Parę pytań |
Autor |
Wiadomość |
carl91
zielenina
Wiek: 32 Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 14 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2017-01-29, 22:12 Parę pytań
|
|
|
Witam koledzy po bardzo długiej nieobecności. 5 lat temu zmuszony byłem zutylizować mojego pierwszego Eclipsa. W grudniu przeglądając allegro trafiłem na 1g GSX w dobre cenie i nie najgorszym stanie no i nie moglem się oprzeć aby go zakupić. Teraz jestem na etapie doprowadzania go do ładu i chciałbym się poradzić doświadczonych kolegów w kilku kwestiach.
Pierwszą sprawą jest zawieszenie. Kupiłem ostatnio komplet amorów KYB ale tył auta strasznie wysoko siedzi. Szukałem trochę sprężyn obniżających ale go GSX nic nie znalazłem. Jedynie do 2g i czy te sprężyny by podeszły?
Drugie to trzymanie wysokich obrotów na zimnym silniku. Wymieniłem krokówkę ale bez rezultatu. Wyczytałem że może to być sprawa FIAV. I nie wiem czy zaślepiać to czy może szukać używanej przepustnicy, ale wiadomo jak to z częściami używanymi bywa.
Trzecie to szyby które jeśli się już otwierają to tragicznie wolno, często trzeba pomagać ręką
Ostatnia sprawa to prawe przednie koło które wystaje poza obrys auta. Lewe jest narmalnie. Auto po puszczeniu kierownicy jedzie prosto, nie ściąga.
PS. Jakby ktoś miał jakieś części do 1g. Potrzebuje parę drobiazgów. |
|
|
|
|
OLO85
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 09 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: NDM
|
Wysłany: 2017-01-30, 08:36
|
|
|
Mogę podpowiedzieć na dwa ostatnie (najłatwiejsze) pytania
prowadnice od szyby mogą być najnormalniej w świecie brudne dlatego rozbierz boczek, przemyj, pryśnij jakimś silikonem i uszczelki i prowadnice.
A co do koła to pierwsza myśl to sprawdzić czy koło ma inne et, czy ma dystans to tak na logikę bo nic innego nie wyobrażam sobie... |
_________________ Opel Insignia ST OPC Line 160KM
Eclipse Gs-T Spyder 315 KM |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2017-01-30, 11:38
|
|
|
Odnośnie obrotów: na przepustnicy jest śruba od regulacji wolnych obrotów.
Zakładając, że wszystko jest sprawne i czyste (przepustnica) to powinieneś wykonać regulację.
Proces był kilkakrotnie na forum opisywany, jeśli nie znajdziesz to daj znać, opiszę Ci to jeszcze raz.
Ja FIAV przy okazji czyszczenia przepustnicy zaślepiłem. |
|
|
|
|
carl91
zielenina
Wiek: 32 Dołączył: 22 Paź 2011 Posty: 14 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2017-01-30, 14:19
|
|
|
Odnośnie regulacji to jest na YouTube filmik , także w najbliższych dniach spróbuję. Jak nie da efektu to zaślepię tylko nie wiem jaki będzie wpływ na pracę silnika przy niskich temperaturach . |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2017-01-30, 15:07
|
|
|
U mnie odpala bez problemu, a przynajmniej dolotu nie dogrzewasz.
Sama regulacja ma kilka etapów. Trzeba ustawić TPS, warto sprawdzić czy krokówka jest OK (fakt, że ją wymieniłeś nie znaczy, że jest OK - trzeba pomierzyć oporność między pinami), warto też przy okazji sprawdzić czy dolot szczelny, wyczyścić solidnie przepustnicę... wtedy masz pewność, że dobrze inwestujesz swój czas. |
|
|
|
|
|