Faluj?ca wskaz?wka pr?dko?ci... |
Autor |
Wiadomość |
Tom
mniejsza zielenina
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 115 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2008-05-27, 18:29 Faluj?ca wskaz?wka pr?dko?ci...
|
|
|
Mam taki problem. Jecha?em dzi? na A4 oko?o 170 km/h i nagle wskaz?wka pr?dko?ci zacz??a falowa? od 120 do 180, przy mniejszej pr?dko?ci spada nawet na chwile w bardzo szybkim tempie do 0 i potem powraca. Co robi?? Obroty i silniki pracuj? ok. |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-05-27, 18:40
|
|
|
Tom, mialem ten sam problem masz za malo oleju w skrzyni dlatego akie dziwne kwiatki :>ewentualnie wtyczka na czujniku rzecz sie dzieje tylko na wysokich obrotach tak tzn powyzej okolo 4 tys ?
dalej masz problem z szumieniem na zimnej skrzyni ?
zmieniales olej w skrzyni ? |
|
|
|
|
Tom
mniejsza zielenina
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 115 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2008-05-27, 18:55
|
|
|
GOLDI napisał/a: | Tom, mialem ten sam problem masz za malo oleju w skrzyni dlatego akie dziwne kwiatki :>ewentualnie wtyczka na czujniku rzecz sie dzieje tylko na wysokich obrotach tak tzn powyzej okolo 4 tys ?
dalej masz problem z szumieniem na zimnej skrzyni ?
zmieniales olej w skrzyni ? |
olej wymienialem w grudniu. jak bylo -10 to przez pierwsze momenty jazdy i zmiany bieg?w itd szumia?o w skrzyni, potem juz ok. A teraz gdy jest 20 stopni to w sumie dzwiek powraca. Kwestia czasu i bedzie chyba znow tak paskudnie szumiec.
A co do tych obrotow to musze sprawdzic czy powyzej 4 tys. |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-05-27, 19:01
|
|
|
Wcale bym sie nie zdziwil jesli masz wyrobiona zebtke od czujnika predkosci (montowany na skrzyni) i przy duzej predkosci moze dodatkowo z powodu oleju i zaczyna przeskakiwac. |
|
|
|
|
Tom
mniejsza zielenina
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 115 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2008-05-27, 20:56
|
|
|
allias napisał/a: | Wcale bym sie nie zdziwil jesli masz wyrobiona zebtke od czujnika predkosci (montowany na skrzyni) i przy duzej predkosci moze dodatkowo z powodu oleju i zaczyna przeskakiwac. |
przy mniejszych predkosciach tez szaleje wskazowka, ale rzadziej niz przy wiekszych |
Ostatnio zmieniony przez Tom 2008-05-27, 20:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-05-27, 22:33
|
|
|
Dlatego wlasnie mam wrazenie ze zebatka robi swoje. Moze warto zebys go wyciagnal... to nie jest duzo zachodu. Jesli dobrze pamietam trzyma sie na 10mm srubce na tylnej gornej czesci skrzyni. |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2008-05-28, 09:45
|
|
|
podejrzewam ze alternator moze ci sie konczyc , nie ma dobrego ladowania. Sprawdz paski i napiecie na alternatorze i akumulator. |
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/ |
|
|
|
|
Tom
mniejsza zielenina
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 115 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2008-05-29, 17:55
|
|
|
Dzi? przekr?ci?em kluczyk i wskaz?wka licznika podskoczy?a mi do ok. 60 km/h i opada?a. To by?o przed uruchomieniem auta, a jak ju? go zapale i gazuje w miejscu to wskaz?wka r?wnie? si? "buja" po ca?ym liczniku. Mechanik stwierdzi?, ze ca?y licznik do wymiany, powiedzia?, ze to elektronicznie, a Wy co s?dzicie? |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2008-05-29, 18:06
|
|
|
sadze ze sprawdz alternator najpierw zanim zaczniesz wymieniac zegary. latwiej wziasc voltomierz i sprawdzic napiecie wyjsciowe z alternatora niz wymienic pol samochdu |
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/ |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-05-29, 18:16
|
|
|
kiepuczi napisał/a: | sadze ze sprawdz alternator najpierw zanim zaczniesz wymieniac zegary. latwiej wziasc voltomierz i sprawdzic napiecie wyjsciowe z alternatora niz wymienic pol samochdu |
+1. |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-05-29, 22:45
|
|
|
tak sprawdz najpierw to co pisze kiepuczi nastepnie wyciagnij liczniki bo to sama elektronika i zanies do jakiego zakaldu rtv niech Ci sprawdza sciezki itd... bylo pare przypadkow juz czegos takiego w 420a |
|
|
|
|
Tom
mniejsza zielenina
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 115 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2008-06-08, 13:27
|
|
|
jakie mam byc prawidlowe napiecie ladowania? bo ja mam okolo 13,61 V |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-08, 14:03
|
|
|
Czyli ladowanie masz w porzadku. |
|
|
|
|
Tom
mniejsza zielenina
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 115 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2008-06-09, 01:17
|
|
|
czyli problem lezy w samym liczniku? do wymiany?
[ Dodano: 2008-06-09, 13:12 ]
kur** teraz do tej faluj?cej wskaz?wki doszlo ga?niecie przy hamowaniu. czy to wszystko moze byc jakos razem powi?zane z elektryk??
troche tu na forum pisze o tym gasni?ciu i kazdy na dzien dobry daje krokowy, ale cos nie wydaje mi sie aby to bylo to... |
Ostatnio zmieniony przez Tom 2008-06-09, 13:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-21, 23:32
|
|
|
tom... falujaca wskazowka predkosci jest wina ewidentnie czujnika predkosci w skrzyni mialem doslownie 2 dni takie objawy potem oddalem samochod do pxs na wymiane simeringu na wale od strony skrzyni... wspominajac Arutrowi dokladnie pol slowem ze mi faluje wskazowka... i co sie stalo ten z?oty czlowiek nic mi nie mowiac naprawil to okazalo sie ze czujnik sie troche posypal w srodku rozszczepil sie posklejal go w sroku i chula dowiedzialem sie o tym po miesiacu a myslalem ze przyczyna byl ubytek oleju w skrzyni |
|
|
|
|
Tom
mniejsza zielenina
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 115 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2008-06-22, 13:39
|
|
|
no wlasnie wczoraj mi sie udalo do niego dostac. Ta moja wtyczka nie jest zbyt rewelacyjna. Idzie j? dosta? w polsce albo czy w ogole idzie? Wtyczka od strony kabli.
[ Dodano: 2008-07-09, 19:19 ]
smiesznie to zabrzmi. tyle elektrykow i mechanikow obje?d?onych a tu taka dupina. Jednak czujnik predkosci ma wplyw na obroty i ze samochod gasl. Po wywaleniu uszczelki/gumy miedzy wtyczka a gniazdem na czujniku predkosci, wtyczka porz?dnie siedzi i wszystkie problemy z gasnieciem, swiec?c? ikonk? "czek", oraz brakiem pokazywania predkosci zostaly rozwi?zane po prostu nie bylo styku.
az sie napije z tej okazji
teraz sie biore za tracze i klocuszki |
Ostatnio zmieniony przez Tom 2008-07-09, 19:20, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|