To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Prezentacje Eclipse - 1993 Mitsubishi Eclipse GS - Eolavide

viader - 2014-04-16, 08:15

Ja kupowałem u japaneze oryginały hyundai-a po 4zł sztuka ale kilka lat temu. Napisz do niego i się dowiedz: japaneze@o2.pl. Przejeździłem na tych uszczelniaczach 4 lata i sprzedałem auto - do tego czasu wszystko było ok.
Eolavide - 2015-02-13, 01:25

Witam ponownie po kilku miesiącach:D
Ja i misiek nie obijaliśmy się przez ten czas. Kilka miesięcy temu podczas ruszania z pod świateł zerwał się pasek balansu a swoje nowe miejsce znalazł pod paskiem rozrządu ;( . Auto zostało zholowane do garażu i zaczeło się myślenie co dalej?
Doszedłem do wniosku ,że najlepiej będzie wyremontować ten silnik i cieszyć się dalszą jazdą. Spokojnie gromadziłem informacje dotyczące remontu 4G63 przeglądając fora po kilka razy. Kiedy już miałem dość wiedzy wziąłem się do pracy.

Z pomocą kuzyna wywaliliśmy silnik,skrzynie + inne zawadzające nam pierdoły.




Całą reszte wykonywałem sam w garażu. Czyli rozebrałem silnik starając się układać tak części by nie było problemu z ponownym składaniem.

Wymieniłem wszystkie zawory na nowo je docierając,uszczelniacze,popychacze z większymi otworkami oraz wszelakie uszczelki. Pozbyłem się wałków balansowych co by w przyszłości nie przypomniały o sobie.
Długo męczyłem się ze składaniem wszystkiego do kupy no ale w końcu się udało. 14 lutego mija rok jak posiadam Eclipse z czego 3 czy 4 miesiące od kupna mogłem się nim nacieszyć.
Spory problem miałem z ustawieniem rozrządu. Mógłby ktos zerknąć swoim fachowym okiem na moje ustawienie :D


Cały dzień głowiłem się dlaczego silnik nie odpala, ewentualnie coś tam pyrknie. Iskra była, paliwo trafiało tylko do 1 świecy nadmiar spływał spowrotem do zbiornika. Wymieniłem całą listwe wtryskową z 2-go miśka. Świece juz wszystkie zalane paliwem a silnik zero reakcji. Wymieniłem krokowca,kilka czujników tych przy termostacie i obróciłem trzpień CAS-a o 180 stopni. Efekt? Misiek znów na tym świecie!!! :D Nagrałem krótkie filmiki z pracy silnika również mógłby się ktoś wypowiedzieć o pracy tego silnika. Wiem ,że nie należy zimnego silnika wkręcać na wysokie obroty, więcej tak nie uczynię :ok:
Eclipse Odpalenie (zegary)
Eclipse Odpalenie (zewnątrz)

Muszę jeszcze wszystko dokładnie poskręcać,osłony plastikowe pozakładać, ustawić zapłon, wykonać naukę wolnych obrotów itp. Czekam jeszcze na kuriera bo zacisk prawego przedniego hebla zgubiłem tak jak i 2 zaciski z 2-go Eclipse. Z tym ,że w tamtym miałem zaciski z 2-ma tłoczkami. Być może ktoś podwędził to i owo bo wszędzie już szukałem. Identyczny problem z łapą skrzyni, były 2 jest 0. Silnik + skrzynia na 3 poduszkach się trzymają dzielnie. Na dniach to ogarnę.

Wczoraj tak z ciekawości wykonałem pomiar ciśnienia w cylindrach. 1,2,4 cylinder identycznie, zaś 3 troszkę mniej. Jak to przyszłościowo wygląda?



Tak więc prace nad Eclipse trwają, codziennie staram się coś porobić przy aucie by doświadczenie z nim związane ,wciąż rosło. Tematy,informacje,poradniki,artykuły,video wszystko można znaleść na takim właśnie mekp.pl . Wystarczy dobrze poszukać.
Pozdrawiam!!!

[ Dodano: 2015-02-13, 20:12 ]
Nie pozabijajcie się pisząc coś w tym temacie. Po ki chu... było go zakładać?

[ Dodano: 2015-02-18, 11:47 ]
Kurcze zaś coś nie pasi mojemu miśkowi. Dzisiaj kiedy wracałem z nocki przed samym domem Pojawił się taki o to dźwięk.
Dźwięk, okolice rozrządu.

Kiedy dodam troszkę gazu dźwięk cichnie po czym znów zaczyna jęczeć. Lece zaraz do garażu i wyciągam ten silnik żeby mieć lepsze dojście do rozrządu.

[ Dodano: 2015-02-18, 13:07 ]
No nic, zmykam do garażu wyciągać silnik obadać co to się stało.

$livka46 - 2015-02-18, 15:59

coś mi się wydaje że pompa wspomagania lub wody dokonała żywota
Diabel - 2015-02-18, 16:29

Po co za każdym razem silnik wyciągać ? Chyba z nudów albo żeby przed tv nie siedzieć :hahaha:
Tofik - 2015-02-18, 16:40

A Ty Diabeł, nie lubisz sobie tachnąć silnika w wolnej chwili?? :D

Eolavide, zrzuć paski i zostaw tylko rozrząd, odpal i słuchaj. Potem napisz co usłyszałeś

jagos - 2015-02-18, 16:47

Przy włączonym skręć kołami. Jesli dzwiek wzrosnie i/lub bedzie inny stawiam na pompę wspomagania
rosomak1983 - 2015-02-18, 17:03

$livka46 napisał/a:
pompa wspomagania lub wody

tez tak obstawiam ale ogólnie dziwnie bzyczy

Eolavide - 2015-02-20, 00:14

No w końcu autko śmiga jak należy. Po całej nocy rozbierania i całym dniu składania. Winna była pompa oleju a dokładnie kawałek który od niej odpadł Ciekaw jestem jak do tego doszło. Wyczyściłem wszystko, założyłem nowy filtr oleju i zalałem valvoline 10w40. Dość sporo kawałkow metali miałem w misce.
Podczas odpalenia misiek chodził na dwa gary. Sie wystraszyłem tylko że, coś nie tak z rozrządem zrobiłem. A tu pomyliłem kolejność przy kablach wn. Jeszcze filmik do osłuchania pracy mojego ECLI. Nowy start
Teraz można się brać za resztę usterek. W pierwszej kolejności wymiana kierownicy i sprężynki obniżające które znajdują się na dawcy.

$livka46 - 2015-02-20, 06:47

Eolavide napisał/a:
Pozbyłem się wałków balansowych co by w przyszłości nie przypomniały o sobie.

Coś mi sie wydaje że do tego wałka ma być przykręcona zębatka pompy oleju.

Eolavide - 2015-02-20, 07:07
Temat postu: Zmiany
Dokładnie tak jak piszesz. Reszta latała luzem w pompie.

[ Dodano: 2015-06-11, 12:37 ]
Czas zaktualizować troszkę projekt/prezentacje.

Eclipse wizualnie lepiej się prezentuję za sprawą:

-Pozbycie się tylnej blendy wraz z wycieraczką
-Zmiana koloru na skromnych 15"
-Wymiana zawieszenia na twardsze z niewielkim obniżeniem
-Wymiana ryczącego WM Sport na ori. (Jak ryczał WM, video poniżej)


W środku sporo pracy zostało do zrobienia a obecnie:

-Zmiana głośników na HERTZ wraz z aktywnym subwooferem peiying (dla mnie gra to wystarczająco dobrze)
-Pozbyłem się większości elementów ze środka w celu wymiany/poprowadzenia kabli, poprawa wygłuszenia. Przy montażu wymienione będą uszkodzone elementy, (6 czy 7 łącznie) .

W najbliższym czasie planuję:

-Polerka lamp z opcją lekkiego przyciemnienia
-Wymiana tarcz,klocków oraz zacisków z 2-ma tłoczkami
-Zmiana całego wydechu na nierdzewkę
-Czarny mat na dokładkach przód,tył,boki

Kilka zdjęć do wglądu i WM.
Pozdrawiam!
WM w akcji







[ Dodano: 2015-06-11, 13:43 ]
Up

Begrezen - 2015-06-11, 13:53

up :ok: sam sobie raczej nie możesz zrobić UP :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group