Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zmienic pompe paliwa w klasyku 1G GSX
Autor Wiadomość
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
  Wysłany: 2011-11-01, 12:43   Jak zmienic pompe paliwa w klasyku 1G GSX

Witam, oto jak wymienic pompe w 1G 4x4, krótko i konkretnie;
Na przykładzie zmiany w moim 20-letnim aucie
Najlepiej na kanale. Dodatkowo jakas deska pod bak jak go opuscimy. (budy ciac nie bedziemy przeciez zeby pompe wymienic :-D )


Uploaded with ImageShack.us

1.spuszczamy paliwo (klucz 27)
2.odpinamy wtyczke pompy w bagazniku
3.kluczem 14 odkrecamy sruby mocujace bak, uzyjemy tez np WD40 u mnie poszło bez problemów. Odkrecamy stopniowo z kazdej strony bo inaczej bak przekrzywi sie utrudniajac odkrecanie (moze tez jakis gwint skonczyc zywot)
4.bak powinien sie połozyc na desce, raczej unikamy zeby wisiał na przewodach.



Uploaded with ImageShack.us

5.Tutaj mamy dwie mozliwosci , zmienic pompe bez wyjmowania baku oraz odpiac wszystkie przewody i wyjac bak. Poniewaz ja chciałem wyczyscic wszelkie kropki rdzy zdecydowałem sie zdjac bak by zrobic to dokladnie.
W zasadzie powroty odpowietrzenia itp nie sprawiaja problemów, który moze wyniknac przy odkrecaniu wezyka z pompy zasilania paliwem. Klucz 14 i 19. nie załujemy tutaj WD40
Potrzebne sa mocne rece z czuciem tak zeby odkrecic przewód w stabilnej pozycji.



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Wiec bak mamy nas zewnatrz, nie zajeło mi to długo.


Uploaded with ImageShack.us
6.Wymiana pompy odkrecamy ten dekiel , ja miałem pompe Walbro 255 juz razem z deklem i reszta wiec tylko przełozyłem całosc, jak wymienic sama pompe znajdziecie w innym temacie o zmianie pompy.


Uploaded with ImageShack.us
Proponowałbym jeszcze przy okazji skontrolowac bak i ewentualnie wyczyscic, u mnie raczej Ok.



Uploaded with ImageShack.us


PS. Korzystajac z okazji sciagnietego baku mozemy przeszlifowac rdze w jego okolich bez obawy przed iskrami itp. Ja uzyłem szlifierki, wiertatki z szczotka oraz dremla. Szlifujemy do gołej blachy. Jak juz kiedys pisałem 1G ma bardzo gruba i dobrej jakosci blache podłuznic itp wiec zadna dziura nie wypadnie.U mnie rdza była tylko powierzchniowa. Dalej podkład i konserwacja. Troche to schodzi ale jak sie chce zrobic dokładnie to trzeba.
Sam bak czyscimy sama szczotka druciana (UNIKAMY ISKIER w baku jest sporo oparów nawet gdy jest pusty!!!) Mozna oddac tez do pisakowania ale mnie czas naglił bo tylko te pare godzin mogłem na kanał wbic.
Potem podkład reaktywny ewentualnie konserwa.


Uploaded with ImageShack.us
Na koniec załadamy bak, kładziemy na desce podłaczamy przewody (nowe opaski najlepiej)
I przykrecamy równo kluczem 14 na mocowania, nie zapomnijmy zapiac tez wtyczki z baku a przy zakładaniu baku wczesniej przeciagnac kabel zeby nie został pod podłoga :ksiadz:
Załozenie jest juz znacznie łatwiejsze, mi zeszło jakies 15min.
Przed odpaleniem pare razy przekrecic zapłon zeby pompa napełniła puste przewody paliwowe i dopiero odpalamy.
Zrobione :badcrack:
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-11-01, 12:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 12