Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Piotrekmm
2011-05-06, 16:12
czterołapa pantera
Autor Wiadomość
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-09-10, 00:25   

No wiec na czym to staneło :wink:
Po zrobieniu rozrzadu gdy miałem załozyć osłone zobaczyłem pekniecia na niej i nawet brak jej kawałka :roll:
Jako ze rozłożyłem pare takich silników na czesci pierwsze ruszylem do garazu w poszukiwaniu jakijs innne bo do diaska nie po to tak sie starałem zeby jakas głupia osłona zepsuła mi efekt. :D
No i znalazłem kompletna bardzo ładna z gumkami itp, wyczysciłem i założylem.


Uploaded with ImageShack.us
Nadszedł czas wszczepu serca... tego serca;


Uploaded with ImageShack.us

Tutaj był mały problem bo nie dysponuje zadnym sprzetem, ale pozyczylem od mechanika jakas belke do podwieszania silnika.
Łatwo nie było ale jakos poszło;
Założyłem kol. ssacy bo dostep do srub sredni.


Uploaded with ImageShack.us
Potem pyszczek w góre;


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
A tym bede dmuchał;

Jest to 16g BIG TD05


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
djmil 
KLUBOWICZ


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 606
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2011-09-10, 00:58   

rosomak1983, 16g to oryginał czy tzw. "chinol"?
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-09-10, 01:07   

Orginalny chinol :hahaha: :hahaha: :hahaha: :ksiadz:
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-11, 00:52   

Tak dla przypomnienia. Zrób sobie dziurkę dla EGT w kolektorze wydechowym , żebyś nie musiał później zdejmować kolektora dla jednego otworu :)

I najważniejsze. Zrób to w takim miejcu żeby ci wszedł bez problemu potem czujnik temperatury. Ja zrobiłem najpierw gwint ... a potem miałem problem zamontowaniem czujnika bo wychodził centralnie na rurkę z wyściem sprężonego powietrza z turbo. Musiałem wszystko przerabiać :) Tak piszę ku przestrodze z własnego doświadczenia :)
Ostatnio zmieniony przez Pablo1o 2011-09-11, 00:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-09-11, 10:56   

ale Ty chyba Pablo z tego co pamiętam miałes/masz czujnik egt wkręcony troche nie po chrześcijańsku na EGT zbiorcze a nie z najbardziej obciążonego cylindra. no chyba że to juz poprawione ;)
_________________

 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-09-11, 12:52   

Otwór chyba zrobił juz Seba jak było w Talonie ale zwróce uwage, mam jakas dziurke z gwintem w starej turbinie, czesci goracej wiec pewnie to czyli chyba tez nie jak ma byc...

[ Dodano: 2011-09-11, 15:56 ]
Tofik napisał/a:
ale Ty chyba Pablo z tego co pamiętam miałes/masz czujnik egt wkręcony troche nie po chrześcijańsku na EGT zbiorcze a nie z najbardziej obciążonego cylindra. no chyba że to juz poprawione ;)

zaraz, zaraz jesli by zamontować tak by pokazywało z najbardziej obciazonego cylindra nie bedziemy miec zadnych informacji z pozostałych !!! A przykładowo moze jakis wtrysk pojedynczy pasc/niedomagac i co wtedy ??? :? Wiec moim zdaniem lepiej miec zbiorcze...

Ale pisze ze najlepiej na najgoretszym cylindrze 5cm od głowicy, to najpoprawnijeszy sposób oczywiscie metoda ma wady i zalety.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-09-11, 16:08, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-11, 17:47   

Tofik, A który wg ciebie to najbardziej obciążony cylinder? :> 4-ty? tzn ten najbliżej koła pasowego ?
Ostatnio zmieniony przez Pablo1o 2011-09-11, 17:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
djmil 
KLUBOWICZ


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 606
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2011-09-11, 18:03   

Pablo1o, cylindry liczy się od rozrządu. :jezyk:

Ale wg. mnie najbardziej gorący bedzie właśnie 4-ty

Chyba że chodziło Ci o koło zamachowe :ok:

Tylko w poje.... francuskich megankach liczy się od zamachu :ksiadz:
Ostatnio zmieniony przez djmil 2011-09-11, 18:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-09-11, 18:04   

Pablo1o, cy;indry zawsze numeruje od strony rozrzadu czyli koło koła jest 1

[ Dodano: 2011-09-11, 18:33 ]
djmil napisał/a:
Ale wg. mnie najbardziej gorący bedzie właśnie 4-ty

mi sie wydaje ze najwiecej powietrza bedzie wpadac do 1-go.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-09-11, 21:04   

djmil napisał/a:
Tylko w poje.... francuskich megankach liczy się od zamachu :ksiadz:

Sorki za OT. W każdym francuzie tak jest ?
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
 
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-11, 21:39   

Przeleciałem kilka zdjęć na dsmtuners i faktycznie. Czujnik jest montowany albo na 1 albo na 4 . Tylko zastanawiam się dlaczego tak ? :)
_________________
Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! :)
 
 
 
djmil 
KLUBOWICZ


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 606
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2011-09-11, 22:57   

pornus69, szczerze Ci powiem że nie wiem czy w każdym francuzie... Posiadam Megane 1.6 8v K7M wiec wiem ze w tym napewno :jezyk:
EOT

[ Dodano: 2011-09-11, 23:00 ]
rosomak1983 napisał/a:
mi sie wydaje ze najwiecej powietrza bedzie wpadac do 1-go.


Właściwie trudno stwierdzić, trzeba by zmierzyć. Napisałem o 4-tym bo jest najbliżej przepustnicy. Hmm...
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-09-11, 23:10   

rosomak1983 napisał/a:
zaraz, zaraz jesli by zamontować tak by pokazywało z najbardziej obciazonego cylindra nie bedziemy miec zadnych informacji z pozostałych !!! A przykładowo moze jakis wtrysk pojedynczy pasc/niedomagac i co wtedy ??? Wiec moim zdaniem lepiej miec zbiorcze...


idąc Twoim tokiem rozumowania to nalepiej mieć na każdym cylindrze sonde i do niej zegar, bo nie wiem skąd wywróżysz w zbiorczym na którym cylindrze padł wtrysk :roll:

Pablo1o napisał/a:
Tofik, A który wg ciebie to najbardziej obciążony cylinder? 4-ty? tzn ten najbliżej koła pasowego ?


No mnie uczono że z pierwszego się bierze bo jest najbardziej obciążony. Tak jak chłopaki piszą, liczy się od rozrządu czyli pierwszy u nas jest pierwszy od prawej.
Mnie Goldi wywiertał tam kiedyś właśnie po to żebym sam przypadkiem nie wywiertał gdzie nie trzeba :) Zresztą jak sobie przypominam to we wszystkich projektach jakie widziałem w PSX była sonda na 1'wszym, no podobnież najbardziej się obciąża i o nim się ustawia
_________________

 
 
 
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
Wysłany: 2011-09-11, 23:15   

Pierwszy(najbardziej obciążony) = najbardziej oddalony od przepustnicy ............
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
 
 
 
djmil 
KLUBOWICZ


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 606
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2011-09-11, 23:26   

Dzieki za uswiadomienie :ok: przyda się na przyszłość :jezyk:
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-11, 23:34   

franko napisał/a:
Pierwszy(najbardziej obciążony) = najbardziej oddalony od przepustnicy ............
nie zgodzę się z tym... najbardziej obciążony cylinder to taki do któego wpada najwięcej powietrza, lub jeśli wpada podobnie do dwóch jest gorzej chłodzony...

w Dsmach i evo jest to pierwszy... a np w 3sgte z racji przepustnicy centralnej na 2 i 3 cylinder one sa najbardziej obciazone... ale bardziej 3ci z racji gorszego chłodzenia... nie ma reguły...

Reguła jest jedna. 10 cm od głowicy....

w bardziej wysilonych projektach stosuje się 5 EGT. indywidualne na każdy cylinder + EGT zbiorcze.. czasem stosuję się również 6 egt za turbo... ale to już wyższa szkoła jazdy
 
 
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
Wysłany: 2011-09-11, 23:49   

GOLDI, no ok .......
A jak sprawa wygląda w kolektorach "cyclone" ??
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-09-11, 23:54   

franko napisał/a:
GOLDI, no ok .......
A jak sprawa wygląda w kolektorach "cyclone" ??
masz takie? przyślij zrobi się mu bench flow'a i bedzie wiadomo... ale pojdejrzewam że bez znaczenia... choćby 3sgte ma zmienną pojemność kolektora ssącego w serii i jak się zakłada aftermarket bez zmiennej pojemności to i tak obciążenie cylindrów się nie zmienia..
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-09-12, 00:41   

djmil napisał/a:
Właściwie trudno stwierdzić, trzeba by zmierzyć. Napisałem o 4-tym bo jest najbliżej przepustnicy. Hmm..

ale chyba najlepszy przepływ bedzie wiekszym łukiem na 1. Na 4 cyl od razu powietrze musi skrecac co moze utrudnic przepływ. Jak zle mówie poprawiac :ok:

Tofik napisał/a:
idąc Twoim tokiem rozumowania to nalepiej mieć na każdym cylindrze sonde i do niej zegar,

alez oczywiscie ze to byłoby najlepsze rozwiazanie, min takie jest stosowane w silnikach lotniczych. A takze w co lepszych projektach.
Tofik napisał/a:
o nie wiem skąd wywróżysz w zbiorczym na którym cylindrze padł wtrysk :roll:

ale przynajmniej bede wiedział ze cos jest nie tak i mozna weszyc przyczyne, natomiast EGT z jednego cylindra nie daje zadnych informacji o reszcie cylindrów co moze byc zgubne.

W WRC ponoc montuja zbiorczy, tak czytałem.

[ Dodano: 2011-09-12, 00:50 ]
A wracajac do tematu w wolnych chwilach przykrecam jakies elementy.
Silnik na 3 poduszkach a po po mekach przykreciłem kompresor klimy...


Uploaded with ImageShack.us
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-12, 07:36   

Myślę , że jak tylko na jednym z cylindrów będzie jakiś problem to chyba sam wskaźnik temperatury niewiele się podniesie do góry :/ Ciężko będzie wtedy zauważyć że coś jest nie tak :/
Ostatnio zmieniony przez Pablo1o 2011-09-12, 07:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13