ABS |
Autor |
Wiadomość |
kafar_1989
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 654 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-12-30, 11:13 ABS
|
|
|
W zwiazku z tym ze moze to sie komus przydac pisze artykul na temat wywalenia ABS w misku 1G
Problem to to
Aby problemu sie pozbyc bedziemy potrzebowali 2 trojniczki miedziane
Wiec od poczatku wykrecamy z pompy ABSu wszystkie przewody hamulcowe bedziemy potrzebowali do tego kluczyka 10.
Po odkreceniu przewodow odkrecamy sama pompe kluczyk 12 i do dziela pompa trzyma sie na 3 nakretkach.
Po odkreceniu nakretek wypinami 2 kostki idace do pompy i ja wywalamy
Otrzymujemy cos takiego
Potem wywalamy mocowanie pompy ABSu ktora trzyma sie rowniez na 3 srubkach na kluczyk 12
Nastepnym krokiem jest odpowiednie podgiecie przewodow hamulcowych aby nie zajmowaly duzo miejsca i wstepna przymiarka trojniczkow.
Przewody wychodzace na gorze pompy sa oddzielne do kazdego z kol natomiast 2 przewody wchodzace z prawej strony sa przewodami zasilajacymi.
Sposob ich polaczenia jest dowolny wg uznania.
Mozemy polaczyc jeden przewod zasilajacy i podlaczyc przednie kolo lewe i prawe w ten sam sposob dla drugiego przewodu kola tylne lewe i prawe.
Ja zastosowalem sposob na X czyli do przewodu zasilajacego podlaczylem jedno kolo przednie i jedno tylne.
Przyklad: Do przewodu zasilajacego za pomoca trojnika podlaczamy przednie kolo prawe i tylne kolo lewe dla drugiego przewodu zasilajacego podlaczamy przednie kolo lewe i tylne kolo prawe.
Po polaczeniu wedle uznania przewodow hamulcowych i skreceniu wszystkiego otrzymujemy cos takiego
U mnie wyglada to troszke nieciekawie ale nie bylo czasu wszystkiego dopasowac i wyszzlo co wyszlo
Wazne po podlaczeniu wszystkiego i sprawdzeniu czy nigdzie nie podcieka na laczeniach kola nalezy odpowietrzyc w celu lepszej efektywnosci hamulcow i zapobiegnieciu nieciekawym sytuacjam jak np. musimy nagle zahamowac a tu pedal w podlodze a samochod jedzie dalej
Mam nadzieje ze sie komus przyda wyglada to strasznie a dowiedziec sie cos to bardzo ciezko |
_________________ DSM 1G
4G63T 6bolt |
|
|
|
|
Diabel
wyjadacz
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 918 Skąd: Krakow ;)
|
Wysłany: 2010-01-01, 18:48
|
|
|
sposob na pozbycie sie absu w 1g jak i w 2g :
odkrecasz kolo obojentnie ktore rozpinasz kostke od abs zakrecasz kolo
wyciagasz zegary wyciagasz zarowke od abs zamykasz zegary i masz po problemie
moim zdaniem nie potrzebie przekomibinowales |
Ostatnio zmieniony przez Diabel 2010-01-01, 18:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
seba
KLUBOWICZ
Pomógł: 32 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 823 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-01-01, 20:39
|
|
|
id?c tym tropem to ?atwiej wyj?? bezpiecznik a nie babra? si? z ko?em, ale kafarowi, chodzi?o o usuniecie a nie wy??czenie ABS-u |
_________________
IS 220
|
|
|
|
|
kafar_1989
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 654 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-01-02, 00:12
|
|
|
Wylaczony ABS mialem przez 4 miesiace wlasnie przez wyciagniecie bezpiecznika ale z pompy ABSu mi sie lalo wiec musialem ja eksmitowac i teraz jest cacy a hebelki zyletka Diabel, czytaj to nie boli temat dotyczy usuniecia ABSu a nie wylaczenia go |
_________________ DSM 1G
4G63T 6bolt |
|
|
|
|
kamil4711
KLUBOWICZ
Pomógł: 19 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 419 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2010-01-02, 09:01
|
|
|
dobry artykul , napewno ktos skorzysta , ale czy nie bedzie palil sie ce po od??czeniu ? |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2010-01-02, 09:06
|
|
|
kamil4711 napisał/a: | dobry artykul , napewno ktos skorzysta , ale czy nie bedzie palil sie ce po od??czeniu ? |
nie, tylko kontrolka ABS'u
ps. ciesz? si? ?e mog?em pom?c Kafar |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
Ostatnio zmieniony przez SAMAEL 2010-01-02, 09:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kamil4711
KLUBOWICZ
Pomógł: 19 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 419 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2010-01-02, 09:13
|
|
|
[quote="SAMAEL"] kamil4711 napisał/a: | dobry artykul , napewno ktos skorzysta , ale czy nie bedzie palil sie ce po od??czeniu ? |
nie, tylko kontrolka ABS'u
a no wlasnie , moze opornik w kostce do abs-u by zalatwil sprawe , wtedy mozna by bylo oszukac kompa , osobiscie nie lubie jak mi cos na zegarach sie pali |
|
|
|
|
kafar_1989
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 654 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-01-02, 09:38
|
|
|
SAMAEL, jestes wielki u mnie pali sie tylko kontrolka ABSu i zadnego CE nie ma |
_________________ DSM 1G
4G63T 6bolt |
|
|
|
|
Diabel
wyjadacz
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 918 Skąd: Krakow ;)
|
Wysłany: 2010-01-02, 14:48
|
|
|
czytalem czytalem i moim zdaniem bez sensu a jak bedziesz chcial sprzedac samochod to bedziesz to wszystko spowrotem wkladal ? |
|
|
|
|
kafar_1989
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 654 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-01-02, 17:54
|
|
|
Samochod jest dla mnie i zeby nie wiem co to sprzedany nie bedzie to moje wielkie marzenie I gdyby byl plan sprzedazy to bym nie inwestowal.
Zreszta to nie tego temat dotyczy |
_________________ DSM 1G
4G63T 6bolt |
Ostatnio zmieniony przez kafar_1989 2010-01-02, 18:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bobo
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 258 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2010-01-03, 20:10
|
|
|
Diabel napisał/a: | ... i moim zdaniem bez sensu ... |
a jaki sens ma jezdzenie z wylaczonym abs-em z ktorego dodatkowo cieknie..?? a poza tym to zawsze zmniejsza mase samochodu..
kafar dbaj dalej o misia i powodzenia w dalszych modach.. |
_________________ błądzić jest podobno rzeczą ludzką, głupców trwać w błędzie.... |
|
|
|
|
kafar_1989
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 654 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-01-03, 21:32
|
|
|
Dziekuje Bobo, staram sie zebys nie mogl powiedziec ze dales miska w rece czlowieka ktory o niego nie dbal |
_________________ DSM 1G
4G63T 6bolt |
|
|
|
|
PiotrekKRK
KLUBOWICZ newbie
Pomógł: 45 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 2386 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-07-09, 11:22
|
|
|
Odgrzewam kotleta ale akurat mam k?opot z pomp? ABS-u, chc? j? wywali? i mam pytanie. te tr?jniki s? dost?pne w jakich? sklepach czy customowe robi?e? dla siebie? Je?li mo?esz to podaj ich wymiary (gwinty) |
|
|
|
|
wojtek
KLUBOWICZ
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-09, 12:21
|
|
|
to moze ktos ma info jaka waga jest absu? |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-09, 13:29
|
|
|
Obstawiam nie wi?cej jak 2-5kg ??cznie ze wszystkimi czujnikami i kabelkami. |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
djmil
KLUBOWICZ
Pomógł: 36 razy Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 606 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2010-07-09, 15:14
|
|
|
Ponad 5kg wa?y sama pompa. |
|
|
|
|
wojtek
KLUBOWICZ
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-07-09, 15:17
|
|
|
pojade lada dzien na wage autem...potem bede ewentualnie modzil |
|
|
|
|
kafar_1989
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 654 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-07-09, 19:43
|
|
|
pompa wazy kolo 3-4kg moze troszke wiecej
trojniczki kupujesz w kazdym sklepie motoryzacyjnym roznica w gwintach to gruby gwint szlo to do poloneza np i drobny gwint wiekszosc aut zachodnich i skosnookich kupujesz 2 trojniczki z drobnym gwintem i wszystko tak jak mam na zdjeciach i ma latac |
_________________ DSM 1G
4G63T 6bolt |
|
|
|
|
PiotrekKRK
KLUBOWICZ newbie
Pomógł: 45 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 2386 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-07-10, 10:47
|
|
|
OK, dzi?ki za pomoc. |
|
|
|
|
kafar_1989
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 654 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-07-10, 11:31
|
|
|
no problemo senior |
_________________ DSM 1G
4G63T 6bolt |
|
|
|
|
|