Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia automat zero biegow!
Autor Wiadomość
razzar 
mniejsza zielenina



Wiek: 50
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 189
Skąd: Grudzi?dz
Wysłany: 2009-02-24, 08:55   Skrzynia automat zero biegow!

Witam prosze o pomoc... zakupilismy skrzynie do gsx (automat) po wlozeniu do auta byl tylko wsteczny innych biegow nie bylo . Po jakims czasie wsteczny tez zniknol. Dodam ze skrzynia pochodzi od wiarygodnego zrodla klient si eupieral ze do konca na niej jezdzil . Gozej ze sprzeglem bo kupione przez wlasciciela z nieznanego pochodzenia. Czy mozeto bydz uszkodzone sprzeglo? Olej w skrzyni wyminiony! wsztko podloczone a biegow nie ma :(
_________________

 
 
 
Danko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 455
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-24, 14:25   

a moze komputer skrzyni ?? nie bylo nic przy nim grzebane albo dlubane ?? sprawdz ecu skrzyni :) mzoe w nim tkwi problem :)
_________________

 
 
 
razzar 
mniejsza zielenina



Wiek: 50
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 189
Skąd: Grudzi?dz
Wysłany: 2009-02-24, 14:42   

z komputerem sprawdzalismy, podminilismy na inny sprawny i dalej nic :(
_________________

 
 
 
catx
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-24, 20:49   

Jezeli TCU by sie skonczyl to bedzie tylko trzeci bieg do przodu i wsteczny. Podaj typ skrzyni.

[ Dodano: 2009-02-24, 20:49 ]
Moge Ci opisac krok po kroku. Jak sprawdzi
 
 
szaman 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 4
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2009-03-02, 14:09   

pierwsze co zrob to sprawdz poziom oleju :lol2:

jak bedzie za niski to tez biegow nie bedzie
 
 
Hot 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 608
Skąd: Piotrków
Wysłany: 2012-09-12, 20:34   

Odgrzebuję :P
Miał ktoś podobny problem?
Auto to Talon tsi awd automat, nie ma żadnej reakcji po zmianie biegu, obstawiałem torqe converter, ale post użytkownika "catx" zbił mnie z tropu...
Ewentualnie ktoś może polecić jakiś zakład w którym znają się na rzeczy?
_________________
Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
 
 
 
Piotrekmm 
KLUBOWICZ


Pomógł: 35 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 1531
Skąd: Mogielnica
Wysłany: 2012-09-12, 20:38   

Hot napisał/a:
Odgrzebuję :P
Miał ktoś podobny problem?
Auto to Talon tsi awd automat, nie ma żadnej reakcji po zmianie biegu, obstawiałem torqe converter, ale post użytkownika "catx" zbił mnie z tropu...
Ewentualnie ktoś może polecić jakiś zakład w którym znają się na rzeczy?

Miałem to samo niedawno u siebie okazało się ze pompa oleju w skrzyni padła wymiana samej pompy jest banalna :ok: w razie czego moge tez polecic jeden warsztat gdzie to pewnie ogarną ale tanio nie bedzie :roll:
_________________

 
 
 
Hot 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 608
Skąd: Piotrków
Wysłany: 2012-09-12, 20:44   

Piotrekmm, głupie pytanie ale jeszcze się łudzę :P do wymiany pompy trzeba rozbierać skrzynie?
Właśnie z tymi automatami tak jest, że jak już ktoś się zna to sobie ceni swoją wiedzę :jezyk:
Były właściciel auta powiedział mi że po wymianie skrzyni (znam jej pochodzenie, miałem okazję przejechać się tym gsx, i wiem że była na bank sprawna) nie było żadnej poprawy, stąd celuje w sprzegło, smiem twierdzić że mechanik który przerzucał skrzynie, zostawił sprzęgło przykręcone do wału i dlatego nie było poprawy... jednak to tylko moje gdybania
_________________
Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
 
 
 
Piotrekmm 
KLUBOWICZ


Pomógł: 35 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 1531
Skąd: Mogielnica
Wysłany: 2012-09-12, 20:56   

Hot napisał/a:
do wymiany pompy trzeba rozbierać skrzynie?

całej nie trzeba rozbierać ale trzeba wyjąć z auta bo na nią jest zakładany konwerter
Hot napisał/a:
Były właściciel auta powiedział mi że po wymianie skrzyni (znam jej pochodzenie, miałem okazję przejechać się tym gsx, i wiem że była na bank sprawna) nie było żadnej poprawy, stąd celuje w sprzegło, smiem twierdzić że mechanik który przerzucał skrzynie, zostawił sprzęgło przykręcone do wału i dlatego nie było poprawy... jednak to tylko moje gdybania

być moze zostawil konwerter przykręcony do wału i wyjmował samą skrzynie i tak samo mogl ja zakładać i przy zakladaniu uszkodził pompe konwerterem :>
tak jest zakończony konwerter i jak widać pasuje on tylko w dwóch pozycjach na pompę :ok:




teoretycznie jezeli jest pompa jest uszkodzona to na odpalonym aucie jak i zgaszonym poziom oleju nie powinien się zmienić mozesz tez zdjąc przewody olejowe które idą do chłodnicy i zobaczyć czy pompa działa :ok:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Piotrekmm 2012-09-12, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hot 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 608
Skąd: Piotrków
Wysłany: 2012-09-12, 21:02   

dzięki wielkie :ok: mam kolejny trop :tuptup: jutro sprawdzę czy rzyga olejem, i zrzucam ją bez względu na wynik tego badania :P
_________________
Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
 
 
 
Piotrekmm 
KLUBOWICZ


Pomógł: 35 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 1531
Skąd: Mogielnica
Wysłany: 2012-09-12, 21:16   

tu masz umiejscowienie całej pompy 500 co prawda do fwd ale w awd bedzie w tym samym miejscu :ok:
http://www.bulkpart.com/M...g-pdf/KM170.pdf
pompę wyjmujesz od strony "dzwonu" skrzyni (bez jej rozbierania) wystarszy ze odkecisz wszyskie sruby w rozmiarze 12 po obwodzie 500 wyciągasz/demontujesz (trochę siły bedziesz musiał użyć bo bedzie to jeszcze na oringach) całość a pozniej musisz to rozpołowić od drugiej strony będą same 10 i wszystko sie wyjasni jezeli element 530 bedzie połamany to wymieniasz pompę i latasz :ok: powodzenia :ok:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Piotrekmm 2012-09-13, 10:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Hot 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 608
Skąd: Piotrków
Wysłany: 2012-09-14, 12:22   

Piotrekmm, jest dokładnie tak jak opisałeś :amen: połamana zębatka (el 530)

Wczoraj rozebrałem pompę oleju od skrzyni automatycznej 4g63 ale z 1G, i niestety zębatka jest minimalnie mniejsza, zastanawiam się czy to kwestia generacji, czy tego że moja uszkodzona skrzynia jest od GSX...
_________________
Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
 
 
 
Piotrekmm 
KLUBOWICZ


Pomógł: 35 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 1531
Skąd: Mogielnica
Wysłany: 2012-09-14, 13:09   

Hot napisał/a:
Piotrekmm, jest dokładnie tak jak opisałeś :amen: połamana zębatka (el 530)
[url=http://images42.foto...8fm.jpg]Obrazek[/URL]
Wczoraj rozebrałem pompę oleju od skrzyni automatycznej 4g63 ale z 1G, i niestety zębatka jest minimalnie mniejsza, zastanawiam się czy to kwestia generacji, czy tego że moja uszkodzona skrzynia jest od GSX...

samych pomp jest po kilka rodzaji do jednej skrzyni tak wiec ta z 1G moze byc zupełnie inna :ok:
_________________

 
 
 
Hot 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 608
Skąd: Piotrków
Wysłany: 2012-09-22, 16:58   

Poskładałem pompę oleju z dwóch:

Lewa strona 1G 4G63, strona prawa 2G 4G63T GSX.
Po włożeniu do auta, zalaniu olejem, odpaleniu, 4 koła zablokowane... Po chwili mu przeszło, ale nie było biegu wstecznego, pojeździłem 10min (1,2 bieg płynnie auto ładnie ciągne, 3 już wariowała. Wróciłem do domu zgasiłem auto i dolałem oleju do skrzyni, po czym odpalam i nie ma już żadnej reakcji, również po upuszczeniu dolanego oleju. Jak widać na zdjeciu kanaliki lekko się różnią... Kombinuje jak mogę ze wzgledu na brak dostepności automatycznej skrzyni 2G 4G63T czy to GST czy GSX.
Teraz przez ten brak wstecznego biegu nurtuje mnie pytanie czy może w skrzyni jest dodatkowo coś uszkodzone, czy to przez te kanaliki. Jest na forum ktoś kto ogarnia automaty? :jezyk:
_________________
Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
 
 
 
Piotrekmm 
KLUBOWICZ


Pomógł: 35 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 1531
Skąd: Mogielnica
Wysłany: 2012-09-22, 17:47   

dzwoniłeś pod ten nr. który Ci podałem? moze by Ci gdzieś znalezli taka samą pompe bo to nadal moze być jej wina :ok:
co do wstecznego to pod płytą sterującą (musisz ściągnąć miskę olejową) jest oring który moze puszczać ciśnienie bokiem i z tego powodu nie działa wsteczny :roll:

tu jest bardzo dokładny manual co prawda do mojej skrzyni

http://www.lilevo.com/mir...BCDEF%2023A.pdf

patrząc po schematach rozprowadzania tego oleju po całej skrzyni (str. 13) mogły sie też zaciąć elektorzawory lub gdzieś kanaliki w płycie sterującej przytkać resztkami starej pompy wszysktko masz pod miską, ściągaj ją, demontuj płyte sterującą wraz z zaworami na stół i powoli rozbieraj ją czyść (tylko rob sobie zdjęcia jakies żebyś wiedział jak poskładać :jezyk: )

odczytaj nr. swojej skrzyni i poszukaj sobie manuala :ok:
_________________

 
 
 
Hot 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 608
Skąd: Piotrków
Wysłany: 2012-09-22, 18:20   

dzwoniłem, ale Pan z którym rozmawiałem namawia mnie do przywiezienia całej skrzyni i remontu jej, co wiąże się z ogromnym kosztem...
Jaka będzie profesjonalna angielska nazwa tej pompy? Może uda mi się gdzieś nową kupić, bo już nie mam pomysłów...
_________________
Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 9