Wysłany: 2007-07-28, 00:48 Jak podniesc cisnienie doladowania w moim eclipse turbo? FAQ
Jako ze nie wszyscy posiadacze lub przyszli nabywcy eclipsow turbo sa zaznajomieni z odpowiedzia na to pytanie, postaram sie w wielkim skrocie napisac jak to zrobic...
kupujemy jedno z dwoch urzadzen EBC lub MBC
EBC- czyli Electronic Boost Controller, takie male fajne urzadzonko, ktore podpiete przez fachowca lub osobe po prostu znajacej sie na elektryce potrafi sterowac np za pomoca galki/przycisku stopien doladowania
MBC- czyli Manual Boost Controller, jeszcze mniejsze fajne urzadzonko, ktore wedruje pod maske naszego autka, wpinane w cisnienia i podcisnienia ( to te wezyki ktore nie wiadomo do czego sa pod maska ) a ustawialny najczescniej za pomoca srubki, wykrecamy lub wkrecamy w celu uzyskania pozadanego cisnienia
proste prawda? tylko jak nie wiemy co sie z tym robi, to dajmy to zainstalowac fachowcom.
BARDZO wazna rzecza jest monitorowanie tegoz cisnienia doladowania za pomoca wskaznika, jest ich na prawde duzo, czyli mozna zakupic wg gustu, a dlaczego to jest takie wazne? a dlatego ze gdy przesadzimy z doladowaniem przy seryjnym silniku to go po prostu wysadzimy i czas zbierac pieniadze na drugi silnik. Generalnie uwaza sie ze auto bedzie bezawaryjnie jezdzic do 1.2 bara, wyzej i tak seryjna sprezarko pompuje juz tylko zar, ktorego intercooler i tak nie jest w stanie schlodzic a co za tym idzie nie mamy wiecej mocy. Nie zapomnijmy rowniez ze turbiny sa rozne w 1g i w 2g na korzysc tej pierwszej generacji. Nic nie jest jednak niezniszczalne wiec ZAWSZE po jezdzie z duza predkoscia lub po "dynamicznej" jezdzie TRZEBA schlodzic turbine zostawiajac wlaczony silnik na przynajmniej minute po zakonczeniu trasy, przy wiekszym hardcorze nawet okres 3 minut to nie przesada. No i oczywiscie na ZIMNYM silniku zaraz po odpaleniu NIE WOLNO od razu wciskac gazu w podloge bo zabijemy i silnik i sprezarke.
Dodam tylko na jakich do?adowaniach co trzeba zrobi?:
T25:
0,7-0,8bar - do?adowanie seryjne na jakie ustawiony jest samoch?d
1.2bara - maxymalne do?adowanie na t25 bez ruszania elektroniki, zaznaczam ?e jest to G?RNA granica i nie wolno jej przekracza? bez dalszych zmian w silniku
14b:
1.0-1.1bar - g?rna granica dla seryjnego samochodu, przyda?o by sie mocniejsze sprz?g?o, chocia? sama tarcza spiekowa ale ja polecam ori tarcz? i wzmocniony docisk.
powy?ej do?adowa? jakie napisa?em wy?ej potrzebne sa nast?puj?ce rzeczy:
-?winia do sterowania silnikiem (smt6, apexi, ecumaster, maf translator) aby?my mogli wyregulowa? silnik na wy?sze do?adowanie
-je?eli mamy 1g to potrzebny nam regulator ci?nienie paliwa z 2g turbo 95-06 (3 barowy) je?eli 2g to w paliwie nie musimy nic zmienia? je?eli nie chcemy przekracza? 280KM, je?eli tak przyda nam sie walbro 190, do 350-370KM styknie, wy?ej walbro 225.
-sprz?g?o- polecam zestaw act lub sbr (organiczna tarcza i mocny docisk)
to s? takie podstawowe rzeczy, nie wspominam tu o jakim? wydeszku czy dolociku
pami?tajcie jednak ?eby tuning zaczyna? od sprawdzenia stanu silnika, a przynajmniej kompresji
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
Adamek [Usunięty]
Wysłany: 2007-07-28, 12:11
oj z tym 1g to chyba ciut nie do konca tak jak piszesz, moje 1g podczas trasy Dublin-Gdansk jechalo na 1.3 bara przezcala trase, jedynym minusem bylo to ze odkrecaly mi sie szpilki trzymajace turbine no ale od tego jest np komplet ARP generalnie uwaza sie ze turbina z 1g jest ciut wydajniejsza od tej z 2g, jest w stanie napompowac niewiele wiecej efektywniejszego powietrza zanim zacznie ladowac zar. No ale nie polecamy takiego jezdzenia, 1.2 to granica bezpieczenstwa, poniewaz i tak wszystko zalezy od stanu technicznego silnika...
na odkrecajace sie sroby mocujace turbine polecam zastosowanie orginalnychg podkladek ksztaltu luskowatego, od dilera mitsubishi, a jeszce lepsze sa podkladki od SBR. bez tych podkladek Mitsubishi w sumie nie ma co skrecac mocnego turbo
rozwiercone 14b przy 1.6 bara jest w stanie napompowac ponad 400 cmf powietrza, i pozwala wykrecic czasy rzedu low 12@110 MPH.
allias [Usunięty]
Wysłany: 2007-08-26, 11:08
Dla uzytkownikow GST/GSX 2G najlepszym i najprostrzym podbiciem jest zmiana z T25 ktory jest najslabszy i najmniej wytrzymaly na przynajmniej 14b (z 1G). O wiele wydajniejsze turbo i wytrzymalsze przy prawidlowej obsludze.
Chlopaki z 3G 4g64 zaczynali od tego 14b i wychodzily im calkiem dobre wyniki.
Nie zaprzeczalnie najciekawszym rozwiazaniem bedzie 16G lub Big 16G stosowane w EVO 3+.
Nawet przy zmniejszonym cisnieniu (1 bar) mozna uzyskac do 550 ccm co powinno wprowadzic nasze autka do 250-300 km na kolach.
Z tymze im wieksze turbo tym wiekszy LAG (opoznienie) i jak dobrze pamietam to to turbo wykreca sie na maxa gdzies w granicach 3500rpm. Ale z silnikami DOHC to wcale nie przeszkada.
Oczywiscie w zaleznosci od aspiracji konieczne sa dalsze zmiany o ktorych koledzy juz wspomnieli.
Duza zaleta 4g63t jest to ze przychodzi z duzymi wtryskami i to eliminuje problem zmiany ukladu paliwowego na wiekszy.
Chcemy sie upewnic ze mamy dostateczna ilosc paliwa z dawka powietrza ktora doladowujemy.
Nalezy pamietac ze nie nadmierna ilosc paliwa rozsadza silnik ale nadmiar powietrza w mieszance paliwowej.
Wiecej na ten temat tutaj: http://www.innovatemotors...ning-videos.php (wybierz opcje opisana: Click here to view the LM-101 "Tuning Basics" video - trzecia od dolu)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach