Przesunięty przez: Piotrekmm 2011-05-06, 16:12 |
czterołapa pantera |
Autor |
Wiadomość |
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-09-10, 00:25
|
|
|
No wiec na czym to staneło :wink:
Po zrobieniu rozrzadu gdy miałem załozyć osłone zobaczyłem pekniecia na niej i nawet brak jej kawałka
Jako ze rozłożyłem pare takich silników na czesci pierwsze ruszylem do garazu w poszukiwaniu jakijs innne bo do diaska nie po to tak sie starałem zeby jakas głupia osłona zepsuła mi efekt.
No i znalazłem kompletna bardzo ładna z gumkami itp, wyczysciłem i założylem.
Uploaded with ImageShack.us
Nadszedł czas wszczepu serca... tego serca;
Uploaded with ImageShack.us
Tutaj był mały problem bo nie dysponuje zadnym sprzetem, ale pozyczylem od mechanika jakas belke do podwieszania silnika.
Łatwo nie było ale jakos poszło;
Założyłem kol. ssacy bo dostep do srub sredni.
Uploaded with ImageShack.us
Potem pyszczek w góre;
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
A tym bede dmuchał;
Jest to 16g BIG TD05
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
djmil
KLUBOWICZ
Pomógł: 36 razy Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 606 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2011-09-10, 00:58
|
|
|
rosomak1983, 16g to oryginał czy tzw. "chinol"? |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-09-10, 01:07
|
|
|
Orginalny chinol |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-11, 00:52
|
|
|
Tak dla przypomnienia. Zrób sobie dziurkę dla EGT w kolektorze wydechowym , żebyś nie musiał później zdejmować kolektora dla jednego otworu
I najważniejsze. Zrób to w takim miejcu żeby ci wszedł bez problemu potem czujnik temperatury. Ja zrobiłem najpierw gwint ... a potem miałem problem zamontowaniem czujnika bo wychodził centralnie na rurkę z wyściem sprężonego powietrza z turbo. Musiałem wszystko przerabiać Tak piszę ku przestrodze z własnego doświadczenia |
Ostatnio zmieniony przez Pablo1o 2011-09-11, 00:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2011-09-11, 10:56
|
|
|
ale Ty chyba Pablo z tego co pamiętam miałes/masz czujnik egt wkręcony troche nie po chrześcijańsku na EGT zbiorcze a nie z najbardziej obciążonego cylindra. no chyba że to juz poprawione |
_________________
|
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-09-11, 12:52
|
|
|
Otwór chyba zrobił juz Seba jak było w Talonie ale zwróce uwage, mam jakas dziurke z gwintem w starej turbinie, czesci goracej wiec pewnie to czyli chyba tez nie jak ma byc...
[ Dodano: 2011-09-11, 15:56 ]
Tofik napisał/a: | ale Ty chyba Pablo z tego co pamiętam miałes/masz czujnik egt wkręcony troche nie po chrześcijańsku na EGT zbiorcze a nie z najbardziej obciążonego cylindra. no chyba że to juz poprawione |
zaraz, zaraz jesli by zamontować tak by pokazywało z najbardziej obciazonego cylindra nie bedziemy miec zadnych informacji z pozostałych !!! A przykładowo moze jakis wtrysk pojedynczy pasc/niedomagac i co wtedy ??? Wiec moim zdaniem lepiej miec zbiorcze...
Ale pisze ze najlepiej na najgoretszym cylindrze 5cm od głowicy, to najpoprawnijeszy sposób oczywiscie metoda ma wady i zalety. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-09-11, 16:08, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-11, 17:47
|
|
|
Tofik, A który wg ciebie to najbardziej obciążony cylinder? 4-ty? tzn ten najbliżej koła pasowego ? |
Ostatnio zmieniony przez Pablo1o 2011-09-11, 17:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
djmil
KLUBOWICZ
Pomógł: 36 razy Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 606 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2011-09-11, 18:03
|
|
|
Pablo1o, cylindry liczy się od rozrządu.
Ale wg. mnie najbardziej gorący bedzie właśnie 4-ty
Chyba że chodziło Ci o koło zamachowe
Tylko w poje.... francuskich megankach liczy się od zamachu |
Ostatnio zmieniony przez djmil 2011-09-11, 18:05, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-09-11, 18:04
|
|
|
Pablo1o, cy;indry zawsze numeruje od strony rozrzadu czyli koło koła jest 1
[ Dodano: 2011-09-11, 18:33 ]
djmil napisał/a: | Ale wg. mnie najbardziej gorący bedzie właśnie 4-ty |
mi sie wydaje ze najwiecej powietrza bedzie wpadac do 1-go. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
pornus69
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 603 Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
|
Wysłany: 2011-09-11, 21:04
|
|
|
djmil napisał/a: | Tylko w poje.... francuskich megankach liczy się od zamachu |
Sorki za OT. W każdym francuzie tak jest ? |
_________________ Life is 2 short to drive boring cars |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-11, 21:39
|
|
|
Przeleciałem kilka zdjęć na dsmtuners i faktycznie. Czujnik jest montowany albo na 1 albo na 4 . Tylko zastanawiam się dlaczego tak ? |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
djmil
KLUBOWICZ
Pomógł: 36 razy Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 606 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2011-09-11, 22:57
|
|
|
pornus69, szczerze Ci powiem że nie wiem czy w każdym francuzie... Posiadam Megane 1.6 8v K7M wiec wiem ze w tym napewno
EOT
[ Dodano: 2011-09-11, 23:00 ]
rosomak1983 napisał/a: | mi sie wydaje ze najwiecej powietrza bedzie wpadac do 1-go. |
Właściwie trudno stwierdzić, trzeba by zmierzyć. Napisałem o 4-tym bo jest najbliżej przepustnicy. Hmm... |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2011-09-11, 23:10
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | zaraz, zaraz jesli by zamontować tak by pokazywało z najbardziej obciazonego cylindra nie bedziemy miec zadnych informacji z pozostałych !!! A przykładowo moze jakis wtrysk pojedynczy pasc/niedomagac i co wtedy ??? Wiec moim zdaniem lepiej miec zbiorcze... |
idąc Twoim tokiem rozumowania to nalepiej mieć na każdym cylindrze sonde i do niej zegar, bo nie wiem skąd wywróżysz w zbiorczym na którym cylindrze padł wtrysk
Pablo1o napisał/a: | Tofik, A który wg ciebie to najbardziej obciążony cylinder? 4-ty? tzn ten najbliżej koła pasowego ? |
No mnie uczono że z pierwszego się bierze bo jest najbardziej obciążony. Tak jak chłopaki piszą, liczy się od rozrządu czyli pierwszy u nas jest pierwszy od prawej.
Mnie Goldi wywiertał tam kiedyś właśnie po to żebym sam przypadkiem nie wywiertał gdzie nie trzeba Zresztą jak sobie przypominam to we wszystkich projektach jakie widziałem w PSX była sonda na 1'wszym, no podobnież najbardziej się obciąża i o nim się ustawia |
_________________
|
|
|
|
|
franko
KLUBOWICZ
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 1860 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 2011-09-11, 23:15
|
|
|
Pierwszy(najbardziej obciążony) = najbardziej oddalony od przepustnicy ............ |
_________________ drążek, sprzęgło, pełny gaz |
|
|
|
|
djmil
KLUBOWICZ
Pomógł: 36 razy Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 606 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2011-09-11, 23:26
|
|
|
Dzieki za uswiadomienie przyda się na przyszłość |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-09-11, 23:34
|
|
|
franko napisał/a: | Pierwszy(najbardziej obciążony) = najbardziej oddalony od przepustnicy ............ | nie zgodzę się z tym... najbardziej obciążony cylinder to taki do któego wpada najwięcej powietrza, lub jeśli wpada podobnie do dwóch jest gorzej chłodzony...
w Dsmach i evo jest to pierwszy... a np w 3sgte z racji przepustnicy centralnej na 2 i 3 cylinder one sa najbardziej obciazone... ale bardziej 3ci z racji gorszego chłodzenia... nie ma reguły...
Reguła jest jedna. 10 cm od głowicy....
w bardziej wysilonych projektach stosuje się 5 EGT. indywidualne na każdy cylinder + EGT zbiorcze.. czasem stosuję się również 6 egt za turbo... ale to już wyższa szkoła jazdy |
|
|
|
|
franko
KLUBOWICZ
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 1860 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 2011-09-11, 23:49
|
|
|
GOLDI, no ok .......
A jak sprawa wygląda w kolektorach "cyclone" ?? |
_________________ drążek, sprzęgło, pełny gaz |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-09-11, 23:54
|
|
|
franko napisał/a: | GOLDI, no ok .......
A jak sprawa wygląda w kolektorach "cyclone" ?? | masz takie? przyślij zrobi się mu bench flow'a i bedzie wiadomo... ale pojdejrzewam że bez znaczenia... choćby 3sgte ma zmienną pojemność kolektora ssącego w serii i jak się zakłada aftermarket bez zmiennej pojemności to i tak obciążenie cylindrów się nie zmienia.. |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-09-12, 00:41
|
|
|
djmil napisał/a: | Właściwie trudno stwierdzić, trzeba by zmierzyć. Napisałem o 4-tym bo jest najbliżej przepustnicy. Hmm.. |
ale chyba najlepszy przepływ bedzie wiekszym łukiem na 1. Na 4 cyl od razu powietrze musi skrecac co moze utrudnic przepływ. Jak zle mówie poprawiac
Tofik napisał/a: | idąc Twoim tokiem rozumowania to nalepiej mieć na każdym cylindrze sonde i do niej zegar, |
alez oczywiscie ze to byłoby najlepsze rozwiazanie, min takie jest stosowane w silnikach lotniczych. A takze w co lepszych projektach.
Tofik napisał/a: | o nie wiem skąd wywróżysz w zbiorczym na którym cylindrze padł wtrysk
|
ale przynajmniej bede wiedział ze cos jest nie tak i mozna weszyc przyczyne, natomiast EGT z jednego cylindra nie daje zadnych informacji o reszcie cylindrów co moze byc zgubne.
W WRC ponoc montuja zbiorczy, tak czytałem.
[ Dodano: 2011-09-12, 00:50 ]
A wracajac do tematu w wolnych chwilach przykrecam jakies elementy.
Silnik na 3 poduszkach a po po mekach przykreciłem kompresor klimy...
Uploaded with ImageShack.us |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-12, 07:36
|
|
|
Myślę , że jak tylko na jednym z cylindrów będzie jakiś problem to chyba sam wskaźnik temperatury niewiele się podniesie do góry Ciężko będzie wtedy zauważyć że coś jest nie tak |
Ostatnio zmieniony przez Pablo1o 2011-09-12, 07:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|