Falujące obroty |
Autor |
Wiadomość |
S?awekG
mniejsza zielenina
Pomógł: 12 razy Wiek: -42 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 173 Skąd: Budzy?
|
Wysłany: 2007-07-27, 18:42 Falujące obroty
|
|
|
Pewnie wiekszosc z uzytkownikow poprzedniego forum pamieta "wiosenny wysyp" uzytkownikow 1G z problemami falujacych obrotow, ktory i mnie przypadl w udziale. Padlo wiele rad, porad, spostrzezen odnosnie tego co zrobic aby zlokalizowac usterke. Jakos - choc sledze forum dosc dokladnie- nie spotkalem uzytkownika, ktory pochwalilby sie rozwiazaniem problemu i opisal jak do tego doszedl. Temat umarl "smiercia naturalna" a podejrzewam, ze niejeden jeszcze boryka sie z tym problemem (mnie sie udalo w tym tygodniu ). Dlatego proponuje aby w tym temacie wypowiedzialy sie osoby ktore doswiadczyly tego na wlasnej skorze i poradzily sobie z nim opisujac co zrobily ew co wymienily. Nie chodzi mi o stworzenie tematu w ktorym wszyscy beda dawali rady typu Ty zrob to TY sprawdz tamto ale z wlasnego doswiadczenia wypowiedza sie uzytkownicy na zasadzie JA zrobilem to JA wymienilem tamto i zadzialalo. Mysle, ze taka wymiana doswiadczen bedzie duzo efektywniejsza gdyz nieraz podobne objawy wynikaja z roznych przyczyn.
Do moderatorow: jezeli stwierdzicie , ze temat jest niepotrzebny to go usuncie.
-----
Temat popieram i dlatego chcialbym zebysmy utrzymali to w temacie rozwiazan a nie listy problemow bo tego bylo az nadto. Prosze sie ograniczyc na temat omawianych rozwiazan a nie wpisywania: "A ja mam ten problem tak i wyglada to tak". :protest:
allias |
_________________ GS 1992 2,0 |
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-13, 16:21, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2007-07-27, 19:24
|
|
|
temat dobry niech zostanie, o ju? nie pami?tam u kogo ale by? u mnie ju? z dwa miesi?ce temu czerwony 1g z tym problemem, co si? okaza?o na jednej cewce krokowego nie by?o oporu (1 krok w przypadku wysokich faluj?cych obrot?w - sprawdzi? krokowy), rozwi?zanie tymczasowe -> wyj?? krokowy, ustawi? r?cznie kr?c?c obroty, do?wiadczalnie, nie pod??cza?, ja ustawi?em na 900rpm i tak zosta?o, rozwi?zanie ko?cowe -> wymieni?/naprawi?
za drugim razem by? u mnie nie klubowy 1g 6bolt n/a. Objaw ten sam, pow?d - nieszczelno?? w uk?adzie dolotowym za przpeustnic?, metoda wykrycia -> ustawi? rozrz?d na znaki by wszystkei zawory by?y zamkniete, zdi?? przep?ywk? z filtrem, wsadzi? w to miejsce za?lepk? rury kanalizacyjnej o odpowiedniej ?rednicy z wkr?conym wentylkiem, poda? ci?nienie do 2bar, s?ucha? gdzie syczy -> wynik -> sparcia?a i p?kni?ta rurka podci?nieniowa od EGR. |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2007-07-27, 21:28
|
|
|
falujace obroty ich czestsza przyczyna jest nieszczelnosc w dolocie niz krokowy. wiec radze sprawdzic weze podcisnienia, uszcelki wkolo przepustnicy i wtryskow, i caly dolot najpierw. |
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/ |
|
|
|
|
S?awekG
mniejsza zielenina
Pomógł: 12 razy Wiek: -42 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 173 Skąd: Budzy?
|
Wysłany: 2007-07-27, 21:37
|
|
|
Jezeli temat zostaje to ja swoje zmagania z problemem od kwietnia tego roku. Gdy mi zaczal silnik nierowno pracowac wyjalem silniczek krokowy do wyczyszczenia i przy okazji wyczyscilem gardziel przepustnicy. No i po zlozeniu zaczely sie problemy. Okazalo sie, iz nie wiem jakim cudem uszkodzila sie jedna cewka krokowego. Przewinalem ja ale nie rozwiazalo to problemu. Wiec po miesiacu "walki" odlaczylem krokowy i max zbilem mu obroty sruba od bypasu przepustnicy - ale tylko do ok 1200. Nizej sie nie dalo bez zdjecia rury od przeplywki. I na poczatku tego tygodnia wrocilem do tematu. Zdjelem waz od filtra i przyjzalem sie przepustnicy. Nie domykala sie do konca bo byla nieznacznie zablokowana czyjnikiem polozenia spoczynkowego. Po wczesniejszym wyczyszczeniu po prostu rozszczelnilem ja. Po dokladnym wyregulowaniu obroty spadly i musialem je podkrecic. Nastepnie okazalo sie, iz druga cewka krokowego po rozgrzaniu zwiekszala opor z prawidlowych 30-35 omow do ponad 200. Przewinalem jeszcze raz obie cewki i ... jak reka odjal. Silniczek po prostu mruczy . Wymienilem jeszcze wczoraj sonde lambda bo po sprawdzeniu okazala sie walnieta. Stad pewnie moje przepaly. teraz tylko musze zatakowac do pelna i sprawdzic ile mi spali |
_________________ GS 1992 2,0 |
|
|
|
|
maciejka
gruba ryba
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 392 Skąd: to nie tak daleko
|
Wysłany: 2007-09-10, 09:46
|
|
|
No to i przyszla pora na mnie od wczoraj faluja mi obroty miedzy 1500 - 2000 jade dzis na garaz i zobacze co sie da z tym zrobic...i co bylo przyczyna tez napisze...zobaczymy czy to samo co u was..:)
//temat jest z rozwiazaniami a nie problemami wiec nie zasmiecaj// allias |
Ostatnio zmieniony przez 2008-04-16, 16:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rafa?4111984 [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-28, 09:25
|
|
|
Witam.Tak samo mam problem z obrotami.Wymieni?em swiece,kable i nadal oboty faluja w granicach 1000-1500 zazwyczaj po rozgrzaniu silnika.W?a?ciwie nie wiem czego to mo?e by? wina.
[ Dodano: 2008-06-28, 10:39 ]
Bardzo prosz? o pomoc.By?em niedawno u mechanika i stwierdzi? ze mo?e byc przyczyn? przep?ywomierz.Czy jest to mo?liwe? |
|
|
|
|
maniu [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-28, 11:29
|
|
|
Rafa?4111984 napisał/a: | W?a?ciwie nie wiem czego to mo?e by? wina. |
A czyta?e? co jest napisane powy?ej? Allias b?dzie z?y bo takich wypowiedzi mia?o nie by? w tym topicu |
|
|
|
|
Rafa?4111984 [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-28, 11:31
|
|
|
Czyta?em to oczywi?cie te? czy?ci?em krokowy przepustnice ale to raczej nie to.Z poczatku mys?a?em ze cos z paliwem.Tankowa?em verve ale tez nic nie pomaga?o.Zamierzam zmienic filtr paliwa |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-28, 14:06
|
|
|
Wciaz to samo... Juz nie bede nic zmienial i przesuwal. Rafal... zacznijmy od tego ze jesli szukasz rozwiazania problemu to musisz byc troche bardziej szczegolowy co JUZ zozstalo zrobione i co mechanik Ci radzil... (oki ta czesc oki) a druga to zaznajom sie z tematami na forum ktore juz to traktuja a jest tego troche bo niestety falujace to najczestrza przypadlosc Eclipsy i nie jest najlatwiejsza do wyeliminowania jako ze potencjalnych powodow jest bardzo duzo.
filtry, swiece kable, rozrzad, krokowiec, przepustnica, paliwo, uklad zaplonowy, itp... czasami jesli to nie jest najwiekszy problem lepiej z tym zyc. |
Ostatnio zmieniony przez allias 2008-06-28, 14:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Rafa?4111984 [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-28, 14:16
|
|
|
Czy ktos s?ysza? o dyszy elektromagnetycznej biegu ja?owego.Bo stwierdzono ze jest niesprawna.W?asnie nie wiem czy ma ona wp?yw na te obroty. |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-28, 14:40
|
|
|
Pewnie mowia o potocznie nazywanym silniczku krokowym. |
|
|
|
|
S?awekG
mniejsza zielenina
Pomógł: 12 razy Wiek: -42 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 173 Skąd: Budzy?
|
Wysłany: 2008-06-28, 18:51
|
|
|
Rafa?4111984 napisał/a: | dyszy elektromagnetycznej biegu ja?owego | Hmm... Nie?le nazwane |
_________________ GS 1992 2,0 |
|
|
|
|
Rafa?4111984 [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-28, 20:41
|
|
|
Mi nie chodzi o silnik krokowy tylko takie cos co znajduje sie patrzac od przodu pojazdu zaraz za rura ktora ?aczy przepustnice.Jest to taka wtyczka ktora nak?ada sie na taka niby srube bo ma gwint. |
|
|
|
|
S?awekG
mniejsza zielenina
Pomógł: 12 razy Wiek: -42 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 173 Skąd: Budzy?
|
Wysłany: 2008-06-28, 21:14
|
|
|
Je?eli od tego odchodzi 1 przew?d to jest to czujnik spoczynkowego po?o?enia przepustnicy. Sygnalizuje on ecu, iz przepustnica zosta?a zamkni?ta i nale?y za??czyc regulacj? wolnych obrot?w poprzez otwieranie b?d? przymykanie dop?ywu powietrza za pomoc? silnika krokowego. Przy zamkni?tej przepustnicy powinien by? zwarty do masy co ?atw sprawdzi? za pomoca omomierza. |
_________________ GS 1992 2,0 |
|
|
|
|
Rafa?4111984 [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-28, 21:24
|
|
|
Tak w?asnie odchodzi z niego jeden przew?d.Tam jest jakis elektromagnes i w ogole nie daje znaku.Tak przynajmniej stwierdzi? mechanik . |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-29, 01:37
|
|
|
S?awekG napisał/a: | czujnik spoczynkowego po?o?enia przepustnicy |
Rafa?4111984 napisał/a: | elektromagnes |
Chyba czas na zmiane mechanika. Jesli zaczyna mydlic ci oczy wyrafinowanymi slowami ktorych sam nie rozumie to nie wiem jak to bedzie z leczeniem twojego miska. |
|
|
|
|
S?awekG
mniejsza zielenina
Pomógł: 12 razy Wiek: -42 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 173 Skąd: Budzy?
|
Wysłany: 2008-06-29, 12:22
|
|
|
Rafa?4111984 napisał/a: | Tak w?asnie odchodzi z niego jeden przew?d.Tam jest jakis elektromagnes i w ogole nie daje znaku.Tak przynajmniej stwierdzi? mechanik . | Aby unikn?? nieporozumie? zr?b zdj?cie tego czujnika i wklej w tym temacie |
_________________ GS 1992 2,0 |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-30, 19:50
|
|
|
Rafa?4111984 napisał/a: | Czy ktos s?ysza? o dyszy elektromagnetycznej biegu ja?owego | tak wystepuje ona w silnikach z gaznikiem zmien szybko mechanika bo Ci spierdoli silnik |
|
|
|
|
bizonv8
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 153 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2008-06-30, 21:17
|
|
|
Witajcie!
Mia?em to samo obroty wacha?y si? mi?dzy 800 a ok 1300 i w moim przypadku przyczyn? by? przesuni?ty zap?on o 3 z?by oraz pasek balansowy w trzech cz??ciach spruty le?a? w obudowie rozrz?du i silnik chodzi? bez balansu. Po wymianie wszystkich pask?w, ustawienie zap?onu i za?o?eniu paska balansowego wskaz?wka spoczywa na 1000obr/min i silnik pracuje jak igie?ka. Pozdro. |
_________________ Mitsubishi Eclipse 1G GS 7-bolt
Subaru Impreza WRX My02
Subaru Forester S-Turbo My98
|
|
|
|
|
ziggi
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 45 Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 415 Skąd: Lodz / Dublin
|
Wysłany: 2008-07-01, 10:21
|
|
|
1000obr/min to chyba troche za duzo?
Nie powinno byc 850-900obr/min? |
|
|
|
|
|