Intercooler |
Autor |
Wiadomość |
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-01-08, 00:01 Intercooler
|
|
|
Joł
Bede montował Intercooler, a jakże Nie chce go jednak montować tak jak w 90% projektów czyli tak:
Tylko tak:
Spodobał mi się taki montaż, w zeszłym roku na śląsku na jakimś japońskim spocie była s14 z tak zamontowanym ickiem i stwierdziłem że fajna sprawa. Krótki i mega prosty dolot, oszczędność miejsca, rur i złączek a do tego mała podatność na uszkodzenia w razie kontaktu poza trasą z czymś blisko ziemi
I teraz tak. miejscem jakim tam dysponuje jest takie że mógłbym tam zastosować IC o wymiarach maksymalnych: szeokość wraz z króćcami wylotowymi ok 720mm i wysokości 280-300mm.
Niestety nie mogę znaleść IC o mniej więcej takich wymiarach a z dostępnych wybrałem dwa nad którymi się zastanawiam.
Tak więc czy lepiej zastosować IC ( podane wymiary samego rdzenia - ogólnie oba wchodzą w miejsce) 550x230x65 czy lepiej 450x300x75 ?
Ja się bardziej skłaniam pod 550x230x65 ale może to zły wybór
A tak jeszcze przy okazji zapytam o jedno. Mam uszczelkę pod kolektor wydechowy metalową, wielowarstwową ( bodaj 7). Uszczelka nic nie puszczała, jest d nieuszkodzona w dobrym stanie. Wydaje mi się że była niedawno wymieniana z racji tego że był zrzucany kolektor bo był spawany - pewnie wtedy wjechała.
Pytanie brzmi - czy mogę ją założyć ponownie pod nowy kolektor? |
_________________
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-01-08, 00:23
|
|
|
Tofik napisał/a: | Pytanie brzmi - czy mogę ją założyć ponownie pod nowy kolektor? | z reguły MLSy sa wielokrotnego użytku. ale to sam musisz poddać ja ocenie |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-01-08, 10:24
|
|
|
Tofik sprawdź który będzie miał większą powierzchnię odsłoniętą. Tzn którego mniej będzie zasłaniał zderzak maska i pas. Czasem lepiej zastosować mniejszy który ma całą powierzchnię odsłoniętą. Bo wstawiać lochę której i tak połowa będzie zasłonięta niema sensu. |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-01-08, 10:53
|
|
|
Horacjusz napisał/a: | Czasem lepiej zastosować mniejszy który ma całą powierzchnię odsłoniętą. Bo wstawiać lochę której i tak połowa będzie zasłonięta niema sensu | nie do końca tak to działa. wstawienie wiekszego intercoolera ktorego powierzchnia czesciowo bedzie zaslonieta ma wiekszy sens niz wstawienie za malego. nie jest tak ze zaslonieta czesc nie oddaje ciepla i go nie pochlania. bo oczywiscie to robi i robi to lepiej niz za maly super wentylowany intercooler |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-01-08, 12:02
|
|
|
Zle to ujolem. Wiadomo o co chodzi. Jeszcze wiele zalezy jakie turbo. Za maly tez nie moze byc Tofik a jakiego icka tam miales? |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
Ostatnio zmieniony przez Horacjusz 2015-01-08, 12:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-01-08, 15:05
|
|
|
Seryjny to jest mniejszy niż kartka A4 i na grubość jakieś 65-70mm. Turbo będzie wielkości GT30
Dzisiaj byłem jeszcze raz w garażu, znając już dostępne wielkości pomierzyłem jeszcze raz i lepiej będzie pasował ten 550x230x65 |
_________________
|
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2015-01-09, 18:10
|
|
|
Tofik wstaw optymalny do sprezarki i zamierzonego doładowanie, po co robic wieksza turbodziure. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
|