ECU |
Autor |
Wiadomość |
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-08-07, 19:10 ECU
|
|
|
Kupi?em diode 12V i chc? odczyta? b??dy. Gdzie w 1G trzeba si? pod??czy??Czy to jest to z??cze pod kierownic? po prawej stronie od bezpiecznik?w?A je?li tak to pod kt?re piny trzeba si? pod??czy??Kody b??d?w mam ze strony krzy?aka. Na fotkach u niego w tym gnie?dzie s? tylko dwa piny a u mnie jest ich sporo wi?cej, wi?c pod kt?re da? plus a pod kt?re minus? |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-14, 16:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adaho_krak [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-07, 19:25
|
|
|
Z??cze ECU masz dok?adnie przy bezpiecznikach, pod kierownic?, po lewej, przykryte czarnym kondonem. I dok?adnie podpinasz w/g instrukcji Krzy?aka do g?ry "+", na dole "-", tych miejscach gdzie zaznacz? Krzy?ak na focie, pozosta?ymi pinami sie nie przejmuj.
EDIT: Czyli jak patrzysz od przodu autka, siedz?c za kier?, na z??cze, "+" podpinasz do pinu na samej g?rze po lewej, a "-" do pinu na samym dole po prawej. |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-08-07, 20:09
|
|
|
Pod??czy?em jak na stronie i wyszed? mi b??d 14 czyli czujnik przepustnicy. Zastanawiam si? teraz czy robi? co? z tym fantem czy nie. Silnik pracuje r?wno, obroty nie faluj?, dobrze si? wkr?ca. B??d pojawia si? i znika, najcz??ciej pojawia si? po kilku minutach jazdy i znika po osi?gni?cie 3-3,5 ty? obrot?w. Przy ni?szych obrotach znowu si? za?wieca. Mo?e warto by?oby wyczy?ci? przepustnic? i w razie potrzeby wyregulowa? wolne obroty. Tylko zastanawiam si? czy ka?dy mechanik sobie z tym poradzi i czy si? co? nie pogorszy? |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
Adaho_krak [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-07, 20:53
|
|
|
B?dzie coraz gorzej, auto zacznie pali? jak smok. TPS przekazuje dane o po?o?eniu przepustki, jak jest uszkodzony pokazuje ca?yczas otwart? w pewnym stopniu, efekt tego taki ?e na wolnych obrotach zacznie go d?awi? poniewa? b?dzie efektywnie zalewany paliwem. Po chwili stania np na ?wiat?ach przy dodaniu gazu zostawisz chmure dymu. TO tak w skr?cie, d?u?ej nie czeka?em. Zanim wymienisz TPS, to przelutuj kondziory w ECU, jak wylewaj? pierwszym objawem jest spalenie TPS, poprzez podanie za du?ego napi?cia, na niego, przez ECU. |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-08-07, 21:07
|
|
|
No to zabiore si? za to jak b?d? jakiekolwiek objawy. Narazie wszystko gra a ze spalaniem wychodzi mi ?rednio ok. 10l/100km, wi?c nie jest tragicznie. Poprzedni w?a?ciciel je?dzi? z tym b??dem ok. 2 lat... |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
SILVER [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-21, 19:05
|
|
|
haha ja mam to samo czujnik przepustnicy walniety mi pali jakies 9.5 l w mieszanym cyklu. tez jest niby weszystko ok nie kopic nie faluje chodzi rowniutko i przyspiesza niezle.ciekawe ile taki czujnik kosztuje??? jak ktos wie prosze o cenne!! |
|
|
|
|
piotr
zielenina
Pomógł: 3 razy Wiek: -60 Dołączył: 27 Lip 2007 Posty: 70 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 2007-08-21, 19:30
|
|
|
My?l? ?e porady od Adacho w sprawie ECU nale?y wzi??? na powa?nie, teraz kiedy silnik jeszcze je?dzi s? to niewielkie koszty ale kiedy poleci ECU ceny zaczynaj? si? od 500pln w g?r? za u?ywk? i jeszcze nie wiadomo w jakim stanie . |
_________________ Wyprzedaż garażowa części do eclipse 1G ......tel 506 277 665.............Piotr. |
|
|
|
|
Adaho_krak [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-21, 19:58
|
|
|
Szczeg?lnie, ?e to ewidentna wada 1G, pr?dzej czy p??niej dopadnie ka?dego posiadacza. Ja te? zwleka?em i zamiast 50z?, w plecy 300z? (mo?na powiedzie? tylko 300z?). |
|
|
|
|
Coodo
KLUBOWICZ
Pomógł: 11 razy Wiek: 49 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 967 Skąd: Bydgoszcz-Teresin
|
Wysłany: 2007-08-21, 21:29
|
|
|
czujnik po?o?enia przepustnicy mo?na sprawdzi? bez problemu miernikiem w jakim jest stanie |
_________________ 1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
. |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-26, 11:17
|
|
|
Coodo napisał/a: | czujnik po?o?enia przepustnicy mo?na sprawdzi? bez problemu miernikiem w jakim jest stanie |
+1. I to radzilbym sprawdzic jako pierwsze. Z ECU jest tak ze potrafi wskazywac cos innego niz jest bo parametry samochodu lubia wplywac na siebie. Nie zdziwilbym sie jesli postanowisz wymienic TPS i dalej edzie ten sam kod. Czasami sie to zdarza.
Jesli masz mozliwosc sprawdzic odczyty voltomierzem i wiesz jakie powinny byc to jest to najlepszy sposob na diagnoze problemow z sensorami. Nie wymieniaj zamin nie sprawdzic ale nie ignoruj. Jeden zaczyna i potem wiecej ma sie problemow.
A fakt ze poprzedni wlasciciel tak jezdzil przez dwa lata to jego zaniedbanie. Bo to nic dobrego. Chyba ze naprawde wiesz na 100% i nie wplywa na reszte odczytow z ECU. |
|
|
|
|
Adaho_krak [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-27, 16:57
|
|
|
allias napisał/a: | Z ECU jest tak ze potrafi wskazywac cos innego niz jest bo parametry samochodu lubia wplywac na siebie |
Nie do ko?ca, czasem jest tak ?e ECU jest uszkodzone i pokazuje g?upoty, i r?wnie? trzeba wyeliminowa? usterk? ECU. Jak zaniedbasz to p??niej leci, usterka za usterk?. |
|
|
|
|
holender [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-27, 17:44
|
|
|
Ja tak mialem ze co dwa tygodnie ECU pokazywalo nowy "blad" zawsze co innego a to przeplywomiez a za dwa tygodnie cewka zaplonowa, a to tranzystor mocy i tak co dwa tygodnie az wkoncu pewien kolega z holenderskiego forum podpowiedzial i sprawdzilem ECU. naprawili fakt 230€ ale chodzi i jest dwa lata gwarancji. |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-08-27, 21:55
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | allias napisał/a: | Z ECU jest tak ze potrafi wskazywac cos innego niz jest bo parametry samochodu lubia wplywac na siebie |
Nie do ko?ca, czasem jest tak ?e ECU jest uszkodzone i pokazuje g?upoty, i r?wnie? trzeba wyeliminowa? usterk? ECU. Jak zaniedbasz to p??niej leci, usterka za usterk?. |
nie do konca, ale w tych co maja OBD II jest notowyczne ze mozesz odczytac problem z TPS`em a w rezultacie jest to klopot z MAF (przeplywomierz) - tylko dlatego ze odczyty oddzialowuja na siebie. Tak juz jest ze w nowych zeby wyeliminowac blad w 100% lepeij zrobic scan parametrow silnika aby sprawdzic a potem dopiero wymieniac. |
|
|
|
|
kris1976
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 47 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 140 Skąd: szczecin / police
|
Wysłany: 2007-09-07, 09:35
|
|
|
u mnie np pokazywal blad czujnika otwarcia przepustnicy ale czujnik byl oki a okazalo sie ze przyczyna byla nieszczelnosc na rurze dolotowej |
|
|
|
|
LowRider [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-04-19, 23:11
|
|
|
te kody te? s? do 4G63 ,?e tak zapytam? |
|
|
|
|
|