Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
dolot w gs
Autor Wiadomość
wuerce 
KLUBOWICZ


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 652
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2012-04-17, 00:45   dolot w gs

zainspirowany 3g feedera zauważyłem, że zmiana dolotu potrafi wydobyć ciekawe decybele z silnika. nawet ze smutnego 4g63. nie wiem dlaczego, ani jak to się dzieje, ale tak jest. potwierdzone nausznie.
pytanie do ludzi z doświadczeniem brzmi - jak przerobić dolot w gjeesie, żeby łapał zimne i czyste powietrze, i chyba był zakończony stożkiem, i żeby wszystkiego nie skiepścić?
pytanie dodatkowe: czy likwidacja 20 letniej gumy z dolotu i zastąpienie np. takim pseudo zestawem:
http://moto.allegro.pl/uk...2215618396.html
zmniejszy ryzyko lewego powietrza w dolocie?
_________________
...ale ja się nie znam.
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=12772
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2012-04-17, 01:02   

CAI i moze rajstopa jakas zeby wody nie lapalo, albo prosciej karton i wykalaczki w dlon i jedziesz z oslona filtra od goracego powietrza. Masz przeplywke tak? Wiec jakies lewe powietrze za nia mozesz tym zestawem wyeliminowac, ale tylko do przepustnicy+ oczywiscie efekt wizualny i ladnij juz bedzie. Z tego co widzialem to juz sama "power rura" mozna ladny dzwiek osiagnac, obecnie tez sie dotego przymierzam, ale sam se chyba dolot zloze
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
NorthShore
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-17, 01:06   

wuerce, Przede wszystkim żeby wrzucić stożek to musisz pozbyć się przepływomierza, jeśli wsadzisz go ot tak, na koniec zamiast aktualnego filtra to będzie kaszanka. Żeby pozbyć się przepływomierza to już ecu master by się przydał. Dlatego też to trochę kasy i roboty z tym jest.
Jeżeli chcesz potem coś dalej dłubać to ma to sens ale dla samego dźwięku to bym tego nie robił.
Co do likwidacji gumy - wyglądać to raczej będzie lepiej/ciekawiej ale czy zmniejszy ryzyko lewego powietrza ? Wiesz, ja tam ostatnio swoją gumę przejrzałem i śmiem twierdzić, że będzie służyć bezawaryjnie następne 10 lat... ani jednego najmniejszego przedmuchu. Ale w sumie jak Ci się podoba, ew. masz swoją ori dobitą to wstaw :ok:
 
 
DedE 
KLUBOWICZ


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 937
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-17, 01:11   

Możesz tez kupić adapter do stożka na przepływomierz :ok:
_________________

Patrz w Lusterka Motocykle są Wszędzie !
ex Eclipse 2g (do 08.08.11r)
daily : Volvo S80 D5 & Volvo c30 R-resign by Heico Sportiv 212/550
For fun : Volvo c70 T5 313whp & YAMAHA R6
 
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2012-04-17, 01:11   

A nie wystarczy maf translator czy jakmmu tam do wywalenia przeplywki?
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
NorthShore
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-17, 01:13   

DedE, może mi się przewidziało ale wydaje mi się, że czytałem na na naszym forum o przypadku/przypadkach właśnie takiego adaptera czy czegoś na przepływomierz, które kończyły się spadkiem mocy. Jak się mylę niech kto poprawi ale tak kojarzę :ok:

[ Dodano: 2012-04-17, 01:15 ]
andrzejp, no w sumie nie mając w perspektywie dmuchania to rzeczywiście, można.
 
 
DedE 
KLUBOWICZ


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 937
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-17, 01:20   

NorthShore, z doswiadczenia wiem ze taki adapter nie pogarsza mocy , tak było w moim przypadku , i jest obecnie w przypadku mojego znajomego który go stosuje razem ze stożkiem K&N , nawet coś tam dodało kilka nm na hamowni , i ogólnie tak jakby samochód lepiej reagował na gaz , ale być może to poczucie jest zakodowane w naszej podwiadomości . Mimo wszytsko hamownia potwierdział brak spadku mocy a nawet minimalny wzrost , no i ten dzwięk silnika który uległ zmianie na duży +
_________________

Patrz w Lusterka Motocykle są Wszędzie !
ex Eclipse 2g (do 08.08.11r)
daily : Volvo S80 D5 & Volvo c30 R-resign by Heico Sportiv 212/550
For fun : Volvo c70 T5 313whp & YAMAHA R6
 
 
 
NorthShore
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-17, 01:25   

DedE, Nie sprzeczam się, bo nie miałem z takim rozwiązaniem styczności, po prostu wydaje mi się, że ktoś o tym wspominał, może mi się to tylko przyśniło - nie wiem.
W każdym razie skoro mówisz, że sam miałeś/Twój znajomy ma z tym do czynienia i jest gut to w sumie nie jest to głupie rozwiązanie.
A jak ze szczelnością tego rozwiązania? W ogóle widziałeś gdzieś taki adapter do dostania?

[ Dodano: 2012-04-17, 01:27 ]
ok, sekunda szukania i idzie znaleźć w komplecie z stożkiem lub sam. Hmmm, może przy okazji wymiany starego filtra za jakiś czas pomyślę o czymś takim :ok:
Ostatnio zmieniony przez NorthShore 2012-04-17, 01:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
emce 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 581
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 2012-04-17, 07:20   

wuerce, a te doloty co sa na allegro cyba wszystkie sa do 420a a nie do 4g63. sam sie interesowalem kiedys i tak mi goldi pisal chyba a pytalem ich mailowo i mowili ze nie robia do 4g63
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2012-04-17, 08:34   

wuerce, tego z allegro nie bierz, miałem kiedyś , gówno jakich mało, po pół roku gumy sparciały , rura się grzała jak nie wiem co i po paru zdejmowaniach i zakładaniach się powyginała... szkoda kasy na ten szajs...

W 1G adapter na przepływomierz zrobić to będzie ciężko , jest on trochę inny niż w 2G :ksiadz:
 
 
 
wuerce 
KLUBOWICZ


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 652
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2012-04-17, 17:42   

no to tak:
doloty z allegro są do ecli 89-94 to raczej muszą być do 4g63. ale odpowiadając MATiemu - nie chcę tego brać, jeśli już to dałbym do zrobienia, a gumy kupił w jakimś tjuning szopie.

dlaczego trzeba wywalić przepływkę przy montowaniu stożka? nie zmieści się? chętnie bym się jej pozbył, ale te waszy mafy, czy ecu mastery znacznie podnoszą koszty inwestycji.

o podniesieniu mocy nie myślę, chciałbym po prostu coś namodzić i zobaczyć czy faktycznie dźwięk będzie fajniejsiejszy i przy okazji pozbyć się starej gumy. co prawda jest jeszcze w niezłym stanie, ale....

a da ktoś zdjęcie takiego adaptera?
_________________
...ale ja się nie znam.
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=12772
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2012-04-17, 17:55   

wuerce, możesz zrobić tak jak ja mam custom z kwasówki na gumach Samco i ładnie wygląda,ale stożka nie mam i ori pucha jest razem z przepływką

wuerce napisał/a:
dlaczego trzeba wywalić przepływkę przy montowaniu stożka?

bo stożek nie wejdzie na przepływkę ,która jest sporych rozmiarów i normalnie wchodzi w filtr powietrza, w 2G jest to już lepiej rozwiązane...

Sam chciałem kiedyś stożek założyć i lipa wyszła jak zobaczyłem tego wielkoluda w środku...jak chcesz fajniejszy dźwięk to kup sobie filtr K&N w ori puszkę i on daje takie walory dźwiękowe...

Adaptera do 1G to ja nie widziałem i nie wiem jak to w ogóle by mogło wyglądać z ori przepływomierzem
 
 
 
wuerce 
KLUBOWICZ


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 652
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2012-04-17, 18:03   

no ale... ale właśnie jak to się dzieje, że inny dźwięk wręcz wydechu jest?
poza tym nie wydaje mi się, żeby sama wkładka do puszki coś zmieniła.... a wolałbym mieć pewność, bo taka wkładka koszci ponad 200 py ly ny.

[ Dodano: 2012-04-17, 18:08 ]
heh... wszystko jest:
http://www.ebay.com/itm/R...=item5ae62fd4aa
ale akurat nie chce mi się wierzyć, żeby to nie puszczało powietrza na łączeniach.

[ Dodano: 2012-04-17, 18:12 ]
hmm.... a gdyby tak - wywalić puszkę? w sensie samą puszkę? w sensie że przepływka razem z pokrywą zostaje, a pucha ałt. do tego wkładka z k&n. wydaje mi się że gdzieś u kogoś tak widziałem. tylko że wtedy dopuszczamy ciepłe powietrze do filtra. nie wiem.
_________________
...ale ja się nie znam.
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=12772
 
 
Timonek 
KLUBOWICZ


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 674
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-17, 18:19   

Jest stożek K&N, który wejdzie na przepływkę - zlookaj w prezentacji kafara Zdejmowanie samej osłony nic nie da tylko pogorszy, jak włącza sie wetylator to przepływomierz wariuje. Co do dzwięku to zmienia się tylko strona ssąca, a nie wydech wydaje Ci się.
_________________

 
 
cebem 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 891
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2012-04-17, 18:31   

MATi, daj foto jak to u ciebie wygląda, i jak możesz to podaj wymiary kwasówki którą masz bo muszę wyrzucić od siebie w końcu tą sparciałą gumę. :ok:
 
 
 
wuerce 
KLUBOWICZ


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 652
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2012-04-17, 19:08   

no może i ma, ale jak sam zauważyłeś ma tylko zdjętą puchę i jakąś pseudo osłonę od reszty silnika. trzebaby pomyśleć nad nadmuchem zimnego jeszcze.
_________________
...ale ja się nie znam.
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=12772
 
 
kamilds87 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 155
Skąd: Kraśnik/Blinów drugi
Wysłany: 2012-04-17, 19:34   

Ja już przerabiałem wywalanie puchy!
ogólnie w osiągach mi nie spadło nic,
Dźwięk fajny robił się dopiero na wysokich obrotach,
faktycznie po włączeniu wiatraków gdy ciepłe powietrze wpadło do K&N-a to samochód gasł na wolnych obrotach albo rzucało motorem.
Zamontowałem to w ten sposób że z foli dekarskiej ołowianej pociętej w 3 paski i zagiąłem ją w kwadraciki tak aby zaczepy wpiły się w miękki ołów i dobrze docisnęły filtr.

Fakt faktem była to jedynie druciarska próba i przydało by się jakieś ulepszenie tego projektu: czyli jakaś osłona ładnie wyglądająca z kwasblachy oraz rura z kwasówki dolotowa. to jest taka najprostsza wizja.
mile widziane fotki prawdziwych profi dolotów z ecumasterami itp. oraz kosztorysy orientacyjne
 
 
wuerce 
KLUBOWICZ


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 652
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2012-04-17, 19:37   

... a zimnego powietrza dalej znikąd.
_________________
...ale ja się nie znam.
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=12772
 
 
Timonek 
KLUBOWICZ


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 674
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-17, 19:39   

Możesz pokombinować coś takiego: http://dsm.fidke.com/arti...air-intake.aspx
_________________

 
 
wuerce 
KLUBOWICZ


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 652
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2012-04-17, 19:44   

można, ale stylistyka się skiepści. coś mniej inwazyjnego może. w sobote popacze, może się uda siakąś rułkę od wlotu pociągnąć?
_________________
...ale ja się nie znam.
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=12772
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9