Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekkie kolo zamachowe
Autor Wiadomość
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 00:29   Lekkie kolo zamachowe

Siema. Chciał bym poruszyć dyskusje odnośnie sensu montowania lekkiego kola zamachowego. Mam już mętlik w głowie. Bo tyle opinii ile otworów w dupach :-P
Wszelkie za i przeciw, sugestie, spostrzeżenia i doświadczenia mile widziane :-)
Moje doświadczenia z lekkim kołem w eclipse.
-momentalna reakcja na gaz (na wciśnięcie jak i puszczenie)
-brak płynności jazdy... przy hamowaniu silnikiem i wciśnięciu gazu-szarpie
-przy dodaniu gazu i odpuszczeniu- szarpie. Energia kinetyczna lekkiego kola jest gwałtownie wytracana przez jego niska masę
- brak wolnych obrotów- silnik gaśnie
-słabszy Vmax
-większe wibracje silnika
-po raz drugi problem z sama jakością wykonania kola (colt-ACT ...wycierały się zęby na wieńcu, Fidanza to już wiecie. Jak Rosomak skwitował "jest to nie dopuszczalne" by wieniec
się odkręcał... ba on się zerwał z mocowań. Jest przykręcony do kola na 3 śruby M4 .

Do tego w Eclilpse są wałki 280/280 i w połączeniu z lekkim zamachem tym autem trzeba umieć jeździć, ruszać, hamować :-P przez to, ze bardzo szybko czasem nie nadążam zmieniać biegów, obroty spadają, powstaje lag i .... :ass:

Ogólnie więcej minusów jak plusów...
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2015-03-04, 15:38, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 10:25   

chyba sam sobie odpowiedziales tym postem :)
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2015-03-04, 11:19   

wojtas napisał/a:
chyba sam sobie odpowiedziales tym postem :)

też tak mi się wydaje

OEM Panie :)
 
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-03-04, 11:23   

miałem sporo lżejsze koło i laga nie miałem :jezyk:
poza tym nie zauważyłem braku płynności jazdy, szarpania, braku wolnych ( były wyższe, ale ze względu an wałki 280/280 ) niższego vmax'a ( może dlatego, że nigdy nie jechałem więcej niż licznikowe 220km/h ) oraz większych wibracji. Zauważyłem natomiast dużo lepszą reakcję na gaz. Wydaje mi się, te objawy mogą występować wtedy, gdy koło jest zbyt lekkie. Może u mnie było zebrane tyle, że poza plusami nie było minusów.
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
 
 
simongs1 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 839
Skąd: Kluczbork/Skawina
Wysłany: 2015-03-04, 12:36   

Tiamat napisał/a:
miałem sporo lżejsze koło i laga nie miałem :jezyk:
poza tym nie zauważyłem braku płynności jazdy, szarpania, braku wolnych ( były wyższe, ale ze względu an wałki 280/280 ) niższego vmax'a ( może dlatego, że nigdy nie jechałem więcej niż licznikowe 220km/h ) oraz większych wibracji. Zauważyłem natomiast dużo lepszą reakcję na gaz. Wydaje mi się, te objawy mogą występować wtedy, gdy koło jest zbyt lekkie. Może u mnie było zebrane tyle, że poza plusami nie było minusów.


Jak każda firma ma różne rodzaje kół zamachowy
act np streetlite ktore waży ok 4,5kg jak i pro lite które waży 9kg
ty masz koło findanzy którą ja zamontowałem ze względu na jego wagę niecałe 4kg (3,68kg )
więc jak chcesz zachować efekt w miarę podobny do tego co jest z wkręcaniem sie na obroty kup lekkie koło ale coś w granicach 8-9kg
_________________
"PAIN IS TEMPORARY, PRIDE IS FOREVER"
Ostatnio zmieniony przez simongs1 2015-03-04, 12:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-03-04, 13:02   

dokładnie, koło kołu nierówne :jezyk:
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-03-04, 13:27   

simongs1 napisał/a:
lekkie koło ale coś w granicach 8-9kg

to juz lepiej załozyc koło z GS-a wazy podobnie, no moze niewiele wiecej ale z tego co pamietam cos 8-9kg własnie. A w 2G pow. na tarcze 225 taka sama wiec czemu nie.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2015-03-04, 13:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-03-04, 14:04   

a tak btw, masa koła w moim parchu została zredukowana do 5,9 kg.
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 15:27   

simongs1 napisał/a:
jak chcesz zachować efekt w miarę podobny do tego co jest z wkręcaniem sie na obroty kup lekkie koło ale coś w granicach 8-9kg

Miałem w głowie przetoczenie seryjnego koła i zebranie z niego ok 2-3kg. Czyli ważyło by w granicach 6kg.
Cytat:
chyba sam sobie odpowiedziales tym postem :)

tak wiem, ale nie mam pewności, że u mnie jest wszystko cacy w samochodzie i nie mogę zwalać wszystkiego na zamach. Dlatego też chętnie poczytam opinie innych, którzy mieli z tym styczność :)
Tiamat napisał/a:
Może u mnie było zebrane tyle, że poza plusami nie było minusów.

Właśnie o to mi chodzi. Może Twoje kółko ważyło 6-7kg a nie nie całe 4. A to już spora różnica. Dlatego też mocno zastanawiam się nad odelżoną wersją seryjnego zamachu. Autem jeżdżę dość często. Stać w korkach to utrapienie i mordęga z obrotami. Każdy ruch kierownicą, włączenie się wentylatora czy też nawiewu skutkuje gaśnięciem samochodu. Chcę założyć lżejszą serię i zobaczyć czy będzie różnica a w między czasie zreanimować Fidnzę. Jeśli będzie gorzej wrócę do Fidanzy.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-03-04, 15:34   

jagos napisał/a:
Każdy ruch kierownicą, włączenie się wentylatora czy też nawiewu skutkuje gaśnięciem samochodu.



ale to chyba niekoniecznie wina koła zamachowego
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 15:45   

Tiamat, Inaczej... krokowy nie nadąża redukować spadków obrotów silnika. Wentylator ma duży pobór prądu. Czy jak kręcisz kierownicą też jest duże obciążenie dla silnika. Seryjne koło jest na tyle ciężkie, ze siłą rozpędu i swoją masą napędza jeszcze silnik. Natomiast zamach Fidanzy jest na tyle lekki, że brakuje energii by utrzymać silnik dłużej na obrotach przez co momentalnie spadają a krokowy widać, ze walczy, ale co z tego jak wałki mu w tym nie pomagają i gaśnie.

[ Dodano: 2015-03-04, 15:47 ]
Taki zamach jest fajny na jakiś pojeżdżawkach, torach, dragach, ale nie w jeździe co dziennej. Gdzie często stoi się w korku a wolne obroty to minimum 1200RPM by silnik stabilnie pracował.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-03-04, 16:31   

chyba najlepsze i budżetowe rozwiązanie to własnie kupić ori zamach i zdjąć z niego do tych ok. 6kg, zrobić test i ganiać :ok:
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-03-04, 17:33   

Moje Aasco motorsport ważyło ok 4.5KG, Nie zrobiłem na nim za wiele kilometrów bo na drugi dzień po założeniu sprzedałem auto, ale po ok 40km przejechanych nie zauważyłem ani problemów z obrotami, ani szarpania, ani problemów przy odpuszczaniu gazu, zmianie biegów itp. Zauważyłem za to dużo lepszą reakcję na gaz no i oczywiście lepsze przyspieszanie. Może więc już te 4.5kg wystarczają
_________________

 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 17:37   

Tofik, jakie wałki?
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-03-04, 18:41   

seryjne
_________________

 
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-03-04, 20:34   

Jak jeździsz autkiem dość często to po co się męczyć z tą fidanzą... Zbierz te 2-3 kilo z serii i będzie git :ok:
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2015-03-04, 21:03   

Ogólnie nie jestem zwolennikiem lekkich kół zamachowych :roll: ale jeśli już to nie za lekkich ... :ksiadz: Nie oszukujmy się w PL nie mamy torów nie mamy nawet ulic :wtf: Mamy za to korki i wąskie ulice ;) wiec na nasze realia act street lite to optymalny wybór :ok: a co do samych lekkich zamachów ... tak w skrócie w FWD tak w AWD nie ;)
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 21:41   

Tofik napisał/a:
seryjne

no własnie.
Auto zachowuje się cywilnie gdy
seryjny zamach+ostre wałki, lekki zamach+ seryjne wałki
nie cywilnie gdy jest lekkie koło + ostre wałki
Gdybym chciał upalać auto to bym to zostawił, ale szkoda mi go strasznie.

Brian, dobrze mówisz

Choć tez jest jeszcze inna kwestia. Turbo późno wstaje-okolice 4500RPM i fajnie by było gdyby motorownia jak najszybsiej się wkręciła w te obroty.

No nic... Założę odelżoną serię i pojeżdżę :)
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2015-03-04, 22:40   

ja już się nauczyłem :) że fizyka to fizyka ;) i albo robi się ok. 500KM (co z dwóch litrów i tak jest dobrym wynikiem) i da się tym przyjemnie jeździć na co dzień z bananem na twarzy ;) albo się robi trilion KM wynik dla wyniku :) autem którym się nie da jeździć :D ma się chęć wyjść trzasnąć drzwiami i nie wracać ;) wiem że się powtarzam ;) ale masz za duże turbo na ten silnik :jezyk:
 
 
simongs1 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 839
Skąd: Kluczbork/Skawina
Wysłany: 2015-03-04, 22:45   

Ile chcesz za turbo :-)
_________________
"PAIN IS TEMPORARY, PRIDE IS FOREVER"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15