To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

WARSZTAT OGÓLNY - Intercooler

Tofik - 2015-01-08, 00:01
Temat postu: Intercooler
Joł

Bede montował Intercooler, a jakże :) Nie chce go jednak montować tak jak w 90% projektów czyli tak:




Tylko tak:





Spodobał mi się taki montaż, w zeszłym roku na śląsku na jakimś japońskim spocie była s14 z tak zamontowanym ickiem i stwierdziłem że fajna sprawa. Krótki i mega prosty dolot, oszczędność miejsca, rur i złączek a do tego mała podatność na uszkodzenia w razie kontaktu poza trasą z czymś blisko ziemi :)

I teraz tak. miejscem jakim tam dysponuje jest takie że mógłbym tam zastosować IC o wymiarach maksymalnych: szeokość wraz z króćcami wylotowymi ok 720mm i wysokości 280-300mm.
Niestety nie mogę znaleść IC o mniej więcej takich wymiarach a z dostępnych wybrałem dwa nad którymi się zastanawiam.

Tak więc czy lepiej zastosować IC ( podane wymiary samego rdzenia - ogólnie oba wchodzą w miejsce) 550x230x65 czy lepiej 450x300x75 ?

Ja się bardziej skłaniam pod 550x230x65 ale może to zły wybór


A tak jeszcze przy okazji zapytam o jedno. Mam uszczelkę pod kolektor wydechowy metalową, wielowarstwową ( bodaj 7). Uszczelka nic nie puszczała, jest d nieuszkodzona w dobrym stanie. Wydaje mi się że była niedawno wymieniana z racji tego że był zrzucany kolektor bo był spawany - pewnie wtedy wjechała.
Pytanie brzmi - czy mogę ją założyć ponownie pod nowy kolektor?

GOLDI - 2015-01-08, 00:23

Tofik napisał/a:
Pytanie brzmi - czy mogę ją założyć ponownie pod nowy kolektor?
z reguły MLSy sa wielokrotnego użytku. ale to sam musisz poddać ja ocenie
Horacjusz - 2015-01-08, 10:24

Tofik sprawdź który będzie miał większą powierzchnię odsłoniętą. Tzn którego mniej będzie zasłaniał zderzak maska i pas. Czasem lepiej zastosować mniejszy który ma całą powierzchnię odsłoniętą. Bo wstawiać lochę której i tak połowa będzie zasłonięta niema sensu. :ok:
GOLDI - 2015-01-08, 10:53

Horacjusz napisał/a:
Czasem lepiej zastosować mniejszy który ma całą powierzchnię odsłoniętą. Bo wstawiać lochę której i tak połowa będzie zasłonięta niema sensu
nie do końca tak to działa. wstawienie wiekszego intercoolera ktorego powierzchnia czesciowo bedzie zaslonieta ma wiekszy sens niz wstawienie za malego. nie jest tak ze zaslonieta czesc nie oddaje ciepla i go nie pochlania. bo oczywiscie to robi i robi to lepiej niz za maly super wentylowany intercooler
Horacjusz - 2015-01-08, 12:02

Zle to ujolem. Wiadomo o co chodzi. Jeszcze wiele zalezy jakie turbo. Za maly tez nie moze byc :ok: Tofik a jakiego icka tam miales?
Tofik - 2015-01-08, 15:05

Seryjny to jest mniejszy niż kartka A4 i na grubość jakieś 65-70mm. Turbo będzie wielkości GT30

Dzisiaj byłem jeszcze raz w garażu, znając już dostępne wielkości pomierzyłem jeszcze raz i lepiej będzie pasował ten 550x230x65

rosomak1983 - 2015-01-09, 18:10

Tofik wstaw optymalny do sprezarki i zamierzonego doładowanie, po co robic wieksza turbodziure.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group