Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik stuki
Autor Wiadomość
Rutin00
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-09, 17:02   

Mi panewke tez obr?ci?o ....?? I nie uwa?am ze jest to wina oleju ....ale nie w?a?ciwego u?ytkowania auta przez poprzednika i tyle .... poza tym m?j klipere sta? 2 lata nie jezdzony jak go kupi?em :wtf: .....

Je?eli kolego chcesz co? konkretnego to reanimuj ten silnik ....wiesz co bedziesz miec i na d?ugo Ci pos?uzy jezeli zostanie zrobione to porz?dnie ....a drugi silnik sie nie pchaj bo nie wiesz co kupisz a jak padnie za jaki? czas to co wtedy ??? ...

Wed?ug mnie lepiej reanimowa? silnik bo przynajmniej wiemy co mamy i tyle :ksiadz: :ksiadz:
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-03-09, 17:05   

http://www.streetracing.p...opic=48351&st=0

polecam
na sr mia?em przyjemno?? ju? z przynajmniej czterema osobami kt?re obruci?y panewki na castrolu ...
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 35
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-03-09, 17:28   

A czego to wina ,?e obraca panweki na Castrolu? :wtf: :>
 
 
 
Mati_GS
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-09, 17:32   

ja je?dze na castrolu... :wtf: na p??syntetyku...
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-09, 18:42   

Mati_GS napisał/a:
ja je?dze na castrolu... :wtf: na p??syntetyku...


Ja rowniez i wydaje sie lepiej reagowac niz na amerykanskim Mobil1. A co do cisnienia i wytrzymalosci to chyba nie musze sie martwic bo mam zwyczaj wymiany oleju co 3.5-4 tys mil.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-09, 18:47   

casrtrol to badziew :) ja po przesiadce na orlen platinum z castrola wlasnie odczulem znaczna poprawe :) chyba teraz przeskocze na 10w60 :) rowniez orlen :)
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-09, 18:59   

Cos innego co moge uzywac w UK??
 
 
street 
KLUBOWICZ
ECLIPSOMANIAK :D


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 237
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-03-18, 21:11   

Autko ju? stoi u mechanika ...Czeka na wyj?cie silnika...Czytam sobie co tu na forum piszecie i zastanawiam si? co ma moja "usterka" do tzw crankwalku??
Wyczyta?em ?e to bol?czka eclips?w czy to jest to co mi si? sta?o??
Czy silnik po crankwalku nadaje si? do remontu o ile wa? nie wyszed? bokiem??
Straszycie tym crankwalkiem a u mnie w ko?cu te? problem z panewk?...
Mechanik pokaza? co si? u mnie sta?o.Przy zdj?tych ?wiecach po przekr?ceniu ko?a rozrz?du wcisn?? ?rubokr?tem t?ok a on opu?ci? si? na ok 2-3 mm,T?ok trzeci od akumulatora.
Tragedia??
Straszy? mnie ?e korbow?d prawdopodobnie do wymiany b?dzie i nie wiadomo co z wa?em ...
Co wy na to??
Nadal twierdzicie ?e ten silnik warto reanimowa???
Mo?liwe ?e przez t? panewka przesta? trzyma? wolne obroty i gas? na biegu ja?owym??Bo tak teraz jest...
Jak sprawdzi? czy mam silnik 6 czy 7 bolt??
_________________
-------ECLIPSE-------
Ostatnio zmieniony przez street 2008-03-18, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
maniu
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-18, 21:30   

street napisał/a:
Jak sprawdzi? czy mam silnik 6 czy 7 bolt??


http://www.vfaq.com/mods/early-late-engine.html
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-03-18, 22:24   

je?eli t?ok si? cofn?? to znaczy ?e nie ma panewki korbowodowej. Zale?y jak mocno j? poci??o, ale s?dz?c pod odg?osach to dawno p?ywa w misce olejowej... dlatego te? masz wszystkie panewki do wymiany, wa? do szlifu i korbow?d do wymiany.

je?eli masz wersj? europejsk? 1g... to mam t?oki i korby od turbo 7 bolt... stan ig?a... 400z? komplet. nie zmienia si? jednej korby bo spierdzieli si? wywa?enie. je?eli masz 7bolt 1g wersja z kr?tkimi daszkami nad lampami to wsadzasz korby i t?oki od turbo, masz natrysk na denka t?ok?w w serii, i eproma, wgrywasz program od turbo, dodajesz turbin? i masz gst :twisted: :twisted:

pozdro.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
street 
KLUBOWICZ
ECLIPSOMANIAK :D


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 237
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-03-19, 20:07   

A tak po polsku to jak pozna? czy ma 6 czy 7 bolt??
napinacz rozrz?du mam hydrauliczny
daszki lamp mam kr?tkie
co do tej miski olejowej to nie wiem bo auto u mechanika...


I teraz tak...
Mechanik wyj?? silnik:
jedna panewka by?a obr?cona ale nie wpad?a jeszcze do miski olejowej :badcrack: ,a reszta w kiepskim stanie(tylko g??wne w miare dobre)
wi?c panewki korbowodowe do wymiany
nie wiadomo co z wa?em czy nadaje si? do szlifu jeszcze


Dlatego poszukuje

wa?u + paneki
korbow?d
kompletne sprz?g?o
pier?cienie t?okowe
uszczelka pod g?owice
15 litr?w oleju na dotarcie
filtr powietrza
3 filtry oleju

Kto ma??Kto sprzeda??
Jakie? propozycje gdzie warto kupi? i jakich firm??


Samael a do tych t?ok?w to nie b?de potrzebowa? wa?u od turbo ?? A w czym te od Turbo s? lepsze od zwyk?ych ?? :>
Czy wa? i korbowod od 6 bolt r??ni si? od 7 bolt ?? :roll: Ewentualnie czym??
_________________
-------ECLIPSE-------
Ostatnio zmieniony przez street 2008-03-19, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-19, 20:59   

raczej masz siodemke... po lift
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-03-19, 21:24   

ju? ci odpowiadam :ok:


kr?tkie daszki = 7 bolt

wi?c idziemy dalej.... niech mechanik wyjmie wa? i zawiezie do autoszlifu, niech oceni? czy da si? co? z tym zrobi?, generalnie je?eli resztki panewki zosta?y, to pewnie panewk? napawa?o na wa? i tyle trzeba to zebra? i mo?e pierwszy szlif zrobi?.

do wa?u potrzebujesz panewki, ?ci?gni wszystkie g??wne te? skoro zamierzasz dociera?, nie s? drogie...

http://www.slowboyracing....me.php?cat=4625
nie radz? ?adnych zamiennik?w dost?pnych w polsce... je?eli chcesz troch? poje?dzi?...


korbow?d... nikt nie sprzeda ci jednego korbowodu ... zestawy t?ok z korbowodem s? dobierane parami tak by r??nica pomi?dzy dwiema parami pracuj?cymi w cylindrze 1 i 4 odbiega?a jak najmniej z pewn? norm? od dw?ch par pracuj?cych w cyl 2 i 3, nie chce mi sie na ten temat rozpisywa? ale musisz wymieni? komplet... z drugiej strony... nikt nie sprzeda ci samych u?ywanych korb bo chce pozby? si? te? t?ok?w...

w tym miejscu odpowiem ci w czym korby i t?oki od turbo s? lepsze od tych w n/a ... mianowicie ... s? od turbo.... daj? kompresj? 9:1, korby s? grubsze i wytrzymalsze do 500nm powinny wytrzyma?. og?lnie ten zestaw jest bardziej wytrzyma?y. je?eli dorwiesz wa? od turbo (http://www.slowboyracing.com/estore/product.php?productid=149&cat=4531&page=1) i walniesz t?oki i korby z turbo .... to masz nic innego jak 4g63t ... czyli silnik turbo....

pier?cienie t?okowe... co? ko?o 400z? u kiepucziego... wog?le wszystkie cz??ci z slowboyracing dostaniesz u kiepucziego. ?piesz sie puki dolar tani.

uszczelka pod g?owic?... najtaniej ori... taniej s? tanie zamienniki z kt?rymi juz kto? mia? jazdy r??ne ... nie polecam ajusy i innego szajsu..

15l oleju ... mineralnego rozumiem ? lej jaki? dobry poprostu oby nie tesco czy cu? :P

3 filtry oleju ... pierwszy na rozruch ori..... drugi knecht, tani i dobry, nast?pny te? polecam knecht lub ori.



wa? 6bolt i 7 bolt r??ni si? dwiema rzeczami... w 6bolcie s? szersze panewki nieco, i dwa ... w 6bolcie ko?o zamachowe mocowane jest na 6 ?rub a w 7bolcie mocowane jest na 7 ?rub....... z t?d nazwa 6 i 7 bolt....

og?lnie odezwi si? do kiepucziego o cz??ci. jak by co mam korby i t?oki od turbo i od n/a na stanie, ale polecam od turbo na przysz?o?? bo mocy w ko?cu zabraknie... jak by? by? zainteresowany to zapraszam na pw. oczywi?cie t?oki z pier?cieniami.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
toldi
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-31, 15:46   

Ach te remonty!!!

Ja z swoim 4G37 mia?em tyle przyg?d ?e szok. Po kupnie jakies 45 minut p??niej wypali?o mi dziure w t?oku. By?y w?a?ciciel postanowi? usun?c usterke na w?asny koszt. I usun?? pospawa? t?ok wsadzi? star? uszczelke i nie dokreci? g?owicy. Wynik trasa berlin-hamburg brak wody w ch?odnicy kontrolka CE, laweta i pierwsze 2500z? w?o?one do auta. Nast?pnie wymiana uszczelki w Danii to oko?o 1000z?. Podr?? autem do Polski. Wtedy pierwszy raz mia?em doczynienia z benzyno-dieslem na 1000km wzi?? 3l oleju. W Polsce czeka? ju? na mnie drugi silnik i swap. Wszystko by?oby ok gdyby tylko ten drugi by? ok ale by? tylko lepszy. Wiec zrobi?em g?owice. Po za?o?eniu nowej g?owicy by?o s?ychac jakies stuki puki. Po os?uchaniu przez mechanika stetoskopem diagnoza brzmiala- "WA?". Wi?c zrobi?em szlif wa?u i cylindr?w, nowe panewki g??wne i korbowodowe, nowe t?oki i pier?cienie.Posk?ada?em wszystko do kupy na nowych uszczelkach i p?ynach odpalam i.... Dalej co? klepie. Tym razem okaza?o sie ze to chyba zawory.My?l?c ?e wko?cu wszystko robi?a "profesjonalna" firma pomy?l??em ?e teraz wszystko jest ciasne i musi sie dotrzec wtedy przestanie stukac. Wynik droga Wroc?aw-Olszyna co? jest nie halo. Silnik os?ab? pali? tylko na trzy t?oki postanowi?em zawr?cic. Pod Opolem dzia?a?y tylko 2 t?oki i laweta zabra?a mnie do domu. Diagnoza chyba w tej profesjonalnej firmie sprz?taczka (nie obra?aj?c sprz?taczek - chodzi mi o wiedze na temat silnik?w) sk?ada?a mi t? g?owice i okaza?o sie ze hydroregulatory powsadzane by?y na odwr?t, otworem do trzonka zaworu. Wiec na samym koncu zmuszony zrobic samochod wsadzi?em stara g?owice w ktorej zrobi?em planowanie i dotar?em gniazda zaworowe. Star? odda?em na gwarancje. Teraz autko robi trasy Polska - Dania i jest wszystko wporz?dku. W tym czasie kiedy eclipse sta? bez serducha mia?em ochote nie raz poci?c go na ?yletki i kupic Fiata CC. Teraz poprostu kocham ten w?z i w momencie kiedy bede chcia? kupi co? nowego to eclipse bedzie moim eksponatem.

Plany na przysz?o?c:

Zawieszenie Koni, Alufelgi 17", malowanie.

Wielu z Was spyta czy warto. Ni to szybkie ni to nowe ale dla mnie ma to co? i to sie liczy. Poza tym w Danii jest jedynym klipsem w promieniu 200km albo mo?e i wi?cej.

Pozdrawiam rzesze Eclipsomaniak?w i ?ycze wszystkim szerokiej drogi.
 
 
zmijka-kerim 
zielenina


Wiek: 54
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2008-03-31, 19:20   

Wiesz toldi moja ?ona ci? polubi?a bo masz gust.
_________________
zmijka-kerim
 
 
 
HeLLoOmOtO
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-02, 11:41   

:wtf: Czyli to nie tylko ja mia?em pecha :wtf:

2 dni po zakupie misiaczka, zszed?em sobie dumny do samochodu, w oku pojawi?a si? iskra szale?sta ( wahhhh moja eclipsaaaa ) przekr?ci?em kluczyk, poczeka?em a? zga?nie " check engine " odpali?em a tu z cudownego silnika GS wydoby? si? d?wi?k bli?ej mi nie znany typu " aaaa popsu?em diesla " tyktyktyktyktyturturturut

Na pocz?tku prawie zemdla?em, p??niej pozmienia?em barwy :o

Odrazu pojecha?em do mechanika, kt?ry spojrza? na mnie jak na kolesia kt?ry do eclipsa gs w?o?y? diesla z og?rka VV :hahaha:

postuka?, popuka? i wzi?? za naprawe 50 z? :) co by?o powodem ? poluzowane ?ruby na obudowie silnika ( przy ?wiecach ) :beer:
 
 
street 
KLUBOWICZ
ECLIPSOMANIAK :D


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 237
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-05-06, 21:55   

Autko mi si? poooooowoli sk?ada :jupi:
Teraz pozosta?o mi tylko dostarczy? mechanikowi p?yny. We wszystkim jestem ju? zoorientowany pozosta?a tylko sprawa oleju.
Przeszuka?em ca?e forum ale nie jestem pewny co powinienem wla? po tym moim remoncie....
SAMAEL napisał/a:
15l oleju ... mineralnego rozumiem ? lej jaki? dobry poprostu oby nie tesco czy cu?


Samael co proponujesz?? :>



Mo?e ma kto? jakie? propozycje??
_________________
-------ECLIPSE-------
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-05-07, 09:34   

kup w IC/JC beczk? 20l kagera minera?, styknie, jak co? innego to castrol 15w50 minera? long milage czy co? takiego, dobrze si? na nim dociera.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
street 
KLUBOWICZ
ECLIPSOMANIAK :D


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 237
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-05-07, 12:03   

A po dotarciu zala? go p??syntetykiem czy jak?? :lol2:
Samael za ca?okszta?t masz "pom?g?" :beer:
 
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-07, 15:18   

Jak silnik dobrze zrobiony to ja bym po dotarciu wla? pe?ny syntetyk, p??syntetyk si? wlewa jak bierze za du?o syntetyka.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12