Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ecumaster (schematy i porady)
Autor Wiadomość
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-10-30, 20:40   

rosomak1983 napisał/a:
Raz a dwa normalny uzytkownik nie bedzie co rusz za nowinkami podażał bo to sa niezauwazalne niuanse i niepotrzebne koszta. Ufam ze urzadzenie jest wystarczajaco dobre i da sobie rade. Opinie ma bdb. A moze jak na swinie jest tak dobre ze juz sie wiele ulepszyc nie da...

z det3 wyciśnięte jest już praktycznie 99% możliwości :) przy obecnej architekturze ulepszanie jest juz malo mozliwe...

rosomak1983 napisał/a:
czy przy zmianie z serii tj 450cc na 550cc wiadomo z czego , bedzie jakis problem ?
Co z sterowaniem zapłonem bo w ecli (1G) chyba nie jest to mocna strona tak mi sie wydaje. Czy DET to dobrze ogarnie. Jak oceniasz zastosowanie DET3 (fit) w 1G turbo czy zaspokoi sredniowymagajacego uzytkownika i sredniowysilony (jak na tuning powiedzmy 1.3 bara z 16g) silnik ???? Moze podzielisz sie jakimis uwagami co w tej kwestii jeszcze zrobic. Przepływka z 2G turbo czy map sensor (wiem ze jestes zwolennikiem tego drugiego ale obiektywnie poza przepływem co lepiej nie chodzi mi o moc a o poprawnosc i niezawodnosc działania, wiekszosc dokładnosc i kompatybilnosc z DET3) a moze jedno i drugie ??? Mam DETa3 z mapsensorem. Acha EBC nie jest chyba potrzebne?, zawor mam MAC i powinno byc ok ?
ogólnie zawsze wychodziłem z założenia że: jeśli seryjne wtryski to tryb świni wystarcza, jesli zmieniamy wtryskiwacze na wieksze to tylko FIT... każda świnka będzie już troche nieudolna, to czasem przyleje, to zaleje, to gdzieś szarpnie.... nie bedzie to przyjemne... w trybie FIT jest wszystko gładko nie w/w

tak, jestem zwolennikiem speed density :) działa to bardzo dobrze, szczegolnie w trybie FIT, pozbywasz się ułomność aut z przeplywomierzem... trywialne sprawy... spadnie Ci rura dolotu samochod zaleje sie i zgasnie, na speed density pojedziesz na podcisnieniu, przeplywomierz to wbrew pozorom dość spora restrykcja, przy przeplywce Blow Off to nieporozumienie, iat czy baro z przeplywomierza to kolejne nieporozumienie :) zdecydowanie speed density

TAK MAC wystarczy, mega precyzyjne zawory do 8 bar doładowania :) a testowana nawet do 14 bar ;) pozostając w trybie FIT i nie rezygnujac z pol sekwencyjny MAC obslugujesz poprzez Freq. out i masz precyzyjny EBC z DET3

czy 1,3 bara w 6 bolcie jest ok ? w zdrowym jak najbardziej, sugerowałbym już ARPy w głowice reszta powinna sobie poradzić ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-10-30, 21:21   

Dzieki za rady, z pewnoscia skorzystam a jak bede blizej strojenia to pewnie bym miał jakis pytanie (ogólne) jesli bedzie mozna spytac. W sumie z tym blow offem to rzeczywiscie gdzies juz czytałem ze przelewa przez upuszczanie powietrza ale mam pewne zastrzezenie, skoro zawór upuszcza po zamknieciu przepustnicy, to czy jej zamkniecie nie zamyka wrysków z automatu i uniemozliwia to przelewanie z powodu syngału o poborze powietrza z przepływki. Nie wiem dokładnie ale tak jak to rozkminiałem to tak sobie pomyslałem ze przy zamknieciu przepustnicy powinno odciac wtryskiwanie paliwa, przynajmniej to byłoby logiczne. No ale jesli sie myle to mozna mnie smiało wyprowadzic z błedu. Plus fakt ze kady niemal zmenia na blow offa i jakos to jezdzi.

Co do zapłonu nie bedzie problemów ze swiniakiem ??? bo pominałes to w odpowiedzi.
W sensie tu raczej bedzie ok czy takze swinia bedzie sporo gorsza. Zaznaczam ze nie planuje jakis turbo kombinacji alpejskich z moca na maksa wyciskana na maksa zapłon tylko 1.3 z 16g i poprawne wystrojenie to najwazniejsze, podejscie ile bedzie tyle bedzie.

Czyli rozumiem ze map sensor wbudowany seryjnie w DET3 wystarczy w zupełnosci. Przeplywka out, no dobra chyba tak zrobie. Najwazniejsze to zeby to ładnie płynnie działało.

GOLDI napisał/a:
czy 1,3 bara w 6 bolcie jest ok ? w zdrowym jak najbardziej, sugerowałbym już ARPy w głowice reszta powinna sobie poradzić ;)

A tutaj bedz obaw sa ARPki i to nie tylko w głowicy, a uszczeleczka MLS ACL!!! trafilła sie to załoze bedzie spokój.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2015-10-30, 23:29, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-10-30, 21:56   

od konca (prosciej)
ARP i MLS :ok:

Zapłon Mitsubishi jest dość przyjazny det3 obsługuje to co potrzebujesz, czyli da sie opóźniać, przyśpieszyczć też dość prosto ;) przyśpieszasz CASem np 5 stopni i całą mapę defaultowo tniesz -5 stopni i masz zapłon bazowy, jeśli potrzebujesz przyśpieszyć (np wolne obroty i niskie boroty bez obciążenia ustawiasz 0 stopni na mapie i masz plus 5 stopni w tych zakresach...

co do przepustnicy ok i wtryskowa masz częściowo racje... fuel cut w dużej merze zrobi swoje jednak np bedziesz jechac na delikatnym nacisnieniu np tam 0,2 -0,5 bara to nawet tego nie poczujesz i nagle wjedziesz w zakres wolniejszej jazdy domykajac przepustnice nie do zera to silnik wejdzie na podcisnienie i otworzy zawor upustowy, przeplywka przeliczy swoje a powietrza tyle nie dotrze i sie przyleje, to glownie takie zakresy uzyteczne ;) to sie odczuwa najbardziej

wbudowany map sensor ogarnie temat. były wbudowane dwie wersje do 1,5 bara doladowania (wiec ten nawet z nawiazką wystarczy) a drugi do 3 bar doładowania.

rosomak1983 napisał/a:
Dzieki za rady, z pewnoscia skorzystam a jak bede blizej strojenia to pewnie bym miał jakis pytanie (ogólne) jesli bedzie mozna spytac.
zawsze jak jestem w stanie pomóc to sie staram, jeśli oczywiście czas pozwala, więc jeśli pytania sie pojawią to pisz ;)

[ Dodano: 2015-10-30, 21:57 ]
zapomnialem, przepływka out wiec potrzeba dodatkowego czujnika IAT :) sugeruje go dac gdzies przed przepustnica, tak z 15cm od niej. bedzie w przeplywie i bedzie lepiej ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-10-31, 12:45   

GOLDI napisał/a:
fuel cut w dużej merze zrobi swoje jednak np bedziesz jechac na delikatnym nacisnieniu np tam 0,2 -0,5 bara to nawet tego nie poczujesz i nagle wjedziesz w zakres wolniejszej jazdy domykajac przepustnice nie do zera to silnik wejdzie na podcisnienie i otworzy zawor upustowy, przeplywka przeliczy swoje a powietrza tyle nie dotrze i sie przyleje, to glownie takie zakresy uzyteczne to sie odczuwa najbardziej

I dokładnie mam taki efekt u siebie dlatego smt6 wylatuje a na nowy sezon det3 ewentualnie SA zależy od funduszy ... Przepływomierz to zło :jezyk: :ksiadz:
Chociaż i na smt6 można zrobić konwersję z maf na map i to bezproblemowo. :ok:
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
Ostatnio zmieniony przez Horacjusz 2015-10-31, 12:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2015-10-31, 19:35   

Osoby wrażliwe technologicznie ostrzegam, że mogę napisać coś głupiego.

Dlaczego nie można zostawić jednego i drugiego? Czy to na prawdę nie ma żadnego sensu? Pytam z ciekawości. Niedawno doznałem wymiany silnika na doładowany i muszę się trochę podszkolić, badam potencjalne kierunki rozwoju.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-10-31, 20:01   

jan, mowisz o map vs maf? to dwa rozne algorytmy obliczania dawki paliwa :) jeden to mass air flow a drugi speed density... mozna zostawic jedno i drugie... np dla urzadzenia sterujace (typu piggy back) uzyc map sensora do obliczania dawki paliwa a maf sensor dla seryjne ecu ktory bedzie sterowac zaplonem (piggy back tylko modyfikuje zaplon a nie steruje nim indywidualnie). Jednak że uzywajac det3 mozna zrobic konwersje z maf na map by seryjny sterownik wciaz widzial "czestotliwosci z mafa" :)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2015-10-31, 20:31   

Dzięki. Tak chodzi mi o map vs maf. Wiem, że to są dwa różne algorytmy, dlatego właśnie myślę, że rozsądnie byłoby używać obu czujników, choćby po to aby komputer miał dane do porównania. Teoretycznie wyniki z obu powinny być do siebie zbliżone, więc komputer mógłby jakoś powiadamiać, gdy dane zaczną się rozjeżdżać.

No to mam jeszcze jedno trochę ogólniejsze pytanie, bo słabo ogarniam te sprawy komputerowe w samochodach, a chciałbym widzieć 'co mnie czeka'.

Rozumiem oczywiście, jaką funkcję spełnia ECU w samochodzie.
Rozumiem, że jak się coś pogmera w silniku (większe turbo na przykład), to zmieniają się warunki pracy silnika, które trzeba obsłużyć.
Nie rozumiem tylko, dlaczego te dodatkowe komputery 'dokłada się' do ECU, które już jest w aucie, aby go niejako oszukać (tak to zrozumiałem). Czy nie byłoby rozsądniej po prostu wstawić innego kompa, który zrobi wszystko to co oryginalne ECU, tylko lepiej i wg nowych algorytmów?
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-10-31, 20:47   

Jan oczywiscie stosuje sie obydwa czujniki w nowszych architekturach ;) np Bosch motronik od Vaga uzywa obydwu czujnikow maf i map ale pelnia one odrebne role ;) ..

Jan oczywisie ze prosciej wstawic pelniprogramowaliny komputer :)
wywalajac seryjny... np EMU, ale to koszt okolo 2300, plus montaz i strojenie i kilka lepszych istotnych czujników i zamykasz się w 7-8 tysiacach ? to zdecydowanie lepsze rozwiazanie , det3 w trybie FIT działa dobrze do drobnych zmian, wieksze turbo, wiekszy wtrysk, gdzie nie trzeba za wiele ingerowac w uklad zaplonowy itd... wszystko rozchodzi sie o budzet :) det3 kosztuje okolo 600-700zł montaz i strojenei max 2500zł
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2015-10-31, 21:36   

Wielkie dzięki!
 
 
Monster91 
zielenina


Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 36
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-11-01, 08:50   

witam. mam jedno pytanie. jak by ktoś mi wytłumaczył pojęcie świnka i FIT. czym sie różnią. słyszałem tylko te pojęcia ale nikt nie był na tyle uprzejmy wytłumaczyć. prosił bym o nieobsmarowanie mnie za bardzo że głupie pytania zadaje. z góry dziękuje i pozdrawiam
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-11-01, 14:09   

tryb swinia piggy back to modyfikacja sygnalow z czujnikow do ecu... np oszukiwanie wartosci map sensora seryjnego czy seryjnej przeplwywki w celu wygenerowania z ecu informacji o innej dawce paliwa... tryb FIT - Fuel Implant Technology to sterowanie wtryskiwaczami bezposrednio z urządzenia DET3 w trybie pol sekwencji. Taki stand alone paliwowy ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-11-01, 14:30   

Z tego co tutaj widze to w FICIE jest sterowanie wtryskami z DET-a ale Goldi pisałes ze nie jest po pełne SA a z czego to wynika pewnie DET moduluje sygnał z ECU do wytrysków za pomoca algorytmu ale nie tworzy go całkowicie suwerennie, no chociaz z opisów instrucji wynikac moze ze samodzielnie ale wtedy byłby to przeciez pełny SA paliwowy wiec wnioskuje ze sygnal jest modulowany chyba ze sie myle to licze na sprostowanie Goldiego tj jak dokłądnie powstaje sygnał wysyłany do wtrysków, bo jest najwazniejsze we koncu. Syngał leci z ecu przez algorytm DETA i do wtrysków ?

PS własnie sobie czytam to
http://www.ecumaster.com/...IT%20Manual.pdf

jesli jest tam odpowiedz to ja znajde ale na forum moze zostac, temat w koncu ciekawy
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2015-11-01, 14:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2015-11-01, 14:35   

Uff... dzięki za to. Też nie widziałem, a głupio było pytać :)

Czy mógłbyś mi jeszcze w takim razie zaoszczędzić poszukiwań i powiedzieć jakie 'lepsze czujniki' masz na myśli? Zapewne szerokopasmową lambdę ale z tego co widziałem, one nie są takie drogie. Więc co generuje pozostałe 5700 PLN kosztów? Te 'lepsze czujniki' są z pyłu gwiezdnego, czy po prostu na osobnym komputerze strojenie kosztuje tak dużo?
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-11-01, 14:41   

DET3 w trybie FIT nie jest pełnym stand alonem bo taki byłby gdyby była obsługa zarówno zapłonu jak i paliwa z urzadzeia :) dlatego nosi miało pół standalone'a ;) ale jest to pełen stand alone paliwowy w trybie pół sekwencji, zaplon jest modyfikowany do z oem ecu ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-11-01, 14:58   

GOLDI napisał/a:

problem ogolnie z kazda swinia to wieksze wtryski... nigdy nie wyprowadzisz tak korekcji w trybie swini na wiekszych wtryskach jak to ma miejsce w stand alonach paliwowych (det3 FIT - semistandalone paliwowy)


z tego co tutaj napisałes to wynika ze nie jest stand alone paliwowym (rozumiem to jako pełna suwerennosc dawkowania paliwa) a tutaj co innego;

GOLDI napisał/a:
tryb FIT - Fuel Implant Technology to sterowanie wtryskiwaczami bezposrednio z urządzenia DET3 w trybie pol sekwencji. Taki stand alone paliwowy ;)


Ale spoko najpierw poczytam potem bede pytał ewentualnie.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-03-12, 18:08   

Czy ktoś wie dlaczego DET 2 pokazuje inne wartości AFR niż wskaźnik WBO2?? Różnica ok 6 -7
_________________
GST 1991
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2017-03-12, 22:10   

jaki wskaznik? jaka sonda? pod jakie wejscie?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-03-13, 08:22   

Wskaźnik i kontroler innovatel lc1, wejście analog in 3. Det zaniża wartości.

[ Dodano: 2017-03-13, 18:59 ]
Ok. Ogarnięte. :ok:
_________________
GST 1991
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15