Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Znikajaca moc !!!
Autor Wiadomość
robo 
KLUBOWICZ


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Strzyzow
Wysłany: 2007-10-12, 20:40   Znikajaca moc !!!

Mam problem z moim miskiem 3g 2,4l. Wydaje mi sie Jest trohe slaby jak na swoje 150hp . Zachowuje sie lepiej gdy porzadnie go przegonie po autostradzie ale kilka dni puzniej jak by go zamulalo :? kilka miesiecy jezdzilem z nieszczelnoscia a komp pokazywal zbyt uboga mieszanke . teraz juz jest ok ale gdzies czytalem ze zla mieszanka moze spie.... kata , Czy uszkodzony kat moze byc przyczyna spadku mocy ? A jesli nie to co moze go jeszcze bolec ????? :ksiadz: Dodam ze silnik ma przejechane ok 40tys mil byl zmieniany w stanach przed wysylka auta. swiece i filtry wszystko wymienione na nowe !!!
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-12, 20:46   

tak uszkodzenie kata moze wplynac... ale 3g z silnikiem 2,4 nie ejst zbyt zwawym wozem... jest trochu ciezkawy... duzy wplyw na moc moze miec jakosc palwia jakie tankujesz a co za tym idzie filtr palwia lecz twierdzisz ze to wymieniales... wiec sugeruje przyjzec sie wydechowi... wszelkiego typu nieszczelnosci w nim moga powodowac spadek mocy...
 
 
robo 
KLUBOWICZ


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Strzyzow
Wysłany: 2007-10-12, 21:21   

troche napewno jest za slaby 2.4 :? ale kiedys kumpel Bora 1.9tdi mnie porobil co ona ma prawie 11s do setki a moj miso 9s. :ksiadz: wiec mysle ze cos jest nie tak! dodam jeszcze ze momet obrotowy mam dosc niski powyrzej 4.5tys juz nie bardzo chce ciagnac. :ksiadz:
 
 
pip
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-12, 21:44   

nie porownuj diesla z turbina do beznyny :) diesel zawsze bedzie ?wawszy bo ma wiekszy moment obrotowy
 
 
robo 
KLUBOWICZ


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Strzyzow
Wysłany: 2007-10-13, 13:56   

GOLDI napisał/a:
tak uszkodzenie kata moze wplynac... ale 3g z silnikiem 2,4 nie ejst zbyt zwawym wozem... jest trochu ciezkawy... duzy wplyw na moc moze miec jakosc palwia jakie tankujesz a co za tym idzie filtr palwia lecz twierdzisz ze to wymieniales... wiec sugeruje przyjzec sie wydechowi... wszelkiego typu nieszczelnosci w nim moga powodowac spadek mocy...
Hej Goldi rozwinolem temat z tym filtrem i zadzwonilem do warzsztatu gdzie robili mi serwis ! okazalo sie ze filtr paliwa nie byl zmieniany :ksiadz: Wiec zaczne pierwsze od jego wymiany ! moze cos mu pomoze :badcrack:
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-13, 20:54   

hmmm a jezdziles czesto do rezezwry osterj? tankowales gdzies jakis shit? bo moze to byc kasa w bloto ... pisz co popsules :P
 
 
robo 
KLUBOWICZ


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Strzyzow
Wysłany: 2007-10-13, 21:37   

wiesz co czasem mi sie tam zydu zaswieci ale zeby na oparach smigac to raczej nie ! a co do paliwa to jak jestem w polsce to tylko mu V powera leje 100 oktanowego, a tu w UK tez sie staram lac najmocniejsze paliwo . :beer: :lol2: A co moglem popsuc ?????
 
 
simongs1 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 839
Skąd: Kluczbork/Skawina
Wysłany: 2007-10-13, 22:28   

do wolno saka 99 czy nawet te niby 100 oktan?w jest zajebi?cie nie wskazane paliwo jest za suche!! a jak wymienia?e? filtr powietrza to wszystko masz szczelne moze lewe powietrze ?apie ?? aha a nie pali ci czasem za duzo ?? i jak odpalisz to klepi? zawory ??
 
 
robo 
KLUBOWICZ


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Strzyzow
Wysłany: 2007-10-14, 14:56   

odkad go mam to pali tyle samo wiec raczej nie mam porownania czy pali wiecej! choc mysle ze moze troche duzo bierze :ksiadz: wiesz czasem mi poklepuja zawory ale gosc jak mi robil serwis to mowil ze niby wszystko jest ok .
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-15, 01:16   

W tych samochodach filtr paliwa jest w zbiorniku i nie siada tak poprostu - z tym mi uwierz. Jeszcze nie slyszalem zeby kiedys poszla pompa lub filtr w tym samochodzie. Chyba ze gowno w Polsce lejesz ale to inna historia.

Jesli chodzi o spadek mocy - to powiedz mi jak sie on objawia. Jesli masz LEAN na codzie i traci moc okolo3500-5000 rpm (cos jakby sie mulil) to sprawdz najbardziej powszednia przyczyne - twoj dolot powietrza. Bardzo czeste problemy sa jesli (najczestrze mozliwosci):

1. Jak otworzysz maske, to zaraz z przodu przy chlodnicy jest wlot powietrza (taki bardzo plaski) i przymocowany na dwie sruby do przedniej belki. Jesli brakuje tych srub to juz wiesz, ze wlasnie znalazles przyczyne.

2. Upewnij sie ze filt powietrza jest wlasciwie zamontowany i nie ma wyciekow powierza.

3. Upewnij sie ze filtr powietrza jest czysty (z obu stron - wiem nie smiej sie i tak sie zdarza :twisted: )

4. Upewnij sie ze masz wszystkie klemy mocujace plastiki do dolotu docisniete na maxa. Jesli jakis jest luzny - kolejna mozliwosc.


Czy miales okazje scanowac silnik? Masz jakies kody bledu? Jesli tak to podaj jakie...

[ Dodano: 2007-10-15, 01:17 ]
simongs1 napisał/a:
do wolno saka 99 czy nawet te niby 100 oktan?w jest zajebi?cie nie wskazane paliwo jest za suche!! a jak wymienia?e? filtr powietrza to wszystko masz szczelne moze lewe powietrze ?apie ?? aha a nie pali ci czasem za duzo ?? i jak odpalisz to klepi? zawory ??


Kolega ma racje z tymi oktanami. Za duzo to tez nie dobre. Ja sie przekonalem na wlasnej skorze ze zapychalo mi wtryski.
 
 
robo 
KLUBOWICZ


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Strzyzow
Wysłany: 2007-10-15, 20:27   

Jesli chodzi o moc to teraz jest tak : dosc wolno wkreca sie na obroty zaczyna mi ciagnac tak od 3500 do 4500tys puzniej jak by go lekko dlawilo . :ksiadz: jak przejechalem nim trase 2200km to lepiej mi smigal . lepiej sie wkrecal na obroty , chociasz powyzej magicznej bariery 4500tys obrotow dalej nie chcial ciagnac. a po kilku dniach jakby oslabl ( zmolilo go)
 
 
simongs1 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 839
Skąd: Kluczbork/Skawina
Wysłany: 2007-10-15, 23:30   

nie wiem ale brzmi to jakos dziwnie :ksiadz: nie przegrza?e? Fury ?
a moze masz przebicie gdzies na przewodach albo na cewce a moze swiece ??
a tak z ciekawo?ci jaka temperatur? masz :> albo ci?gnie gdzies cieple powietrze a to jak wiadomo nie jest za dobre dla Ecliperka :protest:
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-16, 08:23   

robo napisał/a:
Jesli chodzi o moc to teraz jest tak : dosc wolno wkreca sie na obroty zaczyna mi ciagnac tak od 3500 do 4500tys puzniej jak by go lekko dlawilo . :ksiadz: jak przejechalem nim trase 2200km to lepiej mi smigal . lepiej sie wkrecal na obroty , chociasz powyzej magicznej bariery 4500tys obrotow dalej nie chcial ciagnac. a po kilku dniach jakby oslabl ( zmolilo go)


Jesli masz wciaz fabryczna plastikowa rure dolotowa to ja dokladnie sprawdz. To brzmi jak "klasyczny" przypadek 3G. Non-stop czytam o tym na amerykanskiem forum. Ludzie notorycznie maja problemy z brakujacymi srobkami na przodzie przytrzymujacymi wlot albo wyciek powietrza gdzies po drodze.

3G jest dosc wymagajacy jesli chodzi o powietrze przy wyzszych obrotach i jesli sie dlawi to znaczy ze gdzies jest jakas restrykcja. Moj zaczyna ciagnac miedzy 3000-5200 rpm wiec u ciebie szukalbym problemow banalnych. Aha jeszcze jedno... czy masz kontrolke SES zapalona na desce rozdzielczej?
 
 
robo 
KLUBOWICZ


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Strzyzow
Wysłany: 2007-10-16, 19:21   

srubek niby nie brakuje . ale przyjze sie dokladniej dolotowi moze cos tam znajde. swieci mi sie SERWIS ENGINE SOON . Jak tylko znajde troche czasu to podjade przeczytac kod i wtedy napisze .
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-16, 22:11   

Daj znac to moze bede mial dla ciebie odpowiedz...
 
 
robo 
KLUBOWICZ


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Strzyzow
Wysłany: 2007-10-17, 19:55   

allias napisał/a:
Daj znac to moze bede mial dla ciebie odpowiedz...
Dzis mialem troszke wiecej czasu i za twoja rada przyjzalem sie dolotowi i sprawa wyglada tak : srobki sa wszystkie rura tez wyglada dobrze . tylko dwie rzeczy mnie lekko zaniepokoily :ksiadz: .pierwsza to miejse gdzie ta rura spotyka sie z pojemnikem w ktorym jest filtr ,rura jest jakby osunieta i od dolu chyba jest nieszczelnosc. druga sprawa wyglada tak: od tego samego pojemnika idzie jeszcze jedna rura pionowo w dol na tym laczeniu jak wyciagam filtr i delikatnie rusze pojemnikiem to widac asfalt. czy to moze byc problem ? czy wszystko musi tam byc szczelne ? poniewarz napewno nie jest !!!
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-18, 11:16   

Tak. To jest powod... Ten uklad mogybybyc otwarty ale tylko ze stozkiem i inna rura ale w przypadku wykanania fabrycznego tak nie jest.

Jesli dobrze zrozumialem, otwarty dolot pomiedzy przednia czescia ssaca a pudelkiem filtra. Bardzo mozliwe ze sie to tylko rozszczepilo i musiz to poloaczyc. Niektore czesci tych plastikow sa elastyczne i sie wyginaja. Obieg powinnien byc zamkniety od miejsca wlotu powietrza przy masce poprzez pudelko filtra az po sama przepustnice.

Pierwsza czesc jest troche w ksztalcie litery "U" i powinna byc wsunieta od dolu pudelka od filtra. Upewnij sie ze cale pudelko jest dobrze zamocowane i nie wyskoczylo. Druga mozliwosc ale mniejsze to ze ta czesc "U" poluzowala sie od spodu. Ona jest zamocowane pod rama i nie zobaczysz tego bez wejscia pod samochod. Tak czy inaczej jesli naprawisz to masz wielkie szanse na mala poprawe ciagu miedzy 3000-5000 rpm. Powodzenia. Pozdro. :> :badcrack:
 
 
robo 
KLUBOWICZ


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Strzyzow
Wysłany: 2007-10-21, 22:37   

Hej dolot juz zrobilem bylo troszke przy tym roboty ale jakos dalem rade :badcrack: musze powiedziec ze misiowi sie troszke poprawilo lepiej mi sie wkreca i ciagnie rowno do 5000tys :ok: jeszcze na tyg jak znajde chwile czasu to skocze do goscia odczytac blad. to jak bys mial checi i pomodl mi go rozszyfrowac to bylbym wdzieczny. Tak czy tak dzieki wielkie za pomoc :amen: pozdr z PLYMOUTH :lol2:
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-22, 00:32   

Nie ma sprawy. Daj znac jak bedziesz potrzebowal pomocy z kodem. A jesli chodzi o lepsze wykrecanie na obroty to proponuje przeczyszczenie albo wymiane filtra powietrza. Bedzie jeszcze lepiej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12