EGR zawór |
Autor |
Wiadomość |
mario [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-15, 23:56 EGR zawór
|
|
|
W 3G mam problem , nie pracuje poprawnie zaw?r EGR jakie propozycje wymiana na nowy lub czyszczenie tego kt?ry jest i czy z tego powodu du?o traci na mocy ... |
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-05-25, 17:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Ryfi
mniejsza zielenina
Pomógł: 8 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2007 Posty: 181 Skąd: W?oc?awek
|
Wysłany: 2008-02-16, 09:10
|
|
|
jesli EGR jest caly czas otwarty to jest widoczny spadek mocy bo jego praca polega na tym ze laczy on kolektor ssacy z wydechowym i gdy sie otwiera to czesc spalin wedruje ponownie do ssacego zamiast "czystego powietrza", moze on CI sie np nie domykac, mozna sprawdzic kiedy jest zamkniety i odpi?? rurke podcisnieniowa ktora nim steruje:) |
_________________ www.eclipsespyder.pl.tl
---->got 2rbo<---- |
|
|
|
|
mario [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-16, 10:14
|
|
|
Twoim zdaniem nale?y go wymieni? , mo?esz wskazac lub naprowadzi? mnie z tym podcisnieniem jak go roz?aczy? ?eby to sprawdzi? i co Twoim zdanie z tym zrobic serwis ...
Jak duza jest strata na mocy , i jaki ma to wp?yw na silnik . |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-16, 11:17
|
|
|
mozesz go zatkac stopem aluminium odpornym na wysoka temperature... ale takie cos spowoduje ciutke wieksze spalnie |
|
|
|
|
Ryfi
mniejsza zielenina
Pomógł: 8 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2007 Posty: 181 Skąd: W?oc?awek
|
Wysłany: 2008-02-16, 11:38
|
|
|
na pocztatek zdemontuj ten zawor i popryskaj WD40 |
_________________ www.eclipsespyder.pl.tl
---->got 2rbo<---- |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-16, 11:48
|
|
|
Ryfi napisał/a: | na pocztatek zdemontuj ten zawor i popryskaj WD40 |
Albo Carbon Cleanerem... lepiej wyplucze wszelkiego rodzaju osady na zaworze. Od tego bym zaczal bo jest to dosc czesty problem a kupienie nowego bedzie sie wiazac oczywiscie z wydatkami. |
|
|
|
|
mario [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-16, 12:36
|
|
|
jak to jest z moc? w tym przypadku , ktos z was mia? juz taki problem i czy du?o jest z tym pracy jesli chodzi o zdemontowanie tego ... |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-16, 13:31
|
|
|
zasada dzialania zaworu EGr polega mniej wiecej na tym ze na mniejszym obciazeniu, zawor jest otwarty i do dolotu dostaje sie czesc niespalonych spalin w celu dopalenia(norma bodajze euro 2) i w celu zmniejszenia zuzycia paliwa o tam maly procent... wyeliminowanie tego powoduje iz silnik dostosuje sobie dawke paliwa sam... wiec spali ten & paliwa wiecej... jednak trzeba to zatkac ten zawor stopem o duzej odpornosci termicznej...
PaPa z tego co pamietam ma EGR zatkany |
|
|
|
|
Rafaqus [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-16, 22:55
|
|
|
Proponuj? wywalenie go i po k?opocie. Nie odpinac od niego kostki ale zakorkowa?. Komp b?dzie my?la? ?e EGR jest i owszem ale nie dro?ny, a co za tym idzie spaliny nie b?d? dostawa?y si? do ponownego dopalenia i autko przestanie kas?a? - efektem ubocznym mo?e by? niewielki wzrost spalania paliwa, ale my?le ?e nie b?dzie praktycznie odczuwalny |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-17, 01:31
|
|
|
A ja proponuje wyczyscic. To nie jest najtanszy samochod i remont tez nie jest najtanszy. Chcesz je utrzymac jak nalezy to zadbaj o nie a Ci sie odplaci. Zacznij od prostych rzeczy. |
|
|
|
|
Ryfi
mniejsza zielenina
Pomógł: 8 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Lip 2007 Posty: 181 Skąd: W?oc?awek
|
Wysłany: 2008-02-17, 09:37
|
|
|
...tym bardziej ze w wielu przypadkach samo czyszczenie rozwiazuje problem |
_________________ www.eclipsespyder.pl.tl
---->got 2rbo<---- |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2008-02-17, 10:25
|
|
|
ja mam egr zatkany. 1,5mm blach? z alu. jedyne co to wywala b??d egr. spalania nie mierzy?em nigdy bo nie chce si? za?ama? |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
Matiabisynia [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-05, 15:17
|
|
|
Witam
W kt?rym miejscu dok?adnie znajduje si? zaw?r EGR ?? |
|
|
|
|
robo
KLUBOWICZ
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 73 Skąd: Strzyzow
|
Wysłany: 2009-04-07, 20:11
|
|
|
mario napisał/a: | jak to jest z moc? w tym przypadku , ktos z was mia? juz taki problem i czy du?o jest z tym pracy jesli chodzi o zdemontowanie tego ... |
Ja malem podobny problem niepowiem ci ile przy tym bylo roboty bo auto oddalem do mechanika , ale spadek mocy byl znaczny , autko ciaglo mi tylko do ok 4 tys .. |
_________________ Jeszcze bedzie czas .... by odpoczywac .... |
|
|
|
|
finger [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-08, 00:10
|
|
|
Ja tez mam cos z tym gownem i nie mam glowy sie za to zabrac. Ehhhh |
|
|
|
|
Marcin4g
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 332 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-09, 16:58
|
|
|
Ryfi napisał/a: | ...tym bardziej ze w wielu przypadkach samo czyszczenie rozwiazuje problem |
Cz?sto pada co? takiego co nazywa si? EGR SOLENOID |
_________________
|
|
|
|
|
finger [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-09, 17:02
|
|
|
Marcin4g napisał/a: | Cz?sto pada co? takiego co nazywa si? EGR SOLENOID | Mozesz rozwinac mysl? |
|
|
|
|
Marcin4g
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 332 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-09, 18:06
|
|
|
S? dwa solenoidy (?zawory od podci?nienia?) sterujace zaworem EGR.Przewa?nie pada cewka w jednym z nich .W SERVICE MANUAL na stronie 17-85 jest rysunek, mo?esz zobaczy? lokalizacj?.Pod kolektorem ,od strony rozrz?du licz?c z lewej to b?dzie druga wtyczka z pi?ciu kt?re tam si? znajduj?(trzecia to kolejny solenoid ale ten ?adziej pada)Pomimo wyczyszczenia zaworu EGR przy padni?tym solenoidzie nadal b?dzie wywala? b??d zaworu EGR.Tak mia?em u siebie. |
|
|
|
|
finger [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-10, 00:50
|
|
|
I to jest chyba to...jak to naprawic? Dal bym Ci pomogl ale nie moj temat... |
|
|
|
|
|