Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana oleju z polsyntetyka na syntetyk
Autor Wiadomość
Goldi3G 
zielenina



Wiek: 32
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 39
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-06-07, 08:12   Zmiana oleju z polsyntetyka na syntetyk

Witam chce zmienic olej z polsyntetyka 10w40 na syntetyk 5w30 dzwonili do mnie z topendpower i powiedzieli ze do mojej v6 5w30 nie jest zalecane i polecili 5w40 jaka jest wasza opinia na ten temat czy 5w40 bd dobrym rozwiazaniem w usa widzialem na forum ze leja 5w30 dla tegp tez stad moje pytanie

[ Dodano: 2016-06-08, 08:12 ]
Co byscie polecili 5w40 czy 5w30 ?
 
 
JacekeR 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 53
Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 63
Skąd: Stargard
Wysłany: 2016-06-08, 08:46   

U mnie siedzi od niedawna 5W30. Co było nie wiem poprzedni własciciel też nie wiedział :)
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-06-09, 00:16   

Cyfra po literze W oznacza gęstość i utrzymywanie filmu olejowego. Z tego co kiedyś tam czytałem oznaczało to że przy wyższych temperaturach będzie bardziej silnik podatny na zacieranie. Tak jak ci pisali lepiej 5w40 będzie lżejszy rozruch w niższej temperaturze
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-09, 10:58   

Ale jak będzie lżejszy rozruch skoro oba oleje mają 5W...? Cyfra przed W oznacza płynność w niskich temperaturach a po W oznacza lepkość w wysokich. Oba oleje powinny się zachowywać podobnie na zimno ale W40 będzie lepiej chronił podczas ostrej jazdy i w upały.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
Goldi3G 
zielenina



Wiek: 32
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 39
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-06-10, 12:36   

Ok dzieki panowie za odpowiedzi tak zrobie dam 5w40
_________________

Mitsu Forever
 
 
harus76 
zielenina


Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 26
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2016-06-11, 15:59   

We wszystkich autach uzywam 5W50 VR1 Valvoline plus filtry K&N. Po zakupie auta zawsze uzywam engine clenera. 0 problemow. :ok:
_________________
4G69 & 6G75 & SRT4
 
 
iparts 
zielenina



Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 11:25   

Bardzo dobrze wytłumaczone przez kolegę viader. Czasami warto jest zastosować olej wyższej lepkości, bynajmniej po to, żeby w wyższych temperaturach i obrotach, części ścierne były lepiej smarowane. Valvoline jest bardzo dobrym olejem, również jeśli mogę polecić to Motul oraz Liqui Moly http://www.iparts.pl/doda...i-plyny,65.html są wysoko ocenianymi olejami przez klientów. Co do samej zmiany z 10W na 5W, wystarczy zastosowanie lekkiej płukanki silnika i nie będzie problemów z wymianą.
Ostatnio zmieniony przez iparts 2016-06-15, 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mateo-salvadore 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 151
Skąd: Lublin/Warszawa
Wysłany: 2016-07-09, 20:50   

Olej wymienia się na taki jaki przewidział producent silnika. Nie ma potrzeby zmieniać na cokolwiek innego - poczytajcie o olejach i tym co oznaczają klasy lepkości. W mocno zużytym silniku można wlać gęstszy niż zaleca producent, ale to przypadku jak nie ma wycieków a pobór oleju jest znaczny, ale w drugą stronę... nie ma sensu.
_________________
Był: Eclipse 3G GS 2.4 aut.
Jest: Mercedes CLC 1.8 kompressor aut.
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-07-10, 21:05   

mateo-salvadore napisał/a:
W mocno zużytym silniku można wlać gęstszy niż zaleca producent, ale to przypadku jak nie ma wycieków a pobór oleju jest znaczny

Nie leje się gęstszego tylko robi się remont. :>
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
 
 
Witek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 125
Skąd: Włocławek/Lipno
Wysłany: 2016-07-10, 22:41   

Po zakupie eclipse 2g nie wiedzialem nawet jaki olej był włany, po kilku przemysleniach i ze.jako mity prlu dawno obalone zrobilem plukanke i wlalem valvo 5w50. Silnik sie nie zatarl, a nawet troche podnioslo sie ciśnienie na rozgrzanym oleju. Jedyny minus to na zimnym stukaja popychacze.i cichna dopiero jak się olej rozgrzeje, ale to dlatego ze po prostu sa.zuzyte. Ogólnie polecam zmianę na syntetyk. Jestem zadowolony :)
 
 
Goldi3G 
zielenina



Wiek: 32
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 39
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-07-13, 06:25   

Dzieki panowie za odpowiedz zmienie na syntetyk i napisze czy jest lepiej
_________________

Mitsu Forever
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-13, 09:41   

Dziś syntetyk to nie tylko 0 albo 5 przed W. Dziś pełne syntetyki to też np Motul 15W50. Ja mam u siebie Red Line 10w40 pełen syntetyk.
Nie nalezy brać pod uwage tego co leją w USArni bo to inny klimat itp. Najlepiej dowiedzieć się co zaleca producent dla aut jeżdżących po europie :)
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14