Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zastanawiam si? nad 4G automat tiptronic
Autor Wiadomość
Fotograf 
zielenina



Wiek: 43
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 86
Skąd: Władek
Wysłany: 2010-06-13, 11:31   Zastanawiam si? nad 4G automat tiptronic

Witam!

Chc? kupi? eclipse 4g np takie: http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C13187414

Czy kto? m?g?by mi odpowiedzie? jak si? sprawuj? te skrzynie?
Kurcze bo zawsze chcia?em manual ale czyta?em gdzie? ?e tiptronic jest ok bo samemu mo?na zmienia? biegi kiedy si? chce...

Bardzo prosz? o porady w sprawie tej skrzyni...
Szczeg?lnie zale?y mi na opcji tiptronic...

Ja nie mia?em okazji takie co? wypr?bowa? a wyobra?am sobie ?e to jest tak jak w grach czyli naciskasz i masz bieg w g?r? itp...

W przysz?ym tygodniu mo?e bym pojecha? po t? bryczk? (jak dostan? kredyt), no i czekam niecierpliwie na Wasze opinie i sugestie...

Micha?
_________________
[img]https://www.wladek.p...18(12).png/img]
 
 
ripek 
zielenina



Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 93
Skąd: Tarn?w
Wysłany: 2010-06-13, 11:33   

Z tiptronikiem nie ma funu :(
_________________

 
 
Fotograf 
zielenina



Wiek: 43
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 86
Skąd: Władek
Wysłany: 2010-06-13, 11:36   

no wiem...
ale ripek, je?dzi?e? na tej skrzyni?

pono? w tej wersji autka potrafi mocno zaskoczy? (pozytywnie) tak dobieraj?c biegi i obroty ze przy?pieszenie jest ca?kiem spoko :)
_________________
[img]https://www.wladek.p...18(12).png/img]
 
 
ripek 
zielenina



Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 93
Skąd: Tarn?w
Wysłany: 2010-06-13, 12:00   

Przejecha?em si? chwileczk? 4g Wujka. Ale lepiej ?eby wypowiedzia? si? szerzej kto? kto ma 4g d?u?ej.

Takie moje wra?enie po kilku minutach jazdy...
_________________

 
 
runo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 866
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-13, 12:10   

Mo?esz sobie tak zrobi? ?e biegi zmieniasz w kierownicy :ok: Wtedy podobno jest zabawa
_________________
"Aerodynamics are for people who can't build engines" Enzo
 
 
songoku 
zielenina



Wiek: 42
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 69
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-06-13, 15:24   

Ja mam 4G z tiptronikiem i gdybym mia? wi?cej ni? 4 biegi to bym za ?adne skarby nie zamieni? na manual... chyba nie bez powodu hipersportowe auta maj? takie skrzynie. Oczywi?cie pozostaje sprawa zaawansowania skrzyni i tu nie ma co por?wnywa? tej z mi?ka do tych montowanych w np. Ferrari.

Mia?em te? okazj? przejechac si? autem z biagami w kierownicy(200KM Saab Aero) i to by? MEGA fun, tylko nie wiem czy z mocy czy z tej skrzyni(pewnie z jednego i drugiego :> )

Generalnie przewa?nie je?dz? na manualnej zmianie bieg?w a automat w??czam jak wje?d?am do miasta bo tam w?a?nie uwidacznia si? przewaga automatycznej skrzyni. I nie zrozumie tego nikt, kto nie je?dzi? automatem, bo bawia mnie biadolenia na automaty ludzi, kt?rzy nigdy takowym nie je?dzili.
Dla mnie skrzynia z tiptronikiem to z?oty ?rodek(mam jeszcze jedno auto bez tej opcji i troche nudnawo bywa). Du?o jednak zale?y od skrzyni, mi przyda?by sie jeszcze jeden bieg. Wydaje mi si?, ?e w 3,8. jest 5-biegowy automat.

p.s
M?j misiek jest na sprzeda?, ale to 2,4l.
_________________
Ach te DSM'y...
 
 
Fotograf 
zielenina



Wiek: 43
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 86
Skąd: Władek
Wysłany: 2010-06-13, 15:44   

dzi?ki songoku, za odpowiedz - wre?cie jaka? konkretna...
Ja te? s?ysza?em ?e ta "r?czna" zmiana bieg?w w automacie jest ca?kiem spoko...

Powiedz mi jeszcze tylko czy jak masz w "manualu" to czy masz taki sam wp?yw na to jak samoch?d przyspiesza i zmienia biegi jakby? mia? normaln? skrzyni? w manualu czy s? jakie? r??nice - np wolne przek?adanie bieg?w itp...
_________________
[img]https://www.wladek.p...18(12).png/img]
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-13, 20:42   

W silniku 3.8L to nie bedzie mialo wiekszego znaczenia jako ze Auto nie spowalnia go AZ TAK BARDZO. Nie jest to zaawansowana skrzynia ale zla tez nie jest. Taka jak kazdy inny automat. Jesli samochod ci odpowiada to nie patrzylbym na skrzynie jako ze to chyba jeden z Ecli gdzie typ nie bedzie mial wiekszego znaczenia.

PS. Mam wrazenie ze ktos sie juz do niego przymierzal. Zastanawia mnie czemu jeszcze nie kupiony kiedy ostatni kto pytal o nie to juz kilka miesiecy... :wtf:
 
 
Gierap
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-13, 22:29   

Hm... szczerze gdybym mia? ju? kupowa? 4G i m?g? wybiera?, to odpuszcza?bym automaty, jednak to coupe jaki? tam "sportowy" samoch?d, ?eby w pe?ni sobie korzysta? z mocy to jednak manual, jak asb to albo w jakim? dupowozie, albo dsg no ale tu tego nie ma...

Aha i posiada?em samoch?d z asb i wiem jak to jest, w mie?cie ogromna ulga, na trasie tempomat+automat to idealna sprawa, ale jednak to zawsze b?dzie brakowa?o tego poczucia, ?e samemu si? wszystkim operuje :ok:
Ostatnio zmieniony przez Gierap 2010-06-13, 22:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
songoku 
zielenina



Wiek: 42
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 69
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-06-13, 23:46   

Fotograf napisał/a:
Powiedz mi jeszcze tylko czy jak masz w "manualu" to czy masz taki sam wp?yw na to jak samoch?d przyspiesza i zmienia biegi jakby? mia? normaln? skrzyni? w manualu czy s? jakie? r??nice - np wolne przek?adanie bieg?w itp...


nom jest troszke inaczej... w automacie najwi?kszy problem to, ?e skrzynia nie jest w stanie przeiwdziec co masz w "planach". W tiptoniku mo?esz sobie zredukowa? par? sekund przed manewrem wyprzedzania i jest git. Wolna zmiana bieg?w...hmmm...moim zdaniem automat szybciej zmienia ni? manual...
uwa?am, ?e z 2 identycznych aut szybciej przy?pieszy automat je?li oczywi?cie pominiemy starty mocy na automatycznej skrzyni bo podobno sa wi?ksze...

generalnie je?li mierzysz w auto o mocy +250km to bierz ?mia?o automat z tiptronikiem. B?dziesz mia? fun i wygod? w jednym :)


pozdro
_________________
Ach te DSM'y...
Ostatnio zmieniony przez songoku 2010-06-13, 23:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
James 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 242
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2010-06-14, 13:57   

Cze??. Ja mam 4G 3.8 w automacie. Wi?kszo?? czasu jaki sp?dzam w Ecli to miasto zwane Wawa. Automat na korki to najlepsze rozwi?zanie. Je?eli natomiast chcesz poszale? w nocy (wtedy nie ma kork?w), albo gdzie? w zakr?tach niezast?pione jest korzystanie z r?cznej zmiany bieg?w, chocia?by po to, aby doci??y? prz?d w zakr?tach. Ja nie zamieni?bym swojego automatu na manual, bo po pierwsze primo: mieszkam w mie?cie, po drugie primo: przy?pieszenie jak dla mnie jest bdb tego auta, po trzecie primo: mam Spydera, a w nim s? znacznie inne doznania z jazdy ni? Coupe:) Czasami mog? jecha? w trasie tylko 100km/h i mam wtedy wszystko w nosie, nawet jak mnie maluch wyprzedza:) Natomiast, gdy chc? przycisn?? robi? to wciskaj?c peda? gazu w pod?og?, no i mo?e niekt?rzy nie uwierz?, ale bardzo dobrze, ?e nie mam dwie ??py na kierownicy, bo Ecli wyrywa bardzo szybko do przodu, a dziur i kolein w PL nie brakuje:)
_________________
Pozdrawiam,
James
 
 
don pedro
[Usunięty]

Wysłany: 2010-06-17, 20:35   

Eclipsa moje ?ony ma silnik 3,8 i automatyczn? 5-cio biegowa skrzyni?. Samoch?d mamy 1,5 roku. ?ona g??wnie jezdzi na automacie, ja nie za cz?sto mam przyjemno?? u?ywa? tego autka. Skrzynia sprawuje si?, jak dla nas, bez zarzutu. Tryb maualnej zmiany bieg?w by? szczg?lnie przydatny by? tej zimy i w je?dzie w g?rach na S?owacji.
 
 
Fotograf 
zielenina



Wiek: 43
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 86
Skąd: Władek
Wysłany: 2010-07-08, 12:31   

Ok. :)
mam ju? swoje wymarzone eclipse w cabrio :dance:

silnik 3.8 i automat bardzo pozytywnie mnie zaskoczy?y moc? i szybko?ci? zamiany bieg?w...
sam tak szybko bym nie da? rady macha? dr??kiem :ok:

szukam teraz jakiej? ksi??ki typu "instrukcja obs?ugi" bo kupi?em samochodzik i nawet nie wiem jak si? robi by pod?wietlenie zegar?w by?o mocniejsze - bo na razie ledwo co ?wieci...

jak wicie jak to zrobi? to dajcie zna?...
poza tym jaki? PDF by si? mi te? przyda? :)
_________________
[img]https://www.wladek.p...18(12).png/img]
 
 
Grzegorz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 7 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 379
Skąd: G?ttingen
Wysłany: 2010-07-08, 12:49   

podswietlenie regulujesz na tym samym pokretle co kasujesz kilometry.
_________________
BORN TO PERFORM
 
 
Fotograf 
zielenina



Wiek: 43
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 86
Skąd: Władek
Wysłany: 2010-07-08, 14:19   

ok sprawdzi?em - faktycznie dzia?a :)

teraz jakie? PDF :) by si? przyda?o :)
_________________
[img]https://www.wladek.p...18(12).png/img]
 
 
Marcin4g 
KLUBOWICZ


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-08, 15:13   

http://tearstone.com/shop...ice-Manual.html
_________________

 
 
Fotograf 
zielenina



Wiek: 43
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 86
Skąd: Władek
Wysłany: 2010-07-09, 08:13   

dzi?ki Marcin4g,
to bardzo du?a skarbnica wiedzy...

a wie kto? co to za przyciski w kierownicy od strony szyby?
mi chyba nie wsp??dzia?aj? z radiem - w ka?dym b?d? razie nie zauwa?y?em aby np rozg?o?nia?y radio...

dzi? jad? na stacj? :(

na trasie 400 km (tryb nieco mieszany) spali? 9 l/100km
teraz widz? ?e b?dzie du?o wi?cej - wypali?em ca?y zbiornik w tydzie? a sporo to nie je?dzi?em... no mo?e troch?... dam zna? ile spali? :)
_________________
[img]https://www.wladek.p...18(12).png/img]
Ostatnio zmieniony przez Fotograf 2010-07-09, 08:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
songoku 
zielenina



Wiek: 42
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 69
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-07-09, 08:26   

z tego co pami?tam to w kierownicy jest 6 przycisk?w i ka?dy co? tam robi. Chyba te po prawej g?rny i dolny reguluj? g?o?no??. Inne s? do zmiany ?r?d?a(radio, cd, aux) jeszcze inne do prze??czania folder?w na p?ycie mp3. Pami?tam, ?e praktycznie ca?? obs?ug? mo?na robic z kierownicy(chyba tylko opr?cz ustawie? bass, treble itakie tam)

nie poddawaj si? i popr?buj troch?. Ja pami?tam sam to rozgryz?em. Aha i s? r??nice w tym czy naci?niesz c zy przytrzymasz, wiem, ?e jak kt?ry? b?dziesz d?ugo trzyma? to np. ca?kowicie wy??czysz audio- OFF)
_________________
Ach te DSM'y...
 
 
Fotograf 
zielenina



Wiek: 43
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 86
Skąd: Władek
Wysłany: 2010-07-09, 08:30   

songoku, dzi?ki za szybk? odpowiedz.
czasu b?d? mia? sporo by wszystko rozgry?? :)

poza tym lubi? takie smaczki - bo te przyciski odkry?em po tygodniu eksploatacji autka no i to tak jakbym dosta? co? gratis bez mojej wiedzy :)

s?ysza?em te? ?e s? opcje z "kontrol? ci?nienia w oponach" - na czym to polega i jak to sprawdzi? czy ja te? to mam?
_________________
[img]https://www.wladek.p...18(12).png/img]
 
 
songoku 
zielenina



Wiek: 42
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 69
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-07-09, 10:24   

nie wiem czy nie zepsuj? Ci smaczku na gratisy :) , ale chyba 4G nic takiego nie ma(je?li si? myl? to poprawcie). Mam co? takiego w swojej corolce i jak odpalasz to na moment ?wieci si? kontrolka na desce (???ta w kszta?cie sflacza??j opony). R??ni? si? te? wentyle(s? wi?ksze bo maj? ustrojstwo w ?rodku). Dzia?a to chyba na zasadzie sygna?u radiowego, kt?ry nadaje w?a?nie wentylek. Jak chcesz sprawdzi? to poprostu spu?? powietrze z opony i jak Ci si? za?wieci kontrolka to ju? masz nast?pny gratis :)

Pozdro
_________________
Ach te DSM'y...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12