Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
1993 Mitsubishi Eclipse GS - Eolavide
Autor Wiadomość
Eolavide 
KLUBOWICZ

Wiek: 35
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 31
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2014-02-19, 08:29   1993 Mitsubishi Eclipse GS - Eolavide

Witam wszystkich.
Może pierw się przedstawię i coś o sobie oraz samochodach jakie miałem. Jak komuś nie bardzo chce się czytać to od połowy zaczyna się historia mojego Eclipse.
Na imię mam Kamil lat 25, zamieszkały w Bogatyni (woj. Dolnośląskie)
Od niedawna zacząłem interesować się samochodami ,bo pod koniec 2011r. Wtedy też kupiłem swoje pierwsze auto a był nim Opel Kadet E 1.6 L z 89r. Za śmieszne pieniądze 700zł. W ten sam dzień zapisałem się na kurs prawka. Prawko zdałem za pierwszym podejściem. Bardzo mi pomogła jazda Kadetem (nabrałem pewności za kierownicą, poznawałem przepisy i poruszanie się wśród innych uczestników ruchu). Po odebraniu prawka (21.10.11) zostałem zmuszony (sprawa rodzinna) do przejechania ok 400 km w zimie biednym Oplem. Opony z tyłu letnie 14" (łyse) z przodu zimówki 13" również w nie najlepszym stanie. W silniku coś stukało, tłumik dziurawy, obroty szaleją, prędkościomierz nie działa, auto samo skręca w prawo, podłoga taka dziurawa ,że w pewnych miejscach można było stopę wsadzić. No ale jak mus to mus. Żeby mi nie było smutno samemu zabrałem ze sobą psa i dziewczynę która nalegała. Kadet spisał się perfekcyjnie w obydwie strony. Nawet udało się wycisnąć z niego 174 km/h po A4, przynajmniej nawigacja tyle pokazywała. Ogólnie Kadeta wspominam bardzo fajnie, wiele frajdy i doświadczenia mi dostarczył. Samodzielnie w garażu wymieniałem pierścienie, uszczelniacze, filtry, oleje, uszczelki, tłumik, polerowałem zawory, nawet dziury w podłodze zalepiłem pianką montażową :lol2:
Filmik jaki znalazłem tak na szybko z jakiegoś tam świrowania: https://www.youtube.com/watch?v=tm38_Jwyb_Y . Ostatecznie auto poszło na żyletki. Facet który przyjechał z lawetą w szoku był jak mu powiedziałem ,że sam wjadę na lawetę. 300zł, papierki do wyrejestrowania i łzy w oczach na widok odjeżdżającej lawety z moim pierwszym autem. Długi czas toczyłem się na 2 kołach bo ponad rok ,aż w końcu dorwałem drugie autko a był nim i jest do tej pory Suzuki Swift II 1.0 93r 3 cylindry. Cena 600 zł. Jak na taką cenę full wypas ,elektryczne lusterka, szyby, podgrzewane fotele, klima(nie sprawna) + b.db stan opon letnich na alusach i komplet zimówek na stalowych (nówki). Łączny koszt za te auto jaki mnie wyniósł to 1,5 tyś. Auto + (ubezpiecznie, przegląd, wymiana filtrów, świec, kabli WN, oleju, tłumika końcowego oraz łożysk tył). Mam go już ponad pół roku i od wymiany wcześniej wymienionych rzeczy, zalewam 95-ką za 180 zł cały bak i śmigam cały miesiąc robiąc dziennie średnio 30km (praca,zakupy,czasami jakiś lans a mieście :badcrack: ) Spalanie? 4-6 L. Obczajcie zdjęcia jak macie ochotę i jakieś tam wideo. https://www.youtube.com/watch?v=hdfVlyKsPas



Teraz zacznę ten właściwy temat czyli jak zostałem właścicielem Eclipse 1G GS.
Udało się odłożyć co nieco kasy, w planach miałem upgrade PC (Procek i5,Karta Graficzna,Ram,Dysk SSD + normalny HDD 1T,Obudowa,Zasilacz,) i tak portfel schudł o pierwsze 2 tyś. 14 Lutego w Walentynki moją Kochaną kobietę olśniło gdy dostała bukiecik.
Krzyk ,,Kupujemy samochód !!! ,,. Przez pierwsze 10 minut jakoś nie byłem skłonny do tego. Chwilę później złapałem bakcyla, biegiem do Suzuki i na miasto. 30 min jazdy po parkingach w końcu jest! Czerwony Golf IV 1.6 L , kartka sprzedam, super alusy, spojlery, klimatronic, środek idealny, polskie tablice, cena nieznana. Telefon w łapę i dzwonie. Odbiera jakiś facet, krótka rozmowa i do widzenia. Koleś chce 6 tyś, + brak zimówek,letnie prawie łyse, do opłacenia i zarejestrowania bo auto sprowadzone z Niemiec. Polskie blachy przykręcił żeby mieć większe zainteresowanie :protest: . Spokojnie koło 8 kafli trzeba liczyć. Kasa jest, latać i załatwiać papierkowej roboty się nie chce. Z resztą wizualnie auto dupy nie urywało . Powrót do domu, godzina po 18. Siadamy we dwoje przy laptopie, www allegro, zaznaczamy Dolny Śląsk i szukaj. I o to on, pierwsza strona, 5 w kolejności, Mitsubishi Eclipse 1G GS 150KM cena 4,200 do negocjacji. Gdzie? Świętoszów 110 km od nas. Telefon i dzwonie, odbiera miła kobieta, chwila rozmowy i postanowione! Przyjedziemy jeszcze dzisiaj do Świętoszowa. Szybkie szukanie kierowcy co by wrócił Suzuki. Ten w pracy, tamten spędza walentynki, kolejny nie pojedzie bo się boi w nocy. Kur... nie ma drugiego kierowcy! W tedy moja walentynka dostała drugiego olśnienia i mówi ,,Łukasz twój kuzyn,, (22 lata) myślę no tak ,prawka nie ma ale za to zdrowo pierdoln...
(w rodzinie nic nie ginie) Dzwonie, mówię jaka sprawa i bez żadnego ale ,,za 5 minut bądź po mnie,,. Godzina 20, dojechaliśmy na miejsce. Właścicielka już czekała z mężem no to idziemy oglądać to cudo. Stoi czerwone śliczne Mitsubishi, widać było że dawno nie jeżdżone. Brudne jak diabli, koło przednie siedzi w jakiejś zamarzniętej kałuży, szyby oszronione. Właścicielka podaje kluczyk,otwieram i wbijam do środka. I w tym momencie wiedziałem ,że muszę je mieć. Nigdy w życiu tak dobrze mi się jeszcze nie siedziało, po prostu bomba. Czas na odpalenie, przekręcam kluczyk, 4-5 obrotów rozrusznikiem i odpala. Silnik cichutki, tłumik cały, pod maską w miarę czysto (niewielki wyciek oleju pod pokrywą zaworów) tylne nadkola lewa i prawa strona, ogniska rdzy takie 2 cm na 2 cm i łuszczący się lakier na elementach spojlera. Czas na jazdę próbną, ruszam gałką biegów i słyszę metaliczny stuk przy wrzucaniu 1,2,4,R. Ponoć trzeba ściągnąć mieszek i coś tam poprawić. Zanim wyjechałem z parkingu 4 razy zgasł (myślę kwestia wyczucia). Przez jakieś 15 minut śmigałem po tamtejszych drogach. Zawieszenie ok, nic nie stuka nic nie puka, hamulce działają dobrze, auto po puszczeniu kierownicy jedzie prosto, nagłe wciśnięcie gazu do końca przekłada się natychmiast na przyśpieszenie, obroty idą równo od 1 tyś. do 6 tyś. Podczas tych 15 minut 1 raz zgasł przy dojeżdżaniu do znaku STOP oraz 3 bieg zazgrzytał.
Nie musiałem się długo zastanawiać nad kupnem i liczyłem się z tym ,że będę musiał dość sporo zainwestować by mieć sprawnie jeżdżące auto. Troszkę po negocjowałem z właścicielką i auto poszło za 3,700 zł (500 zł udało się wytargować) do tego połowa baku, zimówki w bardzo dobrym stanie na alufelgach oraz ubezpieczenie i przegląd do stycznia 2015 r. Droga do domu bez żadnych problemów, taki mały teścik na A4 i 200 km/h z palcem w :ass: . Umieszczę parę zdjęć swojego Miśka :>



Takie też rekreacyjnie nakręcone z wczoraj. Musiałem rozgrzać olej żeby sobie spokojnie spłyną przy wymianie. https://www.youtube.com/watch?v=GiZEv2KIGAk

Misiek swoją pierwszą rejestracje miał za granicą 1993r.05.24
W 2008r.12.30 pierwszy raz zarejestrowany w Polsce (Lwówek Śląski) a właścicielką była kobieta (ok 35 lat). Praktycznie rok później 2009r.12.29 kolejna rejestracja miśka tym razem w Jeleniej Górze, właścicielem był mężczyzna (ok 24 lat). Misiek dość długo u niego przebywał bo dopiero 2013.11.27 został zarejestrowany w Gubinie, właściciel kobieta (lat 22). Taką drogę misiek przeszedł by trafić do mnie. Co się z autem działo od dnia pierwszej rejestracji za granicą do pierwszej w Polsce, nie mam pojęcia i nikt nic nie wie.

Moje plany co do samochodu? Do puki brak potomstwa i innych zobowiązań, pchać w auto każdego grosza. Miśka mam raptem 5 dni, tak więc dopiero poznaje plusy i minusy posiadania takiej bryki. Bardzo jestem zadowolony z tego ,że spód, progi i inne elementy zawieszenia nie są ruszone przez rdze. Tak jak wcześniej wspomniałem tylne nadkola do zrobienia, ale czytałem tutaj na forum ,że to standard w tym aucie. Kilka dni temu pojechałem sobie na stacje diagnostyczną żeby mi sprawdził zawieszenie, hamulce itp.
Oto wynik.

Luzów w zawieszeniu nie ma żadnych, zbieżność ok. Na dniach wezmę się za te hamulce tył, bo nie dość ,że słabe to przy wolnej jeździe pojawia się delikatne piszczenie. Lewe tylne koło dodatkowo łapie temperaturę. Po dłuższej jeździe ledwo idzie dotknąć felgę, nie wspominając już o tarczy którą to ostatnio na pewniaka dotknąłem ;( . Przy skręcie w prawo pojawia się dźwięk tarcia czy też huczenie. Pewnie łożysko ch... strzela i wymiana piasty również czeka. Oleje z filtrami sobie dzisiaj wymienię dla świętego spokoju, tylko muszę zerknąć gdzie się spuszcza i wlewa w przekładni.

Wczoraj jeszcze doszedł filtr powietrza i 1 L tego do przekładni.

Problem tego stukania przy wbijaniu biegów jest już znany. Pościągałem te plastiki przy drążku i ujawniła się przyczyna.

Tutaj wideo. Nie wiem skąd mogę dostać takie gumowe podkładki/poduszki.
https://www.youtube.com/watch?v=L0idXoOlDxU

Kolejny problem to nie trzymanie wolnych obrotów i brak ssania na zimnym silniku. Tu uruchomienie silnika i zachowanie wskazówki obrotomierza.
https://www.youtube.com/watch?v=3DDnNCPzGQ4
https://www.youtube.com/watch?v=5qzT5UKc4wI

Pi razy drzwi wiem co sprawdzić,przeczyścić. Czwartek wolny będę miał to zerknę dokładniej.
Dobra starczy na razie tego pisania, trzeba coś zjeść. Za jakiekolwiek błędy ortograficzne czy lipne składnie zdań z góry przepraszam. Starałem się poprawiać co widziałem.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Eolavide 2015-02-18, 12:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2014-02-19, 11:12   

Nawet ładny , tylko ten Racing na zderzaku to nie wiem do czego to jest :P
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-02-19, 11:53   

MATi napisał/a:
tylko ten Racing na zderzaku to nie wiem do czego to jest
naklejka mocy przecie ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
mysza 
KLUBOWICZ
KING OF CIDER


Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1793
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-19, 11:59   

O widzę że tablice Krosno FUCKER :-)
_________________
BMW 7 E65 :-)
Hyundai i10 :-)
2G GST 314 KM 440NM - sprzedany
BMW E39 150 KM - sprzedana
 
 
 
elinwar 
KLUBOWICZ


Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 912
Skąd: D?bica
Wysłany: 2014-02-19, 12:07   

Krosno to RKR :P
_________________
Było: Talipse; 1998 r, BMW 850i; 1993 r
Jest: Citroen C6 2006 r
 
 
 
mysza 
KLUBOWICZ
KING OF CIDER


Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1793
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-19, 12:41   

elinwar, Chodzi o Krosno Odrzańskie które ma FKR w Lubuskiem w ZG mówimy na nich Krosno Fucker bo tam są same wieśniaki, na 100% kierowców 95% cwaniaki, którzy wymuszają pierwszeństwo notorycznie i szerzą chamstwo na drodze.
_________________
BMW 7 E65 :-)
Hyundai i10 :-)
2G GST 314 KM 440NM - sprzedany
BMW E39 150 KM - sprzedana
Ostatnio zmieniony przez mysza 2014-02-19, 12:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Eolavide 
KLUBOWICZ

Wiek: 35
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 31
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2014-02-19, 12:57   

Taa naklejka też mi nie pasuje. Na FKR był, będzie na DZG ,też zalatuje wiochą?

Zmieniałem teraz olej w skrzyni i kur... 3 litry za mało? 3 butelki poszły każda po litr. Trochę się wylało tak ze 100 ml bo do dziury nie trafiłem.
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2014-02-19, 13:07   

do skrzyni wchodzi 2.1-2.3L ,jak wlałeś 3 L to za dużo :)
Ostatnio zmieniony przez MATi 2014-02-19, 13:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mysza 
KLUBOWICZ
KING OF CIDER


Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1793
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-19, 13:21   

Eolavide napisał/a:
Na FKR był, będzie na DZG ,też zalatuje wiochą?
W ZG jest cisza na temat DZG :-) wiec nie wiem hehe
_________________
BMW 7 E65 :-)
Hyundai i10 :-)
2G GST 314 KM 440NM - sprzedany
BMW E39 150 KM - sprzedana
 
 
 
Eolavide 
KLUBOWICZ

Wiek: 35
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 31
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2014-02-19, 15:51   

Gdzieś tu na forum czytałem ,że leje się pod sam wlew i zakręca. Lałem do tej dziurki co jest zaraz pod tą gumą od filtra powietrza. Klucz 17 jak dobrze pamiętam. Jechałem do roboty to nic złego się nie działo. Jedynie co to po tej wymianie oleju w silniku jak wbiłem pedał gazu na 2-gim biegu to widoczna chmurka była za mną. Później już git. Z rejestracja jutro skocze załatwię bo znów mnie dzisiaj smerfy zatrzymały na kontrole. Piąty raz będzie od 14 lutego.
 
 
gaca 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 152
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-02-19, 21:52   

Popychacze też już klepią.
Ostatnio zmieniony przez gaca 2014-02-19, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cebem 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 891
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2014-02-19, 22:11   

gaca napisał/a:
Popychacze też już klepią.

Dokładnie, do wymiany. Identyczny problem ze ssaniem i obrotami przerabiałem i winny okazał się FIAV.
 
 
 
Eolavide 
KLUBOWICZ

Wiek: 35
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 31
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2014-02-19, 22:24   

No albo popychacze albo panewki ,ale jak auto się nagrzeje i jest na postoju to znacznie ciszej, po wkręceniu na obroty np. 2 tyś ustaje trzepanie . Jutro osłucham górę i dół. Fajną stronkę znalazłem na której jest fajnie opisane jak ustawić na nowo obroty. Misiek też nie reaguje na odpięcie mu 3 wtyczek przy przepustnicy. Silnik chodzi odpinam wtyczki i jak chodził tak chodzi. Nie wiem co to za wtyki. Musze sobie podrukować co nieco.

[ Dodano: 2014-02-20, 21:59 ]
Popychacze ni ma chu...
https://www.youtube.com/watch?v=bpI2HEf3GTw
https://www.youtube.com/watch?v=XPBEoYiZURY

Podczas ich wymiany warto coś jeszcze zrobić?/wymienić?

Przy okazji wsadziłem radyjko bo dla mnie lans po mieście bez nuty:
Doniu & Liber feat. Dima - Najszybszy w mieście. To grzech :badcrack: :glupawka:

Szczerze? Te głośniki co są w Misi (seryjne) napierdal... pożądnie.
A mam podłączone te 2 przy szybie i 2 z tyłu w tych siedzeniach. Zostało jeszcze 6 do podłączenia ale nie bardzo wiem jak. Radio ma wejście na 4 a jak podłącze dodatkowe 2 głośniki ,radio po kilku sekundach gaśnie.


[ Dodano: 2014-02-20, 22:11 ]
Albo czy nie lepiej było by kupić na allegro kompletny silnik na części? Popychacze by się powymieniało co pukają i jeszcze sporo gratów by zostało.
Na spokojnie mógłbym sobie rozebrać w garażu ten kupiony silnik i remont zrobić. Później tylko zamianę zrobić. A do tego czasu miałbym czym dupę wozić.

Co o tym myślicie?
 
 
Damian_Eclipse 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 683
Skąd: Złotów
Wysłany: 2014-02-20, 23:38   

Wg mnie gra niewarta świeczki. Popychacze stukają, a Ty chcesz silnik wymieniać? Poza tym jak kupisz silnik to jaka pewność, że będzie zdrowy, a nie jakiś złom, który będziesz musiał od podstaw wyremontować i pochłonie to worek pieniędzy.. A generalny remont takiego silnika to nie 5 zł. Wiem, bo wpakowałem już za dużo siana w Eclipsa, a końca nie widać. Z resztą zrobisz jak chcesz, ale czy nie łatwiej po prostu zdiagnozować co dolega obecnemu silnikowi i to naprawić (wymienić)? Radzę Ci działać tak, żebyś tego później nie żałował. Pozdrawiam i powodzenia :) Dbaj o Miśka.
p.s Powiem Ci że 174 km/h Kadetem bez podłogi i który sam skręca to nie był chyba dobry pomysł, tym bardziej z dziewczyną :ksiadz:
_________________
1G GST
http://www.mekp.pl/viewto...er=asc&start=20
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 
 
 
Pehdesign 
KLUBOWICZ

Pomógł: 28 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 1235
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2014-02-20, 23:54   

jak będziesz zmieniać popychacze to kup nowe a nie dziaduj z kilkoma używanymi :protest: :protest: :protest:
 
 
 
stomatolog 
KLUBOWICZ


Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-02-21, 15:43   

Eolavide napisał/a:


A mam podłączone te 2 przy szybie i 2 z tyłu w tych siedzeniach. Zostało jeszcze 6 do


Musisz przebudować wiązki kabli, przody plusy i minusy na każdą stronę lutujesz razem, tzn. plusy lewych razem, minusy lewych razem i tak na drugą. Wtedy wszystko gra ok.
Ja mam inny problem, mam stały plus i stacyjkowy do radia, a radio się resetuje co włączenie auta ; ) i ustawienia w pi..u.....
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-02-21, 18:26   

stomatolog napisał/a:
Ja mam inny problem, mam stały plus i stacyjkowy do radia, a radio się resetuje co włączenie auta ; ) i ustawienia w pi..u.....
zamien miejscami te "plusy"
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
stomatolog 
KLUBOWICZ


Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-02-21, 18:47   

GOLDI napisał/a:
stomatolog napisał/a:
Ja mam inny problem, mam stały plus i stacyjkowy do radia, a radio się resetuje co włączenie auta ; ) i ustawienia w pi..u.....
zamien miejscami te "plusy"

O proszę, to jakoś niestandardowo? Podłączyłem zgodnie z schematami, ale może coś ruszy jak przestawię... Bo oczywiście wszystko pięknie na mierniku sprawdzane, nie po omacku : )
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2014-02-21, 23:13   

nie masz podtrzymania pamieci z racji iz nie ma stalego plusa we wlasiwym miejscu. to pierwsza rzecz ktora bym sprawdzil i taka tez podpowiedz Ci sugeruje ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
stomatolog 
KLUBOWICZ


Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-02-22, 13:01   

GOLDI napisał/a:
nie masz podtrzymania pamieci z racji iz nie ma stalego plusa we wlasiwym miejscu. to pierwsza rzecz ktora bym sprawdzil i taka tez podpowiedz Ci sugeruje ;)


No taki wniosek mógłby być, jednak o pomyłce z mojej strony nie ma mowy, zbyt oczywiste ułożenie i kolory przewodów i wskazania miernika by miało być inaczej... ale na wszelki przełożę. Mi się wydaje, że w samym radiu coś po prostu poszło
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15