To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G OGÓLNE - Lekkie zwiększenie mocy. Dolot, wydech.

songoku - 2009-09-23, 12:30
Temat postu: Lekkie zwiększenie mocy. Dolot, wydech.
Tak si? zastanawialem ostatnio dlaczego silniki w 4G s? tak ma?o wysilone...
przecie? 163 hp z 2,4 to ?adne osi?gni?cie...to samo z 3,8 270 te? IMO nie powala...
dlaczemu to tak..? ekologia, oszcz?dno?ci...? Wasze opinie..? Mo?e auto sportowe sta?o si? pseudosportowe..?

Anonymous - 2009-09-23, 13:15

ekonomia i trwalosc... to nie wankiel z 1,3 300km i zywotnosc 100tys km
Tiamat - 2009-09-23, 13:20

......to tez nie honda, z 1.8 200KM i ?ywotno?? 300ty?+ :jezyk:
Anonymous - 2009-09-23, 13:41

honda jest poza konkurencja :P to jest wyjatek :D ktory potwierdza reugle :)
matim - 2009-09-23, 13:54

niestety mentalnosc... i upodobania amerykanskie maja spory wplyw na to moim zdaniem, duza pojemnosc, srednia moc, automat, nie wazne ile pali(choc to pomalu sie zmienia), takie amerykanskie bujanie... oni to lubia...
songoku - 2009-09-23, 14:40

4G tylko na rynek hameryka?ski wychodz?..?
a tak bajde?ej...to czy istnieje jaka? mo?liwo?? podniesienia mocy GS tak o jakies 20-30hp bez inwestowania walizki pieni?dzy i powa?nego ingerowania w silnik..? czytalem chyba gdzie?, ?e cziptuning ;) w tym modelu nie daje rady...

matim - 2009-09-23, 14:44

hmmm, ja bym kobinowal jakis chiptuning+magnetyzer, albo nawet 2 magnetyzery... moze by to nawet tanio wyszlo :jezyk:
Anonymous - 2009-09-23, 14:48

Dolot, porzadny wydech i jakies 15-(max 20) KM moze sie znajdzie. Oczywiscie na V6 latwiej niz na I4.
songoku - 2009-09-23, 15:06

matim napisał/a:
hmmm, ja bym kobinowal jakis chiptuning+magnetyzer, albo nawet 2 magnetyzery... moze by to nawet tanio wyszlo :jezyk:


mam 3 i takie oszcz?dno?ci na paliwie, ?e musze z baku do wiadra spuszcza? bo mi sie przelewa ;)

Alias cos konkretnego proponujesz...? A? takich oszcz?dno?ci w formie nie zak?ada?em :)
Mo?e by? co? wiencyj...

1: http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories

2. http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories



czy mo?e co? inkszego poszuka?...?

Anonymous - 2009-09-23, 15:51

Polecam AEM i Injen bo sprawdzone. WeaponR nie jest zly zle wspomniane sa duzo lepsze. Zbyt duzo nie przybedzie (moze 2-5KM - moze wiecej) ale zdecydowanie bedzie lepiej oddychal. W polaczeniu z odchudzonym wydechem i mozesz liczyc ze w jakims zakresie zdobedziesz w sumie ~15KM.

Dolot powinien poprawic sredni zakres (3-3.5tys RPM) a wydech pewnie zrobi cos z gorna granica. (wiec nie licz na to ze zmiany sie zsumuja :> )

Co do wydechu to niestety nie orientuje sie kto robi do 4G ale pamietam ze podobne do 3G firmy robily co do 4G - Greedy (niestety troche drogi ale warto), Magnaflow, Injen, - musialbym sprawdzic... ale sam tez dobrze znajdziesz.

Zalezy od komponentow potem mozesz to jeszcze wystroic (ten temat to pewnie Goldi moze poruszyc jako ze ostatnio mial cos w rekawie z ProjectXS).

Niestety ze wzgledu na rocznik jak i model nie oczekuj ze bedzie tanio. Jedno jest pewne - Mierz realnie na moc w N/A. Jest mozliwa ale nie jest prosta. :ok:

songoku - 2009-09-23, 16:18

allias napisał/a:
W polaczeniu z odchudzonym wydechem i mozesz liczyc ze w jakims zakresie zdobedziesz w sumie ~15KM.


hehe pisz?, ?e sam dolot daje 15 hehehe


allias napisał/a:
Jedno jest pewne - Mierz realnie na moc w N/A


sorki ale nie rozumiem co masz na my?li :) , ja prosty ch?opak jestem i z warsztatem samochodowym niewiele mam wsp?lnego :jezyk:

je?li chodzi o wydech to poleca?by? catback(rozumie, ?e to od katalizatora do ko?ca) czy pe?ny..? Problem z pe?nym chyba jest taki, ?e eliminuje si? lambdy, ciekawe jak na to zareaguje computer? Na czy polega strojenie auta..?
sorki za lamerk? ale naprawde si? na tym nie znam a nowe info z ch?cia przyswajam :dance:

zyziek61 - 2009-09-23, 20:19
Temat postu: Re: moc 4G
songoku napisał/a:
Tak si? zastanawialem ostatnio dlaczego silniki w 4G s? tak ma?o wysilone...
przecie? 163 hp z 2,4 to ?adne osi?gni?cie...to samo z 3,8 270 te? IMO nie powala...
dlaczemu to tak..? ekologia, oszcz?dno?ci...? Wasze opinie..? Mo?e auto sportowe sta?o si? pseudosportowe..?


mam 3,8. wi?cej KM ni? jest wymaga?oby nap?du na ty? lub 4x4. Prz?d nie wytrzyma wiecej mocy. Ju? teraz wyrywa kierownice z r?k przy ostrej je?dzie. Wi?ksza moc na prz?d by?aby niszcz?ca dla zawieszenia.
USA to "pa?stwo policyjne". Tam, co do zasady, nie ma gdzie poje?dzi?. Jak z?api? za przekroczenie pr?dko?ci to nasze 500 PLN mandatu to "piku?".

Anonymous - 2009-09-23, 23:52

Zacznijmy od poczatku.

N/A = natuaraly aspirated - czyli bez turbo, silnik wolnossacy - taki jak w Eclipse. Turbo to zawsze mozliwosc ale na ten temat blo i mozna poczytac na forum.

Co do mozliwosci N/A w 4G (tylko kilka aspektow i pomyslow - to nie sa konkretne rozwiazania). Mozesz dorwac dolot ktory doda ci cos kolo max 10KM (jesli to sie uda). Niestety AEM i Injen nie robia dolotow do I4 4G. :(

Wdech... Magnaflow to calkiem dobr wybor. Rozejzyj sie sam ale rzeczwiscie cat-back to jedno:
http://shop.ebay.com/i.ht...d=p3286.c0.m282
a do tego kolektor.

Zasada jest taka ze silnik musi wydalic tle ile zassa. Wiec dodajac lepszy dolot, to tak naprawde uzyskasz max z niego po tm jak uwolnisz wydech. Dlatego tez zachecam do robienia obu jesli chcesz cos osiagnac. Jedno to moc a drugie to "tworzony halas".

a po co stroic? Przy pewnej ilosci modyfikacji korekta ECU to juz za malo zeby wlasciwie spalal, zeby zaplon byl oki, itp... Nie warto tego robic z tylko dolotem ale jeslizmieniasz pelny dolot i wydech to zmieniasz charakterystyke silnika i zakresu mocy i wtedy warto sie rozejzec za strojeniem. Bardzo czesto spotkalem sie z przypadkami ze po strojeniu mozna bylo uzyskac dodatkowo 10-20KM. Wszystko zalezy od konfiguracji. :ok:

Anonymous - 2009-09-24, 00:05

3,8 duzy potencjal! zmiana kompletnego wydechu moim zdaniem powinna przyniesc z 20 koni :) wydech jest jedna wielka straszna restrykcja:)
MATi - 2009-09-24, 09:28

Ale w polifcie 4G zmienili wydech i dostali wzrost mocy o ca?e 2 konie :jezyk:
Anonymous - 2009-09-24, 10:11

MATi, a widziales kontrukcje wydehcu w 4g? jest mega beznadziejna.... w polifcie zmienili to z normamami spalin, prawem itd.... a ja juz o takich zmianach nie mowie
songoku - 2009-09-24, 10:47

allias napisał/a:
Niestety AEM i Injen nie robia dolotow do I4 4G


robi? :P

http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories

na magnaflow ju? patrzy?em...co do kolektora to znalaz?em to:

http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories

cos tam sapi? o wywalaniu sond...jak to kliper zniesie? co? trzeba przerabia?..?

Wszystko jasne poza jednym... co masz na my?li pisz?c "strojenie"? Ja w?asnie mysla?e, ?e to dotyczy modifikacji ECU(czasy zap?onu, ilo?? wtryskiwanego paliwa i takie tam...) i kolejne pytanie czy kto? ma sprz?t do strojenia 4G(domy?lam si?, r??ny sprz?t do r??nych modeli)

viader - 2009-09-24, 10:47

Tylko czy zmiana ca?ego wydechu, dolotu i ewentualne problemy z lambdami i ECU s? warte tych marnych 20KM? Tego i tak si? nie odczuje podczas jazdy, straci si? pewnie na komforcie (ha?as). W 2.4 wzrost o 20KM by?by pewnie odczuwalny ale w 3,8 gdzie seria ma 265KM, te dodatkowe 20KM to jest mniej ni? 10%..., lepiej sprzeda? auto i do?o?y? do EVO, dodatkowo dostaniemy o wiele lepsze prowadzenie, mocniejsze heble i nap?d na cztery ?apy :)
songoku - 2009-09-24, 11:25

viader,

ja mam 2,4 i chcia?bym dobi? do 200hp, to by mnie satysfakcjonowa?o :)
gotow jestem co? jeszcze d?ubn?? tylko nie wiem co...

aha
w?a?nie skoro wspomnia?e? o ha?asie...mocno w uszy kole taki magnaflow..?

p.s
raz widzia?em na coparcie 2,4 z turbin? :D
ale to ju? wiencyj d?ubania i kasy ty? wiec odpada...

Anonymous - 2009-09-24, 12:35

2.4L 4G turbo to tyle samo dlubania co w 3G (czyli duzo czesci - nie wszystko - na bazie czesci EVO).

A co do twojego pomyslu: Jesli chodzi o Magnaflow to ma dosc przyjemny ton choc nie jest przesadzony. Jesli chcesz poszukac to chyba na forum jest temat porownujacy wydechy na 3G. Na 4G bedzie podobnie. Dodatkowo przychodza z wkladka wyciszajaca. Jesli chcesz zeby bylo przyzwoicie cicho to ja zostawiasz i tyle.

Co do sond... jesli robisz cos z kolektorem to usuniesz katalizator co oznacza ze kwestie przegladow i ewentualnego "snifera na drodze" bedziesz musial sobie radzic. Chyba ze zainstalujesz HIGH FLOW CAT. Usuniecie kata spowoduje pojawienie sie kodu PO431 ale zeby sie go pozbyc musisz tylko dodac maly dydtans pomiedzy druga sonda i rura wydechowa (okolo 25-40mm).

Co do strojenia... na poczatek bym sie tym nie przejmowal. Jesli okaze sie ze zacznie duzo wiecej spalac (bo moze sie tak stac) to wiesz ze masz za bogata mieszanke i musisz go wystroic. Wtedy mozesz to zrobic na fabrycznym ECU albo kupic ECUmastera (ktorego Goldi reklamuje).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group