Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Intercooler
Autor Wiadomość
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-01-08, 00:01   Intercooler

Joł

Bede montował Intercooler, a jakże :) Nie chce go jednak montować tak jak w 90% projektów czyli tak:




Tylko tak:





Spodobał mi się taki montaż, w zeszłym roku na śląsku na jakimś japońskim spocie była s14 z tak zamontowanym ickiem i stwierdziłem że fajna sprawa. Krótki i mega prosty dolot, oszczędność miejsca, rur i złączek a do tego mała podatność na uszkodzenia w razie kontaktu poza trasą z czymś blisko ziemi :)

I teraz tak. miejscem jakim tam dysponuje jest takie że mógłbym tam zastosować IC o wymiarach maksymalnych: szeokość wraz z króćcami wylotowymi ok 720mm i wysokości 280-300mm.
Niestety nie mogę znaleść IC o mniej więcej takich wymiarach a z dostępnych wybrałem dwa nad którymi się zastanawiam.

Tak więc czy lepiej zastosować IC ( podane wymiary samego rdzenia - ogólnie oba wchodzą w miejsce) 550x230x65 czy lepiej 450x300x75 ?

Ja się bardziej skłaniam pod 550x230x65 ale może to zły wybór


A tak jeszcze przy okazji zapytam o jedno. Mam uszczelkę pod kolektor wydechowy metalową, wielowarstwową ( bodaj 7). Uszczelka nic nie puszczała, jest d nieuszkodzona w dobrym stanie. Wydaje mi się że była niedawno wymieniana z racji tego że był zrzucany kolektor bo był spawany - pewnie wtedy wjechała.
Pytanie brzmi - czy mogę ją założyć ponownie pod nowy kolektor?
_________________

 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-01-08, 00:23   

Tofik napisał/a:
Pytanie brzmi - czy mogę ją założyć ponownie pod nowy kolektor?
z reguły MLSy sa wielokrotnego użytku. ale to sam musisz poddać ja ocenie
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-01-08, 10:24   

Tofik sprawdź który będzie miał większą powierzchnię odsłoniętą. Tzn którego mniej będzie zasłaniał zderzak maska i pas. Czasem lepiej zastosować mniejszy który ma całą powierzchnię odsłoniętą. Bo wstawiać lochę której i tak połowa będzie zasłonięta niema sensu. :ok:
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-01-08, 10:53   

Horacjusz napisał/a:
Czasem lepiej zastosować mniejszy który ma całą powierzchnię odsłoniętą. Bo wstawiać lochę której i tak połowa będzie zasłonięta niema sensu
nie do końca tak to działa. wstawienie wiekszego intercoolera ktorego powierzchnia czesciowo bedzie zaslonieta ma wiekszy sens niz wstawienie za malego. nie jest tak ze zaslonieta czesc nie oddaje ciepla i go nie pochlania. bo oczywiscie to robi i robi to lepiej niz za maly super wentylowany intercooler
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-01-08, 12:02   

Zle to ujolem. Wiadomo o co chodzi. Jeszcze wiele zalezy jakie turbo. Za maly tez nie moze byc :ok: Tofik a jakiego icka tam miales?
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
Ostatnio zmieniony przez Horacjusz 2015-01-08, 12:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-01-08, 15:05   

Seryjny to jest mniejszy niż kartka A4 i na grubość jakieś 65-70mm. Turbo będzie wielkości GT30

Dzisiaj byłem jeszcze raz w garażu, znając już dostępne wielkości pomierzyłem jeszcze raz i lepiej będzie pasował ten 550x230x65
_________________

 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-01-09, 18:10   

Tofik wstaw optymalny do sprezarki i zamierzonego doładowanie, po co robic wieksza turbodziure.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14