Wymiana Płynu Hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
LowRider [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-01-12, 17:11 Wymiana Płynu Hamulcowego
|
|
|
Witam was,chcia? bym aby kto? kto wie jak si? to robi napisa? Ca?? instrukcj? odpowietrzania uk?adu z ABS, z tego co s?ysza?em,nie za dobrze jest zapowietrzy? sam? pomp? ABS,latem chc? si? zabra? za pomalowanie zacisk?w hamulcowych i przy tej okazji wymieni? p?yn hamulcowy,tak?e nie wiem jak odpowietrzy? uk?ad a tak?e jakim p?ynem zala? Uk?ad.. |
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-16, 15:25, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-01-12, 17:46
|
|
|
a co za problem w wymianie plynu bez jego zlewania? jak zapowietrzych abs to krzyz na droge... mozesz go juz odrazu wywalic... plyn dot4... a jaki to juz zalezy od zasobnosci porferla |
|
|
|
|
Daniello [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-01-12, 18:49
|
|
|
To w takim razie jak wymieni? pomp? ABS ?eby nie zapowietrzy? uk?adu bo czeka mnie to zadanie |
|
|
|
|
LowRider [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-01-12, 20:23
|
|
|
GOLDI taki m?j problem,?e nigdy tego nie robi?em i chcia?em zapyta? ,bo kiedy za to si? wezm? to ju? by by?o za p??no. W takim razie czy mo?esz(ew. czy mo?e kto? ) mi napisa? jak mam odpowietrzy? uk?ad
----Po Zdj?ciu i czyszczeniu zacisk?w i ich t?oczk?w
----Po zlaniu starego p?ynu
----Bez zlewania starego p?ynu....
Bo jak na razie odpowiedzi nie widz?....
Kto pyta nie b??dzi .... Chyba po to jest to forum,?e je?li mam co? zjeba? to lepiej zapyta? si? jak to si? robi .... |
Ostatnio zmieniony przez LowRider 2009-01-12, 20:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-01-12, 20:33
|
|
|
LowRider napisał/a: | ----Bez zlewania starego p?ynu.... | jesli uklad jest z ABS to nie zlewa sie plynu z ukladu... lecz przeprowadza sie wymiana poprzez normalne mozolne odpowietrzanie ukladu (w 2 osoby) od zacisku oddalonego najdalej |
|
|
|
|
LowRider [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-01-12, 20:42
|
|
|
Czyli je?li dobrze Ci? rozumiem to musz? zakupi? nowy p?yn ( tak nawiasem m?wi?c ile go trza do geesa ?? ) ,odkr?ci? ?rubk? przy najdalszym zacisku ( tylny lewy>tylny prawy>przedni lewy>przedni prawy ? ) i tak d?ugo pompowac peda?em a? zacznie lecie? nowy p?yn ??
I tak po kolei ?
Popraw mnie je?li co? poknoci?em w instrukcji. |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-01-12, 20:45
|
|
|
LowRider, oodaj lepiej ta czynnosc nawet najwieszemu badziewnemu czesciowi z warsztatu... hamulce to juz bezpieczenstwo... a tutaj widac ze za duzej wiedzy nie masz... na 99% nie dasz rady bo nie masz o tym zielonego pojecia... sorx taka brutalna prawda |
|
|
|
|
LowRider [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-01-12, 20:48
|
|
|
Wiesz ,zak?adaj?c ten temat nie chcia?em,?eby kto? ocenia? czy umiem co? czy nie tylko , ?eby wyt?umaczy? mi jak to si? robi . Mimo tego,?e nie znam Ci? ,mam do Ciebie Szacunek za wiedz? ,ale cz?sto widz?,?e wolisz komu? u?wiadomi? ,?e wie tyle co nic ni? po prostu napisa? jak co? si? robi.... A decyzje o oddaniu auta do warsztatu pozostawi? Dla Siebie .
Czekam,a? kto? mi napisze ,,Jak krowie na rowie '' jak wymieni? p?yn w uk?adzie hamulcowym ,albo na Ciebie GOLDI na odpowied? czy dobrze zrozumia?em Twojego wcze?niejszego posta....
Mam problem - a mianowicie,zdj??em ze starej osi zaciski i pomy?la?em sobie,?e wyczyszcz? je i pomaluje na czerwono. Postanowi?em tez wyczy?ci? t?oczki zacisk?w , i wyci?gno?em pierwszego z gniazda ,By?o wida? ,?e nie jest zapieczony bo lekko wyszed? ,ale chyba wyci?gno?em go za daleko i teraz wystaje za obudow? oko?o 1cm i nie chce dalej si? schowa? ... Czy co? tam w ?rodku wypad?o ,czy co ?? No a drugiego jak narazie nie da?em rady wyci?gn??,wygl?da na zapieczony ....
Dzieki z g?ry za porady
PROBLEM ROZWI?ZANY
Doszed?em do tego,?e t?oczek trzeba wykr?ci?. Po wykr?ceniu i wyj?ciu go ?adnie wyczy?ci?em za pomoc? WD-40 i szmatki ,nast?pnie przesmarowa?em go tawotem i tylko pozosta?o w?o?enie t?oczka na gumk? i potem tylko wkr?ci? go. Dzi?ki temu ,?e mam zwinne palce (nie wiem jak to inaczej nazwa? ) rozci?gn??em t? gumk?/uszczelk? a ojciec w?o?y? t?oczek w ni? i ju? by?a gitara |
Ostatnio zmieniony przez LowRider 2009-01-14, 19:50, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
pszemi [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-05-09, 11:36
|
|
|
te? ch?tnie bym si? dowiedzia? |
|
|
|
|
Coodo
KLUBOWICZ
Pomógł: 11 razy Wiek: 49 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 967 Skąd: Bydgoszcz-Teresin
|
Wysłany: 2009-05-09, 16:48
|
|
|
LowRider napisał/a: | nast?pnie przesmarowa?em go tawotem |
nie smaruje sie t?oczk?w ,tawotem, bo sie za jaki? czas zapiecze,jak ju? to jest taki specjalny smar do t?oczk?w ,
a tak po za tym to wystarczy pola? p?ynem hamulcowym i spokojnie po wciskac t?oczki |
_________________ 1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
. |
|
|
|
|
KosteK
KLUBOWICZ
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 424 Skąd: Wroc?aw
|
Wysłany: 2011-10-01, 14:09
|
|
|
Hej
jestem w trakcie wymiany pompy hamulcowej i mysle czy warto przeplukac uklad cisnieniowo ?:) ma to sens myslicie?
czy lepiej normlanie przepchac plynem uklad i wystarczy ?:) |
_________________ ex 1g Targa
xedos 6
2g |
Ostatnio zmieniony przez KosteK 2011-10-01, 14:14, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-10-01, 14:19
|
|
|
bez rozebrania ukladu na drobne/ przy okazi ukrecajac wiekszosc mozliwych zasniedzialych starych połączen nie przeplukasz cienieniowo ukladu. przy okazji bardzo skutecznie zapowietrzysz sobie pompe absu (jesli masz) |
|
|
|
|
KosteK
KLUBOWICZ
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 424 Skąd: Wroc?aw
|
Wysłany: 2011-10-01, 17:07
|
|
|
Goldusiek a jak ja najlepiej odpowietrzyc teraz ?:) bo to jest istotne wsumie teraz dla mnie |
_________________ ex 1g Targa
xedos 6
2g |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-10-01, 17:24
|
|
|
a co zrobiłeś mając na myśli "teraz" ? opisz proszę jaki jest stan zastany |
|
|
|
|
KosteK
KLUBOWICZ
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 424 Skąd: Wroc?aw
|
Wysłany: 2011-10-01, 18:22
|
|
|
no wymontowalem pompe absu :p zalozylem druga zalalem plyn i jutro zaczynam przepychac stary płyn
tylko ze z tego co wiem ponoc po wykonaniu standardowego odpowietrzania , abs trzeba odpowietrzac na wlaczonym silniku zeby pompa pracowala racja?wole sie upewnic bo chce raz a dobrze zrobic:)
jak masz jakies rady z checia poslucham bo widac ze wiedze jakas masz;)
ps . masz minusa za to ze ma mi sie cos urwac w Kostkowym ecli nic sie nie urywa !!:D |
_________________ ex 1g Targa
xedos 6
2g |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-10-01, 18:25
|
|
|
na dzien dobry odpowietrz normalna droga czyli przetaczajac ponad litr plynu... a pozniej odpowietrz jeszcze raz na wlaczonym silniku |
|
|
|
|
djmil
KLUBOWICZ
Pomógł: 36 razy Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 606 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2011-10-01, 20:50
|
|
|
Panowie tak dla wiadomości: w 2g euro, silnik pompy abs-u pracuje tylko przez moment po włączeniu zapłonu a poźniej tylko przy zablokowaniu któregoś z kół podczas hamowania.
Podejrzewam, ze w 1g bedzie podobnie... |
Ostatnio zmieniony przez djmil 2011-10-01, 20:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
KosteK
KLUBOWICZ
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 424 Skąd: Wroc?aw
|
Wysłany: 2011-10-01, 21:46
|
|
|
Goldus ale tył tez powinno sie tak czy siak ? na wlaczonym ?:)
Dzieki Goldi za doinformowanie;) wisze ci Pyfko albo jak wolisz litr paliwa;) |
_________________ ex 1g Targa
xedos 6
2g |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-10-01, 21:53
|
|
|
cały układ, pomwinno pomoc... przewaznie dziala
djmil, nie wiem dlaczego ale ta metoda przewaznie sie sprawdza w starych struclach bez opcji self testu pompy |
|
|
|
|
KosteK
KLUBOWICZ
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 424 Skąd: Wroc?aw
|
Wysłany: 2011-10-02, 19:53
|
|
|
ok przeplukalem wszystko glanc hamuje o niebo lepiej cos mialem zwalone z tym abs za szybko mi lapal teraz jest mrr tylko po co 5 litrow plynu kupilem hee jeszcze raz dzieki;) |
_________________ ex 1g Targa
xedos 6
2g |
|
|
|
|
|