Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 00:46 Szarpanie od 4000RPM
Siema Problemów czas zacząć
Otóż w moim nowym nabytku dziś rano gdy wsiadłem i go odpaliłem zaczął dziwnie pracować jak by na 3,5 cylindra. Chwile popracował, rozgrzał się i zaczął pracować normalnie. Po kilku minutach ruszyłem w drogę Wracając z treningu godzinę temu szarpnąłem sie z jakimś 350Z . W momencie wkręcania się turbosprężarki (okolice 4000RPM) Auto zaczyna szarpać i strzelać w wydech jak by doszło do odcinki. Rano kiedy auto nie rozgrzało się na maxa (okolice 80stopni) pozwoliłem sobie przeciągnąć do 5500RPM i jechało normalnie. Po rozgrzaniu juz przy 4000RPM szarpało. Późno wróciłem i jeszcze niczego nie sprawdzałem. Jutro/dziś chcę sprawdzić świece, szczelność dolotu, przewody, ciśnienie paliwa. Dodam, że w weekend W wydech wspawałem wyjście z zewnętrznego WG. I tak się zastanawiam czy nie dochodzi do jakiś zawirowań. Wspawałem go tak, że spaliny z niego pędem wychodzą razem ze spalinami z silnika (nie pod prąd ). Dostrzegłem, ale to od samego początku, że w okolicach 2000-3000RPM na wyższych biegach momentami występuje szarpnięcie jak by gubił zapłon/miał przebicie.
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2014-08-26, 00:47, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-08-26, 11:03
jagos napisał/a:
Dzięki Goldas za radę, ale jak zawsze mam pytanie. Skoro auto jeździło normalnie to ot tak nagle mu sie zażyczyła aktualizacja?
samochód składany dawno... już nie pamietam co tam Kisiel wgrywał i czy akurat jak Simona GST stacjonował w Pxs to czy Jadźwin już wypuścił już firmware z poprawionym "wypadaniem zapłonu". W starych firmwareach problem występował. w najnowszym problem został rozwiązany. Wymiana Firmwar'u zepsuć nic nie zepsuje a poprawić ta niedogoność może.
poobserwuj czy wciąż wystepuje. jak tak to i to mozna rozwiazac.
jagos napisał/a:
turbo mocno przeladowuje
przeładowania z tej sprężarki mogą zaboleć... portfel zegar z warningiem jakis tam jest? juz nie pamietam...
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 11:12
GOLDI napisał/a:
poobserwuj czy wciąż wystepuje. jak tak to i to mozna rozwiazac.
szarpania w niskim zakresie obrotow wystepuja nadal jeśli o to chodzi. Jeszcze nie robiłem aktualizacji. Dziś wieczorem zgram mapy na kompa i zaktualizuję. Te szarpnięcia wystepowaly juz w drodze powrotnej od Szymka. Jest jeszcze mała drobnostka -delikatne kangurki na niskich obrotach od 1-3,4 biegu. Takie ledwo odczuwalne, ale strasznie frustrujące.
GOLDI napisał/a:
zegar z warningiem jakis tam jest? juz nie pamietam...
niestety nie. W weekend przerzuce na razie z Colta.
[ Dodano: 2014-09-18, 17:27 ]
Dzięki GOLDAS. Firmware zaktualizowane i do tego poprawione luty na bezpieczniku pompy paliwa (był robiony "rewire"). Jak na razie nie szarpie, nie kicha i nie prycha. Okazało się, że gdy auto rano odpalałem i za chwilę gasł winne było zasilanie pompy paliwa. Co dziwne i nie wiem jak to się działo. Podpiąłem na krótko + do pompy z zasilania wzmacniacza i na nim pompa zaskakiwała. Na przewodzie + z aku do przekaźnika było napięcie równe 12,6V podobnie jak na przewodzie + dla wzmacniacza. Na obydwu przewodach to samo napięcie. Na przewodzie od wzmacniacza pompa działała na cieńszym (wewire) -nie. Przyczyną były suche luty na łączeniach i stary sparciały bezpiecznik. Dlatego sugerowałem się zdjętą klemą + z akumulatora i myślałem, ze jakiś błąd się skasował a to po prostu naruszyłem przewód do pompy paliwa i zaskakiwało. Żeby nie było- nie wiem kto łączył te przewody (luty przewodu i luty końcowek przy przekaźniku), ale jakość połączeń była żenująca. Tak przewody łączyłem gdy miałem 8lat A zabezpieczone były zamiast rurką termokurczliwą to jakąś taśmą, która sypała się w dłoniach ;/
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2014-09-18, 17:30, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach