Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Korek chłodnicy a obieg chłodziwa
Autor Wiadomość
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-11, 14:31   Korek chłodnicy a obieg chłodziwa

Siemano. Tak szukam i szukam i nic nie znalazłem. A sprawa rozchodzi się głównie o korek chłodnicy i zbiorniczek wyrównawczy.

Już z doświadczenia wiem, że uszkodzony korek w chłodnicy (chłodnice z bezpośrednim wlewem chłodziwa i korkiem) jest w stanie przysporzyć nam nie lada problemów. Zasada działania tego korka jak i zbiorniczka wyrównawczego rozumiem jest ściśle ze sobą powiązana. Jeśli jest inaczej to poprawcie mnie bo już mi się wszystko miesza.

Wlew chłodnicy ma otwór do upuszczania i zasysania chłodziwa ze zbiorniczka wyrównawczego? Otwór ten znajduje się nad płaszczyzną przylegania talerzyka z uszczelką w korku. Rozumiem, że gdy na jałowym rośnie temperatura chłodziwa to rzeczą oczywistą jest, że płyn się rozszerza, wypycha talerzyk w korku, który jest na sprężynie i nadmiar płynu uchodzi do zbiorniczka?

Natomiast kiedy dajemy w "sandał" robi się podciśnienie płynu i brakujący płyn zostaje zasysany z powrotem do układu przez drugi zaworek w korku?

zdjęcie wzięte z forum Capri.

Wniosek nasuwa się jeden. Czy to będzie uszkodzona sprężyna czy też zaworek zwrotny w korku to potrafi to przynieść przykre skutki jakimi są: pęknięcie chłodnicy, rozsadzenie węży, przegrzanie silnika co może skutkować wygięciem się głowicy i rozszczelnieniem. Dlatego też na zbiorniczku wyrównawczym jest podany zakres MIN-MAX. Gdy płynu będzie za mało to zaworek się nie otworzy a jeśli otworzy to zassie powietrze i zapowietrzy nam układ.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2013-09-11, 15:08   

jagos napisał/a:
Natomiast kiedy dajemy w "sandał" robi się podciśnienie płynu i brakujący płyn zostaje zasysany z powrotem do układu przez drugi zaworek w korku?
:) ? jakie podcisnienie o czym Ty rozmawiasz :) ? z czego ono ma sie wytworzyć w ukladzie zamknietym ? uklad w skrocie dziala tak ze przy rozszerzalności cieczy ciecz jest "usuwana" do wyrownawczeego a gdy robi sie chlodno w ukladzie czyli temeperatura plynu maleje (glownie na wylaczonym silniku) to wtedy jest zasysany i wtedy powstaje to "podcisnienie" podczas "sandala" jeszcze bardziej sie plyn rozszerza... bo jest coraz goręcej w silniku ktory to wlasnie ta ciecza jest chlodzony ma to rekomensowac pompa wody ktora szybciej ten plyn przez radiator przepuszcza... gdy jest za zilmny to termoastat przymyka ten obieg (na radiator) itd itd...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-11, 15:41   

GOLDI, sugeruję się tym, że podczas dodawania gazu przy otwartym korku widać jak ubywa płynu czyli musi sobie wyrównać poziom i zasysa ze zbiorniczka.
Napisałem ten temat z zapytaniem czy dobrze myślę a nie ze stwierdzeniem.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2013-09-11, 17:59   

na cieplym silniku jestes w stanie zobaczyc czy tam plynu ubywa czy nie..
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9