.
Jak masz taki schemat i program to może się podzielisz? |
|
|
|
|
misza116
zielenina
Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-01-19, 07:32
|
|
|
Nie ma miedy się za to zabrać, póki co na szybko kable, świece, filtry, oczywiście bez zmian .
Złączkę od przepływomierza sprawdziłem, jest ok.
Po odpięciu przepływomierza na ciepłym - dusi się dokładnie jak na zimnym.
To może znaczyć coś więcej niż tyle, że przepływomierz działa?
Jak można sprawdzić sam przepływomierz?
[ Dodano: 2017-01-24, 22:03 ]
Wiem, że truję, ale mam jeszcze jedno pytanie, po nitce do kłębka
Od czego jest ta odłączona wtyczka? Jedna idzie do przepływomierza, druga lata wolno
|
|
|
|
|
|