Jakosc paliwa - MON vs. RON vs. spalanie. |
Autor |
Wiadomość |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-01-20, 12:16 Jakosc paliwa - MON vs. RON vs. spalanie.
|
|
|
Wczoraj w koncu chwycilem za kompa i w koncu zrobilem odczyt na moim 3G. Jestem bardzo rozczarowany tym co zobaczyelm. W USA mialem okazje kozystac paliwo 93 (ktore jest w pomiarach MON) a tutaj w UK i Europie uzywamy RON 95 lub 98 ktore powinno byc w miare adekwatne do tego co w USA.
Wiecej info na temat RON i MON: http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
- nie znalazlem nic po polsku -
Tak czy inaczej paliwo Pb87(US) powinno byc to samo co Pb95(EU) a Pb92/93(US) to co Pb98(EU).... i tu jest zaskoczenie.
Porownalem pliki z USA i z wczoraj i koszmar.
Pomiary z USA:
Uzywane paliwo: Pb93(MON)
Odczyt poziomu octanow: 98-100.
Temperatura: EGT 230 st.
Srednie spalanie: 25-28 mpg (8.5-9L/100km)
Pomiary z UK:
Uzywane paliwo: Pb95(RON)
Odczyt poziomu octanow: ~78.
Temepratura EGT 262+ st.
Srednie spalanie: 19-21 mpg (10.5-12L/100km)
Wnioski:
Nie bede podawal jakiej frimy paliwo uzywalem podczas pomiarow bo nie chce wplynac na ocene odczytow i rady typu "zmien stacje", ale widac bardzo ewidetna roznice w jakosci paliwa (20%), ktora wplywa na temperature spalin i spalanie stukowe. W skutek obnizonej efektywnosci paliwa i podwyzszonej temperatury ECU pakuje wiecej paliwa w celu obnizenia temperatury silnika przez co to widoczne zdecydowanie wieksze zuzycie paliwa.
Nie dosc ze jest drozsze paliwo to jeszcze jest gorsszej jakosci... bede sie rozgladal za inna stacja i zrobie pomiary. Bede sie tez rozgladal za "Octane Booster". Ale cel jest zeby osiagnac nizsze spalanie przy wlasciwej polityce paliwowej, wiec dokupywanie dodatkowych srodkow mija sie z celem bo wtedy poprzez zwiekszanie octanow jest tym samym co kupowanie wyzszego paliwa Pb98. Tak czy inaczej sprawdze, po to tylko zeby wiedziec jak to sie ma do jakosci. |
|
|
|
|
robo
KLUBOWICZ
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 73 Skąd: Strzyzow
|
Wysłany: 2008-01-20, 17:35
|
|
|
Teraz to mnie zaskoczyles !!! Wiedzialem ze ropa jest tu bardzo kiepska ale mialem nadzieje ze benzyna jest ok. A tu takie gowno |
_________________ Jeszcze bedzie czas .... by odpoczywac .... |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-01-20, 19:02
|
|
|
Bede informowal o spostrzezeniach. Daj mi znac jakie jest twoje spalanie. Przyda sie.... |
|
|
|
|
ralph [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-01-20, 19:35
|
|
|
allias, moje spalanie wynosi oklo 22l w miescie moze sie tobie przyda |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-01-20, 20:22
|
|
|
ralph napisał/a: | allias, moje spalanie wynosi oklo 22l w miescie moze sie tobie przyda |
Pytalem o robo spalanie bo on tez jest w UK. Mamy zamiar sie spotkac i zrobic maly UK zlot... a przy okazji wykorzysac urzadzenia skanujace zeby sprawdzic to i owo. Dlatego jego spalanie mi sie przyda Ma to zwizek z jego planami na tuning a moimi z oszczednosciami na paliwo
Ale dzieki za info - tez sie przyda:P ralph... co uzywasz do skanowania, jesli cos uzywasz? Masz mozliwosc podzielenia sie danymi? |
|
|
|
|
robo
KLUBOWICZ
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 73 Skąd: Strzyzow
|
Wysłany: 2008-01-21, 21:52
|
|
|
allias napisał/a: | Bede informowal o spostrzezeniach. Daj mi znac jakie jest twoje spalanie. Przyda sie.... | W trasie z srednia predkoscia 130-160 to okolo 9L , a w miescie nigdy nie sprawdzalem ( lepiej nie wiedziec ) A tak serio jak sprawdze to dam znac ! |
_________________ Jeszcze bedzie czas .... by odpoczywac .... |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-01-27, 20:30
|
|
|
Dzis zatankowalem na innej stacji. Poprostu szok przezylem....
...67...
Temp: 260.
Ja juz nie wiem co mam sobie myslec. Poprostu przesada. |
Ostatnio zmieniony przez allias 2008-01-27, 20:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2008-01-28, 16:37
|
|
|
spr?buj v-power racing |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-01-28, 17:56
|
|
|
Sprobuje i zobacze... ale juz nie licze na cuda... |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-01-28, 17:58
|
|
|
houswm bardzo fajnie to opisal na mm :
Cytat: | Nie ma si? co dziwi?. W europie obowi?zkowo dolewaj? nam do bak?w bioetanol w ilo?ci do 20% ca?kowitej obj?to?ci. W USA nie.
Bioetanol ma rewelacyjne w?a?ciwo?ci absorbowania H2O z atmosfery. Tak wi?c Na 100litr? PB 95 ska?a si? 20litr?w etanolu i jakie? 5-10 litr?w czystej ?wie?ej (prawie jak ?r?dlanej) wody
Ca?a reszta to wspania?a spe?niaj?ca wszelkie normy etylinka |
|
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-01-28, 18:06
|
|
|
A saphire mu odpowiedzial
Cytat: | Nie przesadzajcie - etanolu mo?e by? max do 5% a zwykle jest oko?o 2-3% |
Wiec nawet jesli to usredniac to wciaz masz gdzies okolo ~15% straty... gdzie jest reszta? Moja spalanie w EU jest gorsze o 20-25% w porownaniu z tym co robilem w USA. Tutaj mam 20-21 mpg (miles per galon) a w USA mialem srednie 25-27 mpg a nawet rekordowe 30mpg. |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2008-01-28, 21:00
|
|
|
sprawd? prosz? vpowera.... mo?e w UK te? z niemiec transportuj? i b?dzie taki sam jak w pl... ciekawe jestem co wyjdzie |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
robo
KLUBOWICZ
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 73 Skąd: Strzyzow
|
Wysłany: 2008-01-28, 22:17
|
|
|
Ja teraz zalalem tu vpovera i powiem ci ze smiga mi o niebo lepiej jak na zwylkym paliwie . Jak mozesz sprawdz na nim tez jestem ciekaw co z tego wyjdzie ! |
_________________ Jeszcze bedzie czas .... by odpoczywac .... |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-05, 13:02
|
|
|
V-Power... (dane sa z UK a nie z Polski)
Octane level: 69-71
EGR Temp: 262 st.
Jestem rozczarowany. Co prawda silnik wykreca sie o niebo lepiej i nie zarywa biegow jak Pb95 ale drazni mnie ten odczyt. Spale caly zbiornik i zobacze co wyjdzie ze spalaniem. Dam znac jak zwykle. |
|
|
|
|
Rutin00 [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-05, 15:33
|
|
|
allias napisał/a: | Octane level: 69-71 | Czyli ma 70 oktan?w w rzeczywisto?ci anie 100 jak to podaje Shell ???
Oszukuj? ludzi czy jak ?? |
Ostatnio zmieniony przez Rutin00 2008-02-05, 15:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2008-02-05, 17:26
|
|
|
O.o .... przerzucam si? na c16 ... |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-05, 18:50
|
|
|
Nie chce wyciagac zbyt pochopnych wnioskow... Moze byc ze sie myle... jak narazie prowadze "dochodzenie" i dyskusje. Potem bede wyciagal wnioski. Teraz sprawdzam tu i owdzie. |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-17, 11:01
|
|
|
Wczoraj w koncu znalazlem stacje dla siebie. Wiem ze od dzis wracam calkowicie do Shell V-Power. Zrobilem kolejne odczyty i ku mojemu zadowoleniu.... 96 oktanow. Spalanie spadlo z 11L do 9.4L (w pierwszym przypadku) i ~10L (w drugim). Samochod lepiej sie wykreca i super pracuje. Jednoczesnie zwiaksza oszczednosci w kieszeni.
Jedna stacja dolewala czegos i dlatego raz mielem 77 a teraz kolejna... i 96 octanow |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2008-02-17, 14:42
|
|
|
ale na zwyk?ym vpower czy vpower racing ? |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-17, 17:54
|
|
|
Sprzedawany shell tutaj jest Pb95 i V-Power ale ktory to musze rzucic okiem zeby miec pewnosc. |
|
|
|
|
|