Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wypadanie zapłonu
Autor Wiadomość
Leonidas 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-12-28, 17:16   Wypadanie zapłonu

Witam miał ktoś problem z wypadaniem zapłonu i od czego zacząć sprawdzanie.

Zacznę może od świec które już wymieniałem jakiś rok temu przejechane jakieś 16 tyś .

Znalazłem jak sprawdzić świece http://www.denso-am.pl/me...ol_500x1000.pdf , powiedzcie czy sugerować się tym opisem .

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Leonidas 2016-12-28, 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mlynarskitomasz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 88
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2016-12-29, 21:27   

może napisz jaki silnik w jakich okolicznościach wypada zapłon. zapala się chceck? może jakieś błędy?
w miśkach często padają cewki szczególnie te chińskie:) mi osobiście na początek zaczęły wypadać przy obciążeniu na ciepłym silniku.

[ Dodano: 2016-12-29, 21:31 ]
po świecach zobaczysz jeśli usterka jest stała i któryś cylinder wcale nie pracuje a jeśli wypadanie zapłonu nie jest stałe to nic nie zobaczysz. a wóz może z gazem?
 
 
Leonidas 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-12-29, 21:39   

Tak podałem za mało danych silnik 3.0 automat 2004 r , benzyna jutro sprawdzę błędy mam dwa, numery podam jutro , błędy sprawdzam ScanMaster-ELM version 2.1
Świece wstawione Denso IK20
Ostatnio zmieniony przez Leonidas 2016-12-29, 21:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mlynarskitomasz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 88
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2016-12-30, 20:04   

a kiedy i w jaki sposób wypadają zapłony czy jest to haotyczne czy synchroniczne wypadanie zapłonu z 3,0 miałem stosunkowo mało do czynienia jedynie w pajero i tam odziwo podszedł mi przewód gazowy pod łącznik dolotu między głowicami a kolektorem i łapał lewe powietrze i również wypadał i falował na wolnych. opisz jeszcze od kiedy masz probem?
 
 
Leonidas 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-12-31, 09:26   

Kody błędów :
P0421 - Czas nagrzewania konwertera katalitycznego za dłudi (blok blok cylindra 3w nr 1)
P0401 - Układ recyrkulacji spalin wykryte za małe natężenie przepływu spalin
P0303 - Cylinder nr 3 wykryte wypadanie zapłonu

Sporadyczne kody błedów DTC

P0421
P0303

Od kiedy nie wiem może koło miesiąca bo błąd P0401 mam od zawsze .
 
 
Yaro 
KLUBOWICZ
Yaro

Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 595
Skąd: Koscierzyna
Wysłany: 2016-12-31, 13:20   

Może za mało paliwa dostaje ?
 
 
Leonidas 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-12-31, 20:06   

sprawdzę sobie świece, kable, kopułkę i palec potem dopiero wykręcenie świec i sprawdzenie fizycznie świec (tylko uszczelkę pod kolektor trza zamówić) może zalana może coś z alternatorem może mi za mało ładuje bo miałem problem z akumulatorem że w tydzień przy dodatniej temperaturze się całkowicie rozładował .
Błędy trza dobrze zdiagnozować muszę pogrzebać w programie co w nim sprawdzić .
Pozdrawiam

A jeszcze jedno czuje że zadusza mi silnik może coś z egr wykręcę i sprawdzę czy jest drożny i czy nie jest otwarty .
Zielony hehe
Ostatnio zmieniony przez Leonidas 2016-12-31, 20:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mlynarskitomasz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 88
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2017-01-01, 18:53   

jak jest za mały przepływ to albo niema podciśnienia do sterowania albo jest zalepiony
jeśli masz błąd z 3cyl to tego się czep wykręć tą świece i jakąś obok obejżyj przewody wn kopółke i palec
 
 
Leonidas 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-01-03, 20:19   

powiedzcie 3 cylinder to który ...
Pewnie trzecie cylinder znajduje się pod kolektorem jak z przodu patrzeć to po pierwszy po prawej stronie , ale potrzebuje potwierdzenia jak ktoś wie to napiszcie .
 
 
mlynarskitomasz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 88
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2017-01-05, 20:55   

wydaje mi się że przednia głowica od rozrządu 1-3-5 tylnia 2-4-6 ale w manualu 6g72 niema takiej informacji
 
 
Leonidas 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-01-15, 15:28   

Multimetr kupiony akumulator i alternator sprawdzony sprawne i przy pełnym obciążeniu ładuje wartość nie spada, pozostaje sprawdzić czy przy wyłączonym samochodzie czy nie pobiera prądu.
Szukam klucza dynamometrycznego jaki kupić do świec i do innych rzeczy świece 20 do 30 Nm.
 
 
mlynarskitomasz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 88
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2017-01-19, 16:03   

jak sprawdziłeś akumlator miernikiem? taki pomiar napięcia na akumulatorze nic nie wnosi pomiar musi być rezystancyjny czyli specjalny miernik podłącza sporą grzałke i mierzy spadek napięcia na akumulatorze. miernikiem sprawdzić można wyłącznie ładowanie i upływ prądu. sprawność alternatora to już tak średnio bo zdarzały mi się przypadki gdzie uszkodzona może być jedna dioda w alternatorze i taki alternator wprowadza tzw pulsacje a ładowanie może być w normie. a co do dynamometru to jeśli masz kupić do świec jakiś tani klucz to lepiej dokręcić je na wyczucie tanie klucze często sprzedawane już okłamują jak dynamometr to jakiś sensowny żeby można mu wierzyć i tak co jakiś czas wymaga sprawdzenia.
 
 
Leonidas 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-19, 19:38   

Witam znalazłem rozpis cylindrów



To chyba potwierdza że trzeci cylinder jest w pierwszym rzędzie na środku
 
 
mlynarskitomasz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 88
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2017-03-20, 21:40   

ten opis to jest schemat pasowania panewek umieszczony jest pod miską więc silnik jest odwrócony!(lower of cylinder block:))
a numeracja jest poglądowa i służy jedynie jako punkt kontrolny do wymiany panewek i z jakim pasowaniem są wykonane niestety w polsce informacja ta jest do dupy bo dostępny jest tylko std:)
Ostatnio zmieniony przez mlynarskitomasz 2017-03-20, 21:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Leonidas 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-21, 09:45   

Dzięki za info

Wykręciłem dziś świecę jedną , środkową z przodu , moje oględziny świecy :
Biały suchy stożek izolatora (suchy na pewno bardziej biały niż jasnoszary lub w odcieniu brązu.

Kontrola wizualna używanej świecy (wzięte z karty technicznej Denso)
Przegrzana świeca zapłonowa
Wygląd:
> Biały, suchy stożek izolatora.
> Możliwe nadtopienia elektrody
centralnej lub bocznej.
Możliwe następstwa:
> Spadek mocy silnika.
> „Wypadanie” zapłonów.
Możliwe przyczyny:
> Nieszczelność świecy.
> Przegrzanie silnika.
> Za duże wyprzedzenie zapłonu.
> Za wysoka temperatura świecy
zapłonowej (za gorąca).
> Zapłony żarowe


Wyjmę jeszcze dwie i zobaczę jak tamte wyglądają

Nom po wyjęciu wyglądają podobnie zrobiłem fotę nie wiem czy będzie coś widać
Ostatnio zmieniony przez Leonidas 2017-03-21, 11:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
mlynarskitomasz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 88
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2017-03-25, 18:48   

gdzie to zdięcie?
 
 
Leonidas 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-03-28, 21:02   

Witam fota jest wstawię (tylko kiedy) , skasowałem błąd z wypadaniem zapłonu i od dwóch dni błąd nie wyskakuje myślę że powinien błąd się pojawić może świeca nie była dokręcona jeszcze jutro przejadę parę kilometrów i zobaczę . ( filmiki które obejrzałem o wymianie świecy nie są szczegółowe odkręcanie oki wcisnąć świecę w gumkę w kluczu ale przykręcanie to trzeba tylko wsunąć tak aby tylko świeca się trzymała w kluczy mocniejsze dociśnięcie wsunięcie w gumkę w kluczu nie wysunie się nasadka zostaje na dnie komory świecy nic to takie moje niedoświadczenie w odkręcanie i na filmikach jest dokręcenie 90 stopnie raczej nie możliwe ja dokręciłem jakieś 45 stopni ).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 18