Osobiscie polecam wymiane serducha na uzywane ale w dobrym stanie
a ja tego nie polecam... nigdy nie wiesz co Ci sie trafi...
LowRider [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-21, 23:12
ouf... to si? dowiedzia?em... jutro kupie olej i chyba b?d? jezdzi? a? nie uzbieram wi?kszej kasy na remont. teraz pytanie,czy pakowac kas? w jaki? dobry olej czy zala? zwyk?ym p??syntetykiem??
FAFIK [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-21, 23:41
masz silnik w stanie mniej niz ciekawym ...wiec olej nawet za 300z? go nieuratuje.. !
ale jesli pomieszasz rozne oleje moze wyjsc ca?kiem kicha i mozesz niepojezdzic tygodnia! najlepiej dolac taki sam jaki jest wlany..:)
A czy mog? by kto? opisa? szczeg??owo jak sie wymienia p?yn hamulcowy? Bo s?ysza?em ?e mo?na zapowietrzy? ABS i jest to ci??ko p??niej odpowietrzy
GOLDI [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-22, 09:44
Mrok napisał/a:
A czy mog? by kto? opisa? szczeg??owo jak sie wymienia p?yn hamulcowy? Bo s?ysza?em ?e mo?na zapowietrzy? ABS i jest to ci??ko p??niej odpowietrzy?.
dokladnie trzeba prowadzic procedure odpowietrzania ... jadac sekwencja od najdalszego kola... i tak do usr*nej smierci dopoki nie zacznie przetaczac sie nowy plyn nie wolno go spuscic z ukladu... okolo 1litr do 2 a nawet 3 litrow plynu bedzie wam potrzebne
najpierw spuszczasz plyn /odpowietrzasz tylne prawe , a nastepnie przednioe lewe.
Wracasz do tylnego lewego i na koniec prawy przod. Nie wolno dopuscic do wyschniecia pompy i ukladu calego, tak wiec nie masz wyjscia musisz kupic 3 l plyny i przetaczac az z kazdego kola bedzie lecial czysty plyn.
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More . http://www.topendpower.pl/ http://www.klockihamulcowehawk.pl/
LowRider [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-22, 10:55
Kupi?em Elf Competition 10W40 za 92 z? 4l,my?l?,?e ten olej jest dobrej klasy,potem kupie na allegro Valvo ..... zobaczymy,ale dzi? ju? jest dobrze,bo nastawi?em si? na remont...wczoraj mi to przez my?l nie chcia?o przej??
Dobra,spu?ci?em olej ,zaraz wyci?gn? filtr oleju i opr??ni? go i zaleje nowym olejem ELF Competition , w miedzy czasie oblookam ile wylecia?o tego starego oleju i zobaczymy ile wsiorba? przez 6500 km
[ Dodano: 2008-10-22, 13:08 ]
A wi?c tak ,po moich skrupulatnych obliczeniach ,po zlaniu starego oleju zla?em go 2,3 litra co m?wi ?e spali? 2,7 Litra w okresie jazdy od 150300 km --- 156773 km czyli przez 6473 km co m?wi nam , i? spali? ok 0,41 l /996 km czyli 0,04 l /96 km ......
Tak wiec wydaje mi si?,?e nie jest a? tak ?le z moim mi?kiem....
Ostatnio zmieniony przez LowRider 2008-10-22, 13:48, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-22, 13:29
Wyja?nij jeszcze raz ca?? sytuacj?. Zala?e? olej i przez 6500km nie zagl?da?e?? Czy zobaczy?e?, ?e nie ma, uzupe?ni?e? a nast?pnego dnia znowu nie by?o...Je?li ta druga sytuacja to m?g? teraz zacz?? bra? znacznie wi?cej i wtedy wyliczenia o kant dupy pot?uc. Natomiast je?li zajrza?e? dopiero po 6500 km to nie ma tragedii. Mi spala nawet ok. 1l/1000km i od 15 ty? km nic si? nie pogorszy?o, auto ma normaln? moc. Szykuj? si? do wymiany uszczelniaczy zaworowych bo to prawdopodobnie one s? winne. Uszkodzone uszczelniacze mog? powodowa? spalanie oleju nawet 1,5-2l/1000 km. W mi?ku du?e znaczenie ma te? kr?cenie silnika na wysokie obroty. Po mie?cie z ci?g?ym pa?owaniem wypija mi w?a?nie ok. 1l/1000km, natomiast na wakacjach przy je?dzie g??wnie w trasie spali? mi ok. 0,5l/2000 km.
Na marginesie, dolewki oleju kosztuj? mnie rocznie tyle co wymiana uszczelniaczy...
wiesz co,kiedy? mo?e po 500 km zajrza?em i dola?em reszt? z 5 litrowej ba?ki,czyli ok 0,4 litra. Do teraz w og?le nie zagl?da?em ,czyli moje wyliczenia si? by zgadza?y z prawd? ,odetchn??em z ulg? kiedy wyliczy?em wszystko i okaza?o si? ,?e nie jest tak ?le. Zapali?em ,?eby pompka poda?a olej i ,?eby filtr wci?gn?? sobie i id? teraz sprawdzi?,ci?nienie wskoczy?o od razu powy?ej po?owy miernika . Kumpel kupi? mi 1 litr w razie czego b?d? mia? na dolewk?
[ Dodano: 2008-10-22, 13:46 ]
Aha,powiedz mi viader ile kosztuj? uszczelniacze zaworowe?? Da rad? to samemu wymieni? ?? Oczywi?cie my?l?,?e miejsce gdzie je dostan? to kiepuczi
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-22, 15:20
Pisa?em do kiepucziego to za komplet ok. 160z?. Czy sam wymienisz to nie wiem. Mo?na zrobi? bez zdejmowania g?owicy ale trzeba potrafi? i mie? specjalne narz?dzia, jak co? p?jdzie nie tak to musisz zdj?? g?owic?. Normalnie zdejmuje si? g?owic?, wi?c wtedy pewnie trzeba da? te? now? uszczelk? i nie wiem co z rozrz?dem, czy nie trzeba conajmniej paska da? nowego.
Hej Wie kto? przypadkiem jakie jest Ci?nienie spr??ania na ka?dym cylindrze w Kliperku ??
Taki Ma?y up-date
GOLDI [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-23, 20:08
prawidlowe po 14
LowRider [Usunięty]
Wysłany: 2008-10-23, 20:12
THX GOLDI ,jutro jad? to sprawdzi? u mojego mechanika i zobaczymy jak Klipres wypadnie
[ Dodano: 2008-10-26, 23:29 ]
Witam was po Studenckim Wek endzie
W pi?tek przed wyjazdem na studia pojecha?em do mechanika sprawdzi? t? nieszcz?sn? kompresje na garach. Po pomiarze,wysz?o mi,?e mam - UWAGA ---- po 14 bar na ka?dym cylindrze ,o dziwo my?la?em,?e b?dzie mniej,albo cho?by nier?wne a tutaj taka mi?a niespodzianka
Tak wi?c,wdg my?li viader-a winne brania oleju b?d? uszczelniacze zaworowe . Po uzbieraniu got?wki z racji ch?ci wymiany roz?adu wymieni? tak?e te uszczelniacze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach