Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów |
Autor |
Wiadomość |
misza116
zielenina
Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-02-23, 18:01 Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
|
|
|
Temat prosty, ale nie znalazłem póki co jednej informacji..
Z jaką siłą powinny być dokręcone śruby pokrywy zaworów?
Są jakieś niespodzianki w trakcie wymiany w 1g? |
|
|
|
|
kawior1gturbo
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 2017-02-23, 18:12
|
|
|
3 Nm |
_________________ GST 1991 |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2017-02-24, 13:33
|
|
|
daj troszke dobrego silikonu. Np victor reinz |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
misza116
zielenina
Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-02-24, 17:06
|
|
|
Uszczelki mam victor reinz, o silikonie słyszałem sprzeczne opinie, dawać, nie dawać...
Ostatecznie chyba odpuszczę silikon. |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-02-24, 18:16
|
|
|
liznąć delikatnie Dirko Erlinga albo Reinzosilem i mieć spokój. Tylko delikatnie, to są wystarczająco dobre specyfiki że wystarczy cieniutka warstwa. Ja swoją przeleciałem Dirko bo za pierwszym razem po miesiącu zaczęła puszczać, odkręciłem zdjąłem, umyłem założyłem z dodatkiem Dirko i 3 lata był spokój, potem sprzedałem auto. |
_________________
|
|
|
|
|
kawior1gturbo
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 2017-02-24, 19:55
|
|
|
Silikon trzeba by dać. Ja dałem RTV. Posmarować nie całą uszczelkę tylko na rogach i załamaniach, ewentualnie blisko śrub mocujących pokrywę. |
_________________ GST 1991 |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2017-02-24, 23:01
|
|
|
Silikon pod pokrywe i miske w eclipse obowiazkowo |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-02-25, 01:17
|
|
|
eclipse jezdzi na olej, wode/plyn chlodniczy, beznyzne i sylikon to norma bo wentylacja skrzyni korbowej jest mocno kiepska... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2017-02-25, 02:22
|
|
|
no ale Goldi o co Cie dziwi Silikon to podstawa podstaw w tym przypadku. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-02-25, 11:40
|
|
|
nie dziwi mnie bo skladalem wiele tych silnikow i bez sylikonu to syzyfowa praca... podobna rzecz jest w silnikach serii C z opla... gdyby poprawic wetnylacje skrzyni korbowej to obeszloby sie bez syliokonu.
wiem ze to nie forum toyoty ale w toyocie czy lexusie wymienialem uszczelki pod pokrywani i zawsze bez dodatku sylikonu i nic sie nie dzieje.
4gXX ma swoje wady i zalety |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
kawior1gturbo
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 2017-02-25, 18:01
|
|
|
GOLDI napisał/a: | 4gXX ma swoje wady i zalety |
Akurat to łatwo poprawic |
_________________ GST 1991 |
|
|
|
|
misza116
zielenina
Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-02-26, 12:19
|
|
|
Przekonaliscie mnie . Uzywal ktos czerwonego k2? Taki mam pod reka |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2017-02-27, 14:53
|
|
|
misza116 napisał/a: | Uzywal ktos czerwonego k2? Taki mam pod reka |
nie nadaje sie taki szit |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2017-02-27, 19:49
|
|
|
Kurde, mam wrażenie, że kiedyś wszyscy polecali Loctite. Ja zgodnie z poleceniami używam od dłuższego czasu i jestem zadowolony. Jakby co: Loctite SI5699 - chyba dedykowany do misek olejowych ale ja na nim też skleiłem pokrywę zaworów i jest caculi. |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2017-02-28, 13:54
|
|
|
jest ok te sredniej kasy i ceny tez daja rade. Podstawa to dobrze zrobiona robota... Oczyszczenie, wyrównanie (np pogietej misi) odtłuszczenie ładne nałozenie warstwy i równe dorecenie, odpowiedni czas schniecia prze odpaleniem. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
misza116
zielenina
Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-03-07, 20:59
|
|
|
3 Nm... znalezienie takiego klucza za normalne pieniądze graniczy z cudem... |
|
|
|
|
kruk42
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 238 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 2017-03-07, 21:49
|
|
|
Jeśli masz zaufanego mechanika i uszczelke to wszystko już wiesz to kilka śrub i klucz pewnie też znajdzie. Nie zedrze z Ciebie a będziesz wiedział że jest jak ma być i bez szukania klucza to nie remont kapitalny |
_________________ Kruk42
|
|
|
|
|
misza116
zielenina
Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-03-14, 13:03
|
|
|
Można dorwać taki kluczyk za 120 zł. Ale wybrałem opcję z wagą sprężynową za 9 zł
Nie mogę znaleźć w manualu kolejności dokręcania, niby na krzyż, ale jak to dokładnie ma iść po kolei? |
|
|
|
|
kruk42
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 05 Mar 2017 Posty: 238 Skąd: Pasłęk
|
Wysłany: 2017-03-14, 15:56
|
|
|
Jak odtluscisz i dasz silikon jak doradzali Ci koledzy dokrecaj po przekątnej, a potem środek. Żeby mieć pewność że pokrywa idzie równo liczyć można obroty śrub. Na każdej po kilka. Pójdzie wolniej ale bez naprężeń na pokrywie. W końcowej fazie już tylko do 3Nm. Delikatnie i nawet po pół obrotu. Ważne by na całości pokrywa przylegala z jednakowym naciskiem. Nie powinno być niespodzianek. Pozdrawiam |
_________________ Kruk42
|
|
|
|
|
Gość
|
|
|
|
|
|