Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbo
Autor Wiadomość
foxio96 
KLUBOWICZ

Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-17, 22:22   Turbo

Mam plan w wakacje uturbic gs'a, mam 6 bolt i pytanie brzmi nastepujaco: ile koni wytrzyma na tak zwanym soft turbo? A od ile kucy trzeba zakuwać 6 bolta? I jak to cenowo wypada.. Czy warto robic soft turbo czy lepiej dolozyc i miec zakuty i normalnie uturbiony? Ile ludzi tyle opini slyszalem wiec pytam na forum bo to wy sie znacie :jezyk:
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-05-17, 23:48   

soft turbo to soft turbo... zle formulujesz pytania... trzyma Cie stopien sprezania nic wiecej... kwestia zestrojenia... pol bara do 0,7 bara bez zmiany tlokow/odprezania powinien przyjac... pozniej zaczna sie "schody"
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
foxio96 
KLUBOWICZ

Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 00:05   

Ciezko bylo mi sformulowac dobre pytanie... Bo sam do konca nie wiem czego chce. I ile mi da to koni te 0.5-0.7 bara i jaki koszt mniej wiecej turbo i innych gratow. W temacie turbo jestem :roll:

[ Dodano: 2016-05-18, 00:07 ]
A przez stopien sprezania masz namysli sprezanie na cylindrach tak? Pomiar moge wykonac w kazdej chwili bo mam urzadzenie.
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-05-18, 00:34   

0.5 bara to gst w stocku pompuje. Czy to znaczy, że te silniki (N/A i turbo) poza dodatkowym osprzętem się nie różnią (chodzi mi o wytrzymałość, jakość)?
 
 
Ithyphallic 
KLUBOWICZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-18, 07:51   

Po co zakuwac??? Zaloz tloki z 2g, takie zestawy zdzierza ponad 400 koni. A tak to wtryski 450 i seria turbo + stojenie i powinienes zrobic w granicach 200 bez problemu
 
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 09:52   

lektura do poczytania http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=3691
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
 
 
foxio96 
KLUBOWICZ

Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 11:53   

Ithyphallic, tloki z 2g? Jak mam 6b a w 2g byly 7b wiec jak to tak? A seria turbo ze od gst?
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-05-18, 14:24   

Ithyphallic,? Tłoki z 2g :> chyba jakiś błąd ci się wkradł. Co do soft turbo heh jak goldi napisał wszystko zależy od strojenia ale przyjmijmy granice na te 230ps. Nie mylić silników z GS z gst nie chodzi o sam osprzęt a o stopień sprężania. Tak chodzi o seryjne turbo 14b ;) i z tego co się orientuję w 1g seryjnie dmuchało 0.6bara :ok:
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
 
 
marcin388-1988 
KLUBOWICZ

Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 156
Skąd: .....
Wysłany: 2016-05-18, 15:59   

W stanach wkładają tłoki z 7 bolta do 6 bolta i podobno dobrze się to sprawdza.
 
 
Ithyphallic 
KLUBOWICZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-18, 16:46   

Horacjusz, nie kolego, wystarczy dobrac tulejke odpowiednia do korby ponieważ jest milimetrowa różnica sworznia miedzy 6 a 7 bolt. Ja juz mam przygotowany taki komplecik i niedlugo przedstawie swoj projekt 400+ wzorowany na popularnej aplikacji w USA :)


Ostatnio zmieniony przez Ithyphallic 2016-05-18, 16:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
foxio96 
KLUBOWICZ

Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 20:46   

Horacjusz, stopien spreżania czego?
i jaki jest sens wstawiania tlokow od 7b jak ja chce ok 200-220 km. Wiec pytanie co mi bedzie potrzebne zeby taka moc osiagnać i czy musze zmieniac skrzynie na gst?
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-05-18, 22:06   

Ja mam wsadzony cały silnik turbo do GSa. Skrzynia została stara (jeszcze się nie rozsypała ale jej dni i tak są pewnie policzone). Czy ta z GST jest mocniejsza czy nie to nie wiem, nie znam się ale sprawdzałem kiedyś, że GST ma ciut dłuższe biegi więc różnica jest.
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-05-18, 22:07   

Ithyphallic napisał/a:
Po co zakuwac??? Zaloz tloki z 2g, takie zestawy zdzierza ponad 400 koni. A tak to wtryski 450 i seria turbo + stojenie i powinienes zrobic w granicach 200 bez problemu

To niby jakie seryjne tłoki z 2g a tam były tylko 7Bolt wytrzymują ponad 400hp? W takim razie bez sensu wstawiłem od Evo 9 :/ i wszyscy mnie w konia robili :P . Co do sprężania to silniki n/a mają inny stopień sprężania niż turbo. Można to ogarnąć uszczelka pod głowicą. Przydało by się też skręcić bebechy na arp. :ok:

[ Dodano: 2016-05-18, 22:09 ]
jan, od gst jest dużo mocniejsza :ok:
Co do tłoków z 6 a 7 Bolt różnią się też korbami jak i wał w 6b jest większy.
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
Ostatnio zmieniony przez Horacjusz 2016-05-18, 22:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
10swi.stak 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa Włocławek
Wysłany: 2016-05-18, 22:50   

Kiedyś trochę próbowałem zgłębić temat. Do kupienia był gdzieś na OLX GST idealny do swapa za 5k. Wyszłoby na pewno taniej ;)

W jakim stanie jest Twój obecny silnik? Jak już trochę przeżył, to trzeba się liczyć z kompletnym remontem, z regeneracją głowicy itp. żeby to miało sens. Kolektor wydechowy możesz pewnie kupić po taniości używany, lub zamówić custom. Samą dmuchawkę trzeba kupić, IC, dolot, wydech, sterownik i strojenie. Fajnie by było gdyby ktoś przygotował wycenę takiego zestawu do GSa, bo powiem szczerze sam bym był zainteresowany w przyszłości takim zabiegiem :)
_________________
Eclipse 1G; 4G63 2.0
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-05-18, 23:15   

Dzięki za info Horacjusz, bo zastanawiałem się czy wyszykować tą co mam czy szukać od GST. Cóż, chyba cierpliwie będę szukał...
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 23:58   

A ja jak juz miał bym rozwiercać pin pod sworzeń tłoka to wpakował bym już tłoki z E8-9 gracacji-C.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-05-19, 09:28   

jagos, :ok: proste :D
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
 
 
Ithyphallic 
KLUBOWICZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-19, 10:05   

Horacjusz napisał/a:
Ithyphallic napisał/a:
Po co zakuwac??? Zaloz tloki z 2g, takie zestawy zdzierza ponad 400 koni. A tak to wtryski 450 i seria turbo + stojenie i powinienes zrobic w granicach 200 bez problemu

To niby jakie seryjne tłoki z 2g a tam były tylko 7Bolt wytrzymują ponad 400hp? W takim razie bez sensu wstawiłem od Evo 9 :/ i wszyscy mnie w konia robili :P . Co do sprężania to silniki n/a mają inny stopień sprężania niż turbo. Można to ogarnąć uszczelka pod głowicą. Przydało by się też skręcić bebechy na arp. :ok:

[ Dodano: 2016-05-18, 22:09 ]
jan, od gst jest dużo mocniejsza :ok:
Co do tłoków z 6 a 7 Bolt różnią się też korbami jak i wał w 6b jest większy.


Zwykle tloki 7 bolt z wersji turbo
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-05-19, 10:26   

jagos napisał/a:
to wpakował bym już tłoki z E8-9 gracacji-C.

bez sensu , tłoki + pierscienie do tych tłoków kosztuja prawie tyle co dobra kucizna...
Jak juz to kupowac Mahle kute.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-05-19, 10:44   

Ithyphallic, hmmm.... Te od e9 wytrzymują 400ps dlatego zmieniłem te ori gst. Ale spoko czekam na efekt twojego projektu i te ponad 400ps :ok:
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15