Wysłany: 2007-08-18, 10:25 Zakładanie, spawanie i pasowanie customowego wydechu
Primo potrzebujemy samoch?d z turbo. Bez tego samodzielne robienie wydechu mija si? z celem.... chyba ?e jeste?my Einsteinami z fizyki i matematyki .... lub mamy odpowiedni program ... LOL
Musimy zdecydowa?. Kupujemy czy robimy od podstaw. Robienie od podstaw to dwa dni roboty ale mo?na poprowadzi? go jak si? chce i samemu wybra? k?ty, ?rednic? itd. Wiadomo. gotowy to tylko w sumie monta? o kt?rym oczywi?cie te? wspomn?.
Kolejnym kryterium jakie musimy wzi??c pod uwag? to jaki to ma by? wydech. Wyr??niamy w sumie trzy rodzaje, CATBACK, DOWNPIPE BACK, TRUBOBACK. W pierwszym zostawiamy seryjny katalizator i zwi?kszamy ?rednic? za katem, moim zdaniem mija sie z celem i daje jedynie d?wi?k. Drugi typ jest ju? bardziej sensowny... zachowanie seryjnego o2 housing i downpipe zablokuje nam troch? topend ale pozwoli uchroni? sie przed boostcreepem kt?ry wyst?pi na pewno je?eli zostawimy seryjnych rozmiar?w WG w wydech bez przer?bek przy nawet 2.5' downpipe.
Tutaj mamy akurat trzeci przypadek.
Wydech przelotowy 3" zosta? zakupiony jako u?ywany. troch? podrdzewia?y, pop?kany, poprzycierany itd. customowy o2 housing wykonali?my sami. Zastosowanie atmosferycznego wastegate'a wewn?trznego powinno uchroni? przed boostcreepem. Dodatkowo troch? rozwiercili?my wg oraz poprawili?my ?atwo?? przep?ywu przez niego spalin. Da nam to lepsz? kontrol? do?adowania. Turbo zosta?o tak?e rozwiercone do 2,4cala.
Oto drobna fotorelacja aby?cie wiedzieli na co si? porywacie
Wa?n? rzecz? o jakiej nale?y pamieta? to to aby wydech nawet przy mocnym "majtaniu si?" nie ociera? lub obija? si? o elementy podwozia/nadwozia.
Spawy powinny by? wykonywane elektrodami (o ile nie mamy mig/tig) przeznaczonymi do stali nierdzewnej. Super szczelne by? nie musz? ale przyda?o by si?.
No i rzecz najwa?niejsza. Je?eli robimy taki wydech sami, to po ka?dej wykonanej czynno?ci cho?by by?o to wywiercenie otworu pod sond? lambda, musimy przymierzy? wydech aby by? w 100% pewnym ?e wszystko pasuje. Robienie od nowa nie ejst zbyt zach?caj?ce...
Powodzenia i nie poparzcie si?
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
Ostatnio zmieniony przez Paulus 2011-02-23, 12:22, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach