Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wałek balansowy, balans
Autor Wiadomość
gs_myslenice
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-05, 18:23   Wałek balansowy, balans

Witam, 3 mechanik i nie wierze ale dalej nie ustawia balansu, mowia ze rozrzad ustawili ale dalej auto drzy szczegolnie w srodku jak sie przygazuje to czuc, w sobote ide do tego mechanika co mam mu powiedziec a moze narysowac albo pokazac bo nie wiem juz co robic, ma kto z was moze nagrany jakikolwiek silnik z przestawionym balansem, i jakiekolwiek materialy na ten temat ale najbardziej zalezaloby mi na dzwieku bo chcialem poroznac do mojego ale jestem przekonany ze to balans na 100procent. Czy to mozliwe ze serwice BOSCHA nie umial by ustawic balansu?
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-13, 17:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
awg 
KLUBOWICZ

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 104
Skąd: gryfice
Wysłany: 2008-06-05, 19:21   

ja tam za rozrzad postanowilem wziac sie samemu po tym jak odwiedzilem kilku mechanikow. jak sie pytalem czy mi ustawia balans to tylko rece rozkladali. powiem szczerze ze ciezko byloby zle to zlozyc majac wszystko na wierzchu. pompa oleju jak jest zle ustawiona to sama opada a jak dobrze to trzyma sie ladnie na znaczku. dzwieku nie mam nagranego ze zle zlozonym balansem ale co jest pewne to to ze jest glosno i trzesie jakby sie mialo wszystko rozleciec. jak zle poskladali to reklamuj niech naprawiaja. w koncu szmal za cos biora....
_________________
BMW e39
 
 
 
gs_myslenice
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-05, 19:26   

pojade w sobote do nich, jak im mam to powiedziec zeby cos sprawdzili ? to jest chore zebym ja musial mowic mechanika co maja sprawdzic i ustawic
 
 
awg 
KLUBOWICZ

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 104
Skąd: gryfice
Wysłany: 2008-06-05, 22:10   

no wiec tak. powiedz mechanikowi zeby rozlozyl wszystko jeszcze raz. zdjal obudowe rozrzadu i ustawil ladnie na znaczku wszystko. moze bedzie musial krecic z 5 razy walem zeby znaki sie pokryly i byly ustawione prawidlowo.

tak powinna wygladac g?ra:



a tak d??:

dla 6 bolta (roczniki do 92):



dla 7 bolta (roczniki 93-94):



jak wszystkie znaki ladnie sie pokryja to zapewne mechanik powie no i jest gitara rozrzad zlozony dobrze... masz wibracje i jest glosno przy okolo 3 i 5 tys obrotow? - czyli jednak dobrze nie jest...

nastepne co musi zrobic to zdjac pasek i sprawdzic ustawienie pompy oleju. sa 2 opcje ustawienia pompy oleju.

1. jest na znaku i jest dobrze
2. jest na znaku i sa te wibracje

w twoim przypadku jest to poskladane wg. tej drugiej opcji. mechanik musi obrocic pompa oleju o 360 stopni zeby byla znowu na znaku i wtedy poskladac ten rozrzad. najprostszy sposob zeby sprawidzc czy jest dobrze:

ustawiasz pompe oleju ZNACZKIEM pionowo do gory i obserwujesz w ktora strone opadnie. jesli opadnie zgodnie z ruchem wskazowek zegara (w prawo) to pompe masz zle ustawiona. wtedy robisz ten wlasnie obrot o 360 stopni i sprawdzasz jeszcze raz. za drugim razem pompa opadnie w strone odwrotna do ruchu wskazowek zegara (w lewo) czyli w strone swojego znaczka. teraz tylko lekko korygujesz jej polozenie zeby byla rowno ustawiona na znaku, zakladasz pasek i dobrze go napinasz. skladasz wszystko i tym razem musi byc wszystko okej.

mam nadzieje ze troszke pomoglem i ze po tym zabiegu samochodzik bedzie ci smigal jak przecinak ;] najlepiej wydrukuj sobie to wszystko razem z rysunkami w normalnej wielkosci. pokaz mechanikowi niech sobie przeczyta i tym razem ustawi ta pompe nieszczesna dobrze. nie wiem jak on tam ci to wszystko rozklada ale ja sobie podnioslem samochod na lewarku, zdjelem kolo i te plastikowe nadkole i mialem tam elegancki dostep do pompy oleju, walu itd.
 
 
 
martinez-pi?a
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-06, 13:52   

z balansem jest taki ma?y myk , na pompie olejowej jest ?rubka ktor? trzeba odkrecic nastepnie ustawic k??ko od pompy olejowej tak aby znaki sie pokrywa?y i w?ozyc jakis srubokret w te dziurke i trzeba natrafic na otwor nw wa?ku , mog? byc trzy opcje ustawienia ale tylko jedna jest dobra w?asnie ta gdzie jest otwor na wa?ku , moze to i troszke chaotycznie opisane ale sorki poet? nie jestem ;)
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2008-06-06, 14:21   

dokladnie sa dwie metody, jedna to ustawienie rolki balansu ( napinajacej pasek ) kropka -znakiem pionowo do gory i jesli opadnie w strone przeciwna do wskazowek zegara tj. w kierunku znakow rozrzadu to jest ustawiona prawidlowo i mozna przystapic do zakladania paska glownego. Jesli oddali sie od znakow czyli przesunie sie zgodnie z ruchem wskazowek zegara to jest zle . ( przypominam ze znaki rozrzadu sa na wysokosci za 10 minut godzina 12, stad rolka ma opasc w przeciwna strone do ruchow wskazowek zegara z pozycji pionowej tj 12.00 )
Druga metoda dotyczaca tego samego. to metoda na srobokret. musi wejsc w otrow techniczny w bloku an 6 cm. i pozostac tam przez caly czas kiedy robimy pasek glowny. jesli srobokret wejdzie mniej niz 6 cm to musimy obrocic walem 360 stopni i probowacwlozyc srobokret ponownie.
metoda pierwsza jast latwiejsza , choc obie sa proste wymagaja tylko znajomosci rzeczy
Ostatnio zmieniony przez kiepuczi 2008-06-06, 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zmijka-kerim 
zielenina


Wiek: 54
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2008-06-11, 21:47   

Witam dodam swoj? uwag? bo te? ju? g?upi jestem z tym balansem,kupi?em firmy conti jest tam rysunek monta?owy kt?ry pokazuje znak na wale korbowym za dziesi?? dwunasta a ta ma?a z?batka u g?ry nad rolk? punkt dwunasta a w silniku jest znak poziomy za 15 dwunasta i tr?jk?t na ma?ej z?batce,wi?c jak w ko?cu to ustawi??

[ Dodano: 2008-06-16, 16:27 ]
Panowie uda?o si? silnik pracuje raczej dobrze troch? huczy na wolnych obrotach mo?e paski za bardzo napio?em silnik jak nigdy dot?d kr?ci do 7000 ty?. na obrotomierzu,na dw?jce pokaza?o 95 na godzin? i zacz?? ju? zap?on przerywa? a jak to u was wygl?da z obrotami?Wymieni?em dwa paski balans i rozrz?d oraz napinacz hydrauliczny polecam wszystkim gdy? wszelkie wibracje silnika usta?y warunkiem jest poprawne z?o?enienaprawy dokona?em samemu.
_________________
zmijka-kerim
 
 
 
razzar 
mniejsza zielenina



Wiek: 50
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 189
Skąd: Grudzi?dz
Wysłany: 2008-12-04, 17:25   

...mam dokladnie to samo co kolega. Jade w sobote z kolega sprawdzic balans tez mam mega wibracje i halas od 4tys. rozrzad byl wymieniany - bydz moze ze cos zle ustawili . Jak to bedzie to to chyba umre ze szczescia, strasznie mnie boli to wibrowanie przy 5tys. Moze sie uda . Jak by to bylo to to na zlocie najbliszym - stawiam piffffooo i bede na 10000000 % kreska.
_________________

 
 
 
razzar 
mniejsza zielenina



Wiek: 50
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 189
Skąd: Grudzi?dz
Wysłany: 2008-12-07, 20:11   

..ustawilismy z kolega ten cholerny balans byl przestawiony o 2 zeby w lewo , ale niestety po zlozeniu dalej wibracje sa przy 4500-5500. Niewiem czy kolega dobrze to ustwail (zna sie troszkie wydaje mi sie jak widzialem jak to robil to ma pojecie ale mnie meczy caly czas ta wibracja. Prosze powiedzcie, czy robilsmy to dobrze. Krecilismy walem 4 x za czwartym razem 2 kreski na rozrzadzie pokryl sie z dolnymi kresami od kola od papy.Czy to wystarczy zebybylo okej? Pozniej po ustawieniu krecislmy znowu 4x walem i wszkie kreski sie pokryly (gora i dol) . KOlega stwierdzil ze jest okej - bo wczesniej bylo przesuniete o 2 zeby. Zlozylismy i wibracje sa dalej cholernie glosnoo jest przy 160 km/h cieszko jechac ale przyspieszajac do 200(na autostradzie oczywiscie :) ))) cale wibracje i halas znik bylo idealnie. Zauwazylimy tez poduszka od strony rozrzadu jest zerwana na 3/4 (duzo jej zycia nie zostalo) Wyminim ale nie ma skad jej kupic ,,, co ciekawe blacha ktora jest kolo kola zamochowego 2 raz rozerwala sie w 2 mijscach- pewnie od wibracji. Teraz jak wracalem z Gdanska to do wibracji przy 5000 tys. doszly przy spuszczaniu gazu , taki eh huczenie metaliczne (nie stukanie tylo takie wycie metaliczne jakby)jakby cos ...brrrr... trwa to chwilke . NIewiem albo sie to rozwali do konca i bede wiedzial co albo moze Wy pomozecie ... Prosze bardzo o pomoc WAS !!!!... bo nikt inny nie pomoze mechanicy rozkladaja rece,,, moge z kolega jeszcze raz rozlozyc rozrzad i sprawdzic srubokrwetem na dziurke ... tylko kolega si e upiera ze jest teraz oki (skaldal juz 3 rozrzady w eclipsach)... czy balas mogl sie obkrecic o 360 st. ,, czy jak wszyskie znaki sa prawidlowo ustawione to mozemy wykluczyc zle ustaiony balans? Prosze o jakies wskzowki ,, bo opadam juz z sil auto kupuione na raty , kasa sie konczy pomysly sie koncza,,, moze jest ktos w stanie to jakos wyleczyc :( ((( ... dziki z gory za odpowiedz
_________________

 
 
 
tomatokrauze
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-07, 20:35   

Kolego RAZZAR tak jak wy?ej ju? jest opisane przez koleg? AWG pomp? oleju mo?na ustawi? na 2 sposoby ale tylko jeden b?dzie poprawny (cho? wizualnie 2 s? prawid?owe) odsy?am do lekt?ry kolegi AWG ;) jest tam bardzo m?drze i przejrzy?cie wszystko opisane :ok: Powodzenia
 
 
razzar 
mniejsza zielenina



Wiek: 50
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 189
Skąd: Grudzi?dz
Wysłany: 2008-12-07, 23:00   

...no nic bede musial pomeczyc kolege i jeszcze raz wszystko rozlozyc, czy ten rysunek od kolegi AWG pasuje do 2G 4g63 - to sie ustawia tak samo- rozumiem. Sprawdzimy czy jest dobrze
_________________

 
 
 
kris1976 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 47
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 140
Skąd: szczecin / police
Wysłany: 2008-12-08, 10:24   

czy przy wymianie paskow wymieniles hydrauliczny napinacz??
 
 
 
razzar 
mniejsza zielenina



Wiek: 50
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 189
Skąd: Grudzi?dz
Wysłany: 2008-12-08, 11:31   

tak wyminilem... jade na dniach to rozbierac!!! MOJE OSTANIE PYTANIE>?!>?!> Ile trzeba krecic walem obrotow, zeby kreski sie pokryly u gory i nadole 4 razy ? czy 5 razy?My krecilismy 4 x i sie pokryly! Prosze o Pomoc :tuptup:
_________________

 
 
 
kris1976 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 47
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 140
Skąd: szczecin / police
Wysłany: 2008-12-08, 11:49   

ustaw wal korbowy i walki rozrzadu na znakach, zdemontuj pasek, wykrec srubke z otworu do sprawdzenia ustawienia walka pompy olejowej (srubka znajduje sie mniej wiecej pod rozrusznikiem) ustaw kolo pompy olejowej na znak i sprobuj wlozyc w ten otwor srubokret, jesli wejdzie bez problemow jest oki, jesli nie obroc kolkiem 180 stopni i jeszcze raz sprobuj
 
 
 
kolo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 29 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 292
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2008-12-08, 13:47   

Czy je?li jest co? ?le ustawione mog? falowa? obroty??
 
 
 
razzar 
mniejsza zielenina



Wiek: 50
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 189
Skąd: Grudzi?dz
Wysłany: 2008-12-08, 16:20   

falujace obroty moze bydz przeplywomierz - to cos zupelnie innego, to objawia sie wibracja i halasem jak w odrzutowcu :) :roll:

[ Dodano: 2008-12-09, 23:09 ]
Udalo sie wujki pomogli wsztko gra zero wibracji chodzi jak zyleta jakby inny silnik - oszalalem - dzieki wszystkim za pomoc to byl 100pr balans obrocony o 360st.pozdrawiam
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14