Regeneracja głowicy czy wymiana? |
Autor |
Wiadomość |
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-03-09, 13:04 Regeneracja głowicy czy wymiana?
|
|
|
Siemano.
Mam dylemat a nawet 2 odnośnie głowic:
Pacjent: 4G63T 6Bolt
1. Mam głowicę z 4G63 w, której przytarty jest wałek rozrządu i osadzenie tego wałka w głowicy. Na tyle jest przytarty, że słychać delikatne stukanie. Jeśli chciał bym zregenerować głowicę to trzeba zrobić honowanie wszystkich "przylgni-łożysk" wałków i dać drugi wałek. Co za tym idzie. Obniżenie osadzeń wałków o 0.5-1mm -strona ssąca i wydechowa. I tu moje główne pytanie: Czy różnica tego np. 1mm będzie jakoś wpływała na pracę motoru. Czy napinacz zredukuje to obniżenie wałków? Czy punkty ustalające ustawienie rozrząd a wał nie rozbiegną się? Pytam bo nigdy nie robiłem czegoś takiego i nie wiem jak to ma się na finiszu.
Szkoda mi jej bo męczyłem się kilka dni z jej portingiem:
2. Mam też głowicę z 4G67 (1.8 16V), która to jest identyczna jak ta z 6bolt 4G63 prócz wielkości-średnicy komory spalania(jest mniejszej średnicy) (cylinder 4G63 ma 85mm średnicy a cylinder 4G67 81mm) I czy nie lepiej było by dać do obróbki komorę spalania w 4G67 pod pojemność z 4G63 i zakładać w pełni sprawną głowicę niż bawić się w honowanie łożysk wałków?
-----> Strzała |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2013-03-09, 16:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
isker
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 340 Skąd: Małocin
|
Wysłany: 2013-03-15, 17:55
|
|
|
jagos napisał/a: | Obniżenie osadzeń wałków o 0.5-1mm -strona ssąca i wydechowa |
mechanikiem nie jestem,ale czy nie będzie tak że zawory będą nieco otwarte cały czas??Ciekawe jaka jest tolerancja. |
_________________ e36-150km
126p-24km
1g-150km:) |
|
|
|
|
Maretzky85
KLUBOWICZ
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 214 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-03-16, 09:31
|
|
|
Trzeba by zawory podciąć też. Ale myślę, że dałoby radę |
_________________ Zawsze mogę się mylić |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-03-17, 13:19
|
|
|
Ok a gdyby zrobić szlif tej przylgni wałka w głowicy a wałek w tym miejscu pochromować.... czytałem, że można od 0.5-1mm chromu nałożyć na powierzchnię wałka. Wtedy zniwelował bym różnicę i było by w cipcie |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
|