To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G OGÓLNE - Lekkie zwiększenie mocy. Dolot, wydech.

songoku - 2009-09-24, 12:51

senkju :ok:

mam ju? temat troch? ja?niejszy... rozumiem, ?e temat ze strojeniem nie b?dzie problemem :)

a co by? proponowa? ?eby dobi? do ok 200 hp..? opr?cz wdechu i wydechu..?

Anonymous - 2009-09-24, 13:11

Nie za wiele mozesz zrobic poza wydechem, dolotem - ewentualnie walki choc na tym poziomie to nie wiele da.

Odchudzenie wozu, lepsze sprzeglo, lekkie kolo zamachowe, ewentualne port & polish glowicy ale to nie bedzie uzyskanie nowej mocy tylko lepsze wykorzystanie juz istniejacej. Nie wiem co jest dostepne dla 4G ale moze wieksza pojemnosc, wieksze zawory albo cos takiego... niestety tu juz moja wiedza na temat 4G sie konczy.

Sadze ze zrobienie tego co mowilismy plus zawiecha, hamulce, skrzynia/sprzeglo i dodatkowe strojenie i masz duze szanse dobic w granice 185-190KM i w koncu dobrze czus sie ze swoim Eclipse :>

PS. Nie wiem czy jest dostepna wieksza przepustnica (throttle body) do I4 ale to moze dac 2-3KM i troche lepsze reakcje na pedal gazu. Przepustnica nie dodaje tyle co mocy ile daje lepsza reakcje silnika.

Anonymous - 2009-09-24, 13:17

songoku napisał/a:
a co by? proponowa? ?eby dobi? do ok 200 hp..? opr?cz wdechu i wydechu..?
wydech , dolot, walki, zakuc silnik tlokami doprezajacymi :D trabki + itb :) wzmocnic glowice :) krecic do 8 tysi :) i miec przy tych 8 tysiach te 200km :) cyli bezsens
songoku - 2009-09-25, 15:58

GOLDI, rzeczywi?cie :jezyk:

jeszcze jedno jakie sa r??nice w dolotach o co kaman z short ram air intake i cold air intake.

Angielski znam, pytam o techniczne sprawy a konkretnie chodzi mi raczej o short ram bo z zimnym powietrzem to domy?lam si? , ?e ma wi?ksz? g?sto?? co poprawia nape?nianie=lepsze spalanie.

A o co chodzi z short. Czy to poprostu kr?tszy dolot=mniej opor?w=lepsze napelnianie etc..?
z Injen'a znalazlem short ram. Ale tak sie zastanawiam...skoro short to chwyta powietrze spod maski(znaczy cieplejsze)...

Anonymous - 2009-09-25, 16:22

Short Ram - jest rozwiazaniem ktore ma mocowany filtr powyzej skrzyni biegow (zalezy od samochodu ale tak jest w Eclipse) i rura nie jest "za dluga".

Cold Air Intake - jest rozwiazaniem (bardzo czesto) skaladajacym sie z dwoch czesci. Z Short Ram + dodatkowa rura ktora zgarnia zimniejsze powietrze spod przedniego zderzaka. Tyle tylko ze jest zamocowane bardzo nisko gdzie nie pozwala na jezdzenie po glebokich kalurzach bo ryzykujesz zassanie wody.

Roznica mocy jest okolo 2-3KM (jesli jest jakas) na korzysc CAI. SR jest glosniejszy jako ze jest "blizej ciebie" i go bardziej slychac ale zasysa cieplejsze powietrze.

CAI jest dobrym kompromisem bo mozesz go zawsze zmieniac z CAI na SR - kiedy tylko potrzeba. :ok:

songoku - 2009-09-25, 16:50

OKI :ok: mo?e znajde jeszcze na jebaju COLD, je?li by?oby tak jak m?wisz to (2 opcje CAI) i cenowo byloby podobnie to moze ?ykn?? bym CAI, je?li nie to chyba lepiej SR bo nie zawsze studzienki dobrze w Wawie zbieraj? :hahaha:
Anonymous - 2009-09-25, 21:24

CAI to gorszy dol, lepsza gora...

COLD to leszpy dol gorsza gora...

tak naprawde ecli jezdzi tylko i wylacznie gora... to 16to zaworowa wolnossaca nie jadaca ciezka krowa:) nawet mimo iz ma Miveca...

poza dzwiekiem cudow bym nie oczekiwal :)

eclipse n/a to dupowoz z punktu a do b... szybki woz to nigdy nie bedzie... bo zawsze i tak pozostanie tylko fwd...

Wujek - 2009-09-26, 01:51

GOLDI napisał/a:
CAI to gorszy dol, lepsza gora...

COLD to leszpy dol gorsza gora...

tak naprawde ecli jezdzi tylko i wylacznie gora... to 16to zaworowa wolnossaca nie jadaca ciezka krowa:) nawet mimo iz ma Miveca...

poza dzwiekiem cudow bym nie oczekiwal :)

eclipse n/a to dupowoz z punktu a do b... szybki woz to nigdy nie bedzie... bo zawsze i tak pozostanie tylko fwd...


Po przeczytaniu Goldasa od razu nabiera si? wiatru w ?agle. Przynajmniej m?wi to w zabawny spos?b :beer:

Anonymous - 2009-09-26, 01:59

Wujek, taka prawda :) mozna uturbic 4g... ale pytanie po co? nie lepiej sprzedac i kase ktora chce sie przeznaczyc na uturbienie dolozyc i miec sprawne evo8 o zdecydowanie wiekszej mocy... ba.... o wiele wiekszym potencjale niz 4g? po uturbeniu bedziesz jezdzic z dusza na ramieniu... a czy silnik "jeszcze" wytrzmyma... czy przejade jeszcze ten kliometr czy wybuchnie dopiero za 6 zakretow :)
Anonymous - 2009-09-26, 08:15

:D Goldi juz zapomnia o pasji. Kiedys tam byla teraz to tylko taczka :P

Z 4G to wszystko to prawda bo jest ciezsza od 3G a to juz byla lokomotywa bez sterydow ale jeszcze pozostaje aspekt kasy, ubezpieczenia i temu podobnych. A jak songoku mowi ze 200KM FWD to dla niego oki...

Jak to czesto powtarzamy tutaj... - O gustach sie nie dyskutuje :D

Anonymous - 2009-09-26, 08:57

allias napisał/a:
Goldi juz zapomnia o pasji. Kiedys tam byla teraz to tylko taczka
GOLDI dorosl i zrozumial ze fwd to nie jest zla droga... to zadna droga :hahaha:
songoku - 2009-09-26, 13:22

Goldi dzi?ki za wsparcie :ok:

Mi w zupe?no?ci wystarcza bo jak chce si? naprawd? szybko przemieszcza? to zamierzam sobie kupi? znowu GSXR'a :>

[ Dodano: 2009-09-28, 16:14 ]
allias napisał/a:
Nie za wiele mozesz zrobic poza wydechem, dolotem - ewentualnie walki choc na tym poziomie to nie wiele da.




[ Dodano: 2009-09-28, 15:59 ]

a mo?e to :

http://www.rippmods.com/R...0009sdsv6-0.htm


:>

ciekawe ile poza tym podzespo??w trzeba by by?o przerobi?...nie mowie tu a hamulcach i zawiasie, ale o poprawnej pracy silnika(te? o tym ?eby nie wysadzi?o go po 5 tysi?cach kaem?w :) )...gdzie? widzia?em chyba na jutubie, ze stage 1 to 227 km...

Anonymous - 2009-10-02, 15:57

GOLDI napisał/a:
ekonomia i trwalosc... to nie wankiel z 1,3 300km i zywotnosc 100tys km


Bullshit :D

Anonymous - 2009-10-02, 16:23

BASIA, nie mowimy renesis :P renesis to stransza kupa :) ;p
songoku - 2009-10-02, 16:32

GOLDI, czekam na opinie o RIPP SDS Stage 1... :roll:
Anonymous - 2009-10-02, 16:35

songoku, a musze wyraac opinie? wydaje mi sie ze nie... ze jest to jak najbardziej dobrwolne...

chcesz opini? poczytaj fora w usa... tam to zakaldali...

do tej pory zadnego Ripp'a nie zakladalismy... ale niebawem bedizemy jedna 3,0v6 na takim zestawie robic wiec zobacyzmy co z tego wyjdzie... oby nie korby :hahaha:

songoku - 2009-10-02, 16:38

GOLDI, nie chodzi mi konkretnie o RIPP, fakt ?le sie wyrazi?em...raczej o stockowe wn?trzno?ci pod 6 psi...jest to niebezpieczne...no i czytam,czytam, ale cennych fskaz?wek nigdy za wiele...

p.s
Nie ci?nieniuj sie tak...szkoda zdrowia :ok:

Anonymous - 2009-10-02, 16:49

Jesli mowisz ze nie ma to zagladnij na www.club3g.com i www.clug4g.com - tam znajdziesz tego od zajebca.
Anonymous - 2009-10-02, 16:53

songoku, tuning jest wylacznie tylko i wylacznie Twoja sprawa i robisz na swoja odpowiedzialnosc :) jesli chcesz gwarancje jakiejkolwiek z firm na silnik... to kazdy zdrowy na umys;e da ci liste czesci ktore musisz kupic, to jest silnik stockowy... z bardzo slabymi bebechami... z bardzo licha glowica...

odpowiadam na Twoje pytanie:
nie znam Twojego silnika, nie wiem jak jezdzisz tym samochodem, nie potrafie poprzez polaczenie z klawiatura ocenic stan silnika, wiec nie wiem ile on wytrzyma, nie wiem czy zaraz sie zatrze czy wytrzyma 600koni :) i nawet jak mi zagwarantujesz ze jest igla to ja i tak wciaz tego nie bede wiedzial :)

0,3-0,4 bara... wiecej bym tam niczym nie dmuchal... max 190-200km... i okolo 17 tysiecy zlotych :)

songoku - 2009-10-02, 17:05

allias, wiem, znalaz?em i czytalem, ale jest sporo sprzecznych opinii o RIPP, wg RIPP to z kolei proste jak budowa cepa i wszystko cany bezpiecznie...

GOLDI, no i git :ok:
GOLDI napisał/a:
0,3-0,4 bara

wi?cej nie zamierzam 6 psi to kole 0,4 bara

GOLDI napisał/a:
max 190-200km


mo?e z pe?nym wydechem troch? wiencyj :)

GOLDI napisał/a:
i okolo 17 tysiecy zlotych


ooo nie przesadzaj :lol2: 4000 papier?w za stage one niecale 12 000 :lol2:

+ magnaflow i co? tam tak kole 14-15k



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group