Wypadanie zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
Leonidas
zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-12-28, 17:16 Wypadanie zapłonu
|
|
|
Witam miał ktoś problem z wypadaniem zapłonu i od czego zacząć sprawdzanie.
Zacznę może od świec które już wymieniałem jakiś rok temu przejechane jakieś 16 tyś .
Znalazłem jak sprawdzić świece http://www.denso-am.pl/me...ol_500x1000.pdf , powiedzcie czy sugerować się tym opisem .
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Leonidas 2016-12-28, 18:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mlynarskitomasz
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 88 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2016-12-29, 21:27
|
|
|
może napisz jaki silnik w jakich okolicznościach wypada zapłon. zapala się chceck? może jakieś błędy?
w miśkach często padają cewki szczególnie te chińskie:) mi osobiście na początek zaczęły wypadać przy obciążeniu na ciepłym silniku.
[ Dodano: 2016-12-29, 21:31 ]
po świecach zobaczysz jeśli usterka jest stała i któryś cylinder wcale nie pracuje a jeśli wypadanie zapłonu nie jest stałe to nic nie zobaczysz. a wóz może z gazem? |
|
|
|
|
Leonidas
zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-12-29, 21:39
|
|
|
Tak podałem za mało danych silnik 3.0 automat 2004 r , benzyna jutro sprawdzę błędy mam dwa, numery podam jutro , błędy sprawdzam ScanMaster-ELM version 2.1
Świece wstawione Denso IK20 |
Ostatnio zmieniony przez Leonidas 2016-12-29, 21:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
mlynarskitomasz
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 88 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2016-12-30, 20:04
|
|
|
a kiedy i w jaki sposób wypadają zapłony czy jest to haotyczne czy synchroniczne wypadanie zapłonu z 3,0 miałem stosunkowo mało do czynienia jedynie w pajero i tam odziwo podszedł mi przewód gazowy pod łącznik dolotu między głowicami a kolektorem i łapał lewe powietrze i również wypadał i falował na wolnych. opisz jeszcze od kiedy masz probem? |
|
|
|
|
Leonidas
zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-12-31, 09:26
|
|
|
Kody błędów :
P0421 - Czas nagrzewania konwertera katalitycznego za dłudi (blok blok cylindra 3w nr 1)
P0401 - Układ recyrkulacji spalin wykryte za małe natężenie przepływu spalin
P0303 - Cylinder nr 3 wykryte wypadanie zapłonu
Sporadyczne kody błedów DTC
P0421
P0303
Od kiedy nie wiem może koło miesiąca bo błąd P0401 mam od zawsze . |
|
|
|
|
Yaro
KLUBOWICZ Yaro
Pomógł: 17 razy Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 595 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 2016-12-31, 13:20
|
|
|
Może za mało paliwa dostaje ? |
|
|
|
|
Leonidas
zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2016-12-31, 20:06
|
|
|
sprawdzę sobie świece, kable, kopułkę i palec potem dopiero wykręcenie świec i sprawdzenie fizycznie świec (tylko uszczelkę pod kolektor trza zamówić) może zalana może coś z alternatorem może mi za mało ładuje bo miałem problem z akumulatorem że w tydzień przy dodatniej temperaturze się całkowicie rozładował .
Błędy trza dobrze zdiagnozować muszę pogrzebać w programie co w nim sprawdzić .
Pozdrawiam
A jeszcze jedno czuje że zadusza mi silnik może coś z egr wykręcę i sprawdzę czy jest drożny i czy nie jest otwarty .
Zielony hehe |
Ostatnio zmieniony przez Leonidas 2016-12-31, 20:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mlynarskitomasz
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 88 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2017-01-01, 18:53
|
|
|
jak jest za mały przepływ to albo niema podciśnienia do sterowania albo jest zalepiony
jeśli masz błąd z 3cyl to tego się czep wykręć tą świece i jakąś obok obejżyj przewody wn kopółke i palec |
|
|
|
|
Leonidas
zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-01-03, 20:19
|
|
|
powiedzcie 3 cylinder to który ...
Pewnie trzecie cylinder znajduje się pod kolektorem jak z przodu patrzeć to po pierwszy po prawej stronie , ale potrzebuje potwierdzenia jak ktoś wie to napiszcie . |
|
|
|
|
mlynarskitomasz
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 88 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2017-01-05, 20:55
|
|
|
wydaje mi się że przednia głowica od rozrządu 1-3-5 tylnia 2-4-6 ale w manualu 6g72 niema takiej informacji |
|
|
|
|
Leonidas
zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-01-15, 15:28
|
|
|
Multimetr kupiony akumulator i alternator sprawdzony sprawne i przy pełnym obciążeniu ładuje wartość nie spada, pozostaje sprawdzić czy przy wyłączonym samochodzie czy nie pobiera prądu.
Szukam klucza dynamometrycznego jaki kupić do świec i do innych rzeczy świece 20 do 30 Nm. |
|
|
|
|
mlynarskitomasz
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 88 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2017-01-19, 16:03
|
|
|
jak sprawdziłeś akumlator miernikiem? taki pomiar napięcia na akumulatorze nic nie wnosi pomiar musi być rezystancyjny czyli specjalny miernik podłącza sporą grzałke i mierzy spadek napięcia na akumulatorze. miernikiem sprawdzić można wyłącznie ładowanie i upływ prądu. sprawność alternatora to już tak średnio bo zdarzały mi się przypadki gdzie uszkodzona może być jedna dioda w alternatorze i taki alternator wprowadza tzw pulsacje a ładowanie może być w normie. a co do dynamometru to jeśli masz kupić do świec jakiś tani klucz to lepiej dokręcić je na wyczucie tanie klucze często sprzedawane już okłamują jak dynamometr to jakiś sensowny żeby można mu wierzyć i tak co jakiś czas wymaga sprawdzenia. |
|
|
|
|
Leonidas
zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-03-19, 19:38
|
|
|
Witam znalazłem rozpis cylindrów
To chyba potwierdza że trzeci cylinder jest w pierwszym rzędzie na środku |
|
|
|
|
mlynarskitomasz
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 88 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2017-03-20, 21:40
|
|
|
ten opis to jest schemat pasowania panewek umieszczony jest pod miską więc silnik jest odwrócony!(lower of cylinder block:))
a numeracja jest poglądowa i służy jedynie jako punkt kontrolny do wymiany panewek i z jakim pasowaniem są wykonane niestety w polsce informacja ta jest do dupy bo dostępny jest tylko std:) |
Ostatnio zmieniony przez mlynarskitomasz 2017-03-20, 21:44, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Leonidas
zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-03-21, 09:45
|
|
|
Dzięki za info
Wykręciłem dziś świecę jedną , środkową z przodu , moje oględziny świecy :
Biały suchy stożek izolatora (suchy na pewno bardziej biały niż jasnoszary lub w odcieniu brązu.
Kontrola wizualna używanej świecy (wzięte z karty technicznej Denso)
Przegrzana świeca zapłonowa
Wygląd:
> Biały, suchy stożek izolatora.
> Możliwe nadtopienia elektrody
centralnej lub bocznej.
Możliwe następstwa:
> Spadek mocy silnika.
> „Wypadanie” zapłonów.
Możliwe przyczyny:
> Nieszczelność świecy.
> Przegrzanie silnika.
> Za duże wyprzedzenie zapłonu.
> Za wysoka temperatura świecy
zapłonowej (za gorąca).
> Zapłony żarowe
Wyjmę jeszcze dwie i zobaczę jak tamte wyglądają
Nom po wyjęciu wyglądają podobnie zrobiłem fotę nie wiem czy będzie coś widać |
Ostatnio zmieniony przez Leonidas 2017-03-21, 11:52, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
mlynarskitomasz
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 88 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2017-03-25, 18:48
|
|
|
gdzie to zdięcie? |
|
|
|
|
Leonidas
zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 60 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-03-28, 21:02
|
|
|
Witam fota jest wstawię (tylko kiedy) , skasowałem błąd z wypadaniem zapłonu i od dwóch dni błąd nie wyskakuje myślę że powinien błąd się pojawić może świeca nie była dokręcona jeszcze jutro przejadę parę kilometrów i zobaczę . ( filmiki które obejrzałem o wymianie świecy nie są szczegółowe odkręcanie oki wcisnąć świecę w gumkę w kluczu ale przykręcanie to trzeba tylko wsunąć tak aby tylko świeca się trzymała w kluczy mocniejsze dociśnięcie wsunięcie w gumkę w kluczu nie wysunie się nasadka zostaje na dnie komory świecy nic to takie moje niedoświadczenie w odkręcanie i na filmikach jest dokręcenie 90 stopnie raczej nie możliwe ja dokręciłem jakieś 45 stopni ). |
|
|
|
|
|